עפתי לתרמילאים

קנדי - מידע כללי

העיר קנדי היא העיר השניה בגודלה בסקי לנקה. בעת הכיבוש הבריטי היתה העיר מרכז נופש עבור הבריטים ועד היום היא משמשת כאתר תיירותי פופולרי עבור מטיילים.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: קנדי - מידע כללי

קנדי, העיר השניה בגודלה בסרי-לנקה, מרוחקת כ- 115 ק"מ מהבירה. מיקומה של העיר, בין הרים ולחופי אגם, הפכה אותה לעיר הנופש של הבריטים בעת הכיבוש האנגלי. תיירים רבים מגיעים לקנדי בכדי לנוח, לעשות קורסים במדיטציה ולצפות בריקודים מסורתיים. אגב, סופר המדע-הבדיוני הנודע, ארתור סי. קלארק מתגורר בקנדי זה שנים רבות.

בקנדי נמצא הגן הבוטני המפורסם: גן ענק שניטע לפני למעלה ממאה שנים ובו עצים וצמחים מרהיבים ביופיים, והכל נקי ומסודר - כמו להסתובב בתוך גלויה. אטרקציה נוספת בקנדי היא הריקוד הסרי-לנקי המסורתי: אולם עם במה מוארת ושורות-שורות של כיסאות -; מזכיר במשהו את אולמות הקולנוע בישראל בשנות השבעים המוקדמות: כסאות עץ, חוסר שיפוע משווע, ענני עשן ואקוסטיקה נוראית. המופע ארך כשעה, רקדנים ורקדניות בלבוש צבעוני ומסיכות (כן, אותן מסיכות מחרידות) מפזזים לצלילי תופים. ישנם מן הרקדנים הרצים על גחלים לוחשות....

סיורים מעניינים בעיר כוללים את המקדשים Dalada Maligawa -; מקדש "שרידי השן" (הידוע יותר כ- Sacred Tooth Relic), שבחזיתו זורם נהר קנדי. לא הרחק משם נמצאים מקדשים ומסגדים נוספים אשר מאפשרים הצצה אל כמה מאוצרות ימי הביניים של המדינה. כאשר הירח עומד מעל למטעים שעל צלע הגבעה מתחיל בקנדי פסטיבל הירח של חודש אוגוסט. במשך עשרה ימים רועמים התותחים בשעות בין הערביים כדי לסמן את תחילת החגיגות. את התהלוכות מלווים לפידים בוערים, חצוצרות ומקצבי תופים כחלק מהמקצב הריטואלי עבור הרקדנים.

דרומה יותר נפרש אזור מטעי התה. לפני קצת יותר ממאה שנים נטע איזה סר אנגלי שיחי תה בסרי-לנקה, וכיום כל מרכז הארץ משופע במטעי תה. אפשר לנסוע יום שלם ולראות רק הרים מכוסים בשיחי תה. בכל מטע ישנו מפעל לעיבוד התה. לא יאומן כמה קל לייצר תה: אחרי שהפועלים גוזמים את עלי השיחים, הם מובאים למפעל לשם מיון בסיסי, נכתשים ומיובשים. זהו, ויש תה.