למי שרוצה לבלות בחוף ולשלב ביקור בברצלונה, הקטע הזה הדרומי של רצועת קוסטה ברווה הוא הנגיש והרלוונטי. גם הדילים מגיעים לרוב לכאן. והיות שמשיקולים אלה רבים מגיעים לקטע הדרומי, להלן כמה הצעות לדברים שאפשר לעשות ביורט דה מאר (Lloret de Mar) עצמה ובסביבה הקרובה. בסוף הפוסט מצורף גם הסבר עם דרכי הגעה מברצלונה ומשדה התעופה של ברצלונה.

רוצה לציין לפני כן שלמטיילים ברכב בקוסטה ברווה יש אפשרויות לינה מפתות בעיני צפונה מיורט. מהקטע האמצעי של קוסטה ברווה ניתן להגיע גם לקצוות, ובמיוחד שהקטע המרכזי והקטע הצפוני של קוסטה ברווה שמרו יותר על צביון מסורתי מאשר הקטע הדרומי עתיר המלונות הגדולים. בכל מקרה האזור שווה טיול בפני עצמו ולא רק כחלק מסיבוב לפירנאים או כיום טיול מברצלונה. רבים לא יודעים, וגם אני לא ידעתי, שגם ביורט המודרנית, הסואנת וחסרת הייחוד לכאורה – יש כמה דברים מעניינים לראות. אפשר לבלות בפארק המים, בחוף ובפעילות ימית, אבל אני חושבת שכדאי להשקיע זמן בעוד כמה פינות.

מהחוף המרכזי של יורט מתחיל שביל חוף לכיוון דרום. תחילה הוא עולה לנקודת התצפית שבה נמצא הפסל הזה. הפסל הוא מחווה לנשות הדייגים שהיו מחכות בחוף בדאגה ליקיריהן. בשנים האחרונות נוספו לו המנעולים. מקווה שלא תצרפו אחד משלכם. בעיני זה מנהג מיותר שיוצר תחושה של מיאוס ומסחור של התיירות. אחרי הפסל השביל יורד אל הסלעים למטה, בגובה פני הים.

בהליכה קצרצרה בלבד מגיעים אל חוף Cala Banys ובו נמצע קוקטייל בר שיש לו בחוץ מעין פינות זולה קטנות עם כסאות קש. הייתי בסוף אפריל-תחילת מאי ולא ישבו אנשים בחוץ. אני מניחה שבעונה העמוסה המקום מלא. נסו להזמין מקום. אומרים שבערב מאוד נחמד.

מכאן אפשר לטפס עוד קטע קצר בשביל עד למצודה למבט פנורמי על המצוק הגבוה ועל הים.

אם רוצים להמשיך הלאה אל חוף Fanals החולי ורחב הידיים צריך להיכנס מעט אל הרחובות הפנימיים ולצאת שוב אל החוף. בנקודה הזאת השביל עוזב את קו החוף ונכנס טיפה פנימה. לכו לפי השילוט אל Fanals.

הרחוב שנכנסים אליו נראה ככה, וההליכה בו היא דווקא הזדמנות לראות כמה מהווילות של יורט.

חוף פנאלס דומה למדי לחוף המרכזי של יורט. אולי תמצאו בו אווירה קצת אחרת היות שהוא מחוץ למרכז הסואן של העיירה, אבל בקיץ ממילא כל החופים בוודאי עמוסים.

מחוף פנאלס אפשר ללכת לגני סנטה קלוטילד היפהפים, אבל היות שמדובר בהליכה מצטברת ארוכה למדי, הייתי מציעה להגיע אל הגן באוטובוס. מי שאוהב גנים ויש לו זמן יכול להקדיש יום מלא לביקור בשלושה גנים: האחד מהם הוא סנטה קלוטילד, בפאתי יורט, ושניים נוספים נמצאים בפאתי Blanes, העיירה השכנה מדרום. אני הייתי רק בסנטה קלוטילד היפהפה, והגעתי אליו באוטובוס מס 2, קו תיירותי העובר בין החופים ושלושת הגנים. בעונה החמה מציעים לתיירים סיור משולב בין הגנים הכולל אוטובוס, רכבת תיירים קטנה וחזרה בשייט.

תחנת האוטובוס של יורט, ובה גם משרד המידע לתיירים

תחנת האוטובוס נמצאת בכתובת: Av. Vila de Blanes, 37

הסיור הפתוח המשולב בין הגנים והחופים

גן סנטה קלוטילד

הגן הבוטני "מרימוטרה" שבפאתי Blanes

מידע באנגלית על "מרימוטרה"

גן פיניה דה רוזה בעיירה Blanes

גן סנטה קלוטילד מעוצב בסגנון הרנסאנס האיטלקי, והאלמנט הייחודי לו הוא הכיסוי של השרכים על גרמי המדרגות. במקום אחד בגן יש צומת שממנו מתפצלים כמה גרמי מדרגות במעין כוכב, והכל מכוסה בירוק. זה מראה ייחודי שהמצלמה לא מסוגלת לתפוס.

חוץ מזה שומעים ברקע את גלי הים הכל כך מרגיעים וכיף להביא ספר ולתפוס שלווה על הדשא או סל פיקניק ושמיכה.

מבחינת צבע זהו גן מינימליסטי המדגיש את המפגש שבין הירוק והאדום. אהבתי מאוד. כבר אמרתי, נכון? אני ממליצה.

אנקדוטה נחמדה: בסוף המאה ה-18 ובמאה ה-19 התפשטה תופעה בכל רחבי קוסטה ברווה של נטישת הגברים הצעירים. בעקבות מצוקה כלכלית הפליגו הצעירים אל קובה בתקווה להתעשר. חלק מהם אכן הצליחו וחזרו עם כיסים מלאים בכסף. בקוסטה ברווה קראו לבנים השבים האלה בשם אינדיאנוס או אמריקנוס. הם חזרו הביתה בגלל געגועים, אבל אומרים שמאז שובם היו מלאי געגועים לקובה. ביציאה מגן סנטה קלוטילד פגשתי את השלט הקרוי על שם הפרק ההיסטורי הזה:

לצערי לא הספקתי לבקר בבית הקברות של יורט אבל שמעתי המלצה חמות עליו ממדריכה מקומית. האינדיאנוס בנו להם שם אחוזות קבר גדולות שניכאות בהן השפעות של התקופה. הוא נמצא קצת בעומק העיירה אבל במרחק סביר מכל המלונות. אני חושבת שכדאי לנסות.

במרכז העיירה, בלב אזור הקניות, נמצאת כנסיית סנטה רומה שבנייתה מחדש בתחילת המאה העשרים נבנתה מכספי האינדיאנוס האלה שרצו לתרום לעירם. הכנסייה נבנתה בסגנון המודרניזם של גאודי, והיא צבעונית ורבת קסם.

בפאתי יורט דה מאר יש מים. לא הייתי בו, אבל להלן כתובת ווטר-וורלד, אתר האינטרנט של פארק המים

רחובות הקניות ביורט בהחלט נחמדים. יש מה לקנות והמחירים סבירים בעיני. אבל עוד יותר כיף להסתובב בחנויות במרכז העתיק של העיירה השכנה מצפון – טוסה דה מאר (Tossa de Mar). ובכלל זו עיירה יפה בהרבה מיורט, שעם כל הכבוד לה ופרט לכמה פינות יפות, היא עיירה די סתמית. בין יורט לטוסה נוסעים אוטובוסים בתדירות גבוהה. בערב היא מצטמצמת, ולכן מציעה לצלם את לוח הזמנים התלוי על הדלפק של רכישת הכרטיסים. מחיר הנסיעה – לא משהו שעושה גדול חור בארנק.

קצת כבוד לטוסה דה מאר בתמונות:

הגעתי אל טוסה דה מאר באוטובוס מיורט, ירדתי לכיוון העיר העתיקה והלכתי לכיוון דרום דרך הרחובות הלבנים הפנימיים, היפים, האפייניים לכפרי הדייגים באזור. בקצה הרחוב הגעתי למפרץ ים צר, שבצד אחד שלו יש עלייה למצודה ומצדו האחר – שלט המוביל אל ה-Cami de Ronda – דרך הים. זהו שביל הליכה יפהפה לאורך המצוקים. אבל עוד לפני המצוקים, בעלייה, ניתן להציץ קצת אל חצרות הבתים.

ואחר כך יש פרחים (באביב), ציפורים, סברס, מעקה עץ רומנטי בקטעים מהדרך, מצוקים ומרפסות תצפית. כמה כיף לטייל שם.

הולכים כמה שמחליטים, ובדרך חזרה רואים את העיר העתיקה של יורט.

אחר כך יורדים במדרגות האלה אל מפרץ הים המפריד בין המצוק למצודה.

ממשיכים אל סמטאות העיר העתיקה עם בתי האבן הנמצאות במדרונות שבשיפולי הגבעה של המצודה.

טוסה דה מאר מעניינת מפני שיש בה גם החלק של כפר הדייגים עם הבתים הלבנים וגם החלק בעל האופי הימי ביניימי עם הרחובות שלרגלי המצודה הנראים כך. וכמובן ישנה המצודה עצמה בנקודת תצפית אסטרטגית.

מיורט דה מאר ניתן לצאת ליעדים נוספים. אני חושבת שיש קו ישיר לג'ירונה היפהפייה. כלומר, ראיתי התייחסות ברשת לקווי תחבורה משדה התעופה של ג'ירונה אל יורט, אז בוודאי יש גם מהעיר עצמה. תתעניינו בלשכת התיירות המקומית עם הגעתכם. אני הגעתי לג'ירונה ממקום אחר ולא מיורט, אבל המרחק מיורט בהחלט סביר. בג'ירונה אפשר לטייל יום מלא, ולכן אספר עליה בהזדמנות אחרת. לסיום שתי תמונות מג'ירונה לטעימה:

פירעון של הבטחה:

איך מגיעים מברצלונה ומשדה התעופה שלה אל יורט דה מאר או אל טוס דה מאר?

יש אוטובוס הנקרא Sarbus ומופעל על ידי חברת Sarfa היוצא משדה התעופה של ברצלונה, מטרמינל 1 ומטרמינל 2, ונוסע בין עיירות החוף. הוא מגיע עד לטוסה דה מאר. לכאורה, שירות נוח, אבל כדאי לבדוק את לוח הזמנים. לפעמים המרווחים בין שמני היציאה של האוטובוסים גדולים.

חברת האוטובוסים Sarfa

הגעה ברכבת עשויה להיות יותר מהירה אבל בשביל זה צריך להגיע לתחנת Sants בעיר. רכבת C2 נוסעת מתחנת הרכבת שבשדה התעופה אל תחנת סאנטס בעיר. אבל התחנה רחוקה מטרמינל 1 ולכן על המגיעים לטרמינל אחד יש לקחת את השאטל החינמי הנוסע בין שני הטרמינלים.

הרכבת מגיעה עד Blanes ומשם יש להמשיך ברכב, באוטובוס או בשייט. בין בלנס לעיירות יורט וטוסה יש הרבה תחבורה זמינה.

וכמו כן, ניתן להזמין מונית.

על כל המידי וכל האפשרויות תוכלו לקרוא כאן.