חנוכה חג האור – מה יותר סימלי מלחגוג את נס חנוכה בבודפשט המוארת באורות הכריסמס ?, רכישה מוקדמת של כרטיסי אל על הבטיחה לי מקומות ליעד המדובר ב 178 דולר בלבד כמובן שהכרטיס כלל מזוודת ברביות בכובד כולל של 8 ק”ג , ולכן הוספתי גם מזוודה נוספת לכל מקרה שופינג שיפגוש אותנו לטובה , בעלות נוספת של 70 דולר לשני כיוונים .

כל האינטרנט געש ורעש מטיפים של ישראלים ומטיילים , העיר הינה יעד מאוד אהוב על ישראלים ואני אספתי כל פיסת מידע עיבדתי וחישבתי והתאמתי למשפחתי הכוללת את גילאי 12 ו 15 וגם אותנו ההורים 40 + . יום הטיסה הגיע , הטיסה יצאה בזמן! , אל על עברה מתיחת פנים תודעתית ושירותית יש לומר שחל שיפור משמעותי ביחס האישי , וכך בהלוך- למרות שהכרטיס לא מאפשר בחירת מקומות הדיילים באו לקראתינו וסדרו אותנו במקומות ישיבה מעולים (כולל מרווח רגליים לבעלי הגבוה)

ביי ביי ישראל ( מבט מהמטוס)

נחתנו כעבור שלוש וחצי שעות בבודפשט , בשדה התעופה כבר רכשתי עבור הילדים כרטיסי תחבורה ציבורית לשבוע (מחירם זול יותר משל מבוגר ומשתלם ) אך לנו ההורים רכשתי סדרה של 10 כרטיסים , הכרטיסים תקפים לכל אמצעי התחבורה הכוללים בעיר אוטובוסים , מטרו , וגם טראם , הדוכן לרכישת כרטיסי תחב”ץ נמצא מצד ימין ביציאה מאיסוף הכבודה .לאחר קריאת טיפים שונים החלטתי שלא לרכוש הסעה מסודרת לדירה , ובצדק! גם אפליקציית bolt תזמין לכם מונית במחיר סופר הוגן וגם בדלפק היציאה יש חברת הסעות של שאטלים שמציעים הסעות במבצע לשני כיוונים ב 40 דולר(אם תשלמו בכרטיס אשראי) ולוקחים אתכם ומביאים ממש לפתח המלון / דירה על כך אני ממליצה בחום : הם נקראים minibud החברה מאוד ידידותית , הם עונים בטלפון , וגמישים לשינוי – אין צורך להזמין מראש נהדר ממש!

הדירה שבחרתי הייתה דווקא באזור מרכזי אבל לא מהאהובים על הישראלים שבוחרים באזור הרובע היהודי– אני בחרתי באזור הפרלמנט וממש קרוב לקניון westend הדירה שבחרתי היתה מעולה , גבריאלה בעלת הדירה הסתמסה איתי בוואטסאפ וענתה לכל שאלה שלי והייתה ממש מדהימה . הבונוס כמו שאני אוהבת.. אמבטייה : בחופשות חורף אמבטייה שווה היא אחד הדברים הכי טובים eveeeer !! אין כמו להפשיר באמבטייה רותחת אחרי טיול במזג אוויר קר ! לדירה קוראים blue luxury appartament והיא יפיפייה בצבעי טורקיז וכחול ! ותוכלו להתרשם בקישור מהתמונות .. הדירה כללה מטבח מאובזר לחלוטין מרווח בגודלו והמיקום ...משגע !

יום מספר אחד – השעה שתיים בצהריים 23 בדצמבר – עדיין הכל פתוח... הצטיידנו באוכל ליומיים שכן 25- 26 רוב החנויות סגורות , רכשנו פריטים בדקתלון (מול הדירה) ויצאנו לאכול במסעדה אמריקאית הסמוכה לדירתינו . כמה אירוני שבבדופשט הטפט על קיר הסלון היה של מנהטן והמסעדה בעיצובה הייתה אמריקאית להפליא ...למרות העיצוב לא עפתי ממנה – המבורגר בסדר לימונדה ממש טובה (בטעמים ) כל השאר בסדר מינוס – , שמתי לב שלא בכל המקומות משתמשים בחומרי גלם טריים .. וכמו כן למרות ההמלצות הקולינריות המדהימות שברשת לרחוב ההונגרי אין לדעתי דנ”א קולינרי אמיתי כמו בצרפת או באיטליה … וצריך לדעת היכן לסעוד! מסעדת American inerstate i55 עיצוב מדהים אוכל בינוני , מומלץ לבוא לשתייה ונישנוש!

ובערב אנחנו נוסעים בקו שלוש לרחוב האופנה המהמם ביופיו ומואר במיטב האורות , עוברים גם דרך הבזיליקה שותים יין ושוקו חם (בהתאם לגילאים) .אם אתם מגיעים במהלך דצמבר לפני הקריסמס הכיכר מלאה בדוכנים של עבודות יד ואומנים כיף גדול! רחוב האופנה נמצא סמוך לתחנת המטרו Deak ferenec ter וכיכר הבזיליקה מרחק הליכה קצר .

כמה מילים על לבוש לקור : אני מוצאת את הקור שבין 0- 7 מעלות מהנה ממש !, הוא לגמרי מאפשר טיול נינוח , יש לזכור אם הראש הרגליים וכפות הידיים חמות כל הגוף משתף פעולה – קניתי גרביים תרמיות לנשים עד הברך ( גרביון סתם מציק..) כפפות עם ציפוי פליז פנימי כובע עבה , וצעיף שמזכיר את שמיכות הכירבול הרכות וחשוב מעיל מכסה ישבן ! כל אלו משדרגים את הטיול – המקומות הפנימיים מחוממים מאוד מאוד ולכן חשוב שתהייה לכם אופציית הקילוף- מתחת למעיל אין צורך בלבוש חם מידי , מספיקה גופייה וסווצ'ר רגיל .

היום השני christmas eve – העסקים עובדים עד הצהריים כרגיל , אנחנו הסתובבנו בשוק המקורה ובואצי – לא כדאי הרוב כבר היה סגור לקראת החג , מומלץ ימים אלו לנצל לפארק המים או למעיינות החמים בעיר . את ארוחת ערב החגיגית בישלנו בדירה , שתינו שוב יין ושוקו בהתאמה .. (מוטיב שחזר על עצמו) קנינו קיורטוש חם מהתחנה שברכבת התחתית ממש טעים! את ארוחת הצהריים בחרנו לאכול בפאב אירי המגיש מרק גולש מצויין ונמצא על הוואצי באמצעו הוא נקרא pointer השרות מדהים – ומהיר והאוכל נפלא , ממש ליד פאב for sale בלי צפיפות ובלי לעמוד בתור ...

וביקרנו בzoo cafe –שהוא בית קפה שבו החיות מגיעות לשולחן שלכם ואתם מחזיקים כל מיני לטאות נחשים שרקנים ארנבים חתולים מזן ענקיסטי ועוד – לאוהבי הז'אנר מומלץ !zoo cafe מקום לאוהבי החיות !

היום הבא הוא קריסמס עצמו החנויות סגורות ! אבל דוכני האוכל והשתייה עובדים בחלקם , גם המרחצאות וגם פארק המים , וגם תחבורה ציבורית עובדת כסדרה! אנחנו נוסעים לצד של בודה מטיילים בכל האזור של ארמון המלך , מצודת הדייגים , עוצרים לאכול צהריים בבית קפה במלון בדרך, המבורגר שמתגלה כמצויין (Lánchíd 19 Design Hotel Budapest) עוברים את גשר השלשלאות ברגל ועוצרים ומשתאים מנופים מופלאים

oIgvZJK5YbFpLyw1ExHvpY9-NXBrx3VElf5e9S5oWW6DF2W77XDENYNc_JpySi0XTb2i084KrV5xSGOGbvz1gsN3qKgUJWHaov9IIk5UcHHfdmAI1pHn1klVAz9rOSr2Y5vL5DCLZx2wbXh21WH_NZfRs7kIa4a2h0Q5VWVizzcyUORmmA0aGtoJTbRf0WwerOxPWipr

HaTiUc4Gd5W8C3yAC4i8cZT-wr4aoWyWlFwq43R9u-0cT5APA8LE83busFhg0RNZRjD4GK5JqeUzSz2DdIYlhnJQHKjSPAV_-Uj5gibd2ccBUKLTfplQbR9JWI52Rn92amEDc_uJ6WJA5l9VtDkCxX36mQqCTVQRבערב אני ובעלי יוצאים לטיול רומנטי רגלי למרגלות הפרלמנט , ועוצרים בפאב לשתות כוס בירה –סיום מושלם ליום יפיפה

היום השני של כריסמס מוקדש גם הוא לטיול , אנחנו נוסעים נסיעה קצרה באוטובוס הקרוב לביתינו לכיכר הגיבורים כדי להחליק על הקרח מול נוף הטירה , מוזיקה טובה מתנגנת ברקע, המוני אנשים אך משטח ההחלקה עצום בגודלו והאוירה פשוט נהדרת ! הבן שלי לא רוצה להפסיק , אני מוותרת לאחר שכאב הרגליים מהמחליקים מכניע אותי , אבל שעתיים של אתגר שיווי משקל בהחלט מספק לנו אדרנלין ראוי לשמו ! את הקלוריות המבוזבזות אנחנו מטביעים בשתי נקניקיות וארוחת המבורגר מאחד הדוכנים הטובים ביותר שטעמנו – מצורפת תמונה בדרך אל הטירה הצמודה למשטח .

משטח ההחלקה בכיכר הגיבורים

ובערב אנחנו מנווטים ברגל למקום עם משחקי פינבול מכל הזמנים – הנקרא flipper muzeum המקום מדהים ביופיו ומומלץ לאוהבי הוינט'ג! אך לא רק ... משחקי ארקייד מצנצנצים ומצלצלים מפעם כמו פאקמן ועוד. הילדים קיבלו טעימה מהעבר ואנחנו נשענו על נוסטלגיית ילדות וכך העברנו מעל שעתיים במקום המשחק הוא חופשי לכל עשרות המכונות הנמצאות שם החל ממכונות משנות חמישים או שישים (כאילו נזרקנו במכונת זמן לעבר) ועד למכונות בנות זמנינו כמו מכונת פינבול של שר הטבעות או הסימפסונס– פשוט נפלא ! לסיום הטיול אנחנו מבקרים במיניגולף תלת מימדי זוהר בחושך neonis 3d minigolf (יש להזמין מקום באתר) זו הייתה חוויה מיוחדת וסוראליסטית , שגורמת לך להרגיש שאתה באתר של סרט כמו אווטאר או משהו דומה . אנחנו מסכמים כמובן בקצת שופינג ביום האחרון ובערב בוואצי וחייבים בין לבין כמה עצירות ריענון בסטארבאקס :)לסיכום החוויה , בודפשט מוארת ויפיפיה ,וזכינו לשחק באורות השונים ולחוות אותם במקסימום... ,החוויה הקולינרית שלנו הייתה בסדר לא יותר – אולי בשל העובדה שהיינו עם ילדים ולא כזוג אבל בהחלט שבשום אופן לא נהננו פחות בשל כך כי שאר החוויות פיצו אותנו בגדול !