אף על פי שהם כמעט ואינם ידועים ומוכרים ברחבי העולם, בעלי החיים שמקורם בקובה הם בעלי יופי ומגוון מדהים, תוצאה של אקלים שפיר ומגוון ביולוגי עשיר.
בנוסף למגוון בתי הגידול המרכיבים את האי (חופים, הרים, ג'ונגלים וסוואנות) עושר החי של קובה, יחד עם היופי המאפיין כמה מדגימותיה, זיכו את האי בשם גן העדן של הטבע.
בפוסט זה אנו מביאים לכם את הפריטים של החי שתמצאו רק בקובה.

1. אל טוקורורו | El Tocororo| הציפור הלאומית של קובה

יש לו זנב ארוך בצורת מניפה. זוהי ציפור מטפסת, אנדמית לקובה, בסוג ובמינים.
הטוקורורו נבחרה לציפור הלאומית של קובה משתי סיבות: נחשבת לציפור היפה ביותר באי בגין הנוצות הנהדרות עם הצבעים העזים ועמידותה בשבי.
מרכיבי הצבעים של הטוקורורו כמו, חזה הנוצות הלבנות, בטנה של הנוצות האדומות והנוצות הכחולות של ראשה מזכירות את צבעי הדגל הלאומי.

CubaMy Trip ©

2. חמוס קובני |Hurón cubano | גרסה של הנמייה האסייתית

על מנת לשלוט במכות החולדות שפשטה באי במאות הקודמות, טופחה גרסה של הנמייה האסייתית הקטנה בקובה. אולם התוצאה לא הייתה כפי שצפו.
לא רק שאוכלוסיית המכרסמים לא פחתה, אלא שהיו הצלבות בין שני המינים שהובילו לבסוף לחמוס הקובני. יצור זה אוכל פירות וירקות, אך גם ביצים ובעלי חיים קטנים אחרים.

3. Majá de Santa María בואה אנדמית של קובה

זהו מין של בואה שחי רק בארכיפלג הקובני. גודלו עצום, ואורכו מגיע ל -5 או 6 מטרים.
זהו יצור לילי שחי בדרך כלל במערות או חורים בסלעים. כמו נחשים רבים, הוא הורג את טרפו בהתכווצות ואז בולע אותם החל בראש.

CubaMy Trip ©

4. חילזון | Polymita Picta | החילזון הכי יפה בעולם

רכיכה יבשתית אנדמית לקובה, הנחשבת לשבלול היפה ביותר בעולם.
החילזון חי על שיחים ועצים, ניזון מפטריות ורגיש לשינויים בלחות, בהירות, טמפרטורה ומליחות של הסביבה, כך שלא הצליח להסתגל לשטחים אחרים.
הוא נחשב לסמל החי של ברקואה, שם ניתן למצוא אותו ביערותיו בקלות.

5. תנין קובני | Crocodrilo Cubano| בסכנת הכחדה

לרוע המזל, אחת מבעלי החיים האנדמיים החשובים ביותר בקובה, התנין הקובני, נמצא בסכנת הכחדה, מאחר ונותרו רק כ- 6000 פריטים. בית הגידול שלו הוא אגמי המים המתוקים, במיוחד ביצת זאפאתה Ciénaga de Zapata. אורכם מגיע ל 4 מ לערך. התנין משתמש בזנבו כדי לבצע קפיצות מרהיבות מהמים, וללכוד טרף יבשה כגון מכרסמים או ציפורים מהסביבה.

6. זונזוניטו | Zunzuncito | הציפור הקטנה ביותר בעולם

ידועה בכינוייה ציפור הזבובים ציפור אנדמית ששניתן למצא רק בקובה והנחשבת לקטנה ביותר בעולם, מכיוון שהיא גודלת 63 מילימטרים בלבד.
אנשים רבים מדווחים שראו את zunzuncito, כאשר במציאות מה שהם ראו הוא zunzun הנפוץ. קשה מאוד לראות את הזונזוציטו, מכיוון שהוא מוגבל לאזורים מוגדרים היטב של קאבו דה סן אנטוניו וביצת זאפטה.

7. צפרדע פיגמית | Ranita Pigmea | הצפרדע האנדמית הקטנה של קובה

זהו מין אנדמי זעיר לקובה. נחשב כדו -חיים הקטן ביותר בעולם.
המיניאטורה השברירית הזו נעה בין 9.0 ל -10.5 מילימטרים, ומציבה אותה כאחד מפלאי ממלכת החיות. נמצאת בדרך כלל בשמורת הביוספרית Cuchillas del Toa.
ניתן להבחין בו בצבעו החום ובדפוס הפסים הזהובים שלו, תזונתם הינה מינים שונים של נמלים.
הפעילות שלהם היא יומית, כפי שמראים תנועותיהם בין המלטה ומקהלותיהם, שאינן מתרחשות בלילה.ין נמצאת באזורים הררים עם גבהים של -1,200 מ.

8. ג'וטיה קונגה | Jutia Conga | היונק האנדמי הגדול ביותר בקובה

זוהי חיה חזקה וקלה לאילוף, יונק זה מסתגל לשבי ומתרבה ללא קושי.
אורכו 20 עד 60 ס"מ עם זנב של 15 עד 30 ס"מ., ומשקלו בממוצע 7 ק"ג.
הוא חי במיוחד ביבשה וניתן למצוא אותו כמעט בכל אזורי קובה ומסתתר בחורים בקרקע סלעית.

9. צ'יפוג'ו ירוק | Chipojo verde | שינוי צבע לסגנון קובני

הצ'יפוג'ו הירוק הוא זוחל אנדמי של קובה. זהו המין הגדול ביותר של צ'יפוג'וס קובני.
אורכו כ -44 סנטימטרים, הוא מאופיין בעל פס צהוב על הכתף. צבעו ירוק אזמרגד שיכול להתשנות לחום. הציפוגו פעיל מאוד ולוחם. הוא חי בעצים, ניזון מחרקים ופירות, ויכול לצרוך זוחלים אחרים וציפורים קטנות. שופע יחסית בקובה, הוא נמצא ביערות הלחים ובקרובים לחוף. הם נוטים להיות אגרסיביים מאוד ולנשוך בשעת לחץ.

10. פרת הים | Manatí antillano | צפירת קובה

בין המינים של חיות היונקים הקובניות העשירות ניתן למצוא את הזבל או פרת הים, חיה מעניינת מאוד מושא לאגדות. מין זה משתייך למסדר סירניה, עם מעט מינים חיים וקרוי על שם חבריו התבלבלו עם בנות הים המיתולוגיות, ישויות מופלאות עם ראש וגזע של אישה וזנב של דג.
יונקים אלה הינם אך ורק ימיים, מכיוון שהגפיים הקדמיות שלהם הפכו למשוטים והגפיים האחוריות נעלמו לחלוטין. האופן בו הם מניקים את ילדיהם, בדומה לנשים, הוליד את האגדה על בתולות ים.

11. תוכי קובני | Cotorra Cubana | התוכי המפורסם

הוא ללא ספק הזן הכריזמטי ביותר של החי בקובה. דמות חיננית, בעל פלומה עם צבעים עזים, שבהם גוונים שונים של ירוק ואדום שולטים על הגרון, הלחיים והחלק הקדמי של הצוואר. יש להם מצח לבן וחלק מהכתר. למרות שלתוכי יש טורפים טבעיים כמו הנץ ארוך הזנב, האויב העיקרי שלו היה האדם.
הודות להגנה שפותחה בשנים האחרונות האוכלוסיות בקובה התאוששו במידה ניכרת.

12. טומגואים | Tomeguín del Pinar | הזמר הקובני

הוא נמצא בדרך כלל באי קובה באזורים טבעיים ונדיר יותר ליד יישובים אנושיים. הוא חי בסוואנות, בשולי יערות חצי נשירים או אורנים, בשיחי חוף ובעבותי עשבים באזורים חקלאיים.
אורכם 11 ס"מ או מעט פחות. בקובה היא אחת הציפורים הנפוצות ביותר בכלובים. רבים מתים על כל אחד שמצליח להסתגל לשבי. הקנאות המריבה של הזכר משמשת "להילחם בהם כמו תרנגולים".

***
נהניתם מהמידע, צפו בבלוג שלי באתר למטייל, ותקבלו מידע מפורט שיסייע לכם לתכנן היטב את הטיול שלכם בקובה. אל תפספסו את ההמלצות החשובות, המסלולים החדשים והדיווחים המעודכנים שלנו מקובה!!! עקבו אחרינו ותגלו את המיטב של קובה כפי שרק אנחנו מכירים.