עפתי לתרמילאים

פסק זמן בחופים והפארקים של ריו

כשאומרים ריו, מתכוונים לחופים וים (וגם קרנבל כמובן) ואם חשקה נפשכם באתנחתא בסגנון אחר, תוכלו לצאת ולנוח באחד הפארקים בעיר, וכך או כך לא תרצו להפסיק.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: פסק זמן בחופים והפארקים של ריו

חופים

חוף קופקבנה - הוא אחד החופים המפורסמים בעולם. זהו חוף תיירותי, מלא חיים במשך היום ובמשך הלילה. החולות הלבנים והאוקיינוס המשתרע עד האופק הופכים את החוף למקום פופולרי בעיקר בעונת הקיץ. אירועי ספורט מתקיימים לאורך החוף ומושכים קהל רב. בתי קפה, מסעדות וקיוסקים פתוחים במשך היממה כולה ומציעים קוקוסים ומשקה קשאסה. בחוף נערכות גם חגיגות ראש השנה הידועות, והמקום מושך אליו למעלה משני מיליון תיירים בתקופת החגיגות. בהתאם למסורת מתלבשים החוגגים בלבן, סמל לסימן טוב, ומופע הזיקוקים המסורתי מתחיל בחצות ונמשך בערך חצי שעה.

חוף איפנמה - הוא החוף העשיר והאפנתי ביותר בריו. החוף של איפנמה משותף לחוף של לבלון, ותעלה אחת שטוחה מפרידה ביניהם. בחוף כמה מוקדים עיקריים, וכל מוקד כזה מושך סוג אחר של קהל.

תיירים בדרך כלל נוהגים להתאסף בחוף מלון סיזר פארק (Caesar Park Hotel), אבל יש עוד חופים רבים כמו למשל חוף פוסטו תשע (Posto 9), חוף גרסיה (Garcia), חוף קאנטרי (Country) וחוף פרמה גיי (Farme Gay). כל החופים מציעים אופציות מצוינות לספורט מגוון. אזור מסולע, המכונה Arpoador שהיה בעבר אזור צבאי אשר היה נסגר בשעה שש בערב, הוא היום אחד הפארקים היפים של ריו Garota de Ipanema, והוא משקיף על חוף השטן - Praia do Diabo.

פארקים

פארק טיז`וקה (Parque nacional de Tijuca) - הפארק הוא שאריתו של הג`ונגל הטרופי קופקבנה שהקיף את ריו. הוא משתרע על שטח של 120 קמ"ר ומתאים לפיקניקים, טיולי הליכה ובילוי שקט. מומלץ לא לטייל לבד ביער, אלא בחברתם של עוד אנשים, על אף שמשטרת התיירים פעילה בו. עם השקיעה נסגר הפארק, והכניסה אליו נמצאת מאחורי פבלות ה- rocinha. המשמעות היא שהפארק אינו בטוח כל כך. הכניסה ללא תשלום.

הגנים הבוטניים של ריו (Jardim botanico) - גנים אלה הם עתיקים מאוד והוקמו בשנת 1808. במקום המשתרע על פני קילומטר רבוע אחד, מוצגים יותר מ- 6,200 מיני צמחים. בתוך אזור הגנים יש גם מוזאון בוטני. באמצע השבוע הגנים שקטים ורגועים, אולם בסוף השבוע הם מתמלאים במבקרים. שעות פתיחה: מ-8:00 עד 17:00. הכניסה בתשלום.

אזור לגואה (Lagoa) - מוקף במסלולי ריצה ורכיבה על אופניים, ולאחרונה אף שוחזר ושופץ. היום נכללים בו מתקני ספורט מגוונים, פארקים לילדים וקיוסקים. האזור שבין איפנמה לבין הגנים הבוטניים מעניין במיוחד. בחלק הידוע כ- Parque da Catacumba יש תערוכות פסלים של אמנים מובילים. לא מומלץ לשחות באגם שבמקום, אך ניכר שלאחרונה נעשים מאמצים להפחית את הזיהום הסביבתי. באגם זנים רבים של דגים ואפשר ליהנות בו מספורט מים.

פארק פלמנגו (Flamengo Park) - הפארק משתרע על פני שטח עצום וירוק המכסה למעלה ממיליון מ"ר. הוא מקיף את מפרץ גואנברה (Guanabara) ומגיע עד למרכז העיר (דאון טאון). מגוון העצים בפארק עולה על 3,000 זנים. בפארק שפע של אפשרויות בילוי: כל סוגי הספורט, שבילים לטיולים רגליים ומסלולים לאופניים.

פארק דה סידדה (Parque da Cidade) - טיול בפארק העירוני יוביל גם לטיול בשכונת Gavea, אחת היפות בריו. הפארק עצמו מכסה שטח של 470 דונם של גנים ועצים. כדי להגיע לפארק אפשר ללכת ברחוב הראשי של שכונתGavea - רחוב מרקס דה סאו (Rua Marques de Sao), ולחצות את כיכר Santos Dumont, אחת הכיכרות שבהן חיי הלילה שוקקים במיוחד. בהמשך הרחוב נמצא אחד הקניונים הגדולים ביותר בריו - Shopping de Gavea, ומול הקניון יש מאפייה מצוינת שבה אפשר להצטייד במעדנים לפיקניק. בפארק כדאי לראות גם את האוניברסיטה הקתולית, אשר סמוך לה נמצא פלנטריום מעניין.

יער טיג`וקה ( Tijuca Forest) - אזור יער טיג`וקה כלל בעבר הרחוק מטעי קפה, והיום אפשר לראות אותו מכל החלק הדרומי של ריו. סימן ההיכר הבולט ביותר הוא הפסל של ישו, הניצב בראש הר קורקובדו. בפארק שתי מסעדות הממוקמות בבית קולוניאלי עתיק. כדי לא ללכת לאיבוד בפארק העצום, מומלץ לצאת לסיור מודרך בעשרות האתרים המעניינים שבו.