עפתי לתרמילאים

הכירו את טריחה

בעיר טריחה (Tarija) חיים כיום כ- 170,900 איש, והיא העיר הגדולה ביותר במחוז טריחה. יש בה אפילו שדה תעופה המשרת טיסות פנים רבות, כך שאולי תגיעו לפה דווקא במטוס. מבחינת אקלים, תשכחו מהכפור של לה פז או מהלחות המטורפת של האמזונס.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: הכירו את טריחה

רקע על טריחה

בעיר טריחה (Tarija) חיים כיום כ- 170,900 איש, והיא העיר הגדולה ביותר במחוז טריחה. יש בה אפילו שדה תעופה המשרת טיסות פנים רבות, כך שאולי תגיעו לפה דווקא במטוס. מבחינת אקלים, תשכחו מהכפור של לה פז או מהלחות המטורפת של האמזונס - כאן מזג האוויר הוא ים-תיכוני, כלומר פחות או יותר כמו בארץ. אקלים זה מתאים להפקת יין, ובעיר מתקיים מדי שנה פסטיבל גבינות ויין. טריחה היתה מאז ומתמיד עיר מסבירת פנים לתייר, ויש בה מגוון של אטרקציות, מסעדות וחנויות אותנטיות.

מה יש לעשות פה

• כנסיית Iglesia de San Roque: בטריחה נמצאות כנסיות לא מעטות, אך המעניינת והיפה מכולן היא ככל הנראה Iglesia de San Roque, המוקדשת לפטרון הקדוש של העיר. הכנסייה ממוקמת על גבעה, ומספקת תצפית מרשימה אל עבר טריחה. זה בדיוק מסוג המקומות שחשוב להגיע אליהם עם מצלמה.
  • מוזיאון הארכיאולוגיה (Museo de Arqueologia y Paleontologia): אם הקטע שלכם זה לראות שלדי ענק ושרידים של חיות קדומות, זה המקום. נמרים וארמדילות משוחזרים ימתינו לכם בקומת המרתף, ובקומות העליונות יש תערוכה של כלי צייד היסטוריים. כתובת: פינת Lema ו- Trigo.
  • יקב La Concepcion: אם אתם חובבי יין, לא תחמיצו ביקור ביקב לה קונספסיון, הממוקם כחצי שעה נסיעה מהעיר. פה מיוצרים ומשווקים היינות הטובים ביותר בבוליביה (כך לדעת מומחים), אז קחו בחשבון בתכנון שלכם.

דברים שכדאי לדעת

• תושבי טריחה מכנים את עצמם צ`אפאקוס (Chapacos), ללא קשר למעמדם הכלכלי ו/או החברתי.
  • בעיר נהוגה שנת צהריים (סיאסטה) בת כשעתיים, במהלכה נסגרים כל העסקים.
  • על אף גודלה הצנוע של טריחה, תמצאו פה לא מעט מסעדות ואפילו מועדוני לילה טובים כמו Vertigo או ה- Bonker.