אטרקציות באזור מנילה ודרום לוזון

לא רבים הם המטיילים המקדישים זמן לאזור שמסביב למנילה ולדרום האי לוזון, למרות שיש פה מספר אתרים מעניינים המצדיקים ביקור, למשל: הר הגעש טאאל, הר הגעש מאיון, העיירה טאגאיטאי, פאגסנחאן ועוד.
יפעת שורר
תמונה ראשית עבור: אטרקציות באזור מנילה ודרום לוזון
© רתם סוננברג

הר הגעש טאאל

הר הגעש טאאל (Taal Volcano) שוכן מדרום למנילה ונחשב לאחד מהרי הגעש הקטנים והמסוכנים ביותר בעולם בכולו. אגם טאאל ממלא את לוע הר הגעש ומתפרש על שטח שקוטרו כ-30 ק"מ. שפת הלוע מורכבת מתלוליות עמוקות וסלעים ובתוך האגם ישנו אי וולקני, המכיל בתוכו מספר מכתשים, את אחד מהם ממלא אגם. העיירה טאגאיטאי Tagaytay, במרחק 70 ק"מ מדרום למנילה, מספקת תצפית מרהיבה על האי הוולקני ועל האגם שבמרכזו, זאת במידה והראות טובה. 10 ק"מ ממזרח לעיירה, על פסגת הר Sungay נבנתה תצפית בגובה 750 מטר, ממנה אפשר להתרשם מהנוף המדהים של אגם טאאל והסביבה. הגישה לתצפית היא באמצעות הג`יפני היוצא מדי יום מהעיירה לכיוון Talisay. בטאגאיטאי תוכלו למצוא מספר מקומות לינה, אך מרביתם יקרים ועדיף לחפש מקומות אחרים בעיירות הסמוכות. תוכלו להגיע לעיירה באמצעות האוטובוסים היוצאים ממנילה מדי יום, הנסיעה אורכת כשעה וחצי.

17 ק"מ של כביש צר ומאובק מחברים בין טאגאיטאי לטאליסאי Talisay. טאליסאי יושבת על גדות אגם טאאל והיא משמשת כבסיס יציאה לטיולים באי הוולקני ובהר הגעש. תוכלו להצטרף לסיורים מודרכים באי או לשכור סירה (כ-500P) ולהגיע אליו באופן עצמאי. מומלץ להקדיש לביקור באי כחצי יום. ביקור במכתש החדש, שהתפרץ בשנת 1965, אינו מצריך ליווי של מדריך, אך דבר זה הכרחי לאלו הפונים לאגם הנמצא בתוך המכתש הישן. כדי להגיע ממנילה לטאליסאי עלו על האוטובוסים ל-Lemery או ל-Batangas ורדו ב-Tanauan. משם סעו בג`יפני עד לטאליסאי (משך הנסיעה כולה כשעתיים).

סאן ניקולס San Nicolas השוכנת מדרום לאגם מהווה גם היא נקודת מוצא לביקור באי הוולקני. תוכלו להצטרף לסיור מאורגן, אך בשל המחיר המופרז שגובות החברות עבור סיורים אלו, מומלץ לפנות לאחד מתושבי המקום ולבקשו להצטרף אליכם וללוותכם לאי תמורת תשלום.

פאגסנחאן

במרחק 70 ק"מ מדרום-מערב למנילה, בפרובינציית לגונה (Laguna Province), נמצא יעד תיירותי פופולרי נוסף - פאגסנחאן (Pagsanjan). המקום מעט שנוי במחלוקת בקרב המטיילים, מכיוון שהוא קיבל אופי תיירותי מובהק בשנים האחרונות, ורבים יתארו אותו כעמוס, ממוסחר ויקר. מפלי פאגסנחאן המפורסמים שימשו בעבר כאתר הצילומים של הסרט "אפוקליפסה עכשיו" של פרנסיס פורד קופולה וכיום הם משמשים כאטרקציה המרכזית במקום. הפעילויות הפופולריות בפאגסנחאן הן שיט סירות קנו לאורך הנהר, העובר דרך ג`ונגלים סבוכים, ושחייה במפלים. מספר חברות מקומיות מארגנות טיולי שיט כאלו ועלותן היא כ-300P. עם זאת, בשל הפופולריות הרבה, מנצלים המקומיים את המצב ודורשים במהלך השיט טיפים נכבדים - ואם לא תשלמו - כנראה לא תגיעו למקומות הסוערים באמת...

פאגסנחאן מציעה למבקרים בה מגוון מקומות לינה, אך מומלץ לחפש גסט האוסים זולים יותר בעיירות מסביב.

ההגעה לפאגסנחאן: מספר אוטובוסים עושים דרכם מדי יום בין מנילה לסנטה קרוז (Santa Cruz) - הנסיעה אורכת כשעתיים. משם, קחו ג`יפני שיעביר אתכם את הק"מ הספורים עד לפאגסנחאן.

ניתן לערוך טיול המשלב את שני היעדים האחרונים - הר הגעש טאאל ופאגסנחאן. אפשרות אחת, היא לעלות על האוטובוס היוצא מ- Tagaytay לכיוון Zapote. משם, באמצעות ג`יפני להמשיך עד ל-Alabang, ובאוטובוס נוסף לסנטה קרוז. ומסנטה קרוז, קראו את ההסבר למעלה...

הדרך השנייה היא לקחת את האוטובוס היוצא מ- Tagaytayל-Palapala. משם, ג`יפני ל-Calamba ואוטובוס לסנטה קרוז. ושוב, מסנטה קרוז - ג`יפני לפאגסנחאן. גם אם דרכים אלו נראות כמסע ארוך ומתיש, קחו בחשבון שהן יחסכו לכם נסיעה מיותרת בחזרה למנילה. מפאגסנחאן אפשר לחזור למנילה, או לערוך גיחה קצרה בדרום לוזון.

הר הגעש מאיון

מאיון (Mayon Volcano), שגובהו - 2462 מטר, הווא הר געש עצום, שצורתו החרוטית המושלמת הפכה אותו לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם הפיליפינים. ההר נמצא בדרום לוזון, בסמוך ללגאספי (Legaspi), בירת פרובינציית Albay והעיר המרכזית בדרום לוזון (כ- 545 ק"מ ממנילה). מאיון הנו פעיל, אך אין מה לחשוש - המדענים עורכים מעקב דקדקני ויכולים לצפות מראש את ההתפרצויות. מרבית המטיילים מגיעים למקום במטרה לטפס על ההר ולכבוש את פסגתו, אך גם לאלו המחפשים חיים קלים יותר, מציע האזור נופים יפהפיים.

הטיפוס לפסגת ההר מצריך ליווי מדריך מקצועי, סבל, אוכל, שק שינה, ביגוד חם ואוהל. בהחלט לא מומלץ לנסות לסחוב לבד את הציוד ולחסוך בכך כמות כסף זעומה, שכן המסלול אינו פשוט ומצריך מאמץ לא מבוטל. כמו כן, טיול עצמאי ללא מדריך גם הוא רעיון לא מוצלח ובעיקר לא אחראי, שכן לא קשה לאבד את הדרך בין הערוצים הצרים והבורות העמוקים. משרד התיירות בלגאספי מספק מידע מקיף על הטרק ועוזר בארגונו (טיול לשני אנשים הכולל מדריך, סבל ואוהל יעלה כ-2000 P). המרכז נמצא בבניין Meliton Dy ברחוב Rizal טלפון: 243215, פקס: 243286.

כדי להגיע להר, עלו על הג`יפני היוצא מהשוק בלגאספי אל עבר Buyuhan. משם, הטיפוס למחנה 1 יארך כשעתיים וחצי. אם תתחילו את הטרק מאוחר, תאלצו לישון את הלילה בבקתה הממוקמת במחנה 1. ארבע וחצי שעות נוספות של הליכה יביאו אתכם למחנה 2 (1800 מטר), שם תעבירו את הלילה המקפיא בתוך אוהל. בבוקר, תעפילו אל הפסגה, הנמצאת במרחק ארבע שעות טיפוס משם. הירידה למטה נמשכת כשבע שעות עד לכביש. מרבית המטיילים מסיימים את המסלול ביומיים.

בלגאספי עצמה אין הרבה מה לעשות והיא משמשת בעיקר כבסיס יציאה לטרקים בהר. בסמוך לעיר, מתנשאת גבעת Kapuntukan, שמפסגתה נשקפת תצפית פנורמית מעולה על האזור ועל הר הגעש המרשים. תוכלו להגיע אליה באמצעות תלת אופן (חפשו במרכז העיר). כמו כן, תוכלו למצוא מגוון מקומות לינה זולים ברחבי העיר.

דרכי ההגעה ללגאספי: מספר אוטובוסים יוצאים מדי יום ממנילה ללגאספי. הנסיעה הארוכה נמשכת כ-12 שעות. הרכבת היוצאת ממנילה אל דרום לוזון בהחלט אינה מומלצת, אך אם תבחרו בה בכל זאת, מובטחת לכם חוויה ייחודית.

אם הנכם מגיעים מפאגסנחאן: מספר אוטובוסים נוסעים מדי יום מסנטה קרוז ל-Lucena (שלוש שעות). משם, עלו על אחד האוטובוסים הבאים ממנילה, בדרכם ללגאספי.