Lofer -; זלצבורג - Kitzbuehel

למרות שהטיול שלנו באוסטריה הוא בעיקר לטירול, היום הטיול דווקא בזלצבורגלנד, מתרכז בעיר עתיקה מרכזית אחת ופחות טבע. בתחילת המסע אנחנו עוצרים ב Lofer, לאחר המלצה חמה בספר. התאכזבנו -; העיר לא מיוחדת כלל בעיני.

הדרך ל Salzburg מהנה מאוד. נסיעה של כשעה בדרך כפרית וצדדית יפהפיה בטבע לאורך נהר Salzach. מצאנו די בקלות חניון במרכז העיר (חניון גדול ומרכזי, קשה לפספס; חניה עד אחר הצהרים בסך הכל במחיר סביר -; כ 9 יורו). משם הליכה נינוחה ומקסימה של כרבע שעה לאורך נהר זלצאך. כבר באמצע הדרך רואים את העיר העתיקה, הכיפות של מגדלי הפעמונים והקתדרלות, קוראות לך מרחוק להגיע אליהן.

מתחילים את הטיול בכיכר הקתדרלה. כיכר יפה. בדרך לשם פסל אנושי של מוצרט, וחנויות שוקולד שכולן מוצרט. הופעות מוסיקה מתחלפות כל הזמן, אחת מהן של להקה בלקנית שניגנה מוסיקה מלבבת מאוד. קונטרבס שלהם מיוחד מאוד, לא ראיתי כזה אף פעם - בצורה של גיטרה ענקית. הופעות רחוב יפות ומשמחות כמו בכל עיר גדולה באירופה.

הלהקה הבלקנית בכיכר הקתדרלה.JPG

עברנו לכיכר הרזידנץ, צפינו בבניין הרזידנץ (המושל) הישן ובבניין הרזידנץ החדש. במרכז, מזרקת אטלס היפהפיה.

מזרקת אטלס.JPG

עברנו לכיכר מוצרט הסימפטית מאוד, עם פסלו של מוצרט במרכז. משם עברנו לכיכר השוק הישן (Alter Market). יש שם מבנים עתיקים מאוד, באחד מהם בית מרקחת הסטורי שהוקם ב 1591, וממשיך לשווק תרופות עד היום. מזהים אותו לפי השלט שמעליו - Alte Hofapotheke. עוד כמה רחובות ואנחנו כבר בכיכר זיגמונד , במרכזה שוקת הסוס והארכיבישוף. מרשים, כדאי לחפש אותה.

מזרקת הארכיבישוף.JPG

לאחר ארוחת צהרים במסעדה הודית דווקא במקום מרכזי מאוד )והמחיר סביר מאוד -; 26 יורו לשלושתנו. לקראת סוף היום ביקרנו את כיכר הקפיטול ועלינו בפוניקולור למבצר (כרטיס משפחתי 25.5 יורו) Hohensalzburg, המכונה "מבצר המלח". המבצר הזה הוא הגדול ביותר מכל המבנים של ימי הביניים באירופה המרכזית. הפוניקולור לוקח למעלה, למקום הגבוה ביותר בזלצבורג העתיקה.

סימטה בזלצבורג.JPG

תצפית יפהפיה לעיר העתיקה, על כל בנייניה היפים והמרשימים, והעיר החדשה. ממרומי המבצר רואים בית אחד מבודד בשטח שצמוד למבצר - זהו ביתו של התליין, שאף אחד לא רצה לגור לידו.

חצר המבצר כיפית מאוד. בכניסה למבצר עצמו יש תור נורא ארוך, האישה והילד נשברו ושלחו אותי לבד להתרשם. הביקור חביב מאוד בסך הכל. בכניסה ניתן לרכוש מדריך אודיו לסיור במבצר. מגיעים שם לחדרים בו איחסנה הכנסיה את המלח, ממנו עשו את ההון שאיפשר את בניית העיר היפה, חדר עינויים ועוד.

קינחנו בתצפית נוספת לעיר ממרומי המבצר וחזרנו לכיוון הבית.

תצפית ממבצר המלח.JPG

תצפית ממבצר המלח 2.JPG

את היום הזה סיימנו ב kitzbuehel (קיצביל). במשך היום החנייה בעייתית. כדאי לבוא אחרי השעה 18:00 - מצאנו חנייה חופשית מול המרכז ממש. קיצביל היא עיר הבירה השנייה של האלפים בה אנחנו מבקרים.

מבט ראשון על קיצביל.JPG

קיצביל היא יפהפיה אמיתית -; עיירה מצויירת, כאילו לקוחה מסיפור ילדים שמח במיוחד. ולא בסגנון של הערים העתיקות (כמו אינסברוק, נניח, בכלל) אלא בסגנון הרבה יותר צעיר ומודרני.

קיצביל 2.JPG

קינחנו בגלידה מול העיר המצויירת -; סיום נפלא של היום. הגלידה היתה טובה באופן כללי, למעט פיסטוקים שהיו בטעם גרוע.

אם אהבתם את הסקירה (או שיש לכם הערות), קחו שנייה וכתבו תגובה או הצביעו בלחצנים למעלה משמאל.

בדף הבלוג שליניתן למצוא קישורים לסקירת יתר ימי הטיול שלנו לטירול, הדולומיטים וצפון איטליה.

תוכן הפוסטים:

טירול מערב (עמק Oetz וסביבתו)

1 הקדמה והכנה מוקדמת

2 היום הראשון -; כוחם של מים חלק ראשון

3 היום השני -; כל הדרכים מובילות לקרחון

4 היום השלישי -; הקרחון מכה שנית

5 היום הרביעי -; ההולכים על הקרח

טירול מזרח (בסביבת קיצביל)

6 היום החמישי -; כוחם של מים חלק שני

7 היום השישי - הזהב הלבן

8 היום השביעי -; בתוך הקרח

9 היום השמיני -; הלונה פארק של הטבע

דולומיטים

10 היום התשיעי -; לכל הר יש שם (חלק א)

11 היום התשיעי -; לכל הר יש שם (חלק ב)

12 היום העשירי -; כשהאמנות יוצאת לרחובות העיר (א)

13 היום העשירי -; כשהאמנות יוצאת לרחובות העיר (ב)

14 היום האחד עשר -; מפגש עם המלך (חלק א)

15 היום האחד עשר -; מפגש עם המלך (חלק ב)

16 היום השנים עשר- הירוק שוב שולט(טטטטט)