26.10

היום התחלתי את השימוש בפס של JR בנסיעה מנגויה ל Himeji לביקור בטירה הגדולה ביותר ביפן. יש אוטובוס שיוצא מהתחנה ומגיע לטירה, אפשר גם ללכת ברגל כעשרים דק'. הטירה ענקית, מוקפת מים וחומות אבן. בדרך עוברים מספר שערים הבנוים בצורת ר עד לכניסה. בתוך הטירה מטפסים עד לקומה העליונה שממנה יש תצפית על העיר והסביבה. המשכתי בנסיעה ברכבת הצבועה בצבעי הלו קיטי המצועצעת לOkayama . רציתי לבקר בפארק שבעיר אבל הזמן לא הספיק לי כי הייתי צריך לתפוס את הרכבת של שעה 16.00 לטוקיו. לפני הנסיעה הצטידתי באוכל לדרך,( היפנים מנצלים את זמן הנסיעה ברכבות לאכילה) הנסיעה של כארבע שעות עברה די מהר. הגעתי לתחנת טוקיו וממנה הליכה של כעשר דק הביאה אותי למלון הקפסולות החדש First cabin שנפתח רק החודש. המחיר יקר יחסית למלונות הקפסולות הרגילים אבל המקום מרווח ויש כאן אמבטיה. יש גם חדרים מעט יותר גדולים עם כסא ושולחן. יש שתי קומות לגברים ושתי קומות לנשים.

27.10

קמתי מוקדם בבוקר כדי לתפוס את הרכבת לNikko, לטעמי, אחת היפות ביפן. נסיעה של כשעתיים. חלק מהנסיעה היה ברכבת המהירה והחלק השני ברכבת מקומית (איזה הבדל) . הלכתי למלון כדי להשאיר את התיקים ונתנו לי פס לאותו יום. לפי התחזית היה אמור לרדת גשם בבוקר ולהתבהר אחה"צ. לכן התחלתי את הטיול באזור המקדשים. הראשון היה מקדש Tosh-go שהוא אחד היפים והמענינים ביפן. (1300¥) כבר בבוקר היו די הרבה אנשים. מחוץ למקדש יש ציורי קופים, צפורים ופרחים על הקירות. הרבה עיטורי זהב. הכניסה היא ללא נעליים ואסור לצלם בפנים. בסמוך אליו מקדש Futarasan בו נערכות חתונות ומקדש Rino-ji עם שלושה פסלי בודהה מוזהבים( אין צילום) בין המקדשים ניצבת פגודה בת חמש קומות ויש גם בית קפה ודוכן גדול למכירת פרחים מיוחדים. בסיום הסיור במקדשים נסעתי עם האוטובוס לכוון האגמים ממערב לעיר. לאורך הדרך מופיעים צבעי השלכת היפים בכל מיני גוונים. המסלול מטפס לראש ההר בהרבה פיתולים . בראש ההר יש תחנה של רכבל. ראיתי את המוני האנשים שחיכו לאוטובוס המפוצץ גם ככה וויתרתי על הביקור. יש אוטובוס כל חצי שעה בערך והם היו די עמוסים, הן בגלל השלכת והן בגלל סוף השבוע. המשכתי עם האוטובוס לתחנה 26 שמעל אגם Chuzenji מכאן הליכה של 5 דקות למפל Kogen . יש תצפית מול המפל ומעלית שיורדת לרגלי המפל.(550¥) . בירידה היה תור קצר אבל כשעליתי היו הרבה אנשים שחיכו לירידה למטה (ענין של מזל) המשכתי לכוון אגם Yuno ko ועצרתי (37) ליד מפלRyuzu ואחריו (44) ליד מפל Yu-taki . כל אחד יפה כשלעצמו וצבעי השלכת רק מוסיפים להם. ליד המפל האחרון חיכיתי לאוטובוס כדי לחזור לNikko למלון.

הערה: צריך לקחת בחשבון שיש כאן הרבה אתרים ועמוס בעיקר בסופשים.

28.10

בבוקר השמים היו בהירים לגמרי והחלטתי לעשות נסיעה נוספת לכוון אגם Chuzenji . היה עמוס יותר מאתמול. עשיתי הליכה ליד חופי האגם וירדתי חזרה לעיר. לקחתי את הדברים מהמלון והלכתי לתחנת הרכבת. היה שם שלט שממליץ להגיע למקדשים ברגל ושזמן הנסיעה עד לאגם מוערך בשלש שעות. הגעתי למלון הצמוד לתחנת Shibuya בטוקיו, קיבלתי חדר למרות שהגעתי מוקדם והמזודה ששלחתי מקיוטו חיכתה לי כאן. קניתי פס ל 48 שעות (1200¥)ונסעתי לפארק Uneo .היה ליד האגם שוק אוכל והופעות. משם הלכתי להסתובב בשוק הסמוך, הרבה חנויות ומסעדות. חזרתי לתחנת Shibuya. בתחנה יש קניון אוכל מוכן בקומה -1 ומחוץ לתחנה היו הרבה בני נער מחופשים לכבוד יום א' ולכבוד חג ההלואין. מאוחר יותר נסעתי לתחנת Shinjuku – התחנה הגדולה בעולם- לטיול ברחובות הקטנים עם המסעדות הקטנות. בכל מסעדה יש מקום למספר קטן של אנשים וצריך להצטופף. הם גובים תשלום עבור הישיבה עצמה ומחייבים קניה של שתיה בנוסף לאוכל.

29.10

נסעתי בבוקר לפארק yoyogi ולמקדש Meiji המוקדש לקיסר יפן המפורסם ביותר. ליד המקדש יש שני עצים הקשורים בחבל ומסמלים גבר ואשה. באותו יום נערכה במקום חתונתה של הנסיכה והתחילו להאסף במקום צלמים ואנשים לבושים בקימונו . משם נסעתי למקדש Sansoji ברובע Asakusa. ליד המקדש יש מספר רחובות עם חנויות מזכרות ואוכל. המקדש די גדול. המשכתי לפארק Korakuen. ליד הפארק יש רכבת הרים שבנויה מעל בנין. משם למגדל טוקיו הדומה למגדל אייפל בפריס אבל גבוה ממנו וצבוע באדום. בערב יצאתי לרחוב הראשי ברובע גינזה עם חנויות המותגים הענקיות.

30.10

יצאתי בבוקר למקדש Yasakuni כי היה רשום שהוא פתוח 24 שעות. כשהגעתי התברר כי רק אזור התפילה בחזית המקדש פתוח ואילו המקדש עצמו נפתח רק ב 8.30 והכניסה היא בתשלום המשכתי לסיור בארמון המלך. בכניסה מחלקים כרטיסים לסיור של 9.30 לאחר בדיקת דרכונים, הכניסה היא עד 300 איש. אחרי בדיקת תיקים הושיבו אותנו באולם וחילקו אותנו לקבוצות לפי שפות הדיבור ( יפנית, סינית ואנגלית) הסיור עצמו התחיל ב 10.10 ובדיעבד היה מיותר. הסיור לוקח כשעה ורבע ומוביל מהכניסה סביב הארמון – מאד פשוט , לפחות מבחוץ. בסיום הלכתי לגני הארמון המקיפים אותו מסביב , ריאה ירוקה ענקית בלב העיר ויש לא מעט כאלה. משם נסעתי לAsakusa לסיור ברחובות ועליתי על שייט לאי Odaiba . מול המעגן ניצב המגדל הגבוהה ביותר ביפן Sky tree . השייט עובר בנהר שחוצה את העיר ושימש לי זמן לארוחה. לפני האי עוברים ליד גשר הקשתות בעל שתי הקומות המואר באורות צבעוניים בערב. האי נראה כמו עיר מסרטי העתיד. ליד המעגן ניצב העתק של פסל החרות האמריקאי, ממש במרחק נגיעה. על האי יש מספר קניונים שהיפה בהם הוא Venice port הבנוי כמו רחוב בונציה עם תקרה שבה רואים כאילו את השמיים מחליפים צבעים ועם תערוכת מכוניות משנות החמישים, השישים והשבעים. באולם התצוגה יש מראות משני הצדדים שנותנות הרגשה שיש כאן הרבה מכוניות. ליד הקניון יש בנין של טויוטה שחלקו משמש כאולם מכירות וחלקו העליון משמש כתערוכה לדגמים עתידניים. לידם יש גלגל ענק עם כסאות צבעוניים. נסעתי במונורייל לכוון העיר ולסיבוב נוסף בשוק Ameyoko שליד תחנת Oneo . בדרך חזרה למלון הזמנתי כרטיס לנסיעה לשדה התעופה ( חובה להזמין מראש) (כלול בפס)

31.10

זהו זה. היום האחרון שלי ביפן הגיע. נסעתי לאזור Asakusa ומשם לאזור שסביב תחנת טוקיו ולחנויות האלקטרוניקה הגדולות ברובע Akihabara .מחירים יקרים אבל מבחר ענק . אחה"צ פגשתי חברים שהכרתי המהלך הטיול והלכנו לפארק Yoyogi ולרחוב הקניות Takeshita שליד תחנת Harajuku . חזרתי למלון וארזתי את המזודות. הטיסה שלי מתוכננת למחר בבוקר ונראה לי עדיף לישון ליד השדה ולא לקום מוקדם מאד כדי לנסוע כשעה וחצי . היה קצת קשה ללכת בתחנה עם המזודות בתוך ההמון שחזר מהעבודה. בשדה נסעתי בשאטל למלון (לכל המלונות יש שאטל מהטרמינל מרציף 16) .

1.11 יצאתי בטיסה בבוקר עם מטוס חדיש ונח של חב' Nan היפנית, שוב מעל רוסיה ודנמרק לבריסל. המתנה קצרה וטיסה באחת החברות הגרועות שנתקלתי. התחילו בזה שהזיזו את שער היציאה ורק על גבי המסך היתה הודעה על כך. המשיכו בכך שהאוטובוס הגיע למטוס והיינו צריכים לעלות לכניסה לשרוול אליו היה המטוס מחובר. בטיסה עצמה לא הגישו אוכל או שתיה אלא בתשלום בלבד כמו בחב' הלואו קוסט.