החלק הראשון של הטיול מופיע בפוסט הקודם

19.7 יום א' קניון אארה, קניון רוזנלאוי

לפי תחזית מזג האוויר זה היה אמור להיות היום הגשום ביותר ולכן היום הוקדש לקניוני המים. נסענו לקניון אארה (***) והגענו מוקדם, לכניסה המערבית לחניון ריק. יחד איתנו הגיעה משפחה ישראלית. זה אתר קצת מהונדס מדי עם שביל מעץ שעובר כ-10 מטרים מעל מי הטורקיז של נחל האארה כאשר משני צדי הנחל יש שהמים והקרחון חתרו במשך אלפי שנים. כשהגענו לכניסה המזרחית בדיוק נכנס אוטובוס שלם של ישראלים. חזרנו באותה הדרך לכניסה שממנה באנו.

לא רחוק משם בקו אווירי נמצא קניון רוזנלאוי (***) שאליו מובילה דרך צרה, מפותלת ואפילו מפחידה כשהאוטובוס מגיע ממול. בדרך יש אוטומט תשלום חניה אזורית. התשלום לאחר השעה 12 יורד מ-8 פרנק ל-4 פרנק אבל לא הצלחתי לשכנע את האוטומט שאני אחנה רק אחרי 12 ולכן חיכיתי שם עד 12 ובדקות הבאות הצטרפו אלינו עוד כמה קמצנים. קניון רוזנלאוי עצמו יותר מרשים מקניון אארה, הנחל יורד בתלילות וזורם בשצף קצף לעומת האארה שזורם במתינות.

בדרך חזרה עצרנו בעיירה מיירינגן שהיתה די רדומה ביום א'. מוזיאון שרלוק הולמס היה פתוח אבל לא עניין אותנו. אכלתי מרנג שלפי הסיפורים הומצא במיירינגן – מתוק להחריד.

חזרנו לדירה למנוחה ובזמן הזה ירד גשם. לקראת ערב קפצנו לאינטרלאקן ועלינו ל-Harder Kulm (*) שהוא רכבל שיניים שעולה לגובה של 1305 מטר ומשם נשקפת העיר אינטרלאקן והאגמים טון ובריאנץ מימינה ומשמאלה. הגשם התחדש רק לאחר שסיימנו.

20.7 יום ב' פירסט-באכאלאפ ואגם טון

התחלנו את הבוקר בהצטיידות בסופרמרקט. סופסוף גילינו את Aldi באינטרלאקן במחירים יחסית טובים. אכלנו ארוחת בוקר מושקעת ויצאנו לכיוון גרינדלואלד פירסט. קצת התברברנו כי ציפינו לחניון גדול כמו ה-Grund שממנו עלינו למנליכן אבל לא היה כזה. עלינו ברכבל להר First (2165 מ') ועשינו את המסלול (**) לאגם באכאלאפ (2265 מ') עם נוף יפה להרים המושלגים. המסלול גם עשיר בפרחים אלפיניים נאים. כשמגיעים לאגמון יש הזדמנויות צילום יפות וספסלים שהם הזדמנות לפיקניק. בין פירסט לגרינדלואלד יש אופציות לחזור חלק מהדרך באומגה או בטרוטיבייק. אנחנו חזרנו ברכבל.

נסענו לשפיץ (Spiez) כדי לשוט משם לטון (**). הסתבר שכבר אין שייט חזרה ולכן קנינו כרטיסים בכיוון אחד. בדרך רואים את טירת אוברהופן ואת טירת שאדאו. הסתובבנו קצת בטון בשדרת Baliz, ראינו את הסכר הפרחוני ובסה"כ אהבנו את טון, היא בהחלט אופציה נחמדה ליום גשום. חזרנו לשפיץ באוטובוס.

21.7 יום ג' טיטליס ולוצרן

ביומנו האחרון ב-Iseltwald עלינו לטיטליס (**) (3032 מ' ברכבל, הפסגה עצמה מתנשאת לגובה של 3238 מ'). העדפנו אותו על היונגפראויוך שמחירו נראה לנו לא סביר וגם כי רצינו לשלב ביקור בלוצרן. הגענו לחנין באנגלברג בשעה 10 ולראשונה נתקלנו בעומס רציני של עשרות אוטובוסים. היה תור ארוך לכרטיסים ותור עוד יותר ארוך לרכבל שעליו עלינו קצת אחרי 11. אגב, בדצמבר 2015 יושלם רכבל חדש ומהיר. בדרך עצרנו באגם טרובזי אבל חלק מהמסלול שמקיף אותו היה חסום עקב העבודות ולכן חזרנו לרכבל שעולה לטיטליס. הרכבל האחרון מסתובב ב-360 מעלות. על הפסגה עצמה יש מספר אטרקציות. טיילנו קצת בשלג, עשינו את ה-cliff walk, הלכנו בגשר התלוי ודרך מערת הקרח וויתרנו על גלישה באבובים.

נסענו ללוצרן (**) וחנינו בחניון הרכבת, ביקרנו בגשר העץ המפורסם עם הפרחים Kappellbrucke, טיילנו בעיר העתיקה לכיוון פסל האריה הגוסס ונכנסנו גם לגן הקרחונים שכולל מוזיאון שבו ראינו בין היתר תיעוד מצולם של נסיגת הקרחונים במאה השנים האחרונות. בדרך חזרה עברנו על שפת האגם וליד היכל התרבות KKL. ברחבה שלפני ה-KKL הייתה במה עם מוזיקה חיה וזאת כחלק מפסטיבל Blue balls שבדיוק מתקיים בעיר. מסביב היו דוכני אוכל – בעיקר אתני – ושתייה. בדרך חזרה עברנו ליד האגמים סרנן ולונגר – באזור הזה קשה לטייל בלי להיתקל באגם או שניים.

22.7 יום ד' באזל (***)

עזבנו את הדירה ונסענו היישר לוויל-אם-ריין שנמצאת בצד הגרמני ליד באזל להשלמת קניות. אחר כך הגענו למלון Ibis בסן לואי שבצרפת – שלוש מדינות ביום אחד, לא רע! לאחר שפרקנו את הציוד החזרנו את הרכב בשדה התעופה ולקחנו אוטובוס מס' 50 לבאזל. סיירנו בעיר העתיקה החל משער הספאלנטור, כיכר מארקטפלאץ והעירייה. חצינו את הריין וראינו תופעה מעניינת של מאות אנשים ששוחים או זורמים במורד הנהר, עם שק שצף על המים ומכיל בגדים להחלפה. בהמשך בילינו באזור של מדרחובים שוקקים בקרבת כיכר ברפוסר. בסה"כ נהנינו בבאזל שנראתה לנו תוססת ולא עמוסה מדי כמו שהייתה לוצרן. אוטובוס מס' 604 החזיר אותנו לסן לואי ולמחרת ב-4 בבוקר יצאנו עם השאטל של המלון לשדה התעופה.

מילות סיכום

האלפים הברניים מאד מומלצים לטיול, שירותי התיירות בשוויץ ברמה גבוהה ואף נמצאים בתנופת פיתוח, האטרקציות מתחרות ביניהן, בכל ברושור של אתר יש סעיף של פרויקטים עתידיים, למשל הוספת מרפסת תלויה באוויר ועוד. מזג האוויר האיר לנו פנים וכמעט לא ירד גשם ואם כבר בחלק מהזמן היה חם מדי אם כי בגבהים זה לא מפריע. מבחינת עלויות הסעיף העיקרי שמייקר הוא העלייה לגבהים ברכבלים ורכבות. כרטיס ה-half fare חסך לנו כ-16% (לא 50%). כל אחד יקבע את המינון המתאים לו. ניסיוננו האישי הוא שנהנינו לא פחות ואולי יותר בימים שלא כללו עליות יקרות כמו עמק לאוטרברונן, מפלי גיזבך וקניוני הנחלים.