מבצר סן הילאריו Fuerte San Hilario

פוארטה סן הילאריו ממוקם בקצה החלק המזרחי של קאיו סבינל Cayo Sabinal ששימש כנמל העיקרי להעברותעצי הסבינה היקרים לאירופה.
ממוקם בפרובינציית קמאגווי (Camagüey) אזור הנחשב בתול אולם עם היסטוריה עשירה יחסית לאזור שומם זה.
זוהי למעשה עבודת הבנייה הגדולה והיחידה של ביצור עגול בשונה לחלוטין משאר המבצרים הגדולים בהוואנה ובסנטיאגו.
קירות המבצר העגול והמתקנים הנוספים במתחם המאופיינים באדריכלות הקולוניאלית הספרדית הינם עדות אילמת לתקופה עשירה ותוססת בקובה.

קונסטרוקציה אדריכלית ייחודית זו, נבנתה ב -1831 על ידי הספרדים כמבצר צבאי ומגדל מטה של ​​כוחות הצבא וכוחות הארטילריה הספרדיים שהופקדו על הגנת החוף הצפוני על מנת להחזיר את השליטה והסדר באזור ולתת מענה הגנתי מהתקפות הביזה וההברחות החוזרות ונישנותשל הפיראטים שתקפו את מפרץ נואביטאס (Nuevitas) במאות השבע-עשרה והשמונה-עשרה.

כעבור שנים מבצר הילאריו הוסב לכלא צבאי.
ב- 1875 העצורים בכלא הפכו לתומכי תנועת הקארליסט היחידה בקובה (מלחמת אזרחים שהתפתחה בספרד בין השנים 1872 ו- 1876 בין מתנגדי המשטר בהנהגת קרלוס דה מריה דה בורבון למלוכה הספרדית השלטת).

כחלק מהמתחם הזה נבנה ב 1847 ב פונטה דה מנטריוס (punta de Maternillos) מגדלור ע"ש קולומבוס ששימש כנקודת תצפית חיונית להתריע בפני הקפטן של נמל נואביטאס וסן הילאריו על כל התקפה או ספינת פיראטים מתקרבת. המגדלור עדיין פעיל ונחשב לאחד מהעתיקים בקובה.
בגלל הקרבות הימיים הרבים שבוצעו בתחום קאיו Sabinal נמצאים במעמקי הים שלה שפע ספינות טרופות משמעותיות כמו Alta Gracia, el Mortera, Pizarro השופעות אוצרות מתחת למים.

יש האומרים שאפילו הסופר המפורסם ארנס המינגווי השתתף בבמשלחת חיפוש וצייד באזור של צוללות גרמניות שהיגיעו במטרה לתקוף את כוחות הצי האמריקאי בדרום ארה"ב.

תמונה מתוך אתר למטייל
***
נהניתם מהמידע, צפו בבלוג שלי באתר למטייל, ותקבלו מידע מפורט שיסייע לכם לתכנן היטב את הטיול שלכם בקובה. אל תפספסו את ההמלצות החשובות, המסלולים החדשים והדיווחים המעודכנים שלנו מקובה!!! עקבו אחרינו ותגלו את המיטב של קובה כפי שרק אנחנו מכירים.