סיני - היכרות ראשונית

בחופי סיני אפשר למצוא מלונות פאר של 5* לצד חושות בסיסיות הבנויות סוף וענפי עץ תמר. סיני מציעה לנופשים חופים ארוכים (כ- 235 ק"מ) עם חול לבן, שוניות אלמוגים יפהפיות לשנרקל או לצלול בהן, שמש והרבה, הרבה שקט... על האפשרויות השונות בכתבה שלפניכם.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: סיני - היכרות ראשונית
Dollarphotoclub ©

כמה חם בסיני?

חצי האי סיני הוא מדבר (למעט "רצועת החוף"). ההגדרה הרחבה ביותר למדבר היא: " מקום שבו ההתאדות מפני הקרקע והצומח עולה על כמות המשקעים השנתית"..... וסיני עונה להגדרה זו. בכל מרחבי סיני יש הבדלים קיצוניים בין שיעורי הטמפרטורות העונתיות. טמפרטורות גבוהות מאוד בקיץ ונמוכות בחורף. גבוהות ביום - נמוכות בלילה.

התקופות הטובות ביותר לחופשה לאורך החופים הן האביב והסתיו. קחו בחשבון שבחופשת פסח (באביב) ובחופשות חגי ישראל (ראש השנה-סוכות) סיני מלאה בנופשים... ביולי-אוגוסט חם מאוד! (בדומה לאילת) אבל אפשרי. עונת הטיולים המומלצת ב"הר הגבוה" בסיני משתרעת מחודשי האביב ועד הסתיו (אך בהחלט ניתן לטייל בסיני לאורך כל השנה),בחורף קר מאוד, פסגות ההרים עלולות (עשויות) להיות מושלגות, בחודשי הקיץ הטמפרטורה גבוהה מאוד בשעות היום, אך נעימה בערב. יש לזכור שבאזור סיני האקלים יבש (קרי - נעים, ו גורם לפחות הזעה ועומס חום), אזור רחב נמצא בגובה טופוגרפי משמעותי (אזור "ההר הגבוה" - 2000 מ` ויותר), דהיינו משרע טמפרטורות נוח מאד. יש להבדיל בין אזורי סיני השונים ולהתאים את מועדי הטיול לאזורים הנבחרים. יש הבדל משמעותי בין רצועת החוף לאזור" ההר הגבוה".

שלוש אפשרויות לינה לאורך החופים בסיני

חושה: היא מבנה דמויי סוכה עשוי עץ או עלי סוף וענפי תמר, רצפת חול או בטון. בד"כ ללא חשמל, שירותים ומקלחות משותפות לכל מתחם החושות , "מסעדה" וסככות בהם שטיחים ועליהם מרבצי כריות משותפות לכל המתחם. בד"כ תראו מהכביש את שלטי ההכוונה והדרכים המסתעפות אל עבר מתחמי החושות השונים. אין הבדלים רבים בין מתחמי החושות השונים. ההבדלים יכולים להתבטא בעיקר ברמת הניקיון (ובעיקר בשירותים..)

חדרי אבן: רמה אחת מעל חושה. רמת החדרים בסיסית ביותר. החדרים מצוידים במאווררים ובמזגנים, מקלחות ושירותים. בכל מתחם כזה חדר אוכל לארוחות השונות.

מלונות: יש מלונות רבים ובכל הרמות. בשנים האחרונות חל פיתוח מואץ בבניית מלונות לאורך החופים וקו החוף לאורך קילומטרים רבים מתחיל להיות מוסתר מאחרי מפלצות הבטון...

מעבר הגבול טאבה

המסוף פתוח 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, למעט יום כיפור ועיד אל אדחה (חג הקורבן המוסלמי). בכניסה לסיני לתקופה של עד 14 יום: יש להצטייד בדרכון בתוקף ל- 3 חודשים לפחות עם תמונה עדכנית. תשלום בצד הישראלי: 17$ (כ- 70 ₪) , משלמים בבנק במסוף הגבול, או בבנק הדואר בערים הגדולות. כדאי לבדוק את התיקים/מזוודות ולוודא שלא נשאר בהם ציוד צבאי/תחמושת מהמילואים האחרונים... רצוי להתעדכן לפני המעבר בטלפון: 6360999 -; 08

איך עוברים עם רכב לסיני ?
 לסיני אפשר לעבור רק ברכב פרטי הרשום על שמכם. בכדי לעבור עם רכב שלא רשום על שמכם יש להצטייד ביפוי כוח נוטוריוני. רכבי דיזל, רכבי שטח (44X) ורכב מסחרי אינם מורשים להיכנס לסיני. יש לתרגם את רישיון הרכב לאנגלית (כ- 30 שקל במ.מ.ס.י), לדאוג לרישיון נהיגה בינ"ל (אפשר בבנק הדואר או במ.מ.ס.י). ביטוח הרכב הישראלי אינו תקף בסיני - מומלץ מאד לעשות ביטוח מקיף וצד ג` תמורת כ- 310 שקל לשנה (אפשר במ.מ.ס.י). סניף מ.מ.ס.י בטאבה פתוח רצוף 24 שעות. את כל הפרוצדורה הנ"ל אפשר לעשות מראש בסניפי מ.מ.ס.י בכל רחבי הארץ ולחסוך זמן ועצבים בעת המעבר. בצד המצרי מתבצע תהליך של רישום הרכב, מכס, ביטוח חובה והנפקת מספרים מצריים לרכב במחיר 190 לי"מ. כדאי מאד לשמור את לוחיות המספרים לרכב והפתקים הקטנים שהמצרים רושמים ונותנים לכם.... (זה יחסוך לכם זמן וכסף במעבר בחזרה לארץ). סך הוצאות המעבר למכונית מתקרב ל- 500 ש"ח.

מרחקים בסיני

מרחקים לחופים השונים (המרחק מטאבה בק"מ):
"אי האלמוגים" (ג`זירת פרעון)- 5 ק"מ
"הפיורד" - 11 ק"מ
סאלילנד - אזור ביר סוואר כ- 35 ק``מ.
אקווה סאן - בקצה הדרומי של ביר סוואר.
אננדה - 46 ק"מ

לסנטה קטרינה:
מטאבה לסנטה קטרינה - 185 ק"מ
מנואייבה לסנטה קטרינה - 115 ק"מ
מנואייבה לצומת הפונה לסנטה קטרינה (דרך זיוה) - 30 ק``מ.
 מהצומת (דרך זיוה) ועד סנטה - 85 ק``מ.

טלפונים של חושות / כפרי נופש בסיני

אזור ביר סוויר:
 ענתיקה: 2-010-5080370, סבח - 2-012-2672183, דיאנה ביץ` - 2-010-5617658, אלכסנדריה - 2-010-6187041

אזור ראס א- שטאן:
 אננדה - 2-012-3561742, קאסל ביץ` - 2-068-500925, מון איילנד- 2-010-5678419

מעגנה דרומית :
 פרידום - 2-010-6112643, בלו וויב - 2-010-5091292

בקירבת נואייבה:
 זולה - 2-010-5577676

כפרי נופש:
 סאלילנד - 2-069-530380, אקווה סאן (וראזלי) - 2-010-1254881, בוואקי - 2-069500470, לה סירן - 2-069-500705