עפתי לתרמילאים

צ'ילה - אטרקציות מרכזיות בסנטיאגו

יש מספר אטרקציות בסנטיאגו, שלא כדאי לפספס במהלך הביקור בעיר. מקומות אלה הן העדות הטובה ביותר לכור ההיתוך שפעל בעיר, בה חיים כ-6 מיליון תושבים ואשר קיימת בה תערובת מדהימה של סגנונות. תמצאו כאן בנייה מודרנית, שכוללת גורדי שחקים לצד ארכיטקטורה מהמאה ה-19 ושרידים של הבנייה הקולוניאלית של המתיישבים הספרדים ואם תרצו תצפית יפה על העיר ועל ההרים, הגבעות שמסביבה הן מקום מצויין בדיוק למטרה הזאת.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: צ'ילה - אטרקציות מרכזיות בסנטיאגו

אטרקציות מרכזיות בסנטיאגו

אתרים

Plaza de Armas
הכיכר היפהפיה והמרכזית של העיר, Plaza de Armas, היא המקום הטוב ביותר לספוג בו את האווירה של העיר והיא מהווה את ליבה של סנטיאגו. זוהי נקודת מפגש לתושבי העיר ואתר עליה לרגל לתיירים המגיעים לכאן כדי לנשנש משהו באחת מהמסעדות הרבות ולצפות בעוברים ושבים. הכיכר הזו בעלת חשיבות הסטורית וכבר במאה ה-16 היא שימשה כשטח אימונים לצבא, מכאן שמה, ואט אט הפכה למוקד החיים החברתיים והתרבותיים של העיר. סביב הכיכר הוקמו בניינים קולוניאליים רבים, בעלי חשיבות היסטורית. אחד הבניינים האלה הוא ה- Palacio de la Real Audiencia-  בית העירייה של הממשלה הקולוניאלית, שכיום משמש כמוזיאון ההיסטוריה הלאומי ושופך אור על עברה של המדינה. באזור נמצא גם משרד הדואר המרכזי (Correo Central), אתר היסטורי מעניין, ששימש בעבר כארמון נשיאותי ובניין העירייה של סנטיאגו (Municipalidad de Santiago). בכיכר נמצאת ה-Kilómetro Cero, הנקודה ממנה מודדים את המרחקים בין צ`ילה ליעדים אחרים בעולם (כך, לדוגמא, המרחק מכאן עד לאפריקה הוא 2100 מטרים).

• כתובת: פינת רחוב Merced ו- 21 במאי.
  • הגעה: קו 5 ברכבת התחתית עד לתחנת Plaza de Armas
  • כתובת מוזיאון ההסטוריה: Plaza de Armas N° 951
  • אתר אינטרנט: www.dibam.cl

גבעת סנטה לוסיה (Cerro Santa Lucia)
 גבעת סנטה לוסיה
היא אחד מסמליה החשובים של העיר, שכן למרגלות גבעה זו נוסדה סנטיאגו בשנת 1541. הגעה לגבעה וסיור בפארק מסביבה יכולים בקלות למלא יום שלם ומהנה בחיק הטבע. יחכו לכן שם מזרקות, גנים, שרידי מבנים מהתקופה הספרדית ומסלולי הליכה שהופכים את הביקור בה ל- must. כשתגיעו לפסגה תוכלו ליהנות מנופיה של העיר. מומלץ להגיע לתצפית אחרי הגשם, ששוטף את העיר, מנקה את האוויר ומאפשר לראות אותה ללא ענני הפיח שמקיפים אותה בדרך כלל.

• כתובת: Alameda street
  • הגעה: רכבת תחתית עד לתחנת Santa Lucia, משם כבר תראו את הגבעה.

ארמון לה מונדה (Palacia de La Moneda)
הארמון הנשיאותי לה מונדה, הנמצא בליבה של סנטיאגו הוא אחד הבניינים המרשימים ביותר שנבנו בתקופת הכיבוש הספרדי. בנייתו החלה בשנת 1784 והוא נפתח בשנת 1805, בשעה שעדיין נמצא בבנייה. המבנה ניזוק כתוצאה מתקיפות אוויריות במהלך ההפיכה הצבאית שהוביל אוגוסטו פינושה ב-11 בספטמבר 1973 ונשיא צ`ילה באותם הימים נפטר במהלך אותה התקפה, סיבת המוות נותרה מעורפלת. למרות שבוצעו עבודות שיקום בבניין, עד היום אפשר לראות סימנים לפגיעות הכדורים. ניתן להצטרף לסיורים בני שעה באתר, הסיורים הם בחינם, אך מצריכים הרשמה לפחות שבועיים מראש. כל יום ב-10:00 מתקיים טקס חילופי המשמר מול הכניסה הראשית לארמון, שמושך אליו צופים רבים. מתחת לארמון, במה שמזכיר בונקר, פועל קומפלקס התרבות- Centro Cultural Palacio de La Moneda, שנפתח בשנת 2006 וכולל אולמות תצוגה, בית קולנוע, חנויות, בתי קפה ומסעדות. שווה לבדוק מה בתכנית האמנותית.

• הגעה: קו 1 ברכבת התחתית עד לתחנת La Moneda
  • שעות פתיחת אולמות התצוגה של המוזיאון: ימים ג`-א`, 10:00-19:30.
  • מחיר: בין השעות 10:00-13:30 הכניסה חופשית, מ- 13:30 ואילך- 600 פזו, 300 פזו לסטודנטים.
  • אתר האינטרנט של המוזיאון: www.ccplm.cl

גבעת סאן קריסטובל (Cerro San Cristobal)
גבעת סאן-קריסטובל היא אחד מאתרי התיירות הפופולריים בסנטיאגו והיא מספקת את התצפית היפה ביותר על העיר. ניתן לזהותה מכל מקום בעיר לפי פסלה הלבן של מריה הקדושה שניצב בפסגה. תוכלו להגיע לפסגתה בהליכה, באוטובוס, בקרוניות (Funicular) או באמצעות רכבל. באזור זה נמצא גן החיות של העיר, מצפה כוכבים ופסל ענקי ויפהפה של הבתולה מריה. השעה הטובה ביותר להגיע למקום היא מעט לפני השקיעה, תנאי הראות בשעה זו טובים יחסית לשעות היום, אז תוכלו לזכות בתצפית על הרי האנדים הנישאים.

• הגעה: קחו את הרכבת התחתית (קו 1) ורדו בתחנת Pedro de Valdivia, צעדו לכיוון הנהר, חצו את הגשר ולכו לאורכו של רחוב Pedro de Valdivia Norte. תחנת הקרוניות נמצאת בסוף רחוב Pio Nono street שב- Barrio Bellavista.

כנסיית סן פרנסיסקו (Iglesia De San Francisco)
 כנסית סן פרנסיסקו
היתה בעבר סמלה הבלתי מעורער של סנטיאגו והצריח שלה הופיע בכל ציור, גלויה או תיעוד של העיר. זהו המבנה העתיק ביותר בעיר ואחד השרידים החשובים מעברה הקולוניאלי של צ`ילה. חלק מהמבנה שומר על מבנהו המקורי, אך חלקים שונים שנפגעו כתוצאה מרעידות האדמה השונות שפקדו את האזור, שופצו ושוקמו. גם כאן פועל מוזיאון- Museo Colonial de San Francisco, שמציג את מיטב מוצגי האמנות הקולוניאלית במדינה. בין היתר יש כאן כלי פולחן, כלי כסף, גילופי עץ ותמונות ענק מתקופתו של פרנסיסקו הקדוש.

• כתובת: Ave Bernardo O`Higgins ב- Barrio Paris Londres
  •  הגעה: רכבת תחתית לתחנת Universidad de Chile
  • שעות פעילות המוזיאון: ג`-שבת, 10:00-13:00 ו- 15:00-18:00, יוםיום א`- 10:00-14:00
  • אתר המוזיאון: www.museosanfrancisco.cl

בית הכנסת Serrano והמרכז הישראלי
בשכונת Barrio Paris-Londres נמצאים שני מבנים נאים המעוצבים בסגנון הארט דקו של שנות ה-30 בית הכנסת של סנטיאגו הוא בית הכנסת הגדול ביותר בצ`ילה והוא משמש את הקהילה היהודית שמונה כ- 20,000 אלף.

• כתובת: רחוב Tarapacá פינת Serrano.
  • אתר הקהילה היהודית: www.cis.cl

השוק המרכזי (Mercado Central)
זהו השוק המרכזי של העיר שפועל באותו בניין פלדה מאז שנת 1872 ומציע תוצרת מגוונת וצבעונית של פירות, ירקות ומאכלי ים אקזוטיים. חובבי פירות הים ימצאו כאן גן עדן קולינארי באחת המסעדות המציעות אוכל מקומי אמיתי. מה שבטוח, רעבים לא תצאו מכאן. שוק נוסף שכדאי לבקר בו הוא La Vega, זהו שוק של פירות, ירקות ודגים, הוא גדול יותר מקודמו ויש האומרים שטוב ממנו. כאן תמצאו פחות תיירים ויותר מקומיים שבאים להצטייד במזון ותיהנו מאווירת שוק אמיתית ואותנטית.

• כתובת: Mercado Central חולש על אזור שלם ומתוחם על ידי הרחובות san pablo, Puente, 21 de Mayo ו- Balmaceda Av. כדי להגיע לשוק la Vega, צאו מ- Mercado Central בצד של הנהר וחצו את הגשר. אי אפשר לפספס.

שני אתרים נוספים שיעניינו את חובבי הספורט ביניכם הם Club Hippico ו-Prince Wales Counrty Club, מרכזים בהם מוצעים מגוון פעילויות ומתקני ספורט. מרכז הקהילה היהודית בעיר מאפשר גם הוא כניסת ישראלים בחינם לבריכה ולשאר מתקני הספורט.

מוזיאונים
בסנטיאגו פועל מספר לא מבוטל של מוזיאונים, רובם קטנים וצנועים, אך היצירות המוצגות בהן מיוחדות במינן ובעלות ערך אמנותי רב. כאן תמצאו חפצי אמנות מהתקופה העתיקה ומהתקופה המודרנית המלמדים על החיים בדרום היבשת, לפני תקופת הכיבוש הספרדי ולאחריו.

המוזיאון לאמנות יפה (Museo de Bellas Artes)
 בשטחו של פארק פורסטל (Parque Forestal) נמצא בניין מהודר, הבנוי בסגנון ניאו קלאסי והדומה למבנה ה-Petit Palais שבפריז. זהו המוזיאון לאמנות יפה, אחד המוזיאונים החשובים במדינה. המוזיאון אוצר בתוכו ציורים ופסלים של אמנים מצ`ילה וממדינות נוספות. במקום פועלת ספריה גדולה בנושא אמנות שבה אלפי ספרים ומסמכים בנושא. מומלץ לבדוק איזה תערוכות מתקיימות במועד בו אתם מגיעים לעיר.

• כתובת: Parque Forestal - Casilla 3209
  • הגעה: קו 5 ברכבת התחתית עד לתחנת Bellas Artes ומשם לצעוד מספר דקות בכיוון צפון.
  • שעות פעילות המוזיאון: ג`-א`- 10:00-18:50
  • שעות פעילות הספריה: ג`-ו`- 14:00-17:45
  • מחיר: 600 פזו, 300 פזו לסטודנטים
  • כתובת מייל: maria.soto@mnba.cl
  • אתר אינטרנט: www.dibam.cl

המוזיאון לאמנות בת זמננו (Museo de arte Contemoráneo)
 סמוך למוזיאון לאמנות יפה שוכן המוזיאון לאמנות בת זמננו, שהוקם על ידי אוניברסיטת צ`ילה ומשמש גם כמכון מחקר אוניברסיטאי. התערוכה הקבועה במוזיאון מכילה כ-2000 פריטים- פסלים, ציורים ויצירות נוספות, המשתייכות לתקופה המודרנית.

• כתובת: Parque Forestal
  • שעות פעילות: ג`-שבת- 11:00-19:00, א`- 11:00-18:00
  • מחיר: 600 פזו, 400 פזו לסטודנטים
  • כתובת מייל: mac@uchile.cl
  • אתר אינטרנט: www.mac.uchile.cl

Las Chascona
 זהו אחד מבתיו של המשורר פבלו נרודה (Pablo Neruda), זוכה פרס נובל, הנמצא בשכונה הבוהמיינית Bellavista, מרכז חיי הלילה של סנטיאגו, שבה נמצא מבחר שוקק של מסעדות, ברים, בתי קפה ומועדונים. בבית, המעוצב כספינה, מוצגים חפציו של המשורר, חובב הים, לצד יצירות אמנות שאסף במהלך חייו. מי שביקר במקום אמר שמדובר באתר מעניין שכדאי להגיע אליו במהלך ביקור בעיר. הצילום בתוך הבית, אסור.

• כתובת: Marquez de La Plata 0192, Bellavista
  • הגעה: רדו בתחנת Baquedano, חצו את הנהר דרך Av. Pio Nono, הצמדו לימין וצעדו עד קצה השדרה, בדרך יופיעו שלטים המכוונים למקום.

Museo Pre Columbian
 במבנה ששימש בעבר בניין ממשלתי שוכן היום המוזיאון Pre Columbian, שמציג יצירות אמנות צ`יליאניות ודרום אמריקניות המשקפות את 4000 שנות הציביליזציה שהתקיימה בדרום אמריקה טרם בואם של האירופאים. תוכלו לראות כאן בדים בני מאות שנים, כלי קרמיקה, עבודות אבן ועוד. גם אם מוזיאונים הם לא "כוס התה" שלכם, עשו לעצמכם טובה וגשו לבקר בו.

• כתובת: Bandera 361
  • הגעה: קו 5 ברכבת התחתית עד לתחנת Plaza de Armas ומשם ברגל.
  • שעות פעילות: ג`-א` - 10:00-18:00
  • מחיר: 3000 פזו, לסטודנטים- הכניסה חופשית.
  • כתובת מייל: mmarin@museoprecolombino.cl
  • אתר אינטרנט: www.precolombino.cl

פארקים
פארק פורסטל (Parque foresatl)
 לאורך העיר פזורים אזורים ירוקים המעניקים לעיר רעננות טבעית, אחד מהם הוא פארק פורסטל, אשר תוכנן כדגם הגנים בפריז, והינו אחד הגנים היפים והמטופחים ביותר בעיר. בתחום הפארק נמצאים המוזיאון הלאומי לאומנות יפה והמוזיאון לאמנות מודרנית. בקרבת גן זה מצויה גבעת סנטה-לוסיה (Santa Lucia Hill) המציעה תצפית מרהיבה על העיר אותה ניתן לשלב גם עם ביקור במוזיאון סנטיאגו המציג את התפתחות העיר, ובספריה המרשימה של העיר.

פארק מטרופוליטנו (Parque Metropolitano)
 הפארק הגדול והיפה מכולם הוא פארק מטרופוליטנו בשטחו נמצאת גבעת סאן קריסטובל. הפארק אינו מוגבל בשעות והכניסה אליו היא בחינם. ישנן שתי כניסות: מפיו נונו בבלה ויסטה (Bellavista) ומפדרו דה ולדיבה (Pedro de Valdivia). חוץ מזה ישנה תצפית יפה על האוניברסיטה הקתולית (שבכדי לבקרה יש צורך באישור מיוחד של המנהל המשגיח). ליד הכניסה לבלה ויסטה ישנו גן חיות (Jardin Zoologico) בו חיות רבות, המטופלות היטב (גן החיות פתוח בימים ג`-א` בשעות 10:00-18:00 והכניסה עולה 2000 פזו). בנוסף, קיימים בפארק גנים יפנים וגן בוטני בו פועלות בו שתי בריכות שחייה. בפארק ניתן להתנייד עם קרוניות (טלפריקו) וכמו כן לעלות ברכבל אל פסגת הגבעה. בפיו נונו יש תחנת אוטובוס ומוניות שירות שנוסעים בשטח הפארק. הנסיעה בהם עולה בין 350-400 פזו.

• הגעה: לפארק ניתן להגיע עם רכבת חשמלית, היוצאת מכיכר קאופוליטן ומגיעה עד גן החיות.
  • אתר אינטרנט: www.parquemet.cl

משהו מתוק לסיום
הגעתם לסנטיאגו? לכו לטעום קצת יין. היין הצ`יליאני ידוע ומפורסם וכאן תהיה לכם הזדמנות לטעום את המקור. אחד היקבים שמציעים טעימות יין הוא Concha y Toro שמקיים סיורי טעימות באנגלית ובספרדית. הגישה ליקב נוחה יחסית וניתן להגיע אליו מהעיר בעזרת התחבורה הציבורית.