24  שעות בברלין – נובמבר 2021 - מסלול בסיסי למתחילים וטעימה משווקי חג המולד

בבלוג זה אשתף אתכם במסלול שעשיתי ב- 24 שעות בברלין. כל התמונות בפוסט צולמו על ידי ב- Samsung S20 FE.

ב-24 לנובמבר 2021 הצטרפתי למכבי תל אביב בכדורסל, במסגרת חבילה שרכשתי, לנסיעה למשחק החוץ מול אלבה ברלין במסגרת היורוליג. במסגרת נסיעה זו היו לי כ- 24 שעות להסתובב לבד בעיר.

החבילה כללה טיסה בחברת ישראייר, מלון וכרטיס למשחק ואורגנה מטעם מכבי ת"א במסגרת "טסים עם כוכבים" על ידי סוכנות הנסיעות "תלמה" שעובדת עם מכבי וזו הייתה הזדמנות מצוינת בשבילי להצטרף לשחקני מכבי, לעודד אותם במשחק (שבו בסופו של דבר גילו יכולת חלשה והפסידו), לטייל יום אחד בברלין ולקבל טעימה משווקי חג המולד של העיר.

נחתנו בברלין ביום רביעי בערב ואחרי ההסעה למלון Leonardo Royal Hotel Berlin Alexanderplatz שנמצא במרחק של 1 ק"מ מאלכסנדרפלץ, הלכנו לאזור אלכסנדרפלץ כדי להסתובב בשוק חג המולד. השוק נסגר בשעה 22:00 כך שהיה לנו קצת יותר מחצי שעה להסתובב, לשתות יין חם ולחוות את החוויה. ראינו כמובן גם את מגדל הטלוויזיה, אך בשעה שהגענו הוא כבר היה סגור.

שוק חג המולד ב Alexanderplatz

לאחר הסיבוב בשוק, חיפשנו מסעדה כדי לאכול ארוחת ערב, משימה קשה, משום שכל המסעדות כבר היו בתהליך של סגירה או כבר סגורות. מצאנו מסעדה אחת לאוכל איטלקי שהייתה פתוחה והזמנו פיצה, פסטה ובירה.

ב- 25.11 יצאנו לתור את ברלין במסלול בסיסי למתחילים. באלכסנדרפלץ כבר היינו בערב הקודם. אמנם לא עלינו בערב אתמול למגדל שכבר היה סגור, אבל הסתובבנו בכיכר ולפיכך החלטנו לדלג בבוקר על ביקור נוסף בכיכר. לכן לקחנו חשמלית לכיוון הקתדרלה של ברלין באי המוזיאונים ומשם התחלנו את הטיול הרגלי שלנו. בשל מגבלת הזמן החלטנו לעשות מסלול רגלי שייתן לנו טעימה ממה שיש לעיר להציע ובעיקר את אתרי החובה של העיר מבלי להיכנס לכל האתרים.

מפת המסלול שלנו:

מפת המסלול שלנו ברגל בברלין

ראינו את הקתדרלה מבחוץ.

הקתדרלה של ברלין

משם המשכנו לכיוון שער ברנדנבורג המרשים  לאורכה של שדרת Unter den Linden, כשמשני צדייה בניינים יפים, מוזיאון ההיסטוריה, בית האופרה, בנייני אוניברסיטת Humboldt ואחרים. ראינו כמובן גם את פסל König Friedrich II von Preußen רוכב על הסוס שנמצא בשדרה.

שער ברנדנבורג

משער ברנדנבורג הלכנו לכיוון הרייכסטאג ובדרך ביקרנו באנדרטה הסמוכה לזכר הצוענים שנרצחו במלחמת העולם השנייה. את הרייכסטאג ראינו רק מבחוץ (לסיור יש להירשם מספר שבועות מראש).

הרייכסטאג

משם המשכנו לכיוון הפארק Tiergarten. ביקרנו באנדרטת הצבא האדום לזכר החיילים הרוסיים שנפלו  בקרב על ברלין באפריל ומאי 1945 וליד האנדרטה ירדנו מהכביש החוצה את הפארק ונכנסנו פנימה לפארק כדי לראות את השלכת במלוא הדרה ואת חלק מן האתרים שיש לפארק להציע, בריכת ונוס ופסל בטהובן-היידן-מוצרט שנמצא לידה ופסל האמזונה על הסוס, בריכות, גשרים ועוד. הפארק מקסים, במיוחד בתקופה זו של השנה עם השלכת והעלים הצבעוניים. מומלץ מאוד.

אנדרטת הצבא האדום
Tiergarten, בריכת ונוס
Tiergarten

חזרנו לשדרה המרכזית כדי לראות הפגנה של עובדי מנהל ציבורי שהפגינו בדרישה לעוד כסף והמשכנו לכיוון עמוד הניצחון . די קרוב לעמוד ראינו את אנדרטת ביסמרק.

אנדרטת ביסמרק

נכנסנו לעמוד הניצחון Victory Column, ראינו את התצוגה שמתארת גם איך הועבר העמוד ממקומו הקודם ליד הרייסטאג למקומו הנוכחי, עלינו תחילה לקומה הראשונה ואח"כ במדרגות ספירליות לראש המגדל לתצפית יפה של העיר. זהו אתר מאוד יפה ומעניין עם תצפית מרשימה.

עמוד הניצחון
תצפית מראש עמוד הניצחון

משם חזרנו לכיוון כללי של שער ברנדנבורג והלכנו לראות את אנדרטת השואה, אנדרטה ענקית, ולדעתי לא כל כך מוצלחת.

אנדרטת השואה

המשכנו ל- Mall of Berlin כדי לאכול בו צהרים, קניון יפה.

לא רחוק מהמול ראינו את הבניין היפה של מוזיאון התקשורת ואנדרטה פשוטה אך יפה Memoria Urbana Berlin בכיכר Bethlehemkirchplatz לכנסיה שהייתה במקום ונהרסה.

מוזיאון התקשורת
אנדרטת Memoria Urbana

ומשם הלכנו לפנורמה של חומת ברלין. מדובר במבנה עגול שעל קירותיו הפנימיים יצירת אמנות של האמן Yadegar Asisi, יצירה שנותנת חוויה ממש ריאליסטית של חומת ברלין. ממש מרשים ומדהים. מומלץ בחום ואלו מסוג האתרים שתמונות רק עושות להם עוול, במציאות זה יותר מרשים.

הפנורמה של חומת ברלין

אחרי הביקור בפנורמה הלכנו לראות את צ'ק פונט צ'רלי, מעבר הגבול המפורסם שפעל בין מזרח למערב ברלין. משם חזרנו באוטובוס למלון.

צ'קפוינט צ'רלי

ב-7 בערב יצאה ההסעה מהמלון למשחק באולם מרצדס בנץ ארנה. ליד האולם נמצא ה- East Side Gallery ולכן לפני שנכנסנו לאולם, הלכנו לראות חלק מהגלריה שציוריה מתפרשים על פני שרידי חומת ברלין שנותרו בקטע זה. כל הציורים צוירו אחרי נפילת החומה. מפורסם במיוחד הוא ציור הנשיקה של ברז'נייב שלידו כמובן הצטלמנו.

נכנסנו לשוק חג המולד הקטן שליד האולם ושתינו יין חם ולאחר מכן נכנסו לאולם כדי לצפות במשחק.

למחרת בבוקר ב- 26.11 המראנו חזרה לארץ. תם לו סיור קצר ומהנה בברלין שהשאיר טעם של עוד לטיול עומק שעוד יגיע.