עפתי לתרמילאים

הכרות עם סנטיאגו ומרכז צ`ילה

סנטיאגו הינה אחת מערים הגדולות היפות ביותר בדרום אמריקה. שרשרת הרי האנדים המדהימה מקיפה את העיר עם פסגותיה המושלגות, ולכן ניתן לצפות על רכסי ההרים מהעיר.
מורן שר
תמונה ראשית עבור: הכרות עם סנטיאגו ומרכז צ`ילה

סנטיאגו

בין חצי לשליש מרוחבה של צ`ילה, מכוסה על ידי רכס הרי האנדים. הפסגות הגבוהות ביותר מושלגות, הפחות מושלגות מיוערות ובין רצועת החוף לבין הרי האנדים, משתרע העמק המרכזי, כשנהרות ונחלים חותכים אותו דרך קניונים צרים בדרכם לים... קשה לתאר במילים את עוצמת הנוף המרשים הזה. בגלל תוואי השטח סובל האזור מרעידות אדמה רבות.

סנטיאגו (Santiago) היא בין הערים הגדולות היפות ביותר בדרום אמריקה, בעיקר בגלל מיקומה. שרשרת הרי האנדים המדהימה משקיפה על העיר עם פסגותיה המושלגות, לכן במשך רוב השנה ניתן לצפות על רכסי ההרים מהעיר. העיר עצמה רועשת ומלוכלכת ובין אפריל לספטמבר ישנו ערפיח כבד המכסה את העיר המקשה על הראות. ישנה מודעות גדולה לבעיית זיהום האוויר, מנסים לפתור אותה על ידי הגבלת מספר כלי הרכב שנכנסים לעיר במשך היום. את העיר חוצה נהר מפוצ`ו (Rio Mapocho) שעובר בתעלת אבן ברוחב כ- 40 מטרים ואותו חוצים גשרים רבים. הנהר אינו משמש לתחבורה או סיורים, אלא פשוט כחלק מנוף העיר.

האזור העתיק בסנטיאגו שוכן בין נהר המפוצ`ו לשדרת אוהיגינס (Avenida O`higgins). הכיכר העיקרית, שנחשבת ללב העיר Plaza de Armas נמצאת בין הרחובות 21 במאי וקתדרל. סביב לכיכר, נוכל למצוא את הכנסייה ששוחזרה לא מזמן, בה פסל העץ של סן פרנסיסקו חויאר אדם חשוב בתולדות המדינה, האדם שאיסף את הקונגרס הראשון לאחר שהגיעה צ`ילה לעצמאות. שדרת אוהיגינס נמתחת בלב העיר לאורך שלושה קילומטרים, רוחבה הוא 100 מטרים והיא מלאת גנים ופסלים- נחמד מאוד לטייל בה, היא עשירה בבתי קפה, מסעדות וחנויות. ישנם כמה פארקים מעניינים בעיר, הגדול והיפה מכולם הוא פארק מטרופוליטנו (Parque Metropolitano) שנמצא על גבעת סאן קריסטובל (San Cristobal). הפארק אינו מוגבל בשעות ואינו בתשלום. ישנן שתי כניסות: מפיו נונו בבלה ויסטה Bellavista ומפדרו דה ולדיבה Pedro de Valdivia. על הפסגה מוצב פסל של בתולה המואר בלילה. חוץ מזה ישנה תצפית יפה על האוניברסיטה הקאתולית (שבכדי לבקרה יש צורך באישור מיוחד של המנהל המשגיח). ליד הכניסה לבלה ויסטה ישנו גן חיות (Jardin Zoologico) בו חיות רבות, המטופלות היטב. (גן החיות פתוח בימים ג`-א` בשעות 10:00-18:00 והכניסה עולה 2000 פזו). בנוסף קיימים בפארק גנים יפנים וגן בוטני בו פועלות בו שתי בריכות שחייה. בפארק ניתן להתנייד עם קרוניות (טלפריקו) וכמו כן לעלות ברכבל אל פסגת הגבעה. בפיו נונו יש תחנת אוטובוס ומוניות שירות שנוסעים בשטח הפארק. הנסיעה בהם עולה בין 350-400 פזו. לפארק ניתן להגיע עם רכבת חשמלית, היוצאת מכיכר קאופוליטן ומגיעה עד גן החיות.

מסביב לסנטיאגו

43 קילומטרים צפונית לסנטיאגו, נמצאים המעיינות החמים הפופולרים Termas de Colina. זהו אתר ספא יוקרתי ופופולרי. ניתן להגיע למעיינות באוטובוס שיוצא מתחנת המטרו קאל וקנטו לעיר קולינה (Colina). מנקודת העצירה, ישנה דרך עפר לא נוחה אך יפהפיה באורך 6 קילומטרים עד מלון Hotel Termas de Colina. הכניסה למעיינות החמים עולה 5000 פזו (נכון לדצמבר 2007). האוטובוס האחרון יוצא חזרה בשעה 19:00.

• אתר הספא: www.termasvalledecolina.cl
  • טלפון המלון: 02-8440991, 02-8440992
  • כתובת מייל: hotelcolina.reservas@ejercito.cl

כ-90 קילומטרים מערבה מסנטיאגו נמצאת ולפרייסו (Valparaiso) - בירת מחוז ולפרייסו, אשר ממוקמת בתוך עמק יפהפה, בין גבעות כשמאחוריהן הפסגות מושלגות של שרשרת ההרים היפה. בעיר תוכלו למצוא את בנייני הקונגרס. החלק התחתון של העיר, נקרא El plan - זהו המרכז העסקי בו בנייני עסקים מרשימים וגדולים העומדים ברחובות צרים על גדות המפרץ. לב העיר העתיקה הוא כיכר סוטומייר Plaza Sotomayor שהבולט בה הוא בניין הממשלה. מהעיר ניתן לצאת לפארק הלאומי קמפנה (Parque Nacional la Campana). הפארק כולל שתי פסגות - קמפנה ואל רובלה. ישנם נופים מרהיבים מהפסגה אך רשויות הפארק דורשות ליווי של מדריך מקצועי. ניתן להגיע אל הפארק בעזרת אוטובוסים שיוצאים מסנטיאגו, וולפרייסו ווינה דל מאר ומגיעים ל- Limache ו- Olmue. משם יוצאים אוטובוסים ל- Granizo, אחת הכניסות לפארק. כדי להגיע ל-Ocoa, הכניסה הצפונית של הפארק, תיאלצו לרדת בעיירה Hijuelas, ומשם לצעוד ברגל, לתפוס טרמפ או מונית, שתעלה לכם כ- 12 דולר, עד לכניסה. הפארק אינו מוגבל בשעות פתיחה.

• טלפון לבירור פרטים: 441342
  • מחיר: כ- 3 דולר (נכון ל- 2006)
  • הגעה לוולפרייסו מסנטיאגו: אוטובוסים רבים מקשרים בין סנטיאגו לוולפרייסו ויוצאים מתחנת המטרו Pajaritos. מוולפרייסו ניתן להגיע גם ליעדים נוספים בצ`ילה ולערים בארגנטינה.

9 קילומטרים צפונית מזרחית מולפרייסו (מגיעים עם כביש מספר 68), נמצאת אחת מערי החוף הפופולריות בדרום אמריקה- וינה דל מאר (Vina del Mar). עיר מקסימה, עם כיכרות וגנים רבים ונעימים. כמו למשל הגנים הבוטניים הלאומיים (Jardin Botanico Nacional) הכוללים מעל 3,000 סוגי צמחים מכל העולם. הכניסה עולה כ- 1 דולר וההגעה לשם היא באוטובוס 20 מכיכר ורגארה (Vergara). החופים העיקריים הם אקפולקו ומירסול הממוקמים בצפון. החופים עלולים להיות סגורים בגלל הזיהום. בצפון יותר, בין הגבעות נמצאת לגונת סאוסליטו (Laguna Sausalito), זהו אתר תיירות פופולרי המכיל בריכות, סירות, מגרשי טניס, חופים, סקי מים מסעדות ועוד. הכניסה עולה כ- 1000 פזו (נכון ל- 2007). בכדי להגיע לשם לוקחים אוטובוס מספר 19 מרחוב ויאנה. אתרים נוספים בעיר בהם תוכלו לבקר הם שעון הפרחים שמהווה את אחד הסמלים העיקריים של העיר (נמצא ב- Caleta Abarca), הקזינו, שהוא הפעיל ביותר במדינה (כתובת: Corner of Av. San Martin and 1 Norte), והגנים הבוטנים (כתובת: Camino El Olivar s/n, El Salto).