עפתי לתרמילאים

מיקונוס - היכרות קצרה

קו חוף של 80 ק"מ תוחם את האי היווני מיקונוס, גן עדן תיירותי, הנהנה מאווירה ליברלית ושמחה. מיקונוס כולל חופים מרהיבים, אוכלוסייה ססגונית וחיי לילה סוערים. בנוסף לחופשת חופים, קיימים באי גם מוזיאונים ואתרי עתיקות, שישמחו את לבב חובבי התרבות.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מיקונוס - היכרות קצרה
Depositphotos/Photorevelation

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-24/05/2021

• ישראלים יכולים להכנס ליוון, בהצגת בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות.
  • לפני היציאה מישראל ליוון יש למלא ולשלוח 2 טפסים עד 24 שעות לפני ההגעה: טופס הצהרת נוסע ליציאה מישראל וטופס כניסה לשלטונות יוון.
  • חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • חובה לעטות מסכות.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת מגבלות מרחק.
  • מרבית העסקים פתוחים.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

האי מיקונוס מהווה חלק מקבוצת האיים הקיקלאדיים, וממוקם בין האיים טינוס (Tinos) ונקסוס (Naxos). האי משתרע על שטח של 85 קמ"ר, עם קו חוף באורך כולל של 80 ק"מ. באי גרים כ - 15,000 תושבים, המתפרנסים בעיקר מתיירות. מיקונוס מצליח לשמש כאזור תיירות פופולרי ותוסס וככפר דייגים אותנטי ושליו. הארכיטקטורה הקיקלאדית שולטת באי ויוצרת מבוך מרתק של בתי קוביה לבנים וצפופים. תחנות הרוח העתיקות והשמורות היטב, יחד עם הגגות האדומים של הכנסיות, יוצרים תמונת נוף בלתי נשכחת. במקום תמצאו מוזיאונים רבים, אתרי עתיקות, חופי רחצה מעולים וסצינת חיי לילה מגוונת. תוסיפו לזה את האוכלוסיה הידידותית והחמה והרי לכם הסבר מדוע מיקונוס מכונה "היהלום של הים האגאי".

מעט היסטוריה: מיקונוס זוכה לשני אזכורים במיתולוגיה היוונית העשירה. מהראשון ניתן ללמוד, כי האי קיבל את שמו של גיבור מיתולוגי מפורסם, ומהשני על הקרבות שניהל הרקולס במקום. בעת העתיקה מיקונוס נחלק לשתי ערים, כאשר אחת מהן ניצבה קרוב למיקומה של העיר הנוכחית. האי נמצא תחת שלטון אתונה החל מ - 9 לפנה"ס ומאז נכבש פעמים רבות על ידי צבאות זרים (הונציאנים ב-1207, הטורקים ב-1537). בין שתי מלחמות העולם, ענף התיירות באי החל לצבור תאוצה וכיום הוא מקור גאוותם של תושבי המקום.

מיקונוס נהנה מאווירה ליברלית ומתירנית יותר מבכל אי אחר ביוון. גייז מרחבי העולם הפכו אותו לאתר תיירות מועדף, צעירים וצעירות מגיעים ליהנות מהמועדונים ומסיבות החוף האופנתיות, ונראה כאילו כל אחד מרגיש בנוח במקום. האי נחשב לאחד מהיקרים ביוון, עם מבחר גדול של מלונות ובתי הארחה.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-24/05/2021

• ישראלים יכולים להכנס ליוון, בהצגת בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות.
  • חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • חובה לעטות מסכות.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת מגבלות מרחק.