תשכחו משכונת לה בוקה הממוסחרת בבואנוס איירס
אתם חייבים לשלב במסגרת הטיול שלכם בקובה ביקר בסמטה הצבעונית הזו בהוואנה!

סמטת האמל (Callejon de Hamel) היא סמטה צרה וצבעונית בקובה שמלאה באמנות רחוב, גרפיטי, ציורי קיר שברובם משולבים אלמנטים דתיים ותרבותיים, פסלים צבעוניים שעשויים מחפצים ועוד.
סמטה ממוקמת בסנטרו הוואנה, לא רחוק ממלון נסיונאל המפורסם ואונ' הוואנה, בין רח' הוספיטל לרח' ארמבורו.

הסמטה, שבשנות ה-40 נולדה בה התנועה הקובנית המוזיקלית הידועה בשם "שירי הרגשה", נקראת על שמו של אזרח אמריקאי לאות הוקרה על כך שרכש קרקעות בשכונת קי ווסט ובנה שם מפעלים בהם סיפק עבודה לאוכלוסייה שחורה וסינית ואף בנה להם בתים.

אך מי שעומד מאחורי הפסלים והציורים בסמטה הצבעונית הוא האמן הקובני סלבדור גונזלס אסקלונה שנולד ב-1948.
למרות החוסר בהשכלה אמנותית רשמית, כבר ב-1968 זכה להכרה שתערוכת האמנות הראשונה שלו נכללה במוזיאון לאמנות דקורטיבית בהוואנה.
מאז הספיק ליצור ולהכין יצירות אמנות בארה"ב, בנורבגיה, באיטליה ובונצואלה.

את סמטת האמל, שהייתה מחוץ לדירתו, החל לקשט ב-1990 כשאחד השכנים ביקש ממנו לצייר על חזית ביתו.
מאז הוא לא עצר ועיטר את כל הסמטה הקטנה והמרהיבה הזו כשעבודותיו החלו לזרום לרחוב ולכל הבניינים מסביב.
בזכותו, הסמטה והרחובות הסמוכים שהיו בעבר שוממים ונטושים, הפכו לאחד המקומות הצבעוניים ביותר בקובה בפרט ובעולם בכלל ומשמשים לוקיישן נהדר עבור מוזיקאים, רקדני קצב הרומבה שמבדרים את ההמון שמגיע, וכמובן את התיירים שמגיעים כדי לצלם ולהצטלם במקום.

The Callejon de Hamel
טיפ: כדאי להגיע לכאן בימי ראשון אחה"צ, כאשר בדרך כלל מתקיימת כאן מסיבת רחוב פראית לצלילי הרומבה, שלא ישאירו אף מבקר אדיש כאשר כל המקום הופך לחגיגה של תרבות אפרו-קובנית אותנטית!

תייגו שותפ/ה פוטנציאלי/ת לטיול בקובה שחייב להוסיף את הסמטה לרשימת החובה בקובה!

***
נהניתם מהמידע, צפו בבלוג שלי באתר למטייל, ותקבלו מידע מפורט שיסייע לכם לתכנן היטב את הטיול שלכם בקובה. אל תפספסו את ההמלצות החשובות, המסלולים החדשים והדיווחים המעודכנים שלנו מקובה!!! עקבו אחרינו ותגלו את המיטב של קובה כפי שרק אנחנו מכירים.