עפתי לתרמילאים

הכירו את אויוני

עיירה קטנה, שהפכה לנקודת עצירה אבסולוטית בקרב (כמעט) כל התרמילאים שמגיעים לבוליביה. הסיבה - מדבר המלח, כמובן. בואו להכיר את אויוני על קצה המזלג.
גולש למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: הכירו את אויוני

רקע על אויוני

עיירה קטנה, שהפכה לנקודת עצירה אבסולוטית בקרב (כמעט) כל התרמילאים שמגיעים לבוליביה. הסיבה - מדבר המלח, כמובן. בעיר עצמה אין יותר מדי מה לעשות, למעט התארגנות לקראת הטיול במדבר (יש מספר סוכנויות שמציעות טיולים מאורגנים). אם אתם מתכוונים להגיע לכאן באוטובוס מלה פז, תתכוננו לנסיעה בת 12 שעות לפחות. מפוטוסי הנסיעה קצרה יותר, בסביבות 6 שעות. בעיירה עצמה ההתניידות היא, כמובן, ברגל - הכל קטן וקרוב.

מה יש לעשות פה

• מוזיאון הארכיאולוגיה והאנתרופולוגיה (Museo de Arqueologia y Antropologia): מי מכם שאוהב גולגולות ומומיות מפוחלצות, זה המקום בשבילו. מיקום: ליד מגדל השעון של אויוני.
  • בית קברות לרכבות: במרחק שני ק"מ מדרום לעיירה נמצאות שתים עשרה רכבות ישנות ומחלידות, במעין בית קברות תחבורתי גדול. חלק מהסיורים למדבר המלח עוצרים גם פה לביקור קצרצר.
  • מדבר המלח - סאלאר (Salar de Uyuni): אולי האטרקציה מספר 1 בבוליביה. מעל ל- 12,000 קמ"ר של מישור מלח עצום ומהפנט, שממריץ את החושים ומלהיב כל מטייל באשר הוא. אם נדייק, יש פה 10 ביליון טון של מלח. יש גם אפילו בית מלון שעשוי מלח. ואם תגיעו בנובמבר, תוכלו לחזות בהופעתן של ציפורי הפלמינגו המרהיבות, שנוחתות כאן. ניתן לטייל בסאלאר במסגרת טיול יום קצר, או בטיול ארוך המשלב בתוכו גם ביקור בלגונות ובגייזרים שבסמוך לגבול עם צ`ילה.

דברים שכדאי לדעת

• יש מעט מכשירי כספומט באויוני, ועדיף להגיע מסודרים עם מזומן או עם המחאות נוסעים (יש מספיק דוכני exchange). בכל זאת, מדבר.
  • מכבסה מצוינת בשם Huila Khota נמצאת ברחוב Ferroviaria 257. תשאירו את הבגדים בבוקר, וכמה שעות לאחר מכן הכל מוכן. מחירים מצחיקים, כמעט כמו כל דבר בבוליביה.
  • אם בא לכם להתפנק במלון יוקרה (בסטנדרטים של אויוני), כדאי לכם לקחת חדר ב- Tonito Hotel. תמורת בערך 35$ ללילה תקבלו חדר נקי, מקלחת עם דוד חשמלי וארוחת בוקר. שווה!