עפתי לתרמילאים

מלבורן - טיול בחצי האי מורנינגטון

אם אתם מחפשים חופים נהדרים ויינות מצויינים, ואולי גם קצת שקט מהמולת העיר, במרחק נסיעה לא רחוק ממלבורן, תמצאו את חצי האי מורנינגטון המקסים. תוכלו לבלות בו סוף שבוע נהדר, ממש כמו המקומיים, וליהנות ממגוון האטרקציות שהוא מציע.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מלבורן - טיול בחצי האי מורנינגטון

חופשה בחוף הים

בימי שישי אחר הצהריים, בין החודשים דצמבר ועד פברואר, שיאו של הקייץ האוסטרלי, תוכלו לראות שובל ארוך של מכוניות, היוצאות ממלבורן לכיוון חצי האי מורנינגטון (Mornington Peninsula), במרחק של 56 מייל דרומית למרכז העיר מלבורן. סביר, שמכוניות אלו, עושות את דרכן ל-Portsea או Sorrento, שתי עיירות החוף שבחלקו המערבי של חצי האי. יש המשווים את המלבורנאים, שיוצאים לחופים האלה, לניו יורקרים שיוצאים בסופי השבוע להמפטון, אך השוואה זו איננה מדוייקת. פה מדובר בחופשה נינוחה, אוסטרלית בסגנונה: גלישה בים בבקרים, ארוחת צהריים מאוחרת, הכוללת בדרך כלל פיש-אנד-צ'יפס וצפייה בשקיעה על חוף הים. גם העיירות, מלבד החופים, יפהפיות לכשעצמן. סורנטו התחילה כאתר תיירות בשנת 1870 ומאז שינתה את עורה והפכה לעיירת קניות, אוכל, מסעדות טובות, אדריכלות היסטורית ובעלת סגנון מודרני-מטופח. פורטסי, הממוקמת במרחק של חמש דקות נסיעה מערבה, היא עיירה שקטה עם וילות וחופים מקסימים עם חולות לבנים. וכמובן, תוכלו למצוא עוד מעבר לערים עצמן: בחצי האי ישנו פארק פסטורלי, מעיינות חמים ולא מעט יקבים מצויינים.

מלבורןמלבורן

היכן ללון

מלון סורנטו (אתר אינטרנט: www.hotelsorrento.com.au), צופה על נמל פיליפ ביי, מציע 41 חדרים אלגנטים, חלקם עם גימורי עץ וקירות אבן חשופים. ב -; Peppers Moonah Links Resort (אתר אינטרנט: moonahlinks.com.au) במרחק 20 דקות מזרחית לסורנטו, תמצאו 89 סוויטות וחדרי סטודיו, שחלקם צופים על מגרשי הגולף. מקום נוסף, Port Phillip Estate, הוא יקב המציע 6 דירות, מעוצבות למשעי. מטיילים, המבקשים לשהות למשך תקופה ארוכה, מוזמנים להגיע ל -; Sorrento Portsea Getaways, עם בתי חוף לתקופות של שבוע. חלקם עם בריכות, מגרשי טניס ונוף לים.

היכן לאכול

בסורנטו תוכלו למצוא מבחר לא מבייש של מסעדות טובות: מסעדת Aquolina מציעה מנות איטלקיות, כולל ספגטי עשוי במקום עם צדפות טריות וטונה. אם אתם מחפשים מסעדה רומנטית, נסו את Loquat, המציעה מנות מתוחכמות ים תיכוניות. מסעדת Baths, מסעדה בת למעלה מ-10 שנים בסורנטו, מציעה שולחנות וכיסאות מעץ עם מנות של פיש-אנד-צ'יפס, סלט קצוץ וקלמרי. אם אתם מחפשים את הפיקניק האולטימטיבי, הגיעו אל המעדניה Stringers Stores, שם תוכלו למצוא לחמים טריים, יינות מקומיים ועוד. את השקיעה תוכלו לראות ממסעדת מלון Beer Garden שבפורטסי.

קניות בחצי האי

קניות באזור זה הן די מוגבלות: הבוטיקים הטובים ביותר נמצאים במרכזו של הרחוב הראשי של סורנטו. הגלריה האקלקטית של סורנטו מציעה תערוכות מתחלפות של אמנים אוסטרלים, כמו האמן Rick Matear, שחלק מעבודותיו מציגות את נופיו של חצי האי. אם אתם מחפשים שמלות קיץ פלרטטניות וחצאיות וחולצות, תוכלו למצוא כאלו בבוטיק Debs עם מעצבים אוסטרלים. בחנות Seeds תוכלו למצוא בגדי ילדים, כולל בגדי ים צבעוניים.

החופים הטובים

קצהו של חצי האי מוקף במי מפרץ רגועים וחופים, המתאימים במיוחד לגלישת גלים. אזור השחייה המועדף הוא Shelley Beach, בחצי הדרך מפורטסי לסורנטו, זאת בשל המים הרדודים והצלולים שלו והחוף הלבן. שימו לב לדולפינים, המגיעים לביקור במקום. שימרו לכם גם זמן להקדיש לפארק הלאומי Point Nepean, שגם נמצא בקצהו של חצי האי. שם תוכלו לראות וולבי שחורים, תוכים כחולי כנפיים ובעלי חיים ייחודיים נוספים. במעיינות החמים -; Peninsula Hot Springs, הנמצאים במרחק של 15 דקות מזרחית לעיירה, תגלו מינרלים טבעיים ומעיינות, בריכות מקורות חיצוניות ואמבטיות. אתר אינטרנט: www.peninsulahotsprings.com.

יינות וייקבים

בזכות האקלים המצויין בחצי האי, ישנם לא מעט יקבים ואפשרויות לטעימות יין, אחת האטרציות הבולטות של האזור. דרך עפר צנועה מובילה ל -; Moorooduc Estate, היכן שהיינן ריצ'ארד מקלנטרי'ס מייצר את יין השירז שלו ומגיש פיצות מהטאבון (מוגשות רק בסופי שבוע). אתר אינטרנט: moorooduc-estate.com.au. מקום נוסף הוא -; Ten Minutes by Tracor, הידוע בזכות יין השרדונה שלו. אתר אינטרנט: enminutesbytractor.com.au. היקב המרשים ביותר נמצא ב -; Port Philip Estate. השרדונה ופינו נואר שלו מוגשים בחדר הטעימות, חלל מדהים לכשעצמו עם תקרות עץ ותצפית נהדרת על השטח הענק של היקב. אתר האינטרנט: www.portphillipestate.com.

נבחר ותורגם על ידי מערכת אתר למטייל, מתוך אתר האינטרנט: www.travelandleisure.com.