קובה מהווה מוזיאון אקטיבי לחובבי מכוניות עתיקות קלאסיות.
למעשה, עם הנחיתה באי התחושה שאופפת את התייר היא שהזמן עצר מלכת.
בזמן שהמערב שרוי במאה ה 21 עם התפתחות טכנולוגית מדהימה, חלקים גדולים מהאי הקריבי תקועים אי שם בשנות ה חמישים של המאה העשרים.
הודות למהפכה בשנת 1959, ניתוק היחסים עם ארה”ב, דריסת הרגל של ברה”מ בשנים 61-90
עד לקריסתה ועמידה עיקשת בפני אמברגו הנמשך למעשה עד היום, נאלצו אזרחי קובה ללמוד, לתחזק ולהמציא יש מאין את כל המערכות המוטוריות שברשותה.
 סלילת הכבישים הופסקה אי שם בשנות ה 70 וכתוצאה מכך תחזוקת הכבישים מתבצעת אחת ל חמש עשרה שנים, מצב היוצר רמת כבישים ירודה עם בורות רבים גם בכביש המהיר בקובה.

תמונת המצב כיום הינה שישנם רכבים המשוועים לחלקי חילוף שחלף זמנם מן העולם.
על מנת להחזיק את הרכבים הללו כל סככת רחוב הופכת ליצרנית רכב עם חלקים מאולתרים הנותנים אורך נשימה קצר לרכב עד לתקלה הבאה.
 השלדה מתוצרת שברולט, המנוע מתוצרת פיאט או לאדה, הפנסים של קאדילאק, הידיות מתוצרת ביואיק, המושבים מתוצרת דודג וכך הלאה.

כיום כבר מסתובבים בקובה רכבים חדשים רובם של חב' ההשכרה המקומיות, חלקם הקטן בבעלות פרטית.
שלכם.
 שחר גל - My Cuba
להכיר, לטייל ולראות את קובה ב'עיניים קובניות'
 פורטל קובה מרכז מידע
צור קשר לטיול פרטי בקובה