עפתי לתרמילאים

הכירו את רוסאריו

רוסאריו היא העיר השלישית בגודלה בארגנטינה. זהו מוקד מסחרי ותעשייתי חשוב במדינה ומנמל רוסאריו, ששוכן על נהר הפרנה יוצאות ספינות עמוסות בחומרי גלם.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: הכירו את רוסאריו

רקע על רוסאריו

העיר רוסאריו (Rosario) נמצאת כ- 300 ק"מ צפון מערבית לבירה, בואנוס איירס. היא שייכת למחוז סנטה פה ומהווה את העיר השלישית בגודלה ובחשיבותה בארגנטינה. ברוסאריו רבתי חיים כיום כמליון וחצי תושבים. עצם היותה עיר נמל, היווה מקור משיכה עבור מהגרים, שהגיעו אליה בסוף המאה ה- 19 ותחילת המאה ה- 20. בצידה המזרחי, גובלת העיר בנהר הפרנה (Paraná) ובצדיה הצפוני והדרומי היא גובלת בנחלים Ludueña ו- Saladillo. עיר זו היא מוקד מסחרי ותעשייתי חשוב במדינה. זהו למעשה, מרכז הייצוא של ארגנטינה ומנמל רוסאריו, ששוכן על נהר הפרנה יוצאות ספינות עמוסות בחומרי גלם בהם חיטה, סוכר, תירס ועוד. העיר נמצאת בקצב בנייה מואץ וחברות רבות הופכות אותה לבסיסן. שדה התעופה של רוסאריו נמצא במרחק 13 ק"מ ממרכז העיר וממנו יוצאות טיסות ליעדים שונים בארגנטינה ובדרום היבשת. טיסה מבואנוס איירס לרוסאריו אורכת חמישים דקות.

מה יש לעשות פה

רוסאריו מציעה אינסוף אפשרויות בילוי למבקרים בה וכל אחד יוכל למצוא בה משהו לעשות - החל מספורט אתגרי וכלה בחיי לילה סוערים.

• שייט בסירת תיירים או בקייאקים על נהר הפרנה וסביב האיים המפוזרים על הנהר.
  • טיול על הטיילת של הנהר ביום שמשי.
  • חגיגות אל תוך הלילה באחד המועדונים או הברים הרבים בעיר, שפעילים בכל אחד מימות השבוע.
  • רכיבה על סוסים בפארק העצמאות (Parque Independencia) או טיול רגלי בו.
  • רכיבה על אופניים מסביב לעיר.
  • ביקור בפלנטריום.
  • מונומנט הדגל (Monumento a la Bandera) והפארק הלאומי.

דברים שכדאי לדעת

• חיפה היא העיר התאומה של רוסאריו
  • רוסאריו ידועה כמרכז ללימוד השפה הספרדית עבור תיירים, המבקרים בארגנטינה.
  • צ`ה גווארה נולד כאן וחי עם משפחתו, עד שנאלץ לעזוב אותה בעקבות התקפי אסטמה קשים מהם סבל.
  • אזור הנמל ואזורים שונים בנהר עצמו מקושרים לאינטרנט אלחוטי בחינם.