כתבות ומדריכים על דרמסאלה

צפון הודו ל-50 פלוס: כל מה שצריך לדעת לטיול מדויק ומושלם

בירת היוגה הבינלאומית, מקדשים מרהיבים ובהם טקסים מרתקים, שווקים ססגוניים, טבע מרהיב, אוויר הרים צלול ופלא עולם אחד. כל אלה מחכים לכם בצפון הודו, יחד עם טעמים מיוחדים וצבעים בוהקים. הנה כל מה שתצטרכו לדעת לתכנון הטיול בצפון הודו

דרמסאלה - עפתי! - המלצות על טיולי תרמילאים

איזור דרמסאלה בצפון הודו הוא יעד מושלם למי שמחפש שקט, שלווה ומזג אוויר צונן. כאן תמצאו אוכל טעים, חנויות מלאות כל טוב ומבחר עצום של קורסים וסדנאות, שיאפשרו לכם להשאר במקום ימים ואף שבועות. כל אלה, מוקפים בנוף המרהיב של הרי ההימלאיה, הופכים את דרמסאלה לאחד היעדים הכי מקסימים בהודו

אטרקציות מרכזיות בדרמסאלה

העיר דרמסאלה שוכנת באחד האזורים הקסומים של צפון הודו. המנהיג הטיבטי מצא כאן את ביתו ובעקבותיו הגיעו אל העיר אלפי טיבטים נוספים. מי שיגיע לכאן יהנה מאווירה טיבטית נעימה, מסעדות מפנקות ומנופי ההימאליה הסובבים.

התנדבות משפחתית בהודו

אנחנו (אמצע וסוף שנות השלושים) ובנותינו: גלי (6) ומיקה (4), יצאנו לשנה בהודו, שנפתחה בכמה חודשי טיול, המשיכה בכחצי שנה של התנדבות בבית-חולים ובבתי ספר מקומי בצפון הודו והסתיימה בטיול בלאדק. ביקשו מאיתנו לספר קצת על מה זה ואיך זה להתנדב בהודו- אז הנה אנחנו מספרים.

עושים חיים בבגסו

מכירים את פטנט ה"ללכת לאיבוד"? פשוט הולכים בלי לשאול הנחיות, או נוסעים בריקשה ועוצרים אותה באיזשהו מקום ומשם מתחילים ללכת, נכנסים לסמטאות קטנות, יושבים במסעדות מקומיות ומגלים שכיות חמדה שלא רשומות בשום ספר הדרכה. שום דבר לא נראה מאיים, אפילו בעיני ילדים שנמצאים קצת פחות מחודש בארץ זרה, הם נרגעים, מחייכים ונושמים ברוגע. מומלץ בחום!

פרק ג`- דרמסאלה - סארג`יבאן חייב להתחתן

ממשיך להנות מכוס צ`אי של בוקר, שמבושלת במיוחד בשבילך, מילדה קטנה שמנסה לרכוב על אופניים באמצע בית הקפה, מהגיגים במחברות מטיילים, ממראה הנוף בפסגת ההר, משיחה עם סארג`יבאן על זוגיות ועל חיות בר..

פרק ד`- דרמסאלה  - לגעת ביופי

פרק ד`- דרמסאלה - לגעת ביופי

אצל ענבל וטנזין המסעדה כמעט מלאה, ורק השולחן `שלי` ריק, מחכה לי. איזה חמודים, הם שמרו לי אותו! אני מרגיש כבר את הפרידה באוויר, היא נוגעת בי, אוחזת אותי, מטלטלת אותי, אבל גם מנסה לעזור לי להמשיך הלאה.

פרק ב`- קח ת`זמן

מקלוד גאנג` מתעוררת לבוקר לא מוקדם מדי. בינינו, מה יש לה למהר? השמש עצמה מופיעה רק שעה וחצי מאוחר יותר, אחרי שהצליחה לטפס מספיק גבוה (ואולי גם עצרה לנוח בדרך), כדי להעפיל עד מעבר לרכס דהולה דהאר, הנמשך דרומה מהגוש המרכזי של הרי ההימאליה.

קאסול - ישראל השניה

בסביבותיה של קאסול פזורים כפרים שונים ומשונים, אל חלקם ניתן להגיע רק לאחר הליכה ארוכה ומתישה. כל סוגי הסחורה והאספקה שעולים בדעתכם מגיעים אל הישובים הללו על גבם של פורטרים. בדרך ניתן לפגוש טיפוסים שונים ומשונים, חלקם בחרו להעביר את חייהם במערות הפזורות בהרים תוך עישון כבד.

מקלוד גאנג  - בחזרה הביתה...

מקלוד גאנג - בחזרה הביתה...

כשחוזרים למקלוד, חוזרים הביתה עם התמונות מטיבט, להראות לחברים הטיבטים שמעולם לא ראו את מולדתם. זה גם המקום ללמוד על הבודהיזם, דבר שיכול לעזור בקבלת החלטות חשובות.

דרמסאלה - מבלים במקלוד

מבקרים בואשישט, מעיינות חמים ומפל, פוגשים קופים ומנסים קורס בישול ושיעור ביוגה. ומה עוד עשינו במקלוד? קשה להזכר, הכל מתערבב לרצף של גשם, ארוחות בוקר, שיעורי יוגה, ארוחות ערב, שיטוטים בעיר וארוחות צהריים.

דרמקוט - הכפר שמעל דרמסאלה

דרמקוט זה מקום מקסים מקסים, כפר קטן, שכל בתיו מפוזרים בצורה א-סימטרית, בין ההרים. כדי ללכת מבית אחד לשני צריך ממש לעשות טרק. וכדי ללכת לאכול משהו בכלל סרט (טרק רציני יותר).

מסע בהודו

קוראים לי רותי כחלון, אני בת 25 וחזרתי לא מזמן מטיול ארוך של שנה בחצי יבשת המדהימה, איפשהו במזרח אסיה שנקראת הודו. התכנון המקורי היה לחצי שנה כדי להירגע קצת מכל הלחץ- הלימודים, העבודה, החברים, פשוט הכול.

קו 3030

איך רצינו להגיע לנפאל הכי מהר שאפשר ובמקום זה, התברר שבחרנו בדרך האיטית ביותר, דרך כל הצחנה האפשרית של הודו, באזורים הכי עניים והרכבת המתסכלת והידועה לשמצה ביותר..

בנות משפחת שפירא מספרות

היי לכולם! אנו עכשיו במקלוד גאנג`. עשינו קורס בישול הודי וטיבטי, פגשנו בנזירים וביקרנו במנזרים ומקדשים. הודו היא לא כמו שחושבים: לא מחלות ולא אנשים מגעילים. בהודו מקומות מרהיבים, נחלים, מפלים, טיולים, אוכל טוב ואנשים נחמדים... (מצורף מתכון להכנת ``מומו``

מנאלי ועמק פרוואטי

אחרי שבועיים בדראמסאללה ממשיכים הפלגים מזרחה למנאלי והעמקים שסביבה. מונסון עקשן אינו מאפשר לתור את העמקים לכל אורכם ורוחבם אך גם כך ההנאה מהאיזור רבה, ירוק מעינות חמים והכל עדיף על הנסיעות בין מקום למקום, אוי הנסיעות.

הודו למתקדמים

ההחלטה לנסוע בשנית להודו לא דרשה מאמץ מחשבתי מיוחד, כבר בפעם הראשונה טרם הנחתי את כף רגלי על המטוס ידעתי כי צפוי לי מסע להודו בשנית. מצאנו את עצמנו מטיילים לבדנו במישורים ירוקים, בהרים מושלגים, מהלכים בין עשרות קופים וחיות אחרות. ישנו בטירות, טיילנו ותרנו במעמקיה של תרבות זרה ועתיקה אשר שמרה על סממניה ונהנינו מהשקט המקיף את כל המטיילים בהודו.

פרק ג: דרמסלה - מקלוד גאנדג`

הגענו למעוז הרוחניות ההודית, איך מתערבבים להם ביחד ההודים הטיבטים והתיירים מכל קצוות העולם בכפיפה אחת במקלוד גאנדג` עירו של הדלאי למה. מקדשים טיבטים, הודים וגם בית חב``ד אחד, שיאצו, ויפסנה ורייקי ביחד עם בישולים מהמטבח ההודי והטיבטי קורסים לכל!

טיול בשאנטי או פרק בהישרדות - חלק 2

הטרק מדאראמקוט ללמבו הוא לא טיול בשאנטי, מדובר ב-6 ימים לא קלים, עם הרבה נוף, עזים ורועים, צ`אי עם חלב יאק, קרחונים, קצת תלאות, והרבה חוויות לאוסף.. לפניכם חלקו השני של הטרק, שכרוך בעליות וירידות, בהתאקלמות לגובה ובברד שיורד במפתיע.

טיול בשאנטי או פרק בהישרדות - חלק 1

הטרק מדאראמקוט ללמבו הוא לא טיול בשאנטי, מדובר ב-6 ימים לא קלים, עם הרבה נוף, עזים ורועים, צ`אי עם חלב יאק, קרחונים, קצת תלאות, והרבה חוויות לאוסף.. לפניכם חלקו הראשון של הטרק.

דרמסאלה

הדרך מעמק פרבאטי לדרמסאלה היא דרך יפה והנופים בה ממכרים. הזמן בדרמסאלה חולף ביעף בין קורס לסעודה וממסעדה לקורס, פגישות מחודשות וטיולים קצרים. בכתבה שלפניכם, החיים הטובים במקלוד גאנג`.

מטיילים ומתנדבים בבאגסו

בכפר הילדים הטיבטיים נמצאים ילדים שהוברחו מטיבט למען חיים טובים יותר, מי שרוצה יוכל להתנדב במקום ולעבור חוויה מדהימה. חובבי המוסיקה יוכלו להשתלב במרכז לשימור האמנויות הטיבטיות ובכלל, החוויות מהמקום רק ממשיכות להיערם וישאירו אתכם עם פה פעור.

מצטרפים לישראלידה בדרמסאלה

עד עכשיו השתדלנו להתרחק מהבלגן הישראלי הרגיל, וללכת עם הזרם שלנו ולא עם הזרם הרגיל. אבל כמה אפשר? החלטנו שנמאס, ואנחנו נזרום פעם אחת כמו כולם - נגיע לדרמסאלה, ניסע כמו כולם ליום טיול באמריצר, נאכל מלאווח ובנופי, ונשב הרבה הרבה עם ישראלים.

מקלוד גאנג` - החיים הטובים!

מגיעים למקלוד? כאן תוכלו ליהנות מהאוכל המשובח (ולהכיר את המסעדה האיטלקית הכי טובה בהודו -לפחות עד כה), להשלים חסרים בתחום הקולנוע (צ`ארלי והשוקולדה, מדגסקר ועוד..), לטייל בסביבה, ובעיקר, להירטב מהמון המון המון גשם!

השיבה להודו....

בכתבה שלפניכם, חזרה מרגשת אל הודו הממכרת אחרי טיול של חצי שנה בהודו וחודש וחצי בארץ. חזרה לארץ של כבישים הרוסים, אוטובוסים ישנים, לחות וצפיפות בערים הגדולות, קלקולי קיבה אבל גם לקסם ההוא, למגוון של תרבויות ודתות, לטבע פראי ולשקט נפשי.

משנה תוכניות, נשארת במקלוד

שהייה ארוכה במקלוד מביאה למודעות לבעיית הפליטים הטיבטים. תוסיפו לזה סרטים בנושא ושיחות עם פליטים טיבטים ותרצו גם אתם לקשור את עולמכם בעולמם.

הודו משנה (לישראלה) את החיים (שוב)

מי שמגיע לדרמסאלה, ילמד הרבה על הטיבטים שחיים שם, על עברם ועל ההווה. בכתבה שלפניכם על קשר מיוחד במינו שנוצר עם נזירים טיבטים ועל מצבם הלא פשוט של הטיבטים החיים בהודו ובסין, שמעניק פרופורציה לחיים ומזכיר שתמיד צריך להסתכל על כל הטוב שיש לנו.

מקלוד גאנג` - מנזרים, אטרקציות והרהורים

במקלוד גאנג' לא חסרות אטרקציות, עצם ההסתובבות בעיירה כה קוסמופוליטית היא כבר עניין משובב. רוב המקומיים טיבטים, ותרבותם מכתיבה גם את הלך הרוחות, אך ברחובות הקטנים ניתן לשמוע בליל שפות, והמסעדות מגישות תפריטים מכל הארצות.