אלזס ירוקה ומרשימה הנופים מסביב מרגיעים את הנפש וביום שלאחר מכן אני וביתי נוסעות לבדנו לקולמאר ומותירות את הבנים לנוח להם בדירה (עקב שפעת מרגיזה שמבקרת את בני)....

קולמאר היא עיר גדולה יחסית , במרכזה העיר העתיקה שמהווה את המרכז התיירותי בעיר . החנייה מאתגרת , החניות הקרובות מוגבלות לחצי שעה אולם אני מוצאת חנייה ללא תשלום במרחק הליכה מסוים מהעיר העתיקה ליד בניין העירייה כשני רחובות...

אנחנו עוברות דרך פארק יפיפה שבמרכזו מזרקה טיפוסית וספסלים יפיפיים מכל עבר , ומייד האוירה הפריזאית משהו נכנסת לפעולה..parc champ de mars Colmar

אין כמו מזרקה טובה להוסיף לאוירה צרפתית משובחת

עוברות את הפארק ופשוט הולכות אחר רוב האנשים , מייד נגלים לנו הבניינים בצבעי גלידה והפעם הארד קור ,הסגנון האלזסי במלוא הדרו , אני משערת שכריסטמס יכול להיות מרשים במקום שכזה...המקום הומה אדם, יפה אין מה לומר , תיירותי וממוסחר אך שומר על קסם עתיק.

אנחנו מחליטות לשבת לאכול הפעם במסעדה תמורת 17 יורו מזמינות את תפריט העסקי המקומי של אלזס הכולל טארט פלאמבה זו מעין פיצה דקיקה ענננקית בקוטרה מעוטרת בהמון גבינה ובצל ללא רוטב עגבניות (וגם פפרוני...ששש לא לגלות) טעיםםםםם ממש ובטח מיליון קלוריות (למי אכפת...כרגע) הביסטרו נקרא :le schongauer colmar והוא נמצא על המדרחוב המרכזי.ומציע תפריט יומי ב17 יורו לסועד.

שילוב בין עוגה לגלידה עם המון רום !

ונציה הקטנה

ממשיכות לטייל בין הרחובות הצרים ונהנות מהצבעים

התעלות ווהחנויות המעוצבות גם בשאבי שיק מקסים

שיטוט ללא כל מטרה =אושר צרוף

רחובות צרים באוירת ימי ביניים

שטרסבורג

הגענו לשטרסבורג ביום ראשון ,היתרונות ביום זה הם שהחנייה בסמוך לעיר העתיקה היא בחינם ביום ראשון בחנייה המרכזית וכמו כן יש שוק אומנים לאורך התעלה , התחלנו את המסלול בכיכר אוסטרליץ היפיפיה בישיבה צרפתית טיפוסית בבית קפה וצפייה בעצים המשירים את עלי הכותרת אל מי המזרקה ...ממשיכים לכיוון הגשרים החוצים את נהר האיל לאחר התרשמות מדוכני האומנים על שפת הנהר (מושלם..) מתגלה לעינינו הכנסייה הגותית היפיפיה הנוטר דאם.

יצירות אומנות תופסות את תשומת ליבנו

אחד מהנופים הטיפוסיים הרבים בעיר

מגיעים לכנסיית נוטרדם המרשימה מטפסים את כל המדרגות הלוליניות עד למעלה ... מסחרר - אך מוסיף לפעילות הגופנית מאותגרת הנקניקיות בתי קפה וגלידות למינהן . מתאכזבים מכך שהכנסייה סגורה למיסה של יום ראשון , ומסיירים בחנויות המזכרות הסובבות את הכיכר בכולן המזכרות בצבעי אדום לבן האלזסי הטיפוסי הכולל מגוון חסידות מרשים .

הנוף מכנסיית נוטר דאם

הנוטרדאם המרשימה

ממשיכים לצרפת הקטנה שהוא אזור יפיפה עם בתים בנויים בסגנון ימי הביניים מכוסים קורות כהות בין קירות לבנים ופרחים אדומים בוהקים ... ומסיימים במסלול מעגלי חזרה בכיכר שבה התחלנו את הסיור . חשוב לציין שהיינו מוגבלים לכ 3 שעות סיור ולכן הוא היה מיצוי של שטרסבורג המכילה גנים מוזאונים ומרכזי קניות ושווקים .שטרסבורג היא בהחלט יעד שאני ממליצה לבקר בו אף יותר מיום אחד הוא מיצוי של אוירה צרפתית במיוחד לקראת הקריסטמס שאז הרחובות מתקשטים אפילו יותר ממה שהם בקיץ :))) אם עליכם לבחור בין קולמאר לשטרסבורג שטרסבורג מנצחת בגדול!