איך עושים זאת נכון

ב. יש עוד המון גלידריות לדגום והן די קרובות אחת לשניה

ג. ופל הורס את הטעם וגם מוסיף קלוריות מיותרות לגמרי

ד. לדעת לבחור זו תכונה חשובה

4. קודם משלמים בקופה ואז בוחרים גלידה. כדי לא לעכב את התור ולהילחץ בעודנו מתלבטים- לבחור טעמים (בוחרים בעינים לא בידיים...), לגשת לשלם ולחזור בוטחים ומרוצים למוכר עם הבחירה המצויינת.

מבוסס על הרושם מהטיול הקודם, אוקטובר 2012 והעדכון מלפני שבוע, עת נתקענו ברומא באופן בלתי צפוי בדרכנו המפותלת מברלין לארץ הקודש והלכנו לבדוק שעדיין יש מה לטעום. הסדר בו רשמתי- אקראי בהחלט.

FASSI

נדגמו: פיסטוק, קרם ערמונים, שוקולד, וניל, יוגורט, פרות יער.

בשתי מילים: מדהים מדהים.

כולם מצויינים. יש גם מוצרים נוספים כמו קסטות, ברד מפירות וקינוחים אחרים שהזנחנו מחוסר מקום בבטן. בחורף, בין נובמבר למרץ יש גם "מוצרי חורף" כמו שוקו חם, קרפים וגלידה חמה (שאין לי מושג מה זה אבל אם להסתמך על הגלידה של הקיץ זה מוצר מנצח).

הקצפת מוצלחת במיוחד- קלילה, טעימה, לא מתוקה מדי וניתנת בנדיבות. ניתן לטעום מהגלידה לפני הבחירה.

מאוד נעים לשבת שם. מרווח, הרבה שולחנות, לא מאיצים בך והכול נקי ומצוחצח. יש גם שרותים נוצצים וליד הכניסה לשירותי הנשים, כדי שלא ישעמם בתור, מכונות גלידה ישנות וגזרי עיתונים ממוסגרים המספרים את ההיסטוריה של המקום.

אתר: FASSI

כתובת: די קרוב לתחנת טרמיני. Via Principe Eugenio, 65

BLUE ICE

יש להם כמה סניפים ברומא, אחד מהם היה ממש בפתח הרחוב שלנו.

נדגמו: יוגורט, פטל אדום, קפה, שוקולד.

בשתי מילים: לא טעים. בשלוש מילים: חצי הלך לפח.

GIOLITTI

נדגמו: פירות אדומים, שוקולד, ערמונים, פיסטוק, יוגורט, וניל, ויסקי.

בשלוש מילים: טעים שבא לבכות

גלידריה ותיקה ומפורסמת. צפוף והרבה תיירים, אבל הגלידה מצליחה לשמור על איכות. קודם משלמים ואז בוחרים.

אתר: GIOLITTI

מיקום: 2 דקות הליכה מהפנתאון

כתובת: Via degli Uffici del Vicario 40, 00186

LA PALMA

נדגמו: שזיף, לימון, יוגורט, פרות אדומים, שוקולד מריר.

בשתי מילים: חובה לטעום

גלידריה ענקית עם המון טעמים, קשה לבחור. קודם משלמים ואז בוחרים (חבל לחכות בתור לגלידה ואז לגלות שבעצם צריך לחכות בתור לקופה)

מיקום: Via della Maddalena 20/23 שתי דקות הליכה מהפנתאון.

* עדכון יולי 2014- עדיין טעים, אבל קצת המוני מדי.

GELATERIA DI GRACCI

נדגמו: שוקולד מריר עם ליקר תפוזים, פיסטוק, אגסים וריקוטה, יוגורט, וניל, תוספת קצפת נדיבה ביותר וטעימה

בשתי מילים: אין מילים.

הגלידריה קטנה יחסית, יש לפעמים תור בחוץ אבל הוא מתקדם מהר. לשים לב: כשצפוף יש לקחת מספר בכניסה מצד שמאל. כשאכלנו שם חשבנו שהגענו לגלידריה הכי טובה ברומא, והיא באמת מצויינת אבל יש עוד...

אתר: GELATERIA DI GRACCI

מיקום: 10 דקות הליכה מהותיקן, שווה מאוד להתאמץ. Via dei Gracchi, 272. Rome, Lazio 00192

* עדכון יולי 2014: נפתחו שני סניפים חדשים! דגמנו את הסניף הקרוב לכיכר אספניה (דקה הליכה). קטן בהרבה, מבחר לא גדול אבל גלידה טעימה. מיקום: Via dei Ripetta 261 ויש גם ב Viale Regina Margherita 212.

GROM

נדגמו: שוקולד מריר, פיסטוק, וניל, אפרסמון, בננה, פטל, לימון.

ביותר מילים: אולי הם לא רומאים מקוריים, אבל גלידה הם יודעים לעשות. השוקולד מריר שלהם נורא טעים. הטעמים מתחלפים כל חודש ורשומים על שלט כחול ענק בכניסה. יש טעמי החודש, טעמים מיוחדים, שוקו חם ומאוד טעים שם.

*עדכון יולי 2014- יש מילקשייק סורבה! תמורת 3 יורו בוחרים איזה טעמים שרוצים ומקבלים אותם משוקשקים ומלאי קרח גרוס. טעם החודש היה שוקולד דובדבנים ויש גם ארטיקים מעולים מפרות טריים. GROM שולטטט

מיקום: ביציאה הימנית העליונה של פיאצה נבונה, קרוב לפסל נפטון. על המפה סימנתי סניף נוסף.

אתר: http://www.grom.it/eng/index.php

SAN CRISPINO

נדגמו: אגס, קצפת, וניל.

בשתי מילים: ציפינו ליותר

אולי כי קראנו על הגלידריה הזו המון מחמאות, אולי כי המוכר היה די אנטיפט, אולי כי הגביע הקטן עולה 2.5 יורו והם הגלידריה היחידה שנותנת במנה הקטנה רק טעם אחד לבחירה- תיכננו לבוא כל יום אבל ויתרנו אחרי פעם אחת. זה לא הם זה אנחנו. הגלידה כנראה טעימה מאוד כשמגיעים עם מצב הרוח הנכון.

*עדכון יולי 2014- ציפינו להרבה יותר. הוניל עלה להם לגלידה. סופית, לא בשבילנו.

מיקום: אז זהו, שצריך לשים לב. יש שני סניפים שמצאנו. הסניף המקורי, ברחוב קטן ממש ליד פונטנה די טרבי. Via della Panetteria 42, 00187. פתוח רק מ 12:00 בצהריים ובחוץ אין שום סימן שיראה שזו גלידריה ולא , נגיד, חנות למים מינרלים. רק שלט קטן על הקיר וזהו.

גם הגלידה בפנים- חסויה, במיכלי ניירוסטה קרירים וסודיים.

אם ממש רוצים- הם משנעים אריזות בקרח יבש לכל אירופה...

אתר מפונפן: SAN CRISPINO

Gelato Per Passione

הגלידריה הראשונה שניסינו. פשוט ראינו גלידה שנראית טוב ונכנסנו. ממש הצליח לנו. טרי, טעים, מושקע, מוכרים נורא נחמדים. אחר כך גילינו שיש לה גם ביקורות טובות בטריפאדויזור...ללכת במיוחד? לא.

נדגמו: יוגורט, פטל שחור, אוכמניות. הפטל השחור וגם האוכמניות הרגישו כאילו מישהו הרגע קטף אותם.

מיקום: 5 דקות הליכה מערבה מהפינה השמאלית התחתונה של פיאצה נבונה.

Via Del Governo Vecchio, 54 56

* עדכון יולי 2014- עדיין קיימים, היה תור ארוך בחוץ ואנחנו היינו כבר מפוצצים מדגימות קודמות ולפיכך ויתרנו הפעם.

בשליחות האומה, יולי 2014

כיוון שממילא היינו תקועים ברומא יומיים, בסוף יולי, הזדרזנו לברר מי חדש בתחום הגלידריות. מוצגת כאן רשימה מעודכנת של השמות החמים שנוספו בתחום הקריר. הגיעו מבלוגי אוכל שונים ,טריפאדויזור וגוגל, עברו הצלבת נתונים מחמירה ויחד הצטרפו לרשימת "הגלידריה הכי טובה ברומא". אלה שכאן נדגמו אישית בשליחות הפורום וכולן מומלצות ביותר.

Carapina

נדגמו: שוקולד מריר מדהים Neroassoluto, וניל (טעים במיוחד), וסוג של קסטה וניל. חזקים בטעמים קלאסים.

בשתי מילים: יאסו פירנצה

גלידריה חדשה ברומא של גלידאי על שהגיע מפירנצה (וכנראה שממש חיכו לו). נמצאת ממש דקה במורד הרחוב מהפיצה המצויינת של רוסקיולי (שמופיעה במפה) וביחד הן הארוחה המושלמת כולל קינוח.

אתר: CARAPINA

מיקום: קרוב לשוק של Campo dei Fiori והנה כך סגרנו בוקר.

כתובת: Via dei Chiavari

Gelateria del Teatro

נדגמו: יוגורט, פרות יער, תות, משמש, שוקולד לבן עם בזיליקום, אפרסק עם לבנדר.

בשלוש מילים: הכי טעים ברומא

איזה כיף היה פה. גלידה מיוחדת (הייתי במצב רוח למיוחדים) טריה וטעימה עם טעמים עדינים עדינים ולא משתלטים (רק המילה עפיצות חסרה פה להשלמת התמונה). היינו בשעה לא צפופה, ישבנו בחדר ההסבה הנעים בתוך החנות (יש WIFI חופשי אבל צריך לבקש סיסמה) ולסיבוב של טעמים נוספים-כי היה כל כך טעים- עברנו לשולחנות המוזאיקה הקטנים והיפים בחוץ. הרגשנו מאוד רומאים והמשכנו ברגל לותיקן, מרחק כרבע שעה הליכה.

אתר: אין וחבל

מיקום: כמה דקות הליכה מפיאצה נבונה, לשים לב כי המקום קטן ולא מתבלט ובמיקום די צדדי- לזהות לפי חלון הראווה היפה שבתמונה.

כתובת: Via dei Coronari, 65

הערה לסדר: מחד- שתי הגלידריות הבאות שוות לטעמי הגעה במיוחד (אבל אני זה ממש לא דוגמה), מאידך- הן לא במרכז העניינים. מתאימות במיוחד לשילוב עם גני בורגזה והגלריה- מרחק הליכה קצר משם.

Come il Latte

נדגמו: דובדבנים עם שוקולד מריר ואמרטו, קרמל מלוח (טעם שווה במיוחד)

בשתי מילים: לא לוותר

יש ברקע איזה סיפור רומאי על עובד של גלידריה מתחרה (שמיד נבקר בה) שרצה להראות איך עושים זאת נכון, פתח גלידריה רחוב ליד הבוס ומתמחה בגלידות עשירות טעם ומרקם. לא ניסיתי כאן סורבה, מה שמשאיר מבחינתי קצוות שצריך לסגור בפעם הבאה. את הגלידה מקבלים עם ביסקויט קטן ובנוסף לקצפת אפשר לבחור אם לטבול את הביסקויט בשוקולד חלב, לבן או מריר שמפעפעים מברז שוקולד בקיר. כשחלום עולה שנים וחצי יורו העולם יפה יותר.

אתר: Come il Latte

מיקום: קרוב לגני בורגזה

כתובת: Via Silvio Spaventa, 24/26

I Caruso

נדגמו: תאנים (טריות), פיסטוק.

בשתי מילים: קרוזו מלך

גם כאן, כמו בהרבה "גלידריות על שמחזיקות מעצמן" יש הרבה פילוסופיה מאחורי הטעמים. יש טבלה מפורטת. יש טעמי בסיס, טעמי החודש, טעמי השבוע- הכול מפורט באתר ובמקום עצמו לפרטי פרטים. במקרה של קרוזו זה גם עובד להפליא. הקצפת שלהם מהטעימות שיש וטעם התאנים הטריות, טעם השבוע, היה היחיד בכל המסע הזה שלא התאפקתי ולקחתי ממנו כדור נוסף...למרות שהייתי שם בשעה מוזרה והמקום עצמו די שכוח אל בעיני- היה מלא באיטלקים עליזים שבאו במיוחד וחיכו בתור.

אתר: I Caruso

מיקום: קרוב לגני בורגזה וקרוב לגלידריה של Come il Latte. כדאי לשמור מקום בבטן.

כתובת: Via Collina 13/15

ובתרגום לפולנית

תודה שטיילתם איתי, הייתי ערה בשבילכם מחמש בבוקר

באמת לא הייתם צריכים

אני אשב לי כאן לבד בחושך (עם הגלידת תאנים שלי)