הטיול שלכם בקובה יכול להיות מגוון ומרתק,מעבר לסיורים האורבניים בערים  וחוץ מהחופים המרשימים שלה , ישנם אתרי טבע שמורות ומפלים שוצפים שכדאי מאוד לבקר בהם.
במרבית המפלים בקובה יש זרימה חזקה ושוצפת. מרביתם ממוקמים בסביבה בעלות ערך אקולוגי רב. בפוסט זה נסקור בפניכם את המפלים הטובים ביותר במדינה, מוזמנים לקרא ולצאת להרפתקה.

מפל אל סאלטו El Salto

מפל אל סאלטו ממוקם בלב יער טרופי, שעציו גובהם 35 מטר. מרכז תיירותי זה נוצר סביב סדרת מפלים של נהר מננטיאליס, באזור הטבעי של פארק סורואה, במחוז ארטמיסה, בדרך מהוואנה לפינר דל ריו.
המפל שגובהו 22 מטר שופע בזרימה של מים הניתזים לבריכה הטבעית בעוצמה שם גם ניתן לרחוץ.
כדי להגיע אליו יש גרם מדרגות תלול (עם 279 מדרגות) שעושה את דרכו בצמחייה עבותה.
במקום יש מסעדה הממוקמת למרגלות המדרגות.
הזמן הטוב ביותר לבקר במקום זה הוא ממאי עד אוקטובר, מכיוון שכאן מתרחשת העונה הגשומה והנוף הרבה יותר יפה.
בצד השני של המפלים נמצאים המרחצאות הרומאים. מכאן מומלץ בחום לצאת לטיול לראש אל פוארטה, וכן בגן הסחלבים בו צומחים יותר מ -20 אלף אורכידאות. קנחו בקסטילו דה לאס נובס, מבנה יפהפה המשמש כיום נקודת כמסעדה.

Casacada El Salto | Soroa

מפל אל ניטשו El Nicho

מפל אל ניצ'ו ממוקם בתוך השמורה הביוספרית Gran Parque Natural Topes de Collantes, ושוכן במסדרון ביולוגי מיוחס של 60 קמ"ר.
זהו פארק מיוער המשתרע דרך רכס הרי סיירה דל אסקמבריי, במרכז קובה. במשולש שבין הערים סיאנפואגוס טרינידד וסנטה קלרה.
אל נצ'ו ידוע בעיקר בזכות המפל הנהדר שלו. המפל אטרקטיבי וזורם בעצמה כל השנה, גם בעונה היבשה. בתחתית המפלים ישנה בריכה טבעית גדולה בה תוכלו לשחות. יש כאן גם בריכות קטנות יותר. המים מרעננים, במיוחד ביום חם.
שביל אל שמורת מפל אל ניצ'ו הינו מעגלי ועובר ביערות צפופים. כשאתם מטיילים במעלה השביל, חפשו ציפורים ולטאות בעצים.
השביל חולף על פני המפלים ומסתיים בתצפית פנורמית המשקיפה על העמק.
גם הקובנים וגם תיירים מבקרים באל ניצ'ו. בחלק מהמפלונים תראו ילדים ומבוגרים גולשים על עלי בננה גדולים. יש כאן גם מסעדה המגישה אוכל קובני פשוט ושתייה קרה. בדרך כלל יש מוסיקה חיה בזמן ארוחת הצהריים.

Casacada el nicho | topas de cullantes

מפלי אל גואיאבו El Guayabo

מתנשאים לגובה של 390 רגל (כ 140 מ' גובה) ונחשבים למפלים מהגבוהים בקובה.
ממוקמים כ- 17 ק"מ צפונית לפינרס דה מארי, בפארק Parque Nacional La Mensura ונדרשת נסיעה של כ 12 ק"מ מהכביש לתוך השמורה.
המפלים הם ללא ספק האטרקציה הטובה ביותר באזור שמסביב, המפלים תמיד זורמים, למרות שכמות המים משתנה לפי עונה.
השבילים מרופדים בפרחים, צמחי קפה ואננס שנמצאים בכל השמורה, המובילים למפלים.
מדריכים דו לשוניים בעלי ידע מלווים את המבקרים בשבילים. המדריכים מספקים מידע נרחב על בית הגידול וההיסטוריה של האזור. לדוגמא, תלמדו מדוע האדמה כאן אדומה (רמז: מדובר בברזל) ולמה לסחלבים מסוימים שמות נשיים.
שביל אחד מוביל לבסיס המפלים הגדולים, ואילו אחרים מובילים לראש המפלים הקטנים יותר.
בראש המפל הקטן יש בריכה (עם מחיצות עץ מסביב לביטחון) בה תוכלו לשחות ולראות את המים עפים מעל קצה המפלים.
נקודות התצפית על הרציפים מציעות נוף פנורמי של המפלים, הקניון ואפילו החוף האטלנטי.יש כאן מסעדה המוקפת בפרחים ושרכים.

El Salto del Guayab | Panorama de Casacad

מפלי אל פינו Salto Pino

סלטו פינו התגלה בשנת 1966 על ידי המדען הקובני אנטוניו נוניז ג'ימנס, שנחשב "המגלה הרביעי של קובה"
ממוקם בסמוך לעיירה באראקואה בשמורה הביוספרית האקולוגית Quiviján-Duaba-Yunque והינו חלק מנחל El Infierno.
הוא נשפך מגובה של כ 305 מ', מה שמכניס אותו לרשימה של בין 20 המפלים הגבוהים בעולם.
יש לו מסלול כולל של שלושה קילומטרים, יש לו מיקרו-אגן של הזנה עילית ושטחית של שלושה קילומטרים רבועים. יש בו שמונה מפלים בין 75 ל -90 מעלות, הגדול שבהם מגיע ל -60 מ 'אנכיים.
קשה מאוד להגיע לשם, ולכן זה אתגר המתאים רק לנועזים ביותר, אם כי לא משימה בלתי אפשרית במידה ותמצאו מדריך טוב בברקואה, שכן על מנת להגיע למפל נדרש יום שלם על מנת להגיע ולעוד אחד לחזור.

Cascada el Fino | Reserva Ecológica Quiviján-Duaba-Yunque

מפל אל סאלטון El Saltón

ממוקם באזור סיירה מאסטרה, מקום שמזכיר גן עדן המוקף בסביבה טבעית מקסימה וירוקה ,המסייעת ליצירת סיפורי הרפתקאות רבים.
בשמורה ישנו מפל מרשים הנשפך מגובה של 30 מטר והמרכז את כל פעילויות הטבע במקום, טיולים, צפרות, רכיבה על סוסים ועוד. רוצים שקט וטע פראי, זה המקום שלכם בקובה.
באתר קיים מתחם בתי מלון, Hotel Horizontes Villa El Saltón, אשר מאכלס ברוב המקרים זרים ממקומות רבים בעולם: גרמנים, איטלקים, ספרדים, אמריקאים, שוויצרים ומדינות אחרות.
כאן תוכלו להעריך לחלוטין את החיים הכפריים של הקובנים. קרוב לאתר זה גם כמה נקודות המדברות על ההיסטוריה של תקופת העצמאות של קובה.

***
נהניתם מהמידע, צפו בבלוג שלי באתר למטייל, ותקבלו מידע מפורט שיסייע לכם לתכנן היטב את הטיול שלכם בקובה. אל תפספסו את ההמלצות החשובות, המסלולים החדשים והדיווחים המעודכנים שלנו מקובה!!! עקבו אחרינו ותגלו את המיטב של קובה כפי שרק אנחנו מכירים.