הטיול התקיים בתאריכים 3-24 ליולי 2013. השתתפו בטיול הורים ושני ילדים (10,16).
בבלוג יש לינקים לאתר everytrail בו יש "הקלטה" של חלק קטן מהמסלולים הרגליים שעשינו עם המפה ומצגת תמונות.
 נקודת המוצא לטיול היתה טיסה וביקור בשטוקהולם. כל המטיילים איתם שוחחנו המליצו לנו להקדיש את ייתרת הטיול לנורבגיה וכך בסופו של דבר עשינו. ככל שצללנו לתכנון הטיול הוברר לנו שהבעיה העיקרית מבחינתנו בתכנון הטיול היא ריבוי הנסיעות ואורכן לאור המרחקים הארוכים, המהירות האיטית של הנסיעה (פיתולים, מעבר בשטחים עירוניים, כבישים צרים...). המסלולים שהוצעו לנו הקיפו מרחקי ענק של כ 3000 ק"מ. לפיכך ויתרנו על אתרים כמו "סלע המטיף" שנמצא בדרום והוספנו טיסות בין שטוקהולם לאוסלו.

המסלול תוכנן כך שישלב אתרים ומסלולי נסיעה מרכזיים עם מסלולי הליכה. את בחירת הטיולים הרגליים ניתן להתחיל בקישורית הבאה:
www.visitnorway.com/en/What-to-do/Active-holiday/Hiking-in-Norway/Top-10-iconic-mountain-hikes-in-Norway/
את המסלול הסופי תכננתי באמצעות אתר גוגל מפס, כאשר העמדתי מספר חלופות ובדקתי זמני ומרחקי נסיעה בכל אחת מהן.
טיסות הזמנו דרך חברת Norwegian באינטרנט. רכב הוזמן מאתר finnair.
לאור המלצות מטיילים לא הזמנו מקומות לינה מראש, למעט לילה אחרון במלון בשדה התעופה, אך קבענו כלל שלא נגררים עם חיפוש מקום לינה מעבר לשעה 16:30.
ככלל, ישנו בבקתות עם מקלחות, שירותים ומטבח צמודים, בדרך כלל באתרי קמפינג. בערים אוסלו וברגן ישנו במלונות במקומות הכי מרכזיים (ראו טיפים).
המסלול:

יום1 -
טיסה לשטוקהולם בחברת התעופה נורוויזיאן. מטוס קטן אבל חדש, לאחר 4 טיסות איתם הגענו למסקנה שהטייסים של החברה אינם חובבי המראות ונחיתות שגרתיות. הסך הכל חיובי.
 נסיעה במונית (ראו טיפ) לדירה של חבר באי Sodermalm.

טיפ: מונית משדה התעופה
 יציאה לשוטטות ראשונה בעיר. הרושם הראשוני הוא שהעיר מאוד יפה. תפאורה יפה של ים, אגם, איים, בתים בשלל סגנונות. האזור בו ישנו תוסס עם מסעדות, בתי קפה, גלריות, חנויות קטנות יחסית. וכן, משהו שכח לכבות את השמש! תחילת יולי, אפשר להשתזף גם בערב.
שטוקהולם האי sodermalm גלריה ברחוב הראשי

יום 2- צעדת בוקר. של כ 9 ק"מ באי. התאהבות מידית. זה נראה כמו שעיר צריכה להיראות. הרבה שטחים ירוקים, טבע ממש זמין, גן עדן להולכים ברגל ורוכבי אופניים. אדריכלות מתקופות שונות, שימושים מעורבים של מסחר, מגורים, משרדים מייתרים התניידות מיותרת בכלי רכב ממונעים. נראה מקום אידאלי לגור בו, במיוחד ב 20-21 מעלות של יולי. עד שמבינים שבחורף אין כמעט אור. ואכן,שיעור ההתאבדויות בחור גבוה יחסית.
צעדת בוקר
 לאחר ארוחת בוקר במרפסת, מעבר לאי הקרוב, וביקור בעיר העתיקה. האיזור גדוש בתיירים אבל נעים להסתובב בו. מפגש ראשון עם ההיסטוריה של הסקנדינבים. הרבה דם וראשים מופרדים. כאן הדנים ארורים, בדנמרק אומרים אותו דבר על השבדים.
בעיר העתיקה
 לקראת הצהריים עשינו מסלול מתוך מדריך eyewitness על שטוקהולם בעיר החדשה שכלל ביקור בספריה העירונית היפה. בספריה העירונית בשטוקהולם
אכלנו במסעדה סינית. בצהריים המסעדות המזרח אסייתיות מגישות ארוחות "בופה" של אוכל סיני, סושי ודים סם (במחיר מנה אחת בתל אביב).
 לינה שטוקהולם
יום 3- הליכת בוקר לאולם הספורט (כדור ענקי שנצפה מכל העיר).

שיט לביקור במוזיאון הספינה שטבעה vasa (ר' טיפ),
ארוחה במסעדת הדלת הכחולה (ר' טיפ),
 סיור בתחנות מיוחדות ברכבת התחתית בשטוקהולם, לפי מסלול מאפליקצית every trail (ר' טיפ)
מתחת לאדמה
 לינה שטוקהולם
יום 4-
 ביקור בבית העירייה של שטוקהולם. ניתן לבקר בחצר ובסביבת הבנין (יפה) באופן חופשי. אנחנו הצטרפו לסיור מודרך בבנין וגילינו שהסיפורים על חתני פרס נובל והחתונות שמתקיימות שם כל יום ב 14:00 לא הצליחו למנוע את בחירת הבנין למכוער ביותר בטיול.
בנין העיריה, מה שמחכה בפנים...
 הפלגה לארכיפלג (ר' טיפ),
בהפלגה לווקסהולם
 אחר הצהריים טיול לאורך האגם,
מקיפים את האי, לאורך האגםשטוקהולם בטיילת לאורך האגם

תצפיות על העיר.
תצפית אל העיר העתיקה והעיר החדשה

לינה שטוקהולם
יום 5- טיסה לאוסלו, ר' טיפ על מוניות.
יציאה משדה התעופה ישר להרים, לאתר הסקי gielo. הבחירה בגיילו היתה לאור היותה מקום נוח ליציאה לטיולים רגליים. לינה בדירה ענקית בקמפינג (850 קרונות)
 יום 6- לאחר ארוחת בוקר במרפסת מעל לנחל השוצף,
ממרפסת הדירה בקמפינג גיילו

יצאנו לטיול רגלי שהומלץ על ידי לשכת התיירות המקומית מכביש 7 (נסיעה במיניבוס להתחלה) ל פסגת ustetind וחזרה ברגל לגיילו. (יכתב טיפ נפרד). הליכה ראשונה בטבע של נורבגיה. נוף מהמם החל מתחילת המסלול בעמק, ליד נהר ואגם, בהמשך טיפוס למעל לקו העצים עם תצפיות ארוכות לפסגות מושלגות וקרחונים. השתעשנו בשלוגיות גדולות.
שלוגיות
 לאחר הליכה באיזור מוזר שכולו מעין ביצות, אגמונים ונחלים ירדנו חזרה לעמק והלכנו לאורך אגם. הסך הכל היה קשה לטיול ראשון (20 ק"מ עם טיפוסים וירידות ), אבל בעיקר מלהיב ומעורר ציפיות.
טיול ustetind gielo
 חזרה למרפסת, סאונה, משקה, ארוחת ערב טובה ו...עדיין אור...
יום 7 – גם את מסלול היום השני קיבלתי מלשכת התיירות בעיירה. ביקשתי להתחבר למסלול המופיע בספרו של מנחם מרקוס על טיולי ההליכה היפים באירופה. בחרתי ללכת לאחת מבקתות ההרים הכלולות במסע, kaekkja. במסלול הינו מעגלי, ללא עליות או ירידות קשות. כבר בתחילת המסלול, בבקתת fagerheim הוברר לנו איך מזג האויר יכול להשתנות במהירות. מצאנו עצמנו הולכים כנגד רוח חזקה וכאשר התווסף אליה גשם התפצלנו, כאשר חלק חזרו לבקתה ממנה התחלנו על מנת לאכול מאכל נורבגי מסורתי: דייסת גבינות מלוחות עם קינמון וסוכר. היתר המשיכו כנגד הרוח ונהנו מנופים מדהימים של הרים מושלגים, נהרות, אגמים. אורך המסלול (13 ק"מ) fagerheim to kaekkja. לינק להקלטת המסלול :
www.everytrail.com/view_trip.php

ביקור במפל. לינה eidfjord
 יום 8 ביקור בחוה, במפל הגבוה בנורבגיה, במפעל החשמל. נסיעה בכביש נחש והליכת אחר הצהריים יפהפיה 7 ק"מ בהרים לינה באובר איידפיורד..
יום 9 – הליכת בוקר מהפיורד לאגם. טיול מעגלי. המסלול מתחיל באיידפיורד בחניה ליד שפת הפיורד, משם הליכה לתוך הישוב לאורך הנהר. המשך לאורך הנהר, מחוץ לישוב בדרך עפר עד לאגם. הליכה קצרה לאורך האגם וטיפוס ביער בגבעה דרך בתים ושדות חזרה לאיידפיורד. צילמתי בטיול הרבה תמונות יפות, אבל כאן צילמתי את התמונה של הטיול, אחריה אפשר היה לחזור.
מבט מאיידפיורד לכיוון אובר איידפיורד בבוקר

נסיעה בכביש 7 לברגן. ביקור במפל ובאגם דגי הזהב.
 טיול בברגן לינה ברגן
יום 10 – טיול בברגן, טיפוס להר מעל. לינה תחילת טיול aurland valley
יום 11- מסלול עמק אאורלנד, שמכונה "הגרנד קניון של סקנדינביה".

לינה aurland
יום 12- טיול הליכה לאורך הפיורד. נסיעה במזג אויר גשום. ארוחת צהריים מתחת לקרחון. לינה בעמק של קרחון בריקסדייל
 יום 13- יום שלם: טיפוס והליכה על קרחון (סיור מודרך).
לפני הטיפוס
 לינה בעמק של קרחון בריקסדייל.
יום 14- יום נסיעה נפלא בשמורת טבע, דרך נופית, דרך הנשרים לינה בגיירנג'ר הגשומה וגדושה באוטובוסים.
יום 15 נסיעה בדרך הטרולים. סיור באנדלסס השוממת. טיול ערב רגלי באיזור אנדלסס. למחרת צפוי יום סוער מאוד ולפיכך משנים תוכנית ולא עושים טיול לרכס. לינה באנדלסס
יום 16 טיול בוקר לאורך הנהר ליד אנדלסס. www.everytrail.com/view_trip.php
נסיעה לbessheim. בדרך נסיעה בכביש אגרה נופי מ lesja ל vagamo . עצירה בעיירה vagamo, ביקור בכנסיה יפה.
 אחר הצהריים טיפוס מדהים מהבקתה ב bessheim לאגם bessvatnet וחזרה.
אגם בסוואטנט, `טיול הכנה` לפני הטיול הגדול לבסגן
לינה בbessheim.
 יום 17 גולת הכותרת של הטיול: הליכה במסלול בסגן.
הקלטת המסלול:
www.everytrail.com/view_trip.php
המסלול הזה נבחר למסלול ההליכה הטוב ביותר בסקנדינביה ולא בכדי. יש בו שילוב מלהיב של נופים מגוונים עם הרפתקה של המעבר בגשר שבין אגמים מדהימים ולאחר מכן טיפוס על הר שמעל הגשר.

בערב אורחים מבלגיה. המשך לינה בססהיים.
 יום 18 עד הצהריים מנוחה לשפת האגם. אחר הצהריים נסיעה לפעילויות בעיירה. המשך לינה בססהיים.
יום 19 הליכת בוקר במסלול מעגלי ליד האגם, www.everytrail.com/view_trip.php
נסיעה לאוסלו, ביקור בשוק הפשפשים, מוזיאון הספינות הויקינגיות.
 יום 20 ביקור באוסלו. טיול ברחוב הראשי, חילופי משמרות, מסעדה סינית, סיור בפרויקטים החדשים בחוף, חנות xxl לינה אוסלו.

טיפ: מלון באוסלו

יום 21 טיול בוקר לאורך נהר אוסלו. www.everytrail.com/view_trip.php
 השלמות באוסלו: בית האופרה,

טיפ: גג בית האופרה באוסלו

תערוכת מונק.
טיסת אחר הצהריים לשטוקהולם.
לינה שטוקהולם (שדה תעופה)