חשבתם שאין טרקים מאתגרים בקובה?! תכירו את ה"מאצ'ו פיצ'ו" של קובה!!!

קובה אינה מדינה המתאימה לתיירות אתגרית או למטיבי לכת.
בקובה עיקר התיירות נשענת על שמורות טבע עם מסלולי הליכה קצרים המתאימים למטייל הממוצע, למעט מסלול הר היונקה (במחוז גואנטאנמו) עליו נרחיב בפוסט אחר.

פיקו טורקינו (Pico Turquino) ההר הגבוה בקובה הוכרז כפארק לאומי ב 1980, ונחשב להר הגבוה ביותר במדינה.
ממוקם במזרח קובה בפארק הלאומי Nacional Sierra Maestra השוכן בין המחוזות גראנמה וסנטיאגו,
על מנת להגיע לשם, עליכם לחצות את סיירה מאסטרה דה קובה, הידועה כשרשרת ההרים הגדולה ביותר במדינה.

יש הטוענים כי מקור השם הוא ראש שבט הטאינו טורקינו, ששלט באזור זה במהלך כיבוש הספרדים.
אולם פירוש שמו בעברית הוא "נגיעה בשמיים" וואכן ההר הזה מתנשא לגובה של 1974 מטר, במרכז הרכס כ 17.500 דונם של נהרות, יערות, עמקים וכ 17 פסגות.
ההר מציע למטיילים שיעלו לפסגתו נוף עוצר נשימה ותצפית מרהיבה על נהרות, יערות ועמקים מופלאים הנמצאים בפארק שבו ההר נמצא, שנחשב אחד היפים בעולם כולו.

Senderismo Pico Turquino en Cuba, 2021

בשל המאפיינים של האקלים הטרופי קיימים יש גשמים בשפע המזינים ומגדילים את הערך הבוטני העשיר המסייעים לשמירתם מסכנת הכחדה ממשית, לעומת מינים אחרים הנמצאים בסכנת הכחדה בחלקים אחרים של הארכיפלג הקובני.
לפיקו טורקינו משמעות סימלית חשובה הן גיאורפית והן היסטורית, שכן באזור זה התקיימה מלחמת הגרילה בין פידל קאסטרו וחייליו המזוקנים (הברבודוס) לבין בטיסטה וחייליו.
האזור מאופיין באקלים טרופי לח, עם גשמים בשפע. ברכסים ישנה צמחיה יחודיית האנדמית רק לחבל ארץ זה, כמו סחלבים נדירים, מעל 600 מינים שונים של חרקים, 15 יונקים, 10 דו חיים, 60 מיני ציפורים ו30 מיני זוחלים ממש גן עדן לחובבי טבע ומטפסי הרים.

ההר המרשים הזה לא רק שמציע לכם מסלול מאתגר לאורך 3 ימים לפחות, הוא גם מעניק לכם בסופו נוף מרהיב של ג'ונגל מוריק והרים עטויי ערפל שלא יביישו מקומות מפורסמים אחרים בעולם.
נקודת הפתיחה הטובה ביותר לטיול בסיירה מאסטרה היא ויה סנטו דומינגו (Villa Santo Domingo) כ 35 ק"מ מדרום לכביש באיאמו - מאנסאניו.

17 Pico-Ideen | kuba bilder, santiago de cuba, kuba

מסלול אתגרי בקובה (טרק) ניתן ומומלץ לטייל באזור בשלושה ימים:
יום 1
יציאה 5:00 לִפנֵי הַצָּהֳרַייִם מהעיר סנטיאגו דה קובה למחוז גרנמה.
בדרך תעברו בעיירות סנטה ריטה (Sant Rita) וברטולומה מסאו (Bartolome Maso) עד הגיעכם למרכז המידע בסנטו דומינגו, שם תקבלו הסבר קצר על הסיור.
יציאה מ (Alto del Naranjo) אלטו אל נרנחו תחילת הטרקים במפקדת הגרילה וחזרה לחלק העליון של Alto Naranjo והמשך לכיוון La Platica שם תאכלו צהרים (פיקניק) ביקור בקהילה ולאחר מכן לינה בקמפינג.

יום 2
6:00 בבוקר: ארוחת בוקר ויציאה בשביל וטיפוס לפיקו חואקין (Peak 1360) מנוחה והפסקה, ולאחר מכן המשך אל אלטו דה רגינו (Alto de Regino) הנמצא בגובה של 1680מטרים.
משם ממשיכים לאורך השביל עולה מההרים אל שיאו של Pico Turquino לגובה של 1974 מטרים אשר בפסגתו ניצב פסל ארד של הגיבור הלאומי הקובני חוזה מארטי שפוסל ע"י האומנית Jilma Madera, והמשך ירידה למחנה Aguada חואקין.

busto de marti en el pico turquino

יום 3
ארוחת בוקר ויציאה מנקודת המוצא לכיוון המערות (Las Cuevas) והמשך ירידה מפרכת לאורך המדרון הדרומי התלול של רכס הסיירה מאסטרה עד למטה למול הים הקריבי, שם תשלבו שחייה מרעננת במים הצלולים של הנהר פלמה מוקה (Palma Mocha) ותאכלו ארוחת צהריים קריאולית טעימה.

חשוב לדעת:
1. חלקים נרחבים מהרכס הינם אזור צבאי סגור.
2. לטרק מסוג זה חובה לשכור שירותים של מדריך מקומי צמוד.
3. ההליכה בטרק מחייבת כושר גופני טוב ונסיון בטרקים (טיפוס הרים) ברכסים הרריים.
3. להצטייד בציוד תואם: נעלי טרקים, גרביים עבות, חותלות, סוודר, כובע, מעיל רוח ואוהל חסין מים.
4. הצטיידו בסוכריות, עוגיות, סוכר ופחמימות שהם המפתח לשמר וליצור אנרגיה בטרק מסוג זה.

***
נהניתם מהמידע, צפו בבלוג שלי באתר למטייל, ותקבלו מידע מפורט שיסייע לכם לתכנן היטב את הטיול שלכם בקובה. אל תפספסו את ההמלצות החשובות, המסלולים החדשים והדיווחים המעודכנים שלנו מקובה!!! עקבו אחרינו ותגלו את המיטב של קובה כפי שרק אנחנו מכירים.