צפון יוון 5.24

מסלול הטיול יוצא מסלוניקי למערב מקדוניה עד מפגש הגבול עם אלבניה, דרומה דרך מחוז אפירוס על כביש 20 וחבלי זגורי וצומרקה, מזרחה למטאורה , חוף הים למרגלות האולימפוס וחזרה לסלוניקי

19.5

יצאנו בטיסת בוקר מוקדמת של סאן דור ( ע"י חברה זרה) לסלוניקי. עברנו במהירות את ביקורת הדרכונים ויצאנו לחניה להמתין לשאטל של חב' ההשכרה Record go . מרחק נסיעה קצר וקיבלנו את הרכב שהזמנו, הכרות קצרה עם הרכב ונסיעה על הכביש העוקף של סלוניקי לכוון מערב מקדוניה. באמצע הדרך עמדת תשלום לאגרה. עצרנו בעתיקות העיר Pella, עיר מושבו של פיליפוס מלך מוקדון, אביו של אלכסנדר הגדול והמשכנו לעיר Edessa בה נמצאים מפלים  שוצפים שזרימת המים בהם מופסקת לעיתים. צמוד למפלים יש מספר חנויות מזכרות ובתי קפה. ניתן לראות את המפלים מלמעלה ולרדת למרגלות  המפלים.

המשכנו ל Loutraki ללינה. סמוך יש אתר של מעינות חמים  Pozar. במקום יש מפל עם בריכה קטנה לידו, מספר לוקרים ותאי הלבשה. במקום יש גם חדרים עם בריכות פרטיות שצריך להזמין מראש. בכפר עצמו כביש אחד עם מסעדות.

20.5

יצאנו לאחר ארוחת בוקר ליום נסיעה ארוך, תחילה לכוון אגמי Prespa שעל גבול אלבניה ומקדוניה אבל הכביש נסגר לתנועה קצת אחרי Florina והיה צורך בעיקוף ארוך כדי להגיע, חבל.

הערה: וייז לא היתה מודעת לחסימת הכביש וניסתה שוב ושוב להעביר אותנו לאותו כביש.

המשכנו דרומה  לאזור כפרי זגוריה לכוון Kastoria , שם רצינו לבקר במערת הדרקון אך גם כאן נתקלנו בכיש סגור לרגל עבודות. טיילנו על שפת האגם ובחלונות חנויות פרווה.

והמשכנו דרומה בכבישים עם נופים יפים (20) ועצרנו ליד סכר ענק והלאה לKonitsa  ללינה. מלון חמוד הצופה על העמק, המסעדה במלון היתה סגורה לכבוד יום שני ועלינו ל"מרכז" לארוחת ערב.

יצאנו לקצה הכפר לגשר אבן גדול החוצה את נהר aoos ממש בתחילת אחד הקניונים שלו. מאחורי הגשר מתחבא מפל בין העצים.

המשכנו בדרכים ההרריות המפותלות והיפות לכפר Artisi ועליה תלולה ומתפתלת לכפר Mikro Papingo שנמצא כמעט בראש הרכס כשבדרך תצפיות על קניון ויקוס. מעט לפני הכפר הקטן יש חניה בצד הדרך וממנה הליכה של כחמש דק' על שביל מרוצף לבריכות האבן.

משם חזרה ל  Artisi וממנו ל Monoderni וליער האבן Stone forest שבו סלעים בצורות שונות ומגדלי אבנים קטנים שנוצרו ע"י אנשים. בסוף הדרך נמצאת תצפית Oxya מעל קניון הVikos האדיר, הקניון הצר הגדול בעולם.

משם חזרנו לכביש הראשי ונסענו לכפר Kipoi שבסביבתו ארבעה גשרי אבן יפים

משם נסענו ללינה בצידו המזרחי  של אגם Ioannina כשהעיר נשקפת מנגד. יצאנו לסיור קצר בעיר העתיקה וברחובות מלאי הבארים והמסעדות שלצד החומה.

היום טיילנו באזור צומרקה כשאנו עוברים בכבישים צרים המתפתלים בין פסגות גבוהות של 2000 מ' ועמקים שבחלקם זורמים נהרות. מהירות הנסיעה נמוכה מאד. עברנו במספר כפרים וגשרי אבן וחזרנו בכביש מתון יותר ל  Dodoni שבה יש אתר רומי עם אמפי די גדול, חזרנו ללילה נוסף ביואנינה

נסיעה מזרחה דרך כביש 92  המקביל לאוטוסטרדה 2 ל Metsovo, לצד הכניסה לכפר אנדרטה לחללי המלחמה נגד התורכים עם טנק לצידה. הכפר תיירותי עם ככר מרכזית ועץ ענק במרכז. משם דרך מעבר Katara ודרומה לאתר הפופולארי והמקסים של מטאורה הסמוך לעיירה Kalabaka . הכביש עובר בין המנזרים התלויים התלויים. בחלק מהמקומות יש חנויות מזכרות. ברוב המנזרים מדרגות לעליה למנזר. צריך לקחת בחשבון שמציאת חניה זה לא תמיד קל, בחלק מהמקומות יש כמות  של אוטובוסים. המנזר הכי קל להגעה הוא St’ Stephan הדרומי, בו אין מדרגות אלא גשר קטן מהחניה. עלינו למנזר   Rousanou ממנו יש תצפית צפונה למנזרי Meteoren  ו Barlaam . בכניסה הנשים מקבלות חלוק לכיסוי הרגלים והכתפיים.

חשוב לשים לב לשעות וימי הפעילות של המנזרים

הצוקים מרשימים כשלעצמם. זוהי תופעת טבע יחודית למקום.

מהמלון היתה לנו תצפית לצוקים ולמנזרים

יצאנו מזרחה לכוון חוף הים כשאנו עוברים במספר מנהרות, עברנו דרך עיירות הנופש שלחוף הים שהיו די רדומות ונסענו דרך הכפר Dion  לכוון האולימפוס-  ההר הגבוה ביוון. עלינו למפלי Orlias שביל מסודר וקל מוביל לאחד המפלים,

ליתר המפלים צריך לתמרן דרך שבילי עיזים על אבנים ובין העצים. יש גם מסלולים המטפסים על ההר עד לפסגה.

בהמשך הדרך(כביש 1, מקביל ל92) עברנו בכפר Aiginio שמוקדש לחסידות, על רב עמודי החשמל היו קיני חסידות

משם נסענו לסלוניקי, הגענו בשעת עומס והיתה הרבה תנועה. המלון שהזמנו היה סמוך לנמל על המדרחוב והחניה במרחק של כמאתיים מ' (בתשלום €10) . היות וזה היה ביקור קצר בעיר ובעקבות התנועה נסענו באוטובוס הקומותיים לראות את אתרי העיר, בזבוז זמן וכסף.

יצאנו בבוקר לאחר ארוחת בוקר כבדה להליכה רגלית לכוון שוק מודליאני, הרבה חנויות דגים ובגדים. לשוק יש גם חלק חדש שהיה סגור ברובו.

חזרנו למלון דרך אנדרטת השואה שעל חוף הים, לקחנו את הרכב ועשינו נסיעה דרך אתרי העיר השונים

ובסיום דרומה לחלק המערבי של חלקידיקי עם  כפרים ועיירות קטנות על חוף הים. נסענו דרך הכפרים ולא דרך הכביש הראשי.

החזרנו את הרכב ששירת אותנו נאמנה, ועם שאטל עם אותו נהג משבוע שעבר לשדה.