חשוב- הבלוג סוף סוף עודכן ומכיל מידע רב. השקעתי בכך שעות רבות , ואמשיך עוד בעתיד הקרוב.

היער השחור מושך לאחרונה משפחות ישראליות רבות. אנחנו נסענו אליו לראשונה הרבה לפני כן כגיחה מאזור אלזס. אז קנינו את כרטיס היער השחור התקף לשלושה ימים והכולל את פארק אירופה, מאז היינו שם שוב והפעם עם לינה.

מה מושך משפחות רבות ליער- לדעתי בעיקר כרטיסי האטרקציות השונים בתוספת פארק אירופה.

הנוף יפה אך פחות משוויץ ואוסטריה. למשפחות המחפשות טיולים וטבע ונוף עדיף שוויץ ואוסטריה. למרות שגם ליער השחור הקסם משלו.

כמובן שלמי שלא רוצה להיות בגרמניה או לשמוע גרמנית אין מה להתקרב ליער השחור.

היער השחור נמצא בצמוד לשוויץ ולצרפת אזור אלזס.

טיסות וגם קצת טיפים לגבי השכרת רכב ופארק שעשועים קרוב לקלן –emojiemojiemoji

ישנם אפשרויות שונות :

1. אפשר לקחת טיסה לבאזל עם esy jet ( לטיפים לגבי חברת תעופה זו כנסו לכאן) . זהו שדה תעופה קרוב יחסית ליער השחור ולכן לדעתי הכי נוח להגיע לכאן. שדה תעופה זה משותף לשוויץ צרפת וגרמניה ונקרא- EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg
    ולכן ניתן לשכור את הרכב בצד הצרפתי. בקיץ בדרך כלל זול הרבה יותר לשכור את הרכב בצד הצרפתי, מאשר בשווצרי. לשם כך בהשכרת הרכב ציינו ארץ צרפת ושדה התעופה Mulhouse (כך נקרא הצד הצרפתי של השדה). קחו בחשבון שאם תרצו לטייל גם בשוויץ יש לרכוש מדבקה התקפה לנסיעות באוטוסטרדות בשוויץ עולה כ-150 שח לשנה. אם שכרתם את הרכב בצד השווצרי המדבקה כבר נמצאת ברכב, אם בצרפתי תלוי במזל ( האם התייר לפנכם רכש אותה או לא) בכל אופן ניתן לרכוש אותה בכניסה לשוויץ או יותר נכון לא תוכלו לא לרכוש אותה שם כי מיד במעבר הבול תדרשו לרכשה. בחורף הרבה פעמים לרוצים לטייל גם בשוויץ עדיף לשכור בצד השווצרי כי שם הרכב כבר מגיע עם מדבקה ועם גלגלי חורף ולכן הפער במחיר מצטמצם או נעלם.
  2. קלן – אופציה מאוד מועדפת כמו באזל היא קלן שבגרמניה. ישנה חברת תעופה לאו קוסט בשם –germanwings – ניתן למצוא דרכה טיסות זולות גם די ברגע האחרון. היתרון הוא שבגרמניה השכרת הרכב זולה, יתרון נוסף תהיו ליד פארק שעשועים נפלא ביותר בשם פנטזיה לנד phantasialand – לכן ממליצה ללון באזור 2 לילות לפני או אחרי הנחיתה ולנצל את היום הזה לבילוי באותו פארק שעשועים. אצלנו הפארק הזה דורג במקום הכי גבוהה בין הפארקים הרבים שהיינו באותו מקום כמו פארק אירופה (יש מחלוקת מי טוב יותר). לא לפספס שם את המופעים המדהימים – אנחנו ראינו מופע קפיצות ואקרובטיקה מדהים!!!
  3. מינכן
  4. ציריך – עם אל על. גם קרוב. רק קחו בחשבון שאולי יהיה יקר יותר לשכור רכב לפחות בקיץ ולפחות בדרך כלל(מדובר בשוויץ). אם תרצו אפשר לקחת רכבת מצריך לבאזל ולשכור את הרכב שם.
  5. אלזס , שטוטגרט.
  6. טיסות זולות נוספות באופן כללי-

מנוע חיפוש - SkyScanner – מנוע חיפוש מצוין לטיסות בכל העולם.

Pegasus Airlines – עוד חברת תעופה טורקית שמציעה טיסות זולות למגוון גדול של יעדים, דרך איסטנבול.

flyniki - חברת בת של air berlin עם טיסות ישירות זולות מתל אביב לאוסטריה וגרמניה.

לינה וכרטיסי אטרקציות – emojiemoji

1. לרוצים אטרקציות כדאי לבחור דירה הנותנת את כרטיס היער בשחור הגבוהה -

כרטיס היער השחור הגבוהה

כנסו לקישור למעלה של הכרטיס. למעלה ניתן לשנות את השפה. בצד שמאל . אם לא בקשו תרגום מגוגל אך עדיף לאנגלית ולא לעברית כי בעברית יש המון שיבושים.

בצד שמאל באתר יש משבצת חומה להזמנת מקום לינה-

הכניסו את התאריכים וסוג הלינה המועדפת

(ממליצה על דירות נופש או חוות ולא בתי מלון – יוצא הרבה יותר זול ונוח למשפחה – אפשר גם לבשל בדירה מה שמוזיל עלויות ולשומרי כשרות ממש הכרחי).

מבחינת מיקום לינה כדאי מאוד והכי ממורכז זה ב- Feldberg

או ב- Lenzkirch
או ב- Titisee-Neustadt

או ב- Todtnau

בכל אופן כמה שיותר בתוך הריבוע הזה –

שימו לב שלא כל הדירות שיוצאו לכם נותנות את כרטיס היער השחור האדום . הדירות שנותנות את הכרטיס הם בעלות הסימון הבא בצד ימין למעלה של התמונה-

רק הדירות הללו נותנות את הכרטיס. הכרטיס הוא חינמי , וניתן במקומות אלו לכל האורחים . לא ניתן לרכוש את הכרטיס בשום מקום.

מקבצת מבחר אטרקציות הכלולות בכרטיס – אסדר לפי אזורים ודברים נוספים שניתן לעשות באותו האזור.

באתר הכרטיס ניתן לראות אטרקציות אלו – האטקרציות החינמיות מסומנות בסימול הבא-

מדובר באטרקציות שהכניסה אליהם עם הכרטיס חינם- פעם ביום ניתן לנצל כל אטרקציה , כמה אטרקציות שתספיקו להכניס. ובכל יום חדש ניתן שוב להיכנס לאותה האטרקציה.

1. אתר נוסף המרכז מידע על היער השחור, ומאפשר חיפוש דירות ללא הכרטיס הוא האתר הבא.
  2. אתרי חיפוש דירות שאינם רק ליער השחור אלא לכל מקום – homeaway , airbnb, tripadvisor
  3. הנחה של 120 שח להזמנה ראשונה דרך airbnb. תקבלו אם תזמינו דרך הקישור הזה בתנאי שתפתחו חשבון חדש. אם יש לכם כבר חשבון תוכלו לפתוח חשבון חדש על ידי שימוש במייל אחר.

שומרי שבת וכשרות-

ממליצה על לינה בשבת בשטרזבורג. יש שם בתי כנסת וקהילה יהודית גדולה וגם סופר כשר ומסעדות ובתי קפה כשרים. אפשר לחפש דירה ליד בית הכנסת ב-airbnb  או booking.

ועכשיו לאטרקציות הכלולות ב”כרטיס היער השחור הגבוהה “ (שבפי הישראלים מכונה כרטיס היער השחור האדום ) הניתן חינם בחלק ממקומות הלינה, אחלק את האתרים לפי אזורים וכן אכלול אזורים קרובים לטיול חינמי. כמובן שגם מי שאין לו את הכרטיס מוזמן ללכת לאותם המקומות ולשלם כניסה. ליד אתרים סגורים המתאימים לשם יהיה הסימון הבא- emoji

אטקציות חינמיות עם הכרטיס היער השחור הגבוהה יסומנו כך -emoji

מקומות ללא תשלום לכולם – laugh

בתשלום – devil

חשוב-המקומות הכלולים בכרטיס החינמי משתנים. אפשר להתעדכן באתר (אותו האתר שבו הזמנתם את הדירה עם הכרטיס) או בהגעה לצימר יש פרוספקט בעברית עם האתרים ומפה של מיקום האתרים שבכרטיס.

אנסה לדרג את המקומות גם לפי גלאים ומידת הכיף שבהם. דרוג טוב- emoji מעולה לא להפסיד – emoji

יום של כיף באזור טודנאו –

1. מגלשות הרים טודנאו- נמצאת בעירה -Todtnau – Hasenhorn Coasteremojiemoji

כתובת – 79674 Todtnau
 Telefon 07671 508

אתר אינטרנט-

info@hasenhorn-rodelbahn.de

שעות פתיחה בעונה מעשר עד ארבע. כדאי להתעדכן , בחורף יש חודשים שפתוח למשל רק בשבת וראשון.

זהו אחד המקומות שאין לפספס. לא כדאי ביום גשום. עולים ברכבל כסא (אפשר עם ילד קטן שישב עליך – עדיף אם מדובר בפעוט לשים אותו בסנגלי בטן ולקושרו) , למעלה יש שבילי טיול ונקודות תצפית מקסימות אל העמק. יש גם מסעדה הצופה לנוף. המפחדים והורים לתינוקות יכולים לחזור למטה ברכבל. האחרים יצטרפו לתור למגלשות ההרים. מדובר במסלול מאוד אטרקטיבי הכי טוב שהיינו בו – נוסעים על קרונית על מסילות שיש בהם גם סיבובים. ניתן לכוון את מהירות הגלישה בעזרת הידית – קדימה מהיר אחורה עצירה , ניתן לשבת שני אנשים בקרונית – ילדים קטנים חייבים ליווי מבוגר. מאוד ממליצה להתגבר על הפחד ולגלוש מהר זה הכי כיף אחרת לא שווה. הבעיה היא אם אתה נתקע אחרי אדם שלא זז .emoji

לאחר הגלישה מומלץ גם לשוטט בעיירה הקטנה אך החמודה מאוד בכיכר המרכזית.

ב. משם כדאי ללכת לטיול רגיל יפה וקצר – מפלי טודנאו Todtnauer Wasserfall–laughemoji

ניתן שם לעשות מסלול חלקי או מלא. המקום קרוב מאוד למגלשות. סעו בכביש L126 לכיוון Steinwasen-Park. או רשמו ב- GPS ל- Steinwasen-Park.

לאחר מספר עיקולים תראו בצלע ההר מפל , ולאחר עוד קצת נסיעה בכביש המטפס במעל ההר תראו מכוניות חונות בצד הכביש , נסו לחנות שם ותלכו קצת ותראו בפיתול הבא שלט ובודקה כניסה לשמורה, וקיוסק קטן עם מקומות ישיבה. הכניסה לשמורה חינם..

משם יש שביל יפה מאוד המוביל למפל ולמרפסת יפה. ניתן להמשיך ולטפס למלים נוספים או לחזור בשביל לכניסה. אם רק הולכים למפל הראשון מדובר בטיול קצר ונינוח מאוד. בדרך יש גם פסלי עץ יפים.

אפשר גם להמשיך בכביש למעל ולהתחיל את המסלול בירידה משם.

לאחר הביקור במפלים המשיכו באותו הכביש לאתר החינמי הבא לבעלי הכרטיס –

ג. Steinwasen Park –כניסה חינם עם כרטיס היער השחור הגבוהה. מתאים יותר לילדים צעירים emojiemoji

מדובר בפארק שעשועים נחמד מאוד הכולל גם הופעת קוסם, מספר מתקנים נחמדים, גן חיות קטן על צלע ההר, גשר תלוי בין שני הרים. ומתקני משחקים שווים מאוד לילדים, אגם קטן ומגלשת הרים כולל רכבל כסא המעלה אותך למגלשה או לגשר התלוי או לירידה דרך גן החיות. בכניסה לפארק בובות נעות המדמות את החיים בעבר באזור ואגדות ילדים כגון כיפה אדומה.

הפארק כמובן לא ברמה של פארק אירופה ולכן אם פארק אירופה בתכנון (ולדעתי הוא חובה) תגיעו קודם לפארק זה על מנת למנוע אכזבה. הפארק מתאים בעיקר לילדים קטנים עד גיל 13. אבל גם גדולים יותר ימצאו בו עניין. אם יש לכם את הכרטיס ממליצה לקחת גם את הגדולים. כמובן לפני פארק אירופה.

למי שאין את הכרטיס ומגיע עם ילדים גדולים לא נראה לי שכדאי לשלם את הכניסה.

אם יש לכם עוד כוח סעו לפרייבורג. Freiburg im Breisgau

יש באזור גם משחקיה לילידם מקורה- לא הייתי שם. בחינם עם הכרטיס. emojiemoji

או ל- קניון ווטאך laughemoji בערוץ וורונה(Wutach Schlucht) המרשים, שבתוואי שלו זורם נהר הווטאך שנשפך לאגם טיטיזה. במקום יש כמה מסלולי הליכה, אורכו של הארוך מביניהם כ-13 קילומטר, אבל אפשר ללכת רק חלק מהמסלול. המסלולים מיוערים ושופעים מים, מפלים שוצפים, צוקים דרמטיים, גשרים, שפע של צמחייה והפתעות נוספות.

המקום נמצא קרוב מאוד לפרייבורג, מסלול קצר ( שעה ןחצי הלוך חזור ) ומאוד מאוד יפה.

המסלול הקצר של כ- 3 ק"מ. ההליכה היא לאורכו של נחל לא גדול שמדי פעם יורד במפלים, מסביב צוקים ויער. (בחלקו השני של הקניון, ישנו מסלול שאורכו כ- 25 ק"מ ושם ישנם הנחל הולך ומתגבר וישנם גשרי חבלים ומפלים יותר רציניים).

אזור נוסף ליום של כיף-

אזור אגם שלוכזי – Schluchsee

א. פארק שעשועים בחורף ובקיץ ליד אגם שלוכזי – Spass-Park. emojiemoji

נמצא ליד האגם , מקום ממש נחמד לבילוי עם הילדים בגלאים השונים.

ב. ממליצה לגדולים שבחבורה מעל גיל 16 לשכור במקום אופניים חשמליותemojiemoji

(בחינם עם הכרטיס) וללכת לטיול בטיילת היפה שהוקמה מסביב לאגם. כדאי להזמין את האופניים מראש בטלפון או ישירות במקום הואיל ויש תור לשעות השונות. אם לא הזמנתם לכו קודם לחנות ההשכרה שנמצאת ממש באתר הפארק ותזמינו הכי מוקדם שאפשר.

אפשר גם להזמין בתשלום אופנים לילידים או עגלה לילדים הנגררת עם האופנים. אפשר להתפצל ולהישאר עם הקטנים בפארק ואחד ההורים עם הגדולים יוצא לרכיבה.

אפשר לשכור אופנים כאלו גם בטיילת של אגם טטיזי.

ג. מצפון לאגם על כביש 500 נמצא אגם קטן וקסום – laugh Windgflweiher 79868 Feldberg - Altglashten . ניתן לטייל מסביבו.

יש שם גם משהו חדש שלא הייתי עדין- קיוסק קטן ומקום להשכרת סירות זול מאודemojiובחינם עם הכרטיס (למיטב הבנתי). לא יכולה להמליץ כי לא הייתי. רק ראיתי את האגם עצמו.

ד. באגם שלוכזי יש גם פארק מים על שפת האגם Aqua Funemojiלא הייתי אז לא יכולה לדרג.
Freiburger Str. 16
79859 Schluchsee
 telephone 07656 7731. המקום לא מקורה.

הכניסה בחינם עם הכרטיס .

ה. בריכה מקורה גם כן באגם שלוכזי, גם חינם עם הכרטיס. emojiemoji

Indoor swimming pool & sauna Schenbach
Weiherstr. 4
79859 Schluchsee
 telephone 07747 354schluchsee@hochschwarzwald.de

יום נוסף –

אזור פלדברג – Feldberg

מדובר בהר גבוהה המשמש בחורף כאתר סקי.

בקיץ ישנם מספר פעילויות באתר.

א. עליה להר פלדברג בקרוניתemojiemoji

Feldbergbahn
Dr. Pilet track 17
79868 Feldberg
 Phone 07676 9409110 info@feldbergbahn.de

ממולץ ביום עם תצפית יפה בלבד. לבעלי הכרטיס החינמי לא צריך לרכוש כרטיסים הכרטיס ניתן להעברה בכניסה לרכבל.

מדובר בקרונית סגורה. למעלה כשאתם יוצאים מהקרונית קחו ימינה ל תצפית יפה על כל האזור, ועל אגם קטן שלמטה. לאחר מכן צעדו חזרה לכיוון הקרוניות אך תמשיכו הלאה בשביל משם לכיוון

מגדל תצפית גבוהemojiemojiשניתן לעלו אליו בחינם עם הכרטיס או בתשלום קטן נוסף למי שאין את הכרטיס. ממולץ לעלות למגדל ולצאת למרפסת התצפית שלמעלה , מהמרפסת ביום עם ראות טובה ניתן לראות את הרי האלפים כמו תלויים בשמיים.

בהר למעלה מסתובבות פרות אטרקציה נחמדה לילדים. ניתן לעשות פיקניק ולרדת חזרה ברכבל או ברגל.

הירידה לא קשה.

ב. באותו המתחם ישנה אטרקציה לילדים קטנים – רכיבה על סוסי פוני. emojiemoji- בחינם עם הכרטיס. להסתכל קודם באתר מתי פתוח. בדרך כלל אחה”צ.

Feldberger Hof
Dr. Pilet-Track 1
79868 Feldberg
 Phone 07676 180

ג. לא להפסיד לאמיצים ולגדולים שבניכם – פארק חבלים שנמצא גם הוא באתר ההר , חינמי עם הכרטיס emojiemoji

Kletterwald Feldberg
Dr.-Pilet-Track 1
79868 Feldberg - City
 Phone 01525 3693765 email@kletterwald-feldberg.com

גם לקטנים יש שם מסלול – גם בו הם לובשים את כל הציוד ומרגשים כמו גדולים.

לאתר זה כדאי להזמין מקום מראש. כשתגיעו להר תכנסו קודם לשם לתאם זמן (לפעמים זה יהיה ביום המחרת ולכן כדאי לעבור שם להזמנה בדרך למגלשות ביום הראשון.

מדובר בכל מני אבזרים ואומגות וגשרים בין העצים, אתה מקבל ציוד והדרכה ויוצא להרפתקה מדהימה בין העצים. לא מומלץ לבעלי פחד גבהים, ילדים מתחת לגיל 12 צריכים ליווי מבוגר שיכול להיות גם ילד גדול יותר. לא מומלץ ללוות יותר מילד אחד , ראיתי ילדים שהסתבכו והיה צריך מדריך לבוא ולהוריד אותם חבל על הטראומה.

ביום יפה ניתן לראות מלמעלה בצמרות העצים את הרי האלפים. המקום סגור בחורף.

ד. צמוד לפארק ומאחורי מלון פלדברג ישנם מתקנים משחקים laugh בחינם לילידם קטנים, מדובר במתקנים מאוד נחמדים גם בהם הילד מטפס ממש מומלץ להורים שנשארים עם הקטנים בזמן שהגדולים מטפסים בפארק החבלים.

ה. באותו המקום מתחיל שביל טיול קסום ביער שמאחורי פארק החבלים, השביל ממש מתאים לקטנים שבחבורה, יש בו גשרים קטנים מעץ ומלא בובות חמודות של גמדים ועוד הפתעות.. מדובר במסלול מעגלי חמוד מאוד אני הלכתי בו עם ביתי הקטנה בזמן שהגדולים בילו בפארק. והאמת שהצטערתי בשבלים שלא הצטרפו אלינו. המקום חינמי laugh

במלון שבאתר יש בריכת שחיה שווה שהכניסה אליה בחינם עם כרטיס אחר – כרטיס היער השחור שעליו אדבר בהמשך.

עוד לגבי עניין השחיה ביער השחור – לרשימות של בריכות שחיה ופארקי מים חינמיים עם הכרטיסemoji

מקום נחמד נוסף –

מרכז החץ והקשת- לימוד ואימון בחץ וקשת. מקום חביב. בתוך מבנה , יש מדריך המלמד לקלוע למטרה. גם הקטנה קיבלה חץ וקשת מותאמים לה.

אתר חובה למשפחות עם ילדים – פארק השעשועים השווה ביותר על פי ילידי (בוגרי פארקים רבים באירופה) –קישור לאתר- פארק אירופה . devilemoji

פארק אירופה – הפארק ענק ומומלץ להגיע בפתיחה ולא להגיע ביום א או חגים בהם הפארק עמוס מאוד. על מנת להימנע מתורים ארוכים. הביאו אתכם אוכל מוכן וכך תוכלו לנצל את זמני האוכל לעליה למתקנים ולא לעמידה בתורות במסעדות.

הפארק מחולק לאזורים שכל אזור מייצג ארץ באירופה, יש תפאורה מדהימה של אותה הארץ ומסעדות בסגנון ארץ זו. ממש נחמד רק לטייל בין הארצות השונות.

יש בכניסה גם אזור גנים מקסים עם מזרקות.

בפארק מופעים רבים ושווים תתעדכנו בכניסה.

בכניסה יש גם עלון עם מפת הפארק והמופעים וגלאי הילדים לכל מתקן.

יש מקומות עם תור ארוך אך גם התור נמצא בתוך תפאורה של אותו המתקן.

למי שרוכש כרטיס היער השחור שבתשלום- הכניסה לפארק כלולה בכרטיס (כניסה חד פעמית).

כרטיס היער השחור שבתשלום תקף לאטרקציות באזור לשלושה ימים לא רצופים. ניתן לרכוש את הכרטיס בכל אתר הכלול בו בכניסה לאתר, לא חובה להזמינו מהארץ . גם בכניסה לפארק אירופה ניתן לרוכשו.

יום באזור טריברג – העיירה טריברג (Triberg) laughתיירותית מאד ובהתאם עמוסה בתי-מלון, מסעדות ודוכנים עם מזכרות. בכניסה לעיירה יש אגם קטן ובו ברווזים וברבורים, וסביבו מסעדות ושבילי הליכה. ברחוב 4Wallfahart, נמצא מוזיאון היער השחור – Schwarzwaldmuseum,(בחינם עם כרטיס אחר – הכרטיס בשתלום של היער השחור הכולל את פארק אירופה) בו מוצגים תלבושות עממיות, גילופי עץ, עבודות של אומני אזור היער השחור וכלי קרמיקה, וכמובן תצוגה מעניינת המוקדשת לתעשיית השעונים שבטח כבר הבנתם שאופיינית מאד לאזור- לטעמי אפשר לוותר על המוזיאון. החנייה בעיירה בתשלום.

מפלי טריברג – בתשלום נמוך. devilלאחר שעות הסגירה ניתן היה להיכנס חינם. (בחינם עם כרטיס אחר – היער השחור הכולל את פארק אירופה הניתן לרכישה )הם גולת הכותרת של אזור טריברג. מפלי טריברג נוצרים כאשר נהר הגוטץ' נשפך בשבעה שלבים אל עבר העמק. אילו הם המפלים הגבוהים ביותר בגרמניה (163 מטרים גובהם). ההגעה אל מפלי טריברג מהחניון פשוטה ונעימה – לאחר הליכה של 5 דקות מהחניון הסמוך בוחרים את מסלול ההליכה אשר יוביל אתכם אל המפלים. הבחירה על פי דרגת הקושי. ישנם כמה מסלולי הליכה באזור, ברמות קושי שונות. מסלול מיטיבי הלכת מומלץ, אך עדיף שתבחרו לפי יכולתכם. הדרך עוברת במעבה היער, שם תכירו את דייריו (סנאים, למשל). ככל שעולים יותר רואים יותר סנאים. –

מקומות לטיול מחוץ ליער השחור ובמרחק נסיעה-

א. אזור מפלי הריין והאי מנאו. למגיעים ממינכן כדאי להיות באזור זה בדרך ליער השחור.

Mainaudevilemoji

אי בו יש המון פרחים מעוצבים כבעלי חיים ועוד.. וגם חממת פרפרים ומתקני משחקים לילידים וגם מכלאה עם עזים. יש אפשרות לרכוש כרטיס משפחתי ואם מגיעים מאוחר החל מ- 17:00 הכניסה לאי מוזלת, מאוחר יותר בחינם. אך יש לקחת בחשבון שהחממה של הפרפרים נסגרת מוקדם וגם פינת הליטוף. ולכן אם הגעתם מאוחר ב- 17:00 רוצו קודם לשם (הגעתם מאוחר יותר אין כבר טעם ללכת לשם יהיה סגור) . אתר האינטרנט של האי.

הגעה- לפני העיירה קונסטאנץ פונים שמאלה לאי אשר מקושר עם גשר . נוסעים לפי השילוט, חונים בכניסה והולכים כ- 2 ק"מ עד האגם. חוצים את הגשר מעל האגם ונכנסים לאי.

מפלי הריין emojilaugh החניה בתשלום devil האתר עצמו חינם אלא אם כן שטים למפלים.devil

ניתן לקחת את הסירה הצהובה ששטה לסלע האמצעי. לא חובה תלוי אם אתם אוהבים.

לא להחנות כבר בחנייה הראשונה אלא להמשיך לחנייה הסמוכה למפלים.

פתוח עד השעה 18:00 טל' 00-49-52-67-24811. (ההפלגה).

3 הפלגות: אחת לתוך המפל, השנייה לעמוד באמצע והשלישית לתצפיות.

כתובת: INDUSTRIESTRASSE 39 NEUHAUSEN AM RHEINFALL

עיירה SCHAFFHAUSEN laughemoji– עיר עתיקה מקסימה על גדת הריין.

מבצר MUNOT חולש על העיר מבוך של סמטאות עם מגדלי שעון נפתחים. לטייל ברגל.

ניתן גם לשלב ביקור בלגולנד גרמניה (כדאי בעיקר למגיעים ממינכן), קצת רחוק.

יום בשוויץ עליה להר גבוה וגלישה בשלג כולל מערת קרח.

אנגלברג (Engelberg), למרגלות הר טיטליס (Titlis) –

ניתן להגיע לשם מהיער השחור בנסיעה ארוכה – יש לצאת מוקדם בבוקר ולחזור בערב. או לחילופין ללון בעיירה או בדרך לשדה התעופה בלילה האחרון או הראשון לחופשה אם אתם נוחתים בבאזל או בצריך.

האטרקציה העיקרית היא ההר טיטליס. עולים ברכבל. כדאי לרכוש גם כרטיס לרכבל העובר מעל הקרחון במרום ומוביל לפארק גלישה בשלג על אבובים . יש לציין שהמקום יקר מאוד, אך אם אתם עם ילדים מתחת לגיל 16 תוכלו לרכוש בתחנת הרכבת בעיירה כרטיס נוער – Junior travelcard –הכרטיס לא מצריך קניית כרטיס הנחה לרכבות השווצריות על ידי ההורים אך אם אחד ההורים קונה כרטיס הנחה אז הילידים לא זקוקים לכרטיס זה והם עולים איתו בחינם. כרטיס זה Junior travelcard מאפשר לילדים בני 6 עד 16 לנסוע ללא תשלום, כאשר הם מלווים בהורה אחד לפחות. ילדים בני 6 עד 16, הנוסעים שלא בלוויית הוריהם, זכאים להנחה של 50% על כל כרטיסי הנסיעה במערכת התחבורה של שווייץ. ילדים עד גיל 6 נוסעים חינם. המחיר זול יש להצטייד בתמונת דרכון של הילד. גם הרכבל על הקרחון לילידם בחינם עם הכרטיס. הכרטיס עולה 30 פרנק שווצרי לילד. מתחת לגיל 6 לא צריך כרטיס ועולים בחינם.

עולים הרכבל לתחנה ראשונה שם יש אגם נחמד ומסלולי טיול, וכן קורקינט לירידה מההר (אפשר לעצור שם בחזרה מראש ההר). בתחנה העליונה יש תצפית יפה, ולמעלה במבנה גם תצפית בתוך המבנה עם כסאות נוחים לנפוש עליהם.

כמו כן במקום מערת קרח עם בובות ודברים מפוסלים בקרח.

במקום גם גשר גבוה ותלוי.

כמו כן רכבל כיסא העובר מעל הקרחונים ומביא אתכם לפארק גלישה על בשלג באבובים או אבזרים אחרים שווים, העליה במסוע חזרה. כיף גדול לילדים רק הקפידו להביא משקפי שמש וגם קרם הגנה כי השמש מקרינה על השלג וחוזרת אליכם. יש שלג גם בקיץ והפארק פתוח בקיץ לגלישה. להגיע רק ביום יפה ולא מעונן. ​קישור למסע אחר עם פרטים על ההר.

יום בקולמר – צרפת ועוד –

COLMARlaugh

עיר עתיקה – נציה הקטנה. תעלות מפותלות בין הרחובות הצרים. בתים עתיקים, לשים לב

בתים יחודיים לאזור מעץ חלקם עם ציורים. כדאי פשוט לשוטט במרכז העיר העתיקה, השלטים מכוונים לשם. יש רכבת תיירים קטנה שעושה סיבוב – לא ממליצה.ע

KAYSERSBERG laugh– כפר מגורים יפה וציורי. לא חובה להגיע במיוחד קצת רחוק.

RIQUEWIHR – laugh

מומלץ מאוד – עיירה יפה ועתיקה. עיר ימי מימי הבניים. מוקפת חומה עם שער שניתן לסגור ולפתוח. מסביבה הרים עם כרמים כיף לצעוד שם.

טירת HAUT KOENIGSBOURG-

טירה נחמדה- לאוהבי הטירות.

להגיע לכפר SAINT HIPPOLYTE. לעלות על כביש D1 ולטפס אל הטירה.