אז אחרי שהקורונה החלה להראות סימנים של היעלמות, והחיים החלו לחזור לשגרה,  החלטנו שאחרי הפוגה של שנתיים, נחדש את מסורת טיולי הפסח שלנו.

התחלתי לבחון את החלופות, לקראת דצמבר 2021 (מעט אחרי שחזרנו מטיול הכדורגל בלונדון), מבלי שיהיה לי יעד מסוים שהייתי "נעול" עליו, מלבד העובדה שהיה ברור שגם הפעם נטוס ליעד כלשהו במערב אירופה.

טיסות - כבר מזמן חברים ייעצו לי לנסות את חלופות ה"לואו קוסט" הזולות לאל-על, ובשיטוט באתרי החברות השונות מצאתי באתר האינטרנט של RYANAIR, טיסות לשרלרואה (מה שמכונה בריסל דרום) בזמנים שנוחים לנו (טיסה לבלגיה ביום שני של חול המועד לקראת ערב, וחזרה לארץ בשבת לקראת ערב), ובעלות נמוכה מאוד (עשרות אחוזים הבדל), גם אחרי שמוסיפים מזוודות, מקומות ישיבה מועדפים ואוכל בטיסות. כבר היינו בבלגיה לפני שנתיים וחצי, כפתיח לטיול בהולנד, אבל אז זה היה רק ליומיים, וידענו שממש לא מיצינו אותה, כך שתהיה לנו בטיול הקרוב הזדמנות מצוינת להשלים חוסרים בעניין. לפי לוח הטיסות, יש לנו 4 ימים מלאים לטייל בבלגיה (שלישי-שישי), כך שמצד אחד נוכל לבקר במספר רב יחסית של מקומות, אבל מצד שני העדפתי שלא להתפרס על כל המדינה.

אקדים את המאוחר ואציין, שהטיסות עצמן היו בסדר גמור, אבל ה"הפתעה" שריינאייר ארגנו לנו כאשר ביטלו לנו את הטיסה חזרה לארץ פחות מ- 48 לפני מועד הטיסה (פירוט בתיאור יום חמישי 21/04), שינתה את כל הטיול, גרמה לחזרתנו לארץ באיחור של 3 ימים ביום שלישי במקום ביום שבת, והסתיימה בצורה טובה בסופו של דבר (עדכון 28/6/2022 - וגם בפיצוי מריינאייר בסכום של 1,600€), אבל היתה כרוכה בלא מעט דפיקות לב, ובהחלט היתה חוויה לא חיובית בלשון המעטה.

מיד אחרי הזמנת הטיסות, החל שלב תכנון מסלולי הטיול והזמנת מלונות ורכב שכור.

היה לי ברור שאת הלילה הראשון נעביר במלון בסמוך לשדה התעופה בשרלרואה מכיוון שאנחנו אמורים לנחות שם, קרוב לשעה 23:00, וגם את הלילה האחרון העדפתי לעשות במלון בקרבת שדה התעופה, לאור כך שהטיסה שלנו בחזרה לארץ אמורה להמריא בשבת בשעה 12:30 בצהריים, כך שבכל מקרה אין לנו מספיק זמן לטיול בבוקר זה, לפני היציאה לשדה התעופה. בין לבין היו לנו כאמור, ארבעה ימי טיול מלאים ושלושה לילות.

רכב שכור - אנחנו מאוד אוהבים שיש לנו רכב שכור מהנחיתה בשדה התעופה ועד ההמראה חזרה לארץ, ולאחר סקר מקיף הזמנתי רכב סטיישן (בפועל קבלתי טויוטה קורולה אסטייט אוטומטית, עם בלוטוס ומערכת ניווט) דרך אויס ישראל. כמובן שלא שכחתי לחדש רישיון בינלאומי (למרות שבפועל לא ביקשו אותו ממני במועד קבלת הרכב השכור).

מלונות - תנאי חובה אצלנו הם, קודם כל קיום מזגן בחדר (בכל עונה בשנה), ציון של 3.5 כוכבים לפחות באתר TRIP ADVISOR, ציון 8 לפחות באתר BOOKING.COM ובאתר HOTELS.COM,  וארוחת בוקר במלון. אחרי סקר מקיף בכל האתרים שציינתי, הזמנתי לינה במלונות הבאים:

לילה ראשון 18-19/04/2022 – HOTEL SOUTH CHARLEROI AIRPORT. בקרבת שדה התעופה, עם שירות הסעה לשדה התעופה, אותו תיאמנו עם המלון מראש. הוזמן ללא ארוחת בוקר (בשאר המלונות הזמנתי מראש כולל ארוחת בוקר), תוך ידיעה שניתן להוסיף אותה במלון.

לילות שני-שלישי 19-21/04/2022 – HOTEL ACADEMIE BRUGGE. מלון בוטיק מקסים במרכז ברוז', במקום מושלם בין אגם האהבה למרכז ההיסטורי של העיר.

לילה רביעי 21-22/04/2022 – HOTEL ALMA GRAND PLACE בבריסל. ממוקם 2 דקות הליכה מהגראנד פלאס.

לילה חמישי 22-23/04/2022 – HOTEL (VAN DER VOLK) CHARLEROI AIRPORT. כאשר לגיבוי הזמנתי גם את המלון בו התארחנו בלילה הראשון בבלגיה. שניהם עם אפשרות ביטול עד 24 שעות לפני ההגעה. הכוונה היתה להחליט אחרי השהייה בלילה הראשון של הטיול ב HOTEL SOUTH, במי מהם להתארח ללילה האחרון.

בגלל השינוי שהיינו צריכים לבצע במהלך הטיול, לאור הדחיה בחזרתנו לארץ שינינו את תכנית המלונות כך שבסופו של דבר הוספנו לילה (22-23/04) במלון בבריסל, ממנו היינו מאוד מרוצים, הוספנו 2 לילות (23-25/04) במלון BEST WESTERN WAVRE בו התארחנו גם בפעם הקודמת שלנו בבלגיה, ואת הלילה האחרון כמתוכנן עשינו במלון ליד שדה התעופה.

לגבי כל המלונות, ארחיב בתיאור היום בו התארחנו בהם.

מסלולי טיול - את מסלולי הטיול לכל יום, הכנתי כרגיל בעזרת GOOGLE MAPS, לפי מידע שאספתי מאתרי האינטרנט השונים, ובראשם כמובן אתר למטייל וקבוצות הפייסבוק של מטיילים בבלגיה.

מזג אוויר – חודש אפריל הוא הפכפך כמעט בכל העולם, וקשה לצפות מראש מה יהיה מזג האוויר. עד עכשיו (טפו טפו, חמסה חמסה...) בכל המקומות בהם ביקרנו בפסחים הקודמים, מזג האוויר האיר לנו פנים (וכך היה גם הפעם). מספר ימים לפני הטיול התחזית היתה לטמפרטורות של 15-18 מעלות בכל ימי הטיול, וטמפרטורה של 5-8 בלילות, ללא גשם. נערכנו במזוודות עם סווטשרטים וג'קטים קלים בלבד. בסופו של דבר היה במהלך ימי הטיול מזג אוויר אביבי ומקסים עם טמפרטורה של 18-20 מעלות ביום במהלך מרבית ימי הטיול (פרט ליום האחרון), ויכולנו להסתובב בחלוצות קצרות, ורק לעת ערב היה צורך בביגוד ארוך. במעלים לא השתמשנו בכלל.

ביום שלפני הטיסה ארזנו ודאגנו למלא את טופס PLF (כן, עדיין צריך את זה) הבלגי, וכך הגיע לו סוף-סוף יום הטיול.

יום שני, 18/04/2022 - טיסה לשרלרואה. התייצבנו בבן גוריון 4 שעות לפני מועד הטיסה. בכל זאת, לא טסים עם אל על, ובמהלך כל השבוע שלפני הטיסה שלנו, התריעו על תורי ענק בבן-גוריון והמלצה להגיע 4 שעות לפני מועד הטיסה. בפועל בדלפקי הבידוק של אל על היה תור לא ארוך, ודלפקי הבידוק שלנו היו ריקים וללא תור, כך שחיש מהר נכנסו לאזור הדיוטי-פרי. אני הייתי בחשש שהטיסה לא תמריא בזמן, אבל לשמחתי הרבה המראנו באיחור קל של רבע שעה בלבד. הטיסה עצמה היתה הפתעה לטובה, וגם הזמנתי מראש ארוחה חמה (לא רע בכלל) לכולנו. גם הנחיתה בשרלרואה היתה באיחור קל בלבד, ונחתנו שם כמעט כמתוכנן, מעט לפני השעה 11 בלילה. נפלא! שדה התעופה בשרלרואה קטן יחסית, ואחרי הנחיתה שם הכל זרם מהר מאוד, כך שכבר כחצי שעה אחרי הנחיתה אספנו את המזוודות, והתקשרנו למלון על מנת שיבואו לאסוף אותנו, כפי שתיאמנו איתם מראש. כמובטח, תוך 10 דקות ההסעה הגיעה, ובתוך 10 דקות נסיעה נוספות הגענו למלון. במהלך הנסיעה דברנו עם הנהג הנחמד, שסיפר לנו על הביקור שלו בישראל. בדיעבד הסתבר לנו שהוא ואשתו הם הבעלים של המלון. אחרי צ'ק אין קצר, עלינו לחדר המשפחה שהזמנו. חדר פשוט וסטנדרטי עם מיטה זוגית אחת וכמובטח שתי מיטות נפרדות (לא ספה) עבור הילדים, וגם יש מזגן, אלא ש... המזגן לא עובד. בירור עם הקבלה העלה שאנחנו לא יכולים להפעיל את המזגן, ושהוא מופעל אוטמטית כאשר הטמפרטורה היא מעל 21 מעלות. למדנו שלא רק שצריך לוודא שיש בחדר מזגן, אלא שצריך גם לוודא שניתן לשלוט בו עצמאית...  למזלנו לא היה חם מידי בחדר (מניסיוננו במלונות אחרים באירופה, אין מצב לפתוח חלון כי אין רשתות, ותוך דקות החדר עלול להתמלא המעופפים למיניהם...), כך שהצלחנו להסתדר גם ללא מזגן. השעה כבר היתה אחרי 12 בלילה שעון מקומי (אחרי 1 בלילה, שעון ישראל), כך שמהר מאוד נרדמנו.

יום שלישי, 19/04/2022 – ביקור בשדה הקרב בווטרלו, בגנט והגעה לברוז'. התעוררתי ראשון (כרגיל) ויצאתי להרגיש את האוויר ולבדוק את ארוחת הבוקר. האוויר היה נפלא, רענן ונעים ויכולתי כבר מהבוקר ללבוש חולצה קצרה בלבד. לגבי "ארוחת הבוקר" האפשרית במלון, הסתבר לי שהיא שתיה קרה (מיץ תפוזים / שוקו בבקבוק), שתיה חמה (קפה / תה) ומארז של 6 דונאטס... לא בדיוק ארוחת בוקר. העובדה שלא באמת היה מזגן פעיל בחדר, וגם לא היתה ארוחת בוקר אמיתית, גרמה להם להפסיד אותנו בלילה האחרון שלפני הטיסה חזרה לארץ (ולנו להרוויח בענק את מלון ואן דר וולק שרלרואה איירפורט, עליו אפרט בתיאור הלילה האחרון), למרות שהחדר היה סטנדרטי, הבעלים היה מקסים, ובכלל השירות במלון היה אדיב וטוב, וגם העלות היתה זולה בכמה עשרות דולרים לעומת החלופה בה בחרנו ללילה האחרון (כאמור, מראש הזמנתי לשני המלונות, עם אפשרות ביטול עד 24 שעות לפני מועד ההגעה). הבעלים עוד הקפיץ אותי בשעה 10:00 בבוקר כמובטח חזרה לשדה התעופה, לאסוף את הרכב השכור מחברת ההשכרה, ולקראת שעה 11:00 יצאנו לכיוון תל האריה בווטרלו, למוזיאון ולאתר ההנצחה של הקרב האחרון שערך נפוליאון במקום. תוך חצי שעה הגענו לאתר. המוזיאון מעניין מאוד עם דגם של שדה הקרב מיד בכניסה, ולאחר מכן תערוכה ומוצגים יפים ומעיינים מהתקופה ההיא. ראינו גם את הסרט היפה בארבעה מיימדים שממש ממחיש את הקרב עצמו. לאחר מכן, טפסנו אל ראש התל המשקיף על האתר. העליה לתל היא גרם מדרגות ארוך וישר, ואני הגעתי למעלה מתנשף כולי. מזל שמזג האוויר היה נפלא ומרענן. מפסגת התל יש נוף פנורמי מקסים של 360 מעלות, ומעט הסברים על האזור ושדה הקרב. היינו בתצפית למעלה כ- 10 דקות, בסיומן ירדנו את גרם המדרגות לטיול קצר באיזור שסביב התל, שגם בו יש מספר מוצגים משדה קרב. בדרך החוצה עוד עברנו בפנורמה הנחמדה שלמרגלות הגבעה. בסך הכל ארך הביקור במקום כשעה וחצי מהנות ומעניינות, ובהחלט שיעור היסטוריה מעניין לילדים וגם לנו המבוגרים.

ווטרלו – תל האריה (LION'S MOUND) והפנורמה למרגלותיו.

מאחר וכבר היינו רעבים, עצרנו בבורגר קינג בווטרלו לארוחת צהריים. משם נסענו שעה לגנט וחנינו בחניון, סמוך לאזור התיירותי של מרכז העיר.

טיילנו בין המבנים הגותיים היפים, המרשימים והמפורסמים של העיר, בהם כנסיית באבו הקדוש וקתדרלת סט. ניקולס, עברנו ליד בית עיריית גנט, והגענו חזרה לגדת נהר הליי. משם לקחנו שייט מקסים שארך 40 דקות לשני הקצוות של הנהר שליד מרכז העיר וכמובן שהגיע גם לטירת גראוונסטין המרשימה. השייט היה מלווה בהסברים על העיר, על ההיסטוריה שלה ועל המבנים החשובים בה, ועבר בקרבת כל האתרים הידועים בעיר, ומיצה את הביקור בעיר כולה.

גנט – שייט מקסים בין האתרים המרכזיים של העיר.
גנט – טירת גראוונסטין המרשימה מהשייט בעיר.

חזרנו לאוטו, ונסענו כחצי שעה לכיוון ברוז' והמלון שלנו שם HOTEL ACADEMIE BRUGGE. במלון זה לקחנו חדר משפחה גדול ומקסים, וכמובן ארוחת בוקר (מעולה). המלון ממוקם כאמור בין המרכז ההיסטורי של העיר, ואגם האהבה, הכל במרחק הליכה קצר. מאחר והיתה כבר שעת ערב, החלטנו שלא נתחיל לבקר את הביקור באתרי העיר היום, ויצאנו רק לארוחת ערב איטלקית עם בירה בלגית טובה במסעדת TERRA PROMESSA, גם היא מרחק של דקות הליכה בודדות מהמלון.

יום רביעי, 20/4/2022 – ברוז' ואוסטנד.

ארוחת הבוקר במלון היתה מעולה ועשירה ביותר עם מאכלים חמים וקרים, פירות, ירקות ומה לא... מיד אחרי ארוחת הבוקר יצאנו קודם כל לאגם האהבה. המקום מצדיק בהחלט את השם הטוב שיצא לו, והיה תענוג גדול לטייל לארוך האגם, בשבילים המטופחים כשסביבם צמחיה ירוקה כמעט בכל גוון אפשרי של ירוק. עצרנו גם סתם לשבת על אחד הספסלים שבפארק ליד האגם, לספוג מעט מהשלווה המהנה שהמקום משרה.

ברוז' – אגם האהבה והצריח של כנסיית נוטרדאם.

לאחר מכן חזרנו להפסקה קצרה במלון, ויצאנו "לכבוש" את המרכז ההיסטורי של העיר כולל כל האתרים הידועים והמוכרים בו. החלטנו שלא לקחת את השייט בעיר (עשינו אתמול את השייט בגנט), ורק הסתובבנו [בין הרחובות והסימטאות עם האתרים ההיסטוריים המקסימים של העיר ובהם בזיליקת הדם הקדוש (יפה ומיוחדת עם מפלס תחתון בסגנון רומנטי ומפלס עליון גותי ומרשים), כיכר בורז', בניין העיריה היפה, מגדל בלפריי וכיכר השוק הססגונית שלמרגלותיו. גם נכנסנו למוזיאון הצ'יפס (די סתמי) ולמוזיאון השוקולד (הרבה יותר יפה) ונהננו מסדנת השוקולד הנחמדה בסיום הסיור במוזיאון זה. לשני המוזיאונים קנינו כרטיס משולב, שהוזיל את הביקור בהם.

לקראת שעה 14:00 סיימנו לחרוש את העיר וחזרנו למלון למנוחה קלה.

ברוז' – ככר בורז' ההומה, בית העיריה ובזיליקת הדם הקדוש היפה והמיוחדת.
ברוז' – מגדל בלפריי וכיכר השוק הססגונית.

מאחר והיו לנו עוד מספר שעות טיול פוטנציאליות לפנינו נסענו לאוסטנד, שהיא עיר לחוף הים הצפוני (קרובה מאוד לקלה הצרפתית, ממנה מפליגים לאי הבריטי), מרחק חצי שעת נסיעה מברוז'. חנינו בחניון המעבורת בצד המזרחי של העיר, וחצינו עם המעבורת את הנהר לכיוון מרכז העיר. העיר נחמדה מאוד (הזכירה לי קצת את נתניה) ויש לה טיילת נחמדה לאורך החוף וגם רחוב חנויות נחמד בו עשינו מעט קניות.

לקראת שעה 18:00 מיצינו את הביקור בעיר, וחזרנו עם הרכב למלון בברוז'. אכלנו ארוחת ערב יוונית טובה במקום שנקרא OLIVE STREETFOOD בקרבת מגדל בלפריי, וחזרנו למלון לשינה.

יום חמישי, 21/04/2022 – סיום הביקור בברוז', נסיעה לבריסל וההודעה שהביאה לשינוי בטיול...

דבר ראשון על הבוקר, יצאנו לטיול קצר נוסף באגם האהבה היפה כל כך.

חזרנו למלון לסעוד את ארוחת הבוקר המעולה שבו, ויצאנו לכיוון בריסל. מעט לפני בריסל, עצרנו בטירת ביג'גארדן לתערוכת הצבעונים FLORALIA המהממת ביופיה. התערוכה פעילה כארבעה שבועות בשנה, בזמן פריחת הצבעונים, והגענו אליה כאשר הפריחה היתה מעט אחרי שיאה. המראה של שטחי הצבעונים העצומים היה מרהיב ביופיו ובילינו כשעה וחצי מהנות ביותר בטירה בין הצבעונים, והשיחים המפוסלים בצורות כדורגל, נעל ספורט וחיות שונות.

בריסל – מרבדי הצבעונים בתערוכת FLORALIA בטירת ביג'גארדן.

מטירת ביג'גארדן המשכנו לבריסל עצמה. בבריסל כאמור הזמנתי חדר דופלקס משפחתי במלון ששמו HOTEL ALMA GRAND PLACE. כשמו של המלון, כן הוא ממוקם 2 דקות הליכה מהגרנד פסלאס, לדעתי במיקום אופטימלי, מה שידעתי מראש, ולכן גם הזמנתי את מלון זה. מה שלא הבנתי מראש הוא שהדופלקס (כשמו...) הוא למעשה יחידה של שתי קומות, כאשר למטה נמצא חדר ההורים, ולמעלה חדר הילדים, לכל אחד מהם צמוד חדר אמבטיה ושירותים משלו. בנוסף המלון היה ממוקם בדיוק בצמוד לגרנד פלאס, ובקרבת הר האומנויות (MONT DES ARTS) ושכונת סבלון, כך שיכולנו לטייל לכל אחד מהם במרחק הליכה קצר, ולא פחות חשוב, ממש מתחת למלון היה רחוב מסעדות יווניות מעולות וזולות. בקיצור – מלון מעולה במיקום מושלם בבריסל. שתי בעיות (קטנות) שהיו במלון, האחת היא שהחניה היתה בחניון שנמצא מרחק של כ- 200 מטר מהמלון, כך שבהגעה אל המלון וביציאה ממנו היה צורך ללכת מרחק זה עם המזוודות, והשניה היא שבארוחת הבוקר הם "חסכנים" מאוד, ולא מחדשים שום דבר שנגמר, אלא אם מבקשים מהמלצרים... למרות חסרונות קטנים אלה, המלון היה הפתעה מעולה לטובה מבחינתי, ובהחלט הצדיק את הבחירה בו, ואפילו בחרנו להאריך את השהות בו ללילה נוסף, בגלל ההפתעה של ריינאייר (מיד...).

לאחר ההתמקמות בחדר, יצאנו לעיר. ראשית כמובן שעברנו בגרנד פלאס היפה עם המבנים היפים והמיוחדים שבה. לאחר מכן המשכנו לרחוב הקניות הראשי של העיר, ראשית לוופל בלגי איכותי וטעים (במסעדת דראג אופרה).

בריסל – וופל בלגי מעולה במסעדת דראג אופרה.

לאחר מכן, אשתי התכוונה לצאת למסע קניות, ואני והילדים להמשיך בטיול הרגלי במרכז בריסל. אלא שאז... הגיעה הבשורה ששינתה את המשך הטיול. בכניסה שגרתית לתיבת המייל שלי, גיליתי מייל מריינאייר שמודיע שהטיסה שלנו חזרה לארץ ביום שבת מבוטלת. מה??? כן, ממש כך. אחרי ההלם הראשוני הודעתי על כך לאישה, והחלטתי שחוזרים למלון, לראות איך מתקדמים מכאן. בהודעה מריינאייר נרשם שיש לנו אפשרות לקבל זיכוי בסכום שעלו לנו כרטיסי הטיסה המקוריים, או למצוא טיסה חלופית עם ריינאייר במועד חדש. אני תמיד נוסע עם המחשב הנישא לחו"ל, ובמקרה זה הדבר אפשר לי לבצע את כל הסידורים הנדרשים, לבדוק איך מתקדמים מכאן. בדיקה באתרי האינטרנט של חברות תעופה אחרות (אל-על, KLM, ברסל איירליינס) העלה שאין בימים הקרובים חלופה בעלות ובזמנים שפויים, וגם בריינאייר בהתחלה לא מצאתי חלופה מתאימה. רק אחרי יותר משעתיים של חיפוש, פתאום הופיעה אפשרות לטוס חזרה לארץ עם ריינאייר ביום שלישי הקרוב. המשמעות היא שיהיו לנו עוד 3 ימים בבלגיה, מה שאומר עיכוב בחזרה לעבודה ולבתי הספר של הילדים (הגדול תוך כדי בגרויות), וגם צריך למצוא בתי מלון למשך 3 לילות נוספים ולהאריך את השכרת הרכב ואת הביטוח. מחוסר ברירה, בחרתי בחלופה זו, כך שהשהות שלנו בבלגיה התארכה בשלושה ימים. אחרי הזמנת הטיסה ליום שלישי, התלבטנו איפה להעביר את 3 הלילות שהתווספו, כי צריך להזמין מלונות. החלטנו לשהות לילה נוסף במלון בבריסל, ממנו היינו כאמור מאוד מרוצים, וכן לבקר שוב בווליבי, ולפיכך להזמין שני לילות במלון BEST WESTERN WAVRE, בו שהינו בהנאה רבה בפעם הקודמת בה היינו בבלגיה, ובלילה שבין יום שני ליום שלישי לשהות במלון VAN DER VALK CHARLEROI AIRPORT, לפני הטיסה חזרה לארץ. סדרת טלפונים ותיאומים במשך שעתיים נוספות, הביאה להוספת כל המלונות.

גם שיחת טלפון לאויס הביאה לכך שהרכב נשאר ברשותנו לשלושה הימים הנוספים, ואין צורך להחזירו או אפילו להגיע לנמל התעופה ביום שבת להחזירו או להחליפו. מסלולי טיולים לימים הנותרים היו מוכנים מראש, גם כי הכנתי מראש שלושה מסלולים חלופיים ליום הטיול האחרון וגם כי נבלה יום שלם בוואליבי ביום ראשון.

אחרי יותר מארבע שעות של עיסוק לא צפוי ב"לימון" שקבלנו מריינאייר, נשמנו לרווחה ואמרנו שאם זה המצב לפחות נעשה מהלימון לימונדה, מה שבאמת קרה בהמשך הטיול. עדיין העיסוק במציאת פתרונות למצב, היה מייגע ומתיש ואחריו כל מה שהיה לנו כח לעשות זה רק לאכול ערב באחת המסעדות היווניות מתחת למלון.

יום שישי, 22/04/2022 – בריסל

ידענו שמעכשיו יש לנו את כל הזמן שבעולם להמשך הטיול, כך שקמנו מאוחר יחסית בבוקר זה.

אחרי ארוחת הבוקר במלון יצאנו למסלול שהכנתי מראש שהתחיל ב- MONT DES ARTS המקסים, המשיך בארמון המלכותי, וממנו לפארק בריסל, קתדרלת סנט מישל וסנט גודולה, והישר ל...פריימרק. אשתי שלא הספיקה את הקניות אתמול, נהנתה לה מכמה שעות של קניות ולאחר מכן חזרנו למלון למנוחה קצרה.

בריסל – MONT DES ARTS.

אחרי מנוחת הצהריים יצאנו לטיול רגלי באזור סבלון. השכונה מיוחדת ויפה אבל מיצינו אותה די מהר, וחזרנו למלון אחרי שעה וחצי של טיול רגלי.

לקראת ערב ירדנו עוד לטיול קצר בגרנד פלאס, ארוחת ערב בככר ולמלון לישון.

יום שבת, 23/04/2022 – לויבן והגעה לוואברה - וואליבי

בתכנון המקורי של הטיול הכנתי מסלולים למספר ימים גדול יותר מזה שהיה לפי התכנון המקורי. לא שידעתי שהטיול יתארך, אלא שהכנתי מסלולים חלופיים ליום שבו נעזוב את בריסל, ובסופו של דבר יצא שעשינו גם את מסלולים אלה. וכך יצא שמבריסל יצאנו ללויבן, עיירה קטנה ונחמדה מזרחית לבריסל שידועה בעיקר בגלל האוניברסיטה שלה ומרכז העיר המיוחד. הגענו ללויבן אחרי חצי שעה של נסיעה מבריסל, והתברר שזו הולכת להיות ההפתעה של הטיול. חנינו בחניון ליד ככר האוניברסיטה ומשם הלכנו מרחק קצר למרכז העיר בו נמצאים כנסיית פטרוס הקדוש הגותית והמרשימה, בניין העיריה המיוחד והמקסים, וממש לידם ככר העיר והשוק הישן של העיר. כולם מקסימים ושוקקי חיים. הטיול במקום ארך כשעה וחצי מהנות, ומיד בצמוד הלכנו גם את רחוב הקניות הראשי של העיר, ומצאנו בו כמה חנויות עם ביגוד והנעלה מצוינים במחירים זולים יחסית, וניצלנו זאת להשלמת קניות, בעיקר לילדים.

לויבן – בניין העיריה.
לויבן המקסימה.

בלויבן נמצאת גם מבשלת הבירה של סטלה ארטואה, בה ניתן לערוך סיור. מאחר וביקרנו לפני שנתיים בחוויית הייניקן באמסטרדאם, העדפנו לוותר על הביקור במבשלת בירה זו.

בשלב זה כבר התחלנו את חלק הטיול שמעבר לזה שתוכנן בהתחלה, ומלויבן נסענו לכיוון WAVRE למלון BEST WESTERN בעיירה, בו כבר התארחנו בביקור הקודם שלנו בבלגיה בשנת 2019. המלון קרוב לפארק וואליבי, בו נבלה מחר. המלון חמוד מאוד, פרקטי, לא מפואר, אבל בדיוק מה שצריך ממלון בקרבת פארק שעשועים. קבלנו 2 חדרים עם דלת מקשרת, בדיוק כמו שהזמנו ובמלון יש גם ארוחת בוקר טובה, אותה אכלנו בשני הבקרים בהם שהינו במלון. הגענו לעיירה לאחר כשעה נסיעה, ולאחר פרק זמן קצר יצאנו למרכז ל'אספלנד הקרוב לארוחת ערב.

יום ראשון, 24/04/2022 – פארק וואליבי

אחרי ארוחת הבוקר במלון, יצאנו לפארק השעשועים. בעונה זו של השנה הפארק פתוח רק בסופי שבוע (שבת וראשון). כך היה לפחות כאשר אנו ביקרנו שם. מומלץ בחודשי הקיץ, כאשר המקום פתוח כל ימות השבוע, להגיע אליו דווקא בימים שאינם בסופ"ש כיוון שאז הוא פחות עמוס. לשמחתנו הרבה, ביום בו ביקרנו בפארק, הוא לא היה עמוס מאוד. מאחר ואנו מכירים וזוכרים את הפארק מביקורנו הקודם בו, התאקלמנו בו מהר מאוד, וידענו מה המתקנים שאנו יותר אוהבים, ומעוניינים לעשות אותם. מומלץ בהקשר זה, עוד לפני ההגעה לפארק, להיכנס לאתר האינטרנט שלו, להכיר את המבנה שלו, את המתקנים השונים ואת הסדר שלהם בתוך הפארק. זה מייעל מאוד את חוויית הביקור במקום. הגענו לפארק לקראת שעה 10:30 (נפתח בשעה 10:00) ויצאנו ממנו לקראת שעה 17:00 (נסגר בשעה 18:00). אכלנו ארוחת ערב במסעדת LUNCH GARDEN בקרבת הפארק וחזרנו למלון, ללילה השני בו.

פארק וואליבי – רכבת WEREWOLF. כיף.

יום שני, 25/04/2022 – דינאן וקרטינג בשרלרואה

מיד אחרי ארוחת הבוקר במלון, יצאנו לדינאן שגם בה כבר ביקרנו בפעם הקודמת שלנו בבלגיה ומאוד אהבנו אותה. בדינאן חי אדולף סאקס, ממציא הסקסופון, והסקסופון הוא אכן המוטיב ששולט בעיר, כאשר בכל פינה יש פסלי סקסופונים בשלל צבעים. חנינו בחניה לא רחוק מהנהר, והלכנו לכיוון גשר שארל דה גול המקסים, כמובן עם פסלי הסקסופונים הצבעוניים עליו. לאחר מכן המשכנו ללכת על גדת נהר מז (יש אפשרות לעשות שייט נחמד בנהר, אבל עשינו בפעם הקודמת כאן, והעדפנו לוותר הפעם), חצינו לרחוב הראשי של העיר, תוך כדי שאנו עוברים על פני ביתו של אדולף סאקס, והצטלמנו עם פסלו על הספסל ברחוב. ניתן גם להיכנס ליד לאתר להנצחתו ולראות את הסקסופון האישי שלו. לאחר מכן עצרנו לקפה, שוקו סמיך ועשיר ועוגה באחת מהקונדיטוריות של העיר.

דינאן (DINANT) – גשר שרל דה גול עם פסלי הסקסופונים הצבעוניים, וברק הטירה של דינאן.

משם חזרנו לאוטו והתחלנו בנסיעה למלון בשרלרואה בו נבלה את הלילה. מאחר וכאמור במלון בו התארחנו בלילה הראשון בשרלרואה, לא היה מיזוג, בחרנו בלילה זה לשהות ב- HOTEL VAN DER VOLK CHARLEROI AIRPORT. אומנם הוא יקר יותר (משמעותית) אבל היו עליו ביקורת טובות והיה נראה שהוא מצדיק את השהייה בו.  מיד כאשר הגענו למלון, הבנו מדוע הוא יקר כל כך מהמלון בו היינו בערב הראשון. מדובר במלון מפואר, בטח ביחס למלון בקרבת שדה תעופה, וקבלנו גם בו שני חדרים עם דלת מקשרת. החדרים היו גדולים מאוד, מאובזרים בצורה טובה, מיטות נוחות, נקיים והשהות בו היתה מהנה ביותר.

מאחר והיתה שעת אחה"צ מוקדמת אני והילדים נסענו לקארטינג GREEN POWER KART של שרלרואה, מרחק 10 דקות נסיעה מהמלון. מראש בהכנת הטיול, נערכתי לכך שאם יהיה לנו זמן בשרלרואה, נבלה בקארטינג, וזו היתה בחירה מצוינת. הילדים נהנו מאוד מהחוויה, שלא ציפו לה והיתה הפתעה עבורם.

שרלרואה – הקארטינג המהנה ב- GREEN POWER KART.

אחרי הקארטינג חזרנו למלון, ובחרנו לאכול את ארוחת הערב האחרונה לטיול במסעדת המלון, שהיתה נראית טובה ואיכותית. כמו המלון, גם המסעדה האלגנטית לא אכזבה ושוב למרות המחירים הלא זולים, הצדיקה את הארוחה בה עם אוכל ושירות מעולים וכמובן בירה בלגית טובה.

יום שלישי, 26/04/2022 – חזרה לארץ

אחרי השקמה וארוחת בוקר מעולה במלון, יצאנו לשדה התעופה, מרחק 10 דקות נסיעה, החזרנו את הרכב וביצענו את כל הנדרש לצורך הטיסה. תודה לאל, עכשיו הכל עבד כשורה, הטיסה המריאה בזמן, ונחתה בדיוק בזמן בארץ.

וכך הגיע לסיומו טיול שהיה אמור לארוך 5 ימים במהלך חג הפסח, והתארך ב- 3 ימים נוספים בגלל ביטול הטיסה של ריינאייר. בסופו של דבר הצלחנו לעשות מהלימון, לימונדה, להנות גם מימים אלה וגם כאמור לקבל מריינאייר פיצוי על ביטול הטיסה המקורית חזרה לארץ.