ביקורת ציוד: תרמוס STANLEY

אין מקום טוב יותר מהחוג הארקטי לבדוק בו תרמוסים. עונת הטיולים החורפית מהווה הזדמנות מצוינת לבדוק עד כמה התרמוסים הפופולארים בעולם, מחזיקים מעמד ושומרים על התה חם וראוי לשתייה גם במינוס 17. מסעו של תרמוס סטנלי בלפלנד הפינית
עומר זיו

מאת: עומר זיו, מערכת אתר למטייל

קניון קורואומה בלפלנד הפינית. טיול הליכה בין מפלים קפואים עם התרמוס. צילום: עומר זיו

מי אתם סטנלי?

יותר ממאה שנה עברו מאז שינה וויליאם סטנלי את הדרך שבה צורכים משקאות חמים וקרים (1913). כך פותחים סטנלי את דף האודות שלהם. החברה, שהוותק שלה כבר מעיד על התמדתה ואיכותה, היא אחת המובילות בייצור תרמוסים עמידים, חזקים, בשיטת הוואקום, כאלה שאתה יכול לסמוך עליהם בשטח. היום, מבחר התרמוסים שמציעה החברה לצרכן הוא רב, אם כי המודל הישן של תרמוס פשוט וחזק הוא מה שמאפיין אותה.

יצאתי לתקופת ההדרכה שלי בלפלנד מצויד בתרמוס 750 מ"ל. זהו תרמוס בעל מראה נקי, לא מאוד גדול ומספיק לאדם אחד לאורך יום שלם. ערכתי מספר בדיקות הנה התוצאות.

בדיקה מספר 1 – מים לקפה שחור

בשונה מנס קפה עם חלב, קפה שחור לא יוצא טוב אם לא מכינים אותו עם מים חמים מאוד. אחרת, שותים בעיקר גרגירים. לכן, התחלתי ממש פשוט. הרתחתי מים לפני שהלכתי לישון ומילאתי את התרמוס. הפקק נסגר בשעה 23:00. המטרה: לקום בבוקר ולהכין קפה שחור מהמים שעמדו בתרמוס כל הלילה. טמפ' החדר: 22 מעלות. הנה התוצאה:

אז המים לא היו רותחים כמו אחרי רתיחה אבל בהחלט היה אפשר לשתות איתו קפה שחור. כמה בחישות והגרגירים לבסוף נמסו והקפה היה טעים. לא חיכיתי יותר מדי לקפה שהתקרר ויכולתי לשתות די מהר. מודה שציפיתי ליותר, ציפייה שאכן התממשה בבדיקות הנוספות.

טיפ קטן: לשימוש מיטבי, מומלץ לפני שאתם מוזגים את המים החמים לכלי, מלאו אותו במים פושרים. אחרי כמה דקות רוקנו אותם ואז מזגו את המים החמים. פעולה זו תסייע בשמירה על החום.

בדיקה מספר 2 – עם התרמוס בתיק בטמפ' מינוס 17

קמתי בבוקר נוסף. הכנתי לי תה עם מרווה וג'ינג'ר ויצאתי לדרך. הפעם, לאורך כל יום ההדרכה, שכלל נסיעה באופנועי שלג, היה התרמוס בתוך התיק. בשעה 9:00 בבוקר סגרתי את הפקק. אחרי שלוש שעות כמעט, בשעה 11:50 פתחתי אותו לראשונה באחת ההפסקות בחוץ. המים היו רותחים עד שלא יכולתי לגשת עדיין לשתייה והייתי צריך לתת להם להתקרר. פתיחה נוספת הגיעה בשעה 16:25, כמעט 8 שעות מאז שיצאתי מהחדר והתה היה רותח, כאילו רק עכשיו הרתחתי וסגרתי.

בסוף היום, כבר בחזרה במלון. השעה 21:50 ועברו כבר 12 שעות מהרגע שבו סגרתי את הפקק בבוקר. אני לוגם את השלוקים האחרונים שנשארו בתרמוס. המים חמימים, ניתן לשתות ישר ולא צריך להמתין להתקררות.

מסקנות: אתחיל מהסוף, בכל פעם במהלך היום שרציתי כוס תה חם היה לי מענה. בנוסף, ראוי לציין שהגודל של התרמוס התאים להתנהלות אישית לאורך כל היום. הטמפרטורה שבה הסתובבתי הייתה מינוס 17, מזג האוויר קר מאוד, והתרמוס נשמר בין פתיחה לפתיחה בתוך התיק. התוצאה מרשימה, תרמוסים סטנדרטים אחרי 8 שעות כבר קרים. אך עדיין יש לאן לשאוף.

בדיקה מספר 2. צילום: עומר זיו

בדיקה מספר 3 – עם התרמוס מחוץ לתיק כל היום

הפעם החלטתי למלא מים ולדאוג להשאיר לי כוס אחת לפחות שאותה אשתה אחרי 20 שעות. למה? כי לשם סטנלי מכוונים. 20 שעות שמירה על חום. כן התרמוסים שלהם מסוגלים לעשות זאת. לקחתי אותם טיפה לקצה עם הבדיקה הבאה.

כמו בכל בוקר, הכנתי תה, אלא שהפעם לא הכנסתי את התרמוס לתיק אלא שמתי אותו מבחוץ, בתא המיועד לבקבוקים. יצאתי ליום הדרכה נוסף, הטמפ' הייתה מינוס 10 בממוצע. לא שמתי שום בידוד, התרמוס היה חשוף לקור כל הזמן. כוסות ששתיתי לאורך כל היום היו חמות מאוד. הכוס, המשמשת גם כמכסה, מבודדת ומאפשרת לשמור על המשקה חם עד כמה שניתן.

כמובן שככל שעבר הזמן, פחתה מידת החום אבל החוויה לא נפגעה. הבקבוק היה קר מאוד מבחוץ, אבל מבפנים המים נשמרו חמים לאורך כל היום.

באותו יום אגב, יצאנו בלילה לנסות לתפוס את הזוהר הצפוני. את הזוהר לא ראינו, אבל לפחות חיממנו את עצמנו עם שאריות התה האחרונות בתרמוס. כשחזרתי לחדר, צילמתי את הכוס תה האחרונה אחרי מבחן 20 השעות. זיכרו, הטמפ' היא מתחת לאפס והתרמוס בקצה גבול היכולת שלו. כל שימוש שנחשב לפחות אתגרי לתרמוס במקרה הזה, משפר כמובן את התוצאות.

אז איך מסכמים?

1. סטנלי מתמחים בתרמוסים פשוטים, חזקים ועמידים. חברה עם מוניטין של 100 שנה.
  2. בקבוקי הוואקום מסוגלים לשמור על מים חמים ל-12 שעות לפחות.
  3. בטמפ' נוחות מעל 10 מעלות ניתן לשתות וליהנות ממשקה חם גם לקראת 20 שעות שימוש.
  4. הפקק והתרמוס קלים לניקוי.
  5. הכוס מבודדת ושומרת על חום.
  6. סטנלי מספקת אחראיות לכל החיים.
  7. הבקבוקים עשויים מפלדת אל-חלד ואינם צוברים ריח או טעם.
  8. בהנחה שמרביתכם מסתובבים עם תרמוס בטמפ' מעל אפס מעלות, אז אין ספק שהתוצאות יהיו לשביעות רצונכם.

לפרטים נוספים על המוצר ועל אופן השימוש בו היכנסו לחנות האינטרנטית של למטייל »

התרמוס איתי לאורך כל היום מבחוץ. צילום: עומר זיו
עומר זיו הוא מורה דרך ומדריך טיולים בארץ ובחו"ל ועורך תוכן באתר "טיולי" מבית למטייל

לעוד ביקורות ציוד של עומר מהשטח »