קודם כל מתכננים:

על הטיול הוחלט כמעט שנה מראש. בשל אילוצים כאלו ואחרים לא התאפשר לנסוע בהרכב משפחתי אבל לא רצינו לוותר על הטיול. הפורמט שהתגבש- שתי אמהות, שהן גם חברות ושני בנים בני 13 שמכירים מגיל אפס. אמא אחת גיבורה אמיתית (לא אני) והשניה חושבת שכדי לתעד כמו שצריך אסור שהידיים ירעדו בצילום (כן אני, ולכן לא עליתי על רכבות הרים לסוגיהן). הבנים חורשי אקשן וריגושים.

התכנון- בערך שבוע באורלנדו ושבוע שייט לקריבים, חגים 2013.

מסגרת הזמן הייתה קשיחה לגמרי שבועיים וקצת, מלפני יום כיפור ועד סוף סוכות.

כיוון שרצינו להזמין כרטיסים מוקדם כדי לשריין מחיר טוב (והיה ברור שזה יהיה ממש מוקדם, כיוון שבתאריכים הללו של החגים הכרטיסים נחטפים והמחירים עולים )- נדרשנו בשלב מאוד מוקדם לקבל החלטות שנראו מאוד רחוקות והיו שלובות אחת בשניה. ניסינו להחליט:

1. האם קודם אורלנדו או קודם שיט?

2. לאן לטוס- למיאמי? לאורלנדו? שילוב?

3. איזה שיט לקחת- עברנו על תכנית כל האניות ששטות בשבועים האלה ויוצאות ממיאמי פורט לאודרדייל ופורט קנברל.

המסגרת שהתגבשה- טיסה למיאמי, נסיעה ברכב לאורלנדו, שמונה לילות באורלנדו, נסיעה למיאמי, לינה במיאמי לילה אחד, שיט שבעה לילות בקרניבל ליברטי ממיאמי עם עצירה בקוזומל, בליז, רואטן, איי קיימן, טיסה חזרה ממיאמי אחה"צ.

אני מציעה לנאסא את האלגוריתמים והטבלאות שהביאו להחלטה הסבוכה הזו- היא באמת הייתה סבוכה.

כרטיסי טיסה:

הזמנו את הכרטיסים בנובמבר 2012, ברגע שמצאנו כרטיס במחיר טוב עם תנאי ביטול סבירים. הלוך טיסת לילה של דלתא עם קונקשן בניו יורק והגעה למיאמי ב 11:00 בבוקר, חזור עם אלאיטליה, קונקשן של שלוש שעות ברומא והמשך לתל אביב. מחיר הכרטיס היה 1000$ לאדם והאמיר עד 1800$ חודשיים לפני הטיסה. ביטול 170$ ושינוי 100$. לשמחתנו לא נזקקנו להם.

הזמנת השיט

הזמנת השיט נעשתה בדצמבר 2012 ישירות מקרניבל אחרי השוואה עם האתרים השונים- אמריקאים וישראלים. חדר לארבעה, בדק הנמוך של האניה, ללא חלון. בארץ המחירים היו דומים אבל היו דמי טיפול וקנס על כל שינוי. כיוון שמדובר באניה זולה יחסית, בתא אחד ובחדר הכי פשוט- לא היו מבצעים באתרים האמריקאים ולא השתלם להזמין מהם (בדקתי בכמה). חשוב לציין שככל שההוצאה כבדה יותר המבצעים באתרים שווים יותר. בקרניבל תפסנו מבצע שנתן לנו הנחה מאוד משמעותית והנחה של 50% על המקדמה. לפי תנאי ההזמנה היינו מוגנים מעליית מחיר, היה החזר מלא על המקדמה עד חודשיים וחצי לפני השיט ובנוסף בכל פעם שהמחיר ירד והתקשרנו טלפונית- הם עשו השוואת מחיר עם המחיר החדש. זה דרש מעקב אחרי המחיר אבל השתלם מאוד- השיט עלה 1550$ לארבעתנו+320$ טיפים.

הזמנת מקום הלינה

מייד עם הזמנת השיט, בדצמבר, הזמנו כמה מקומות דרך בוקינג- כולם עם אפשרות ביטול וללא תשלום מראש. ההזמנה נועדה לאפשר לנו "רשת בטחון" במחירים טובים ובוטלה במלואה כאשר הזמנו את מקום הלינה הסופי שלנו.

איך בחרנו את מקום הלינה? בתכנית המקורית הייתה וילה עם בריכה. סקירה של מאגרי הוילות באורלנדו הראה כי ריכוז הוילות העיקרי הוא הוא באזור דיסני ודרומה. כיוון שהפעם דיסני לא נכלל בתכנית והמיקוד שלנו היה באזור יוניברסל, שהוא צפוני יותר, המשמעות היית נסיעה של לפחות חצי שעה לכל כיוון בבוקר ובערב ואיבוד הגמישות במשך היום. באזור יוניברסל יש בעיקר מלונות ולא מצאנו שכונות של וילות עם ברכה צמודה במחיר סביר.

אחרי לא מעט חיפוש נמצא פתרון- VISTA CAY. קהילה סגורה המנוהלת על ידי חברת ניהול. דירות מרווחות בגדלים שונים, בריכה ציבורית מוארת הפתוחה עד 23:00 בלילה, סופר במרחק הליכה (או נסיעה של חצי דקה באוטו). בחרנו דירה בקומה רביעית, נוף לאגם, שלושה חדרים, שתי אמבטיות מרווחות, סלון ומטבח, מול הברכה, מצויידת בכל הדרוש.

ניתן לשכור ישירות מחברת הניהול, דרך בוקינג או כמו במקרה שלנו במשא ומתן ישיר מול הבעלים באתר HOMEAWAY. הדירה עלתה 800$ לשמונה לילות והוזמנה חודשיים בערך לפני הטיסה, כאשר ביטוח הנסיעות נכנס לתוקף והגן עלינו מפני ביטול אפשרי.

הזמנת כרטיסים לפארקים

משיקולים כלכלים החלטנו לוותר על דיסני ולהיות בפארקים של יוניברסל עם רכבות הרים שהנוער חובב במיוחד.חשוב להבין שהתמקדות רק ביוניברסל או רק בדיסני חוסכת הרבה מאוד כסף. אני לא נכנסת לדיון הזה שנערך כאן אינסוף פעמים- היינו צריכות להחליט וקיבלנו החלטה.

חישוב זריז הראה כי עלות כרטיס משולב FLEX TICKET, יקרה בערך ב 50$ מעלות הביקור בכל פארק בנפרד במשך יום אחד. כיוון שהגמישות הייתה חשובה לנו מאוד זה נראה לנו סכום הולם וקנינו כרטיס גמיש המאפשר כניסה לשני הפארקים של יוניברסל, אקווטיקה, וט אנד ווילד ועולם הים למשך שבועיים.

טיפ: מחזיקי הכרטיס הגמיש משלמים חנייה פעם ביום בלבד, לא משנה באיזה מחמשת הפארקים חנו בפעם הראשונה. אם יוצאים מהחניה וחוזרים לפארק אחר (נניח מאקווטיקה ליוניברסל) יש להראות את כרטיס החנייה ששולם בצירוף ה FLEX.

הכרטיסים הוזמנו יומיים לפני הטיסה כדי שנוכל לאסוף אותם ביום ההגעה לאורלנדו (בערב) וללכת לפארק כבר למחרת בבוקר. הזמנו מהאתר הבא שזכה לשבחים באינטרנט: UNDERCOVER TOURIST יש להם איסוף מאוד נוח מחנות UPS סמוכה ליוניברסל ולמקום הלינה שלנו עם גישה נוחה, חנייה בשפע ושירות לקוחות מצויין שענה לי על שאלות שונות לפני הקנייה וגם אחריה. המחירים באתר כוללים מס וזולים מכל אתר אחר שמצאתי- כאשר מדובר באתר אמין עם כרטיסים מקוריים.

זהו. יוצאים לדרך.

היום הראשון- אולי נצליח לישון?

טיסת לילה של דלתא. המטוס מאוד צפוף לנו. אוכל סביר, מגיעים ל JFK - מאוד חששנו מהקונקשן הקצר של שעתים וחצי. בפועל- קיבלנו כרטיס כתום שזרז לנו את התור, תוך שעה בדיוק היינו על הכיסאות ליד השער של הטיסה למיאמי.

טיפ: לפני הכניסה לאולם האימיגריישן ב JFK, עדיין במסדרון, להקפיד לקחת מדיילת השירות שעומדת שם כרטיס כתום זוהר של QUICK CONNECTION. היה צריך להראות את כרטיס העליה לטיסה הבאה כדי לקבל אותו. למחזיקים אותו תור נפרד לאימיגריישן ולא חיכינו בכלל.

רכב באלאמו במיאמי והאוטו- אהבה ממבט ראשון. קרייזלר טאון אנד קאונטרי עתיר פעלולים ומצלמות, יפה תואר, כחול פלדה, מפנק להפליא ועם חוש הומור (בחיי ששמעתי אותו צוחק בפעם הראשונה שניסינו להבין איך להפעיל את מצלמת הרברס).

נסיעה לאורלנדו באדיבות וויז. ארבע וחצי שעות כולל עצירה לאוכל.

טיפ : SWEET TOMATOES הרשת האהובה עלי- סלטים, ירקות טריים, פיצות ופסטות סבירים. כדאי להרשם באתר שלהם ולקבל קופונים מצויינים. בנוסף, רישום יום ההולדת בתאריך הנסיעה הניב קופון של 50% הנחה...

איסוף כרטיסי הפארקים שחיכו לנו – קל ופשוט. שמחנו שהזמנו מראש.

נחיתה רכה בדירה שהתגלתה כנוחה ונעימה מאוד. הקומפלקס עצמו יפה ומטופח. היתרון הכי גדול: מיקום מיקום ומיקום. בכל השהות שלנו באורלנדו לא נסענו יותר מרבע שעה ברכב. המיקום פשוט יוצא מהכלל. אפשר לחתוך ימים, לקפוץ באמצע היום למנוחת צהרים. לנסוע לפארקים, לאאוטלטים ולוולמארט כמובן, לרדת בלילה לבריכה שהייתה רוב הזמן ריקה ולרשותנו וגם לבלות יום מנוחה ברוגע. התאים לנו בול. צריך לקחת בחשבון סופר להצטיידות ביום הראשון כיוון שאין מצרכים בסיסיים בדירה. חמש דקות הליכה לפובליקס "שלנו" - זהו. יום ארוך עבר על כוחותינו, בתמונה הנוף מהמרפסת וכאמור- לא באנו לנוח...

היום השני- עולם הים וקניות גם...

התחלנו את הטיול האמיתי, עד עכשיו היינו בדרך...

עשר דקות נסיעה ואנחנו בכניסה לעולם הים. כבר במגרש החנייה הבנו כמה כיף כשאין אנשים. מגרש החנייה היה בתפוסה של בערך 10%. לא חיכינו באף מתקן יותר מעשר דקות, כולל במוצלחים והשווים שביניהם. המצב הזה יחזור על עצמו בכל הימים הבאים ובכל פעם שראינו את השרשראות שמכוונות את התורים (שאת רובן פשוט עברנו בחיוך) הבנו כמה שיחק לנו מזלנו (או התכנון הנפלא שלנו)

המתקנים שהבנים אהבו במיוחד

המנטה (MANTA)- רכבת הרים מופרעת לגמרי שלפחות חצי ממנה עושים עם הפנים למטה במאוזן.

למי שחייב לצלם ולא יכול לעלות על המתקן (כמונו)- בפנים יש אקווריום נהדר ושווה צפיה, עם מקומות יפים במיוחד לצילומים שיהוו אחר כך פאר הפרופיל בפייסבוק. ניתן להיכנס לאקווריום גם אם לא עולים על המתקן עצמו- הכניסה קצת לפני הכניסה למנטה, בצד שמאל.

הקראקן (KRAKEN)- עוד רכבת הרים ארוכה ומפחידה. כשעמדתי לצלם את הבנים, רק להסתכל דרך העדשה הזכיר לי את משמעות המושג "חלושעס" .אבל צילמתי בגבורה והבנים חזרו על המתקן הזה שלוש או ארבע פעמים. התור לרכבת לא ארוך, אבל כל סיבוב שלה הוא ארוך ויש רק רכבת אחת, לכן מי שמחכה בחוץ מחכה הרבה יחסית.

אטלנטיס- מתקן מים קלאסי ונחמד במיוחד- ירידות, עליות, נפילות וכל מה שצריך למתקן מים מוצלח. מי שמצלם יכול להתעלל בנוסעים ותמורת רבע דולר להשפריץ עליהם מים בנקודות אסטרטגיות נוספות. יפה שחשבו גם עלי...

אנטארקטיקה- האיזור החדש, מאוד מושקע ויפה. גם כאן לא חיכינו בכלל ובהמשך היום זמני ההמתנה המקסימלים היו 25 דקות. המון פינגווינים- הנסיעה עצמה משפחתית ולא מפחידה בכלל.

טיפ: להביא משהו יותר חם ללבוש- הסווצרים שסחבנו שימשו אותנו היטב ולא הצטערנו שסחבנו אותם. קר באנטארקטיקה.

בנוסף למתקנים- כל ההופעות היו מוצלחות, מושקעות ושוות צפייה.

לקראת הצהריים התפצלנו- אמא וילד א' למנוחת צהרים בדירה, אמא וילד ב' המשיכו בפארק. איחוד מרגש ב 16:30, ומכאן לאאוטלט הצפוני לסיבוב קטן וממוקד בנייק, אדידס וקונברס.

טיפ: הקידמה הגיעה גם לאאוטלטים. אין צורך יותר להדפיס קופונים. גם וואצ'ר ל VIP וגם את כל הברקודים האחרים ניתן לסרוק היישר מהטלפון הנייד. אם אין גישה לרשת אפשר לשמור על המכשיר עצמו – רק צריך לעשות זאת מראש.

היום השלישי: יוניברסל סטודיוס – פארק שווה!

בחסות הג'ט לג קמנו מוקדם. בחסות פובליקס- ארוחת בוקר מושקעת (חביתות, סלט אבוקדו, טוסטים, קורנפלקס, פירות יער עם יוגורט). בחסות אלאמו- עוד בוקר נפלא עם האוטו החתיך שכבר מכיר את הטעם שלנו במוזיקה ומכוון לבד את תחנות הרדיו. בחסות יוניברסל- פארק ריק ואפס תורים.

הכנות ליוניברסל (שני הפארקים) עשינו מראש- איזה מתקנים יש ומה כדאי. השתמשנו באתר מוצלח מאוד, קראנו היטב וגם היה לנו קובץ מוכן עם עצות ותכנונים. בפועל- כמעט ולא נזקקנו לכלום בגלל מיעוט המבקרים. עדיין- מומלץ ביותר לקרוא לפני...

טיפ: אתר מוצלח במיוחד ליוניברסל- לא לזלזל, כי לדיסני יש המון אתרים טובים ומידע וליוניברסל ממש לא. האתר הוא אוצר, מעודכן תדיר וממש לא צריך לקרוא כל עמוד כדי להתמצא- יש כאן כמות חומר אינסופית.

מומלצים במיוחד עמודי התכנון הממוקד, לוח העומסים והעמוד החמוד על שתיה עם מילוי חוזר.

הגענו בערך עשר דקות אחרי הפתיחה. צריך לקחת בחשבון כחצי שעה מרגע החנייה (באמריקה כמו באמריקה- סדר מופתי) ועד לחציית שער הפארק. הייתה תחזית לגשם בצהריים ולכן בחרנו את יוניברסל סטודיוס, שהרבה מהמתקנים בו מקורים.

דרוג הבנים:

טרנספורמרס- מתקן חדש יחסית. אפילו אני ישבתי בו בגבורה כמה וכמה פעמים. כאן המקום להסביר את ההבדל בין רכבת הרים (roller coaster) ל רייד (ride) . רכבת הרים זו הזוועה המתהפכת. רייד זה אותו הדבר, רק שהאפקט מושג על ידי מציאות מדומה בעוד הכיסא שיושבים בו לא מתהפך באמת אלא מקסימום זז קצת ימינה ושמאלה. כל מה שצריך לעשות כדי להפסיק להרגיש שאתה נופל לתהום נוראית הוא לעצום את העיניים. מושלם לפחדנים שכמותי ומאפשר חוויה נהדרת- באמת. בפעם השלישית אפילו התחלתי להישאר עם עיניים פקוחות עד הסוף (טוב, כמעט).בקיצור- רייד נהדר ומומלץ ביותר.

מומיה- רכבת הרים בחושך. אחד המתקנים שהגיעו לדרוג גבוה במיוחד. ח. העשוייה ללא חת ניסתה באומץ ודיווחה שלא נורא בכלל. הבנים אהבו מאוד וחזרו על זה המון פעמים. אני שוחחתי בחוץ עם אמא מסקוטלנד שאמרה שיש לה שלושה בנים ובעל, ששכנעו אותה לנסות והלב דופק לה כבר חצי שעה אחרי שבטעות היא האמינה שזה מתקן לילדים קטנים.

רכבת ההרים האדומה(Hollywood Rip Ride Rockit)- רואים אותה מכל מקום בפארק. עליה מטורפת של 180 מעלות ונפילה מקבילה. כדי שיהיה מעניין אפשר לבחור איזה מוזיקה שומעים באזנייות בזמן שאתה מתרסק אל הלא נודע.

אלו שלושת הגדולים. אפשר גם:

סימפסונס- גם זה רייד וגם אותו ניסיתי, חביב ביותר ומלא חוש הומור. אם עוצמים עינים כשצריך- לא נורא. אם לא עוצמים- לא ניסיתי, אבל אומרים שדי מפחיד.

דיזסטר- סרט אסונות בהשתתפות הצופים. לא לוותר. מפתיע ומצחיק ממש.

גברים בשחור- יורים בחייזרים ומרוויחים נקודות. אי אפשר להכניס תיקים ויש לוקרים בכניסה.

הספקנו את כל המתקנים שרצינו עד 16:00 וסיימנו את היום בסיבוב קנייות קטן בפלורידה מול. מתאים לנו הסידור הזה- קצת קניות בסוף כל יום במקום יום ארוך שנופלים מהרגליים. חזרה הביתה, בריכה, ארוחת ערב ולישון.

טיפ: בערב הזמנו כרטיסים למופע של האנשים הכחולים (BLUE MAN). הזמנו באינטרנט, באתר של יוניברסל. זול ב 30$ מלקנות בקופה עצמה (בדקנו). בתוך יוניברסל סטודיוס, ליד המתקן של גברים בשחור מוכרים כרטיסים באותו מחיר של האינטרנט (כלומר זול) ושווה לבדוק אצלם. לא קנינו שם כיוון שלתאריכים שרצינו לא נותרו להם מקומות טובים.

היום הרביעי: מנוחת הלוחמים ומרוצת הלוחמות

הבנים הלכו לישון מאוחר בלילה הקודם ונותרו לישון בבית. אנחנו לעומת זאת התעוררנו בחמש וחצי (ככה זה אחרי שנים של יקיצה מוקדמת מכל מיני סיבות), אכלנו ארוחת בוקר על הבלקון ושמנו פעמינו לסקור את הוולמארט המקומי הפתוח 24/7. כבר אמרתי זאת בעבר- כל אחד והשריטה שלו והשריטה שלי (בין השאר)- היא סופרים, עדיף גדולים עם מסדרונות ארוכים. סקרנו די ביסודיות את הוולמארט הזה, רכשנו מוצרי קוסמטיקה במחירי רצפה- שליש ממחירם בארץ (מי אמר מסקרות של מייבלין ולא קיבל) התרשמנו מכל מיני פיצ'פקס להלואין ומוצרים לחיות (הכלב צ. קיבל חליפת טיול מהממת בחמישה דולר, חליפות לחתולים לא היו כך שהחתול פ. ימשיך להתהולל בחוץ עטור פרווה טבעית כתומה) והמשכנו הלאה לכבוש את אמריקה. סיבוב של כמה שעות באאוטלט הדרומי הניב כמה רכישות לא רעות בכלל בתחום ההנעלה וגם הבנות שלנו זכו לחידוש מלתחה לא קטן.

חזרנו הביתה- הבנים היו כבר ערים ואחרי בריכה. מנוחת צהריים ואחריה הבנים רצו (וקיבלו כמובן) עוד סיבוב בעולם הים. לסיום קיבלנו תרגול בתורים- התור הכי ארוך שעמדנו בו, בכל השבוע באורלנדו היה בוולמארט שנכנסנו אליו לקנות לחמניות בשביל הסנדויצ'ים של הבוקר...כמעט שעה...

היום החמישי- אקווטיקה, קצת השלמות והאנשים הכחולים

אקווטיקה היה חביב מאוד. נהנינו. תפוסה מינימלית אפשרה לנו לתפוס מקום באזור נחמד ובצל ולעשות כל מתקן כמה פעמים שרצינו ובלי תור (כבר התרגלנו גם לזה...). אבל כמה אפשר? מיצינו לגמרי עד הצהרים ואין לנו מושג איך להעביר שם יום שלם. גם הבנים וגם אנחנו חיבבנו במיוחד את Roa's Rapids נכנסים למים עם זרם חזק שלוקח אותך למסלול מעגלי. ממש כיף.

ארוחת צהרים בבית, מנוחה קצרה ואז המשך היום- השלמות וחזרות ביוניברסל סטודיוס ומשם להופעה של האנשים הכחולים (יש יציאה צדדית מהפארק ממש ליד המתקן של המיניונים שמביאה היישר לכניסה של התאטרון). הופעה מוצלחת מאוד.

היום השישי- אי ההרפתקאות בידינו

גם היום היינו בשער הפארק קצת אחרי הפתיחה, כלומר בערך בתשע ורבע. הפארק הזה טיפה יותר רחוק ונקודת ההתחלה שלנו בו הייתה הארי פוטר שהומלץ להיות בו מייד בבוקר כדי למעט בתורים- כמעט 40 דקות משער החנייה ועד שהיינו בכניסה לטירה. בימים עמוסים יותר צריך בהחלט לקחת בחשבון.

הלכנו בדרך אל הארי באיזור המקסים של ד"ר סוס- בעיקר לקטנטנים אבל מקסים בעיצובו.

עצרנו במזרקה המדברת- לא לפספס. יש במתקן הזה סטנדאפיסט חי לגמרי מאחורי המצלמה שמגיב לכל מה שהקהל אומר. יש לנו תיעוד חי של המזרקה מנגנת את "התקווה" ומשפריצה לכל עבר אחרי שאמרנו לו שאנחנו מישראל...חזרנו אליו עוד כמה פעמים במסגרת "חזרות והשלמות"

איזור הארי פוטר הוא באמת נפלא, יפה, מושקע ומלא דמיון. אנחנו מהחובבים. לא חיכינו באף תור. יופי. הרייד עצמו מושקע ומשובח, אבל כאן הכסאות זזים בעוצמה קצת גבוהה מרייד רגיל- לשמחת הנוער ולחרדתי (אבל כולנו שרדנו כדי לעשות הכול שוב ולהנות מאוד).

את כל התיקים משאירים בלוקר בכניסה ומהכניסה ועד לרייד עצמו יש סיור בטירה של הארי (שבימים כתיקונם זו השעה וחצי שאתה מתקדם לאיטך וממתין בתור...) שגם היא יפיפייה.

טיפ: כאשר חזרנו אחרי הצהרים לסיבוב נוסף כבר היה תור של חמישים דקות. במקרה כזה- אחרי שהתיקים בלוקר לגשת לשומר ולשאול היכן הכניסה ל SINGLE RIDE. בהארי פוטר, בניגוד למתקנים אחרים, זה לא כתוב בשום מקום ואם לא שואלים לא יודעים. יש סימון פנימי שמוביל לגרם מדרגות והופ...אפשר לעשות את המתקן בלי תור בכלל, בתנאי כמובן שאתם מוכנים להיפרד ולא להיות קבוצה. אנחנו היינו בקרונות עוקבים- שניים, אחד ואחד וחסכנו הרבה זמן המתנה.

משם סיירנו בהוגוורטס, נכנסנו לחנויות הקסמים ושתינו בירצפת- המשקה המקומי. הבנים עשו את רכבת ההרים של הארי (יש שתיים, כחולה ואדומה, הם אומרים שהאדומה טובה יותר) ושותפתי ח. האמיצה עלתה איתם על רכבת הרים למתחילים- מעוף ההיפוגריף (וירדה טיפה חיוורת, אבל עדיין אמיצה ממני בהרבה).

אחרי הארי פוטר המשכנו לעוד מתקנים בפארק- שוב כמעט ולא חיכינו כלל ברוב המתקנים ובאלו שהיה תור הוא לא עלה על 15 דקות. אהבנו: ספיידרמן (רייד), שני המתקנים באזור המים (הבנים מאוד אהבו) וגולת הכותרת- רכבת ההרים של הענק הירוק- שכבר נגמרו לי שמות התואר שיסבירו כמה זה נראה מופרע מבחוץ- שסחטה קריאות התפעלות מהבנים וגם היא נכנסה לרשימת "חזרות והשלמות". סיימנו בסביבות חמש. הלכנו לאט עם עצירות להתבוננות בטיילת של יוניברסל (נחמד ותו לא) ונסענו הביתה.

היום השביעי- בוקר של גשם ושינוי בתכנון

גם היום יועד למנוחה. השארנו את הבנים ישנים ונסענו להשלמה סופית של קניות- מילניום מול והאאוטלט הצפוני.שאר היום עבר בפינוק ובטלה. כאשר ישבנו לתכנן את הימים הנותרים הסתבר לנו שיש עודף זמן. התכנון המקורי לא לקח בחשבון את מיעוט האנשים המבורך, שאפשר לנו לעשות הכול ברווחה ובמהירות יחסית...

ניסינו לחשוב איזה פארק או טיול להוסיף. יום בדיסני משמעותו כ 400$ לכולנו ולכן לא בא בחשבון. החלטנו לנסות לשדרג את כרטיס הפלקס שלנו לפלקס פלוס- הכולל את בוש גארדנס. ההבדל בעלות 40$ נוספים לאדם (לעומת 90$ כניסה לפארק). כיוון שבהתחלה זה נראה לגמרי בלתי אפשרי לא אמרנו לבנים דבר כדי שאם לא יצא- לא קרה כלום.

הפתעה- אפשרי!! קפיצה לאוטו, נסיעה לעולם הים- אין בעיה! הראינו את הפלקס שלנו והגברת הנחמדה במשרד הנפיקה לנו כרטיסי כניסה לבוש גארדנס בעלות 40$ לכרטיס. יש! רצינו לנסוע לבוש גארדנס באמצעות ההסעה החינמית המוצלחת שלהם, אבל לצערנו כשהתקשרנו בערב כבר לא היו מקומות...לזכור להתקשר מוקדם!

הפור נפל- עוד יום אחד באורלנדו ואז בוש גארדנס ומשם נסיעה למיאמי...

טיפ: אם קניתם כרטיס פלקס, ניתן לשדרג אותו ולהוסיף כניסה לבוש גארדנס בעלות ההפרש בלבד. יש להגיע למשרדים בכניסה לעולם הים בשעות הפעילות, להראות את כרטיס הפלקס ויונפק לכם כרטיס כניסה לבוש גארדנס.

טיפ: יש הסעה חינמית לבוש גארדנס. ניתן לקחת ברושור הסבר במשרד של עולם הים. יוצאת בסביבות תשע בבוקר (אבל יכולה לצאת גם מאוחר יותר) וחוזרת עם סגירת הפארק בחמש. יש לברר שעות נסיעה וחזרה בהתאם לעונה. יש מספר תחנות עליה, אחת מהן במגרש החנייה של פובליקס הסמוך לעולם הים. אפשר להשאיר ברכב בחנייה לכל היום ללא עלות. צריך לתאם איתם לפני את נקודת האיסוף והאם יש מקום.

היום השמיני : אווירת סוף קורס, חזרות, השלמות ותיקונים

בבוקר- פארק וט אנד ווילד השווה מאוד וכלול בכרטיס שלנו שהיה ריק לחלוטין. אהבנו אותו מאוד, המתקנים הרבה יותר אתגריים ומוצלחים מאשר באקווטיקה (למרות שאקווטיקה מעוצב יפה יותר). גם כאן היינו עד הצהריים ומיצינו כל מתקן לגמרי . ארוחת צהרים בסניף של רשת טי.ג'יי.פריידי האהובה עליי מאוד והביתה לארוז ולסדר. אחרי הצהרים מצעד ההשלמות- המזרקה, הענק הירוק והארי פוטר באי ההרפתקאות, הטרמינייטור (מפחיד לילדים קטנים כי יש רעש של יריות), המיניונים (היינו חייבים לראות, אבל יש ריידים טובים בהרבה), המומיה, הרכבת האדומה ומופע הסיום היפה ביוניברסל סטודיוס. באנו במיוחד למופע הסיום כי בעצם באף יום ובאף פארק לא נשארנו עד הסוף. סיום מעולה לשבוע מצויין.

אתנחתא: איך קונים זאת נכון?

כיוון שחלק ניכר מהקניות לא היו עבורנו אלא עבור בני המשפחה שנשארו בבית באנו עם רשימה מסודרת ולפעמים גם עם תמונה מהאינטרנט של המוצר הדרוש...חילקנו את הקניות למינונים קטנים והיינו באמת מאוד ממוקדות. שיטוטים סתם לא היו כאן...

היינו בשני אאוטלטים הצפוני והדרומי שניהם דומים בהיצע ובמחירים.

ובשני מרכזי קניות פלורידה מול ומילניה מול. למה במרכזי קניות? כי גם בהם יש מבצעים מצויינים ויש בהם חנויות שאין באאוטלט- לדוגמה הוליסטר , אברקומבי, גאפ רגיל וויקטוריה'ס סקרט רגיל (שיש בהם סחורה שונה לגמרי ועדכנית, שאי אפשר להשיג באאוטלט)

הדפסנו מראש את מפת הקניון/האאוטלט בבית, סימנו לאיזה חנויות אנחנו רוצות להיכנס ותיכננו מסלול בהתאם. מדובר במרכזים עם מאות חנויות והתכנון הזה חסך המון זמן...

בנוסף הצטיידנו מראש בכל קופון אפשרי שהצלחנו לשים עליו יד והקפדנו לבדוק קופונים חדשים שמך כל השבוע- דבר שחסך לנו הרבה מאוד כסף. כפי שציינתי- אין צורך להדפיס את הקופונים וניתן להראות אותם על מסך הטלפון הנייד.

טיפ: ואיפה משיגים קופונים? כתבתי טיפ על זה לפני כמה שנים- הוא עדיין רלוונטי, אבל אי אפשר לצרף את הקישור שלו. גוגל של "איפה מוצאים קופונים" יביא אתכם היישר אליו, גם בפורום וגם בטיפ. בהצלחה!

היום התשיעי: אתנחתא בטמפה, מיאמי חזרנו אליך שנית...

ארוזות ומתוקתקות היינו בשמונה וחצי באוטו האלגנטי. וייז לקח אותנו בדרכים עוקפות פקקים דרך שדות נידחים ובעשר בבוקר היינו במגרש החנייה של בוש גרדנס.

בוש גארדנס התגלה כפארק מקסים, מטופח להפליא, עם רכבות הרים נהדרות ומלא אופי. אהבנו אותו מאוד. גם כאן- אפס תורים. עשינו טעות ועלינו על רכבת (אמיתית) ומקרטעת שנוסעת לספארי בפארק- הדבר הזה נוסע במהירות שלילית וגרם לנו לפספס את מופע הקרח...פרט לכך- פארק נפלא. רכבות מומלצות השייקרה (שנכנסה לחמשת הגדולים) הצ'יטה ראן והמונטו, אבל כולן מדהימות והפארק נהדר. שווה בהחלט נסיעה מיוחדת. פארק מומלץ לחובבי רכבות הרים.

יצאנו אחרי 15:00 מטמפה בדרכנו הארוכה למיאמי. צל"ש מגיע לנו גם על הנהיגה וגם על הניווט- עד מיאמי זה בסדר אבל בתוך מיאמי, בחושך, זה מתחיל להיות מאתגר ממש. לזכותנו יאמר שהצלחנו להגיע למלון בלי אף טעות, בסביבות תשע בערב כולל עצירה נרחבת בדרך לאוכל.

לסיכום אורלנדו

עשינו את אורלנדו בדיוק כפי שהתאימה לנו- לאט ובנחת

עשו לעצמכם טובה ואם זה מתאפשר- אל תגיעו לאורלנדו בעונות השיא. ההבדל בין עונת שפל, כפי שאנחנו חווינו, לעונות המלאות קהל הוא תהומי ממש ומשנה לחלוטין את החוויה. זה שאתה מחכה בתור המון המון זמן משנה לגמרי את תכנון היום ואת הרושם שלך מהפארק.

עלתה בפורום צפון אמריקה שאלה האם אפשר להיות רק באורלנדו- מבחינתי בוודאי שכן. זה כיף, זה רגוע אם לא דוחפים עשרה פארקים בשלושה ימים, יש מבחר מאוד גדול של וילות ודירות יפות ולא יקרות, הקניות מוצלחות, האוכל טעים ויש מבחר ענק, אורלנדו עצמה לא יקרה וזו חופשה משפחתית מצוינת. אם כרטיסי הטיסה היו זולים יותר- הייתי עושה זאת שוב...

ועכשיו לחלק ב'- שוטי שוטי ספינתי...