טיול לנורבגיה ולונדון- יולי 2014 (עם בונוס של וילנה על הדרך)

כמה זמן ומתי?

שבוע בסה"כ נטו בנורבגיה, בונוס של וילנה על הדרך ועוד כמה ימים בלונדון.

אמצע יולי, עדיין עונת הפריחה באיזור הפיורדים, עדיין יש שלג בפסגות. שקיעת השמש ב-23:15, זריחה ב-05:30 מה שמשאיר המון זמן לטייל, במיוחד באתרי טבע שפתוחים ללא הגבלה.

(כמובן, למי שמתאפשר- 10 ימים או שבועיים יהיו חלומיים).

מי בטיול?

חבורה תוססת של 14 (!) בני משפחה קרובים, בקשת גילאים מגוונת: מסבתא בת 81 צעירה ברוחה עד נכדתה בת ה-11 כמעט .באמצע-שלושה אחים עם משפחותים הכוללות: 3 בני -נוער,2 סטודנטים ואף זוג טרי ומאוהב. הפוטנציאל נפיץ, אבל בפועל לאורך כל המסלול היה שיתוף פעולה ,נכונות ואוירה טובה ומרגשת של אנשים ששמחים לטייל יחד ומקבלים ברוח טובה את תכנית "המדריכה" (אני..).

"לשם כך נתכנסנו"-

יומולדת עגול כפול שהיגיע מוקדם מדי ותפס אותנו לא מוכנים..

הטריגר-

הכל מתחיל מטיסה של איזיג'ט בין ברגן ללונדון במחיר מצחיק של 40$ ! החברה ביטלה את הקו ביוני כשהטיול כבר היה תפור ומהודק לכולם, אך למזלנו מצאנו טיסה תאומה של בריטיש ב-50 $!!!

אנחנו "קופצים" על ההזדמנות- לטייל באיזור הפיורדים של נורבגיה ולבקר בלונדון אותה לא ראינו כבר שנים רבות.. עוד על עלילותיה של איזיג'ט בהמשך..הרבה מזל לא היה לנו איתם הפעם..

איך מתחילים לתכנן טיול כזה ?

ככה בדר"כ אני עושה:- מתחילים עם מציאת טיסה אטרקטיבית- במחיר וביעד-

(יש שדות תעופה בינלאומיים שונים בנורבגיה, לא מוכרחים להתחיל ולסיים באוסלו !.)

אוספים שמות של אתרים מסיפורי דרך, מאתרי תיירות ברשת, אפילו מטיולים מאורגנים-

מכניסים לגוגל,תמונות- ועושים סינון ראשוני מה מוצא חן יותר או פחות. אח"כ "מלבישים" את המקומות על מפת גוגל ומחפשים חיבורי דרכים הגיוניים,אותם מחלקים למקטעים של 180-200 ק"מ -4 ש' -ביום שזה זמן סביר לטיול אינטנסיבי אך לא מדי (כולל זמני שיט במעבורת) ואז מחפשים מקום לינה קרוב וראוי.

עכשיו מגיע החלק הכואב של ויתור על היעדים שלא משתלבים בתכנית...זה החלק שקשה לי,מודה.

(שלום לכם: כביש 55, עמק המפלים, צוק המטיף,איי לופוטן...)

לסיום, כשיש כבר תכנית שלד לכל יום- אני מחפשת אתרים נוספים "על הדרך" כדי להעשיר את המסלול ולגוון אותו. מאחר שאני שייכת לזן שנהנה מתכנון הטיול- כל התהליך הוא הנאה צרופה בשבילי...

המסלול:

יום 1: טיסה לוילנה,ליטא. TEL-AVIV- VILNIUS WIZZAIR

יום 2: סיור בוילנה, טיסה לאלסונד, נורווגיה. שיט לאי הציפורים רונדה.

יום 3:מאלסונד לאברוי דרך BUD -הים הצפוני והדרך האטלנטית

יום 4: מאברוי לגיינגר- דרך הטרולים, דרך הנשרים והפיורד גיירנגר.

יום 5 : מגיינגר לסקיי- דרך ארץ הפיורדים והקרחונים

יום 6 : מסקיי לאאורלנד- ארץ הפיורדים וכביש השלג

יום 7 :מפלאם לברגן- פרידה מהפיורדים, מפלים וברגן

יום 8: העיר ברגן וטיסה בערב ללונדון

ימים 9-15: לונדון

מפת הטיול:

לינה:

נורבגיה אינה מומלצת לטיולי כוכב בשל הדרכים המורכבות והמעברות הרבות שבדרך. טיול אידאלי בה הוא "טיול מתגלגל" מנקודה לנקודה. כמובן, למי שיש זמן- מומלץ להישאר מדי פעם יותר מלילה אחד בנקודה מסויימת ולצאת לטיולים רגליים. מאחר שזמננו הה קצר במיוחד- הטיול לא נבנה כמעגלי אלא מהנקודה הצפונית אליה מצאנו טיסה-אלסונד ועד ברגן- ממנה טסנו ללונדון. מראש גם ויתרנו על אוסלו שפחות עניינה אותנו, וכך תוכנן הטיול ביעילות יחסית .כמובן, שזה אומר אריזה ו-check out כל בוקר, ולינה במלונות ולא בבקתות עליהן יש תשלום נפרד של מצעים ,מגבות ונקיון . היה לא פשוט למצוא לכולנו מקום באותו מלון, לעיתים אפילו באותו יישוב. את רוב ההזמנות עשיתי כמה חודשים קודם באתר האמין של בוקינג עם אופציית ביטול ללא תשלום. בכל זאת, נאלצנו להתפצל לילה אחד.

בממוצע: 130-150 יורו (כ-1,000 NOK) לחדר זוגי עם ארוחת בוקר.

עלויות:

נקודה כואבת- נורבגיה נכון לקיץ 2014 יקרה! מעבורות, כבישי אגרה,אתרים ובראש וראשונה: אוכל !

יש תשתית לבישול עצמי וגם מבחר לא רע בסופרמרקטים. מבחינתינו זה לא היה רלוונטי לקבוצה גדולה,

אנחנו אכלנו יחד ארוחה חמה בערב, בדר"כ במלון או קרוב.

במשך היום קנינו מוצרים לפיקניק או סתם סנביצ'ים כנשנוש.

שימו לב גם לשעות הקשיחות של הנורבגים- אם לא תתאימו את עצמיכם לזמני ארוחות מקובלים- לפעמים לא יהיה לכם אוכל. חוץ מזה שלא נתקלנו במאמצי על לשרת לקוחות. בבית הקפה החמוד ליד קרחון קניידל למשל, סירבו להכין לנו קפה כי "כבר היו להם 10 אוטובוסים היום !". רצו לסגור וללכת הבייתה. נגמרה היומית.

רכבים:

3 רכבים משתי חברות השכרה שונות- 2 דרך ממסי ואחד דרך הרץ עם הנחה של חבר. מחיר לדוגמא: מזדה 6 סטיישן ידני- 6 ימים 4,700 NOK - ש”ח 2,800 + 1,300 ש”ח קנס על החזרה בברגן. ללא אגרות כבישים.

(לפי שער: 1 קרונה נורבגית =0.6 ש”ח)

מזג:

מזג אויר חלומי, שמש יפה, טמפרטורה נעימה כל היום, בערב קצת קר.

יום אחד היה גשם לסירוגין, לא קלקל לנו הרבה מהתכנית..

יאללה מתחילים!

(ברוח הימים של תחילת “צוק איתן”- כך נראה איזור ה-FREE SHOP שלנו:)

יום 1- טיסה לוילנה,ליטא.

מגיעים לשדה התעופה של ליטא בוילנה קצת אחרי חצות. ממש מעבר ליציאה מהטרמינל, מלון נעים וחביב עם מצעים לבנים מבהיקים, במחיר של 70 יורו לזוג כולל ארוחת בוקר.(סבירה, לא יותר).

לינה: AirInn Vilnius Hotel -אתר המלון

יום 2- סיור בוילנה- וטיסה לאלסונד, נורווגיה.

לא פלא שרוב החבורה מחליטה להישאר ולהתכרבל במיטה בבוקר... הטיסה שלנו לאלסונד ב-12:30. יש לנו כשעתיים-שלוש לסיור היכרות בעיר. ארבעתינו משכימים, מזמינים מונית במחיר של כ-8 ₪ למרכז העיר ה קרובה מאוד לשדה התעופה- כ-6 ק"מ מפתח המלון לרח' היהודים- Zydu 5- ישר לפסלו של "הגאון מוילנה" -הגר"א, הגאון רבי אליהו שחי בוילנה במאה ה-18 וקיבל את כינויו המחייב בשל גדולתו בתורה ובהלכה, לצד ידיעותיו הרבות במתמטיקה, באסטרונומיה ובגיאוגרפיה. הפסל עומד בלב הגטו הגדול, בסמוך למקום מגוריו של הגאון. בסמוך עובר גם הרחוב –GAONO.

בכלל לגאון יש מקום של כבוד בתרבות המקומית של העיר, ותחנתינו הבאה "מוזיאון הגאון מווילנה.

" Villna Gaon Jewish Museum”)- Naugarduko g. 10/2, Vilnius ).

8:00 בבוקר של יום ראשון, השעה מוקדמת, הרחובות מנומנמים,הרובע קצת עלוב ומוזנח, אבל קשה לתאר את ההתרגשות הגדולה לראות את לוחות הזכרון בכל מקום עם הכתובות ביידיש, למרות שאנחנו לא קוראים את השפה.

ההתרגשות גוברת כשמגיעים אל בית הכנסת הגדול היחיד שנותר פעיל בווילנה ברח' הראשי פילימו 39 Pylimo , שם מקבל את פנינו הפסוק מישעיהו נו' ז- באותיות עבריות גדולות :"כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים". נהג חשמלית שרואה שאנחנו מצלמים את הבניין, עוצר בחיוך ומחכה בסבלנות שנסיים.

בית הכנסת הנקרא גם- "טהרת קודש", מרשים ומסוגנן, בולט ברחוב בכיפתו,בקשתות וברוזטות הקבועות בחזיתו הבהירה ובלוחות הברית מעל הכל. שריד אחרון כמעט למרכז תרבות יהודי שכונה "ירושלים דליטא", ערש הולדתה של שפת היידיש, שנהרס עד היסוד ע"י הנאצים במלחמת העולם ה-2 ושרידיו האחרונים נמחקו ע"י השלטון הסובייטי בעיר,שדכא כל פעילות תרבות יהודית, כדי לבולל את היהודים בקרב האוכלוסיה המקומית.האתרים היהודיים לא שופצו במכוון, ובמקומם הוקמו שיכונים למגורים.

ממשיכים לחפש את בית מס' 3 בסמטת הסוסים, מקום מגוריו של אבא של חברה שלי שעבר את שנות נערותו באחד הגטאות הידועים ביותר לשמצה מאז נכבשה העיר ביוני 1941 ע"י הנאצים. את זכרונותיו מדירי- השינה קראתי לפני כמה שנים והם נצרבו בליבי. הבית ,או מה שנותר ממנו, מוסתר ע"י חומה גבוהה, בסמוך עומד לו התיאטרון היידי הפעיל עדיין.

סמטת הסוסים מסמנת את גבולות הגטו הגדול, והמעבר לכיכר הגדולה שמעבר הוא חד וכואב.

העיר שמעבר לסמטה מתעוררת לאט לבוקר שמש יפה, בבתי הקפה מסדרים כבר את הכיסאות בחוץ, הוילנאים ממהרים לכנסיות הרבות הפזורות בין הסמטאות, וגם אנחנו קצת מתנערים מכובד הגטו ומסתכלים על העיר הנעימה.

עוברים דרך כנסיית סנט ניקולאי וכנסיית קזימיר, דרך הרחובות היפים של העיר והמדרחוב של הרובע העתיק, אל הכיכר הגדולה בה עומדת הבזיליקה-קתדרלה(Vilniaus Arkikatedra Bazilika) שהוקמה ב-1251 על שרידי מקדש פגאני. בפעם האחרונה שופצה במאה ה-18. בה קבור פטרונה של ליטא- קזימרז הקדוש .במקום מתקיימת תפילת יום ראשון והכנסייה מליאה במתפללים.

יש לנו עוד קצת זמן ואנחנו ממשיכים, דרך מגדל גדמיניאס Gediminas Hill - השריד הנותר מהמצודה של העיר עם הדגל הליטאי בראשו, לצפות בנהר נאריס והעיר החדשה. גם כאן התחושה של עיר-כפר, עם המון ירק בתוכה.

סה"כ שוטטנו כ-4 ק"מ בשעתיים, ועכשיו מחפשים מונית שתחזיר אותנו לשדה התעופה. כאן מתגלה שיש מוניות שונות עם תעריפים שונים. מבינים למה המליצו לנו בקבלה של המלון להזמין מראש. הנהג הסביר לנו שנהגי המוניות לא יכולים לקבל מטבעות זרים מלבד הכסף המקומי, כי לא מחליפים להם. רק שטרות.

רבע שעה, ואנחנו כבר במלון, פוגשים את כולם,אוספים את המזוודות, חוצים את הכביש ועולים במעלית לטרמינל היוצאים לטיסת WIZZAIR לאלסונד, נורבגיה.

במטוס יש זמן להשלים את הציורים מהבוקר..

הטיסה ב12:30 ל-ALESUNDעם WIZZAIR עוברת בסדר גמור. נופי הרים מושלגים מאופק לאופק.

לקראת הנחיתה הנופים הופכים להיות מדהימים ומרגשים והשיא בנחיתה המרשימה על המסלול הקצרצר אל תוך הפיורד של פרברי העיירה הציורית ! מהר מאוד אנחנו עוברים ביקורת ,חולפים דרך חנות פרישופ שנראית יותר כמו סופרמרקט למצרכים אל מסופי המטען שם כבר מחכות המזוודות...אין ספק שהמטוסים של וויזאיר לא נמצאים על הקרקע כמעט, ..היעילות בהתגלמותה.

ניגשים לדלפקי חברות ההשכרה (יום ראשון- ושילמנו לעובדים שיבואו במיוחד לשדה התעופה..)- קבלת רכבים עצמית במגרש הגדול מימין ליציאה, וכבר צריך לתרגל 7 מהלכים במנהרות הארוכות המובילות אל העיר היפהפיה!

לקראת 16:00 מגיעים למלון טוב במיקום מוצלח במרכז העיר:

לינה: FIRST HOTEL ATLANTICA -Rasmus Rnebergsgate 4

מתמקמים בחדרים במלון ויוצאים לשוטט קצת ולהכיר את העיר הממוקמת סביב מפרץ בחוף המערבי של הים הצפוני.

אלסונד -ALESUND –העיר בה השמש כמעט אינה שוקעת- ניצבת על רקע מדהים של הרים ופיורדים צרים הזרועים איים בכל הצורות והגדלים... העיר מוקפת ים מכל הכיוונים אך החלק המרכזי הוא משני עברי פיורד צר בו הבניינים הציוריים נושקים למים ומשתקפים בהם. העיר נשרפה כמעט לחלוטין בסופה קשה בינואר 1940 ותוכננה ונבנתה מחדש - ע"י 50 אדריכלים ובנאים נורווגים ,אנגלים וגרמנים, שהביאו איתם את הסגנון האדריכלי החדש של זרם האר-נובו בגרמניה ובאוסטריה. הסוחרים העשירים של אלסונד שילמו עבור בתי- לבנים במקום בתי העץ המסורתיים המועדים לפורענות..

כך צמחה תוך 3 שנים עיר חדשה - "עיר האר-נובו המושלמת ביותר של אירופה". ואכן העיר משלבת את סגנון האר-נובו השואב את השראתו מהטבע האורגני עם מוטיבים מהמיתולוגיה הנורווגית ומההיסטוריה הוויקינגית.

חלק מהחבורה מנצל את השעה האחרונה לפני סגירת המוזיאון ב-

מרכז "ארט נובו (Jugendstil Art Nouveau Centre) –המרכז ממוקט בבית מרקחת ישן שנבנה ב- 1905 עם אוסף קטן של פריטים ומצגת תמונות של העיר בטרם השריפה של שנת 1904 ואחריה.

( ( from Ashes to Art Nouveau. יש בית קפה וחנות מזכרות. פתוח:10:00-17:00( NOK70/35)

אנחנו מיהרנו לנמל הקטן בתוך המפרץ,להפלגה של שעה 18:00 ל”אי הציפורים”-רונדה.

6 מקומות בלבד נותרו לשיט המופלא- ""WILDLIFE SAFARI- שיט של שעתיים עם חב' 63NORD לאי הציפורים רונדה RUNDE  -אי שכולו שמורת טבע לקינון של מאות אלפי פרטים של עופות ים המקננים במצוקים התלולים שלו. התלבטנו רבות האם להזמין מקום מראש באתר- אבל פחדנו שמזג האוויר לא יתאים או שהטיסה תאחר. השיט מומלץ מגיל 14 אך המדריכים ערכו בדיקה קצרה לקטנה האמיצה שלנו- וכשהיא הוכיחה שהיא יכולה להתרומם על קצות אצבעות מעל המושב עליו "רוכבים" בסירת הגומי בכל פעם שמגיע גל גדול, קיבלו אותה לקבוצה!!

המחיר שערורייתי: 795 NOK לאדם.(470 ש") אבל החוויה מדהימה ומומלצת.

בשבילי היה אחד משיאי הטיול !.

Wildlife Sea Safari Skansekaia 6002 esund Phone:70 11 44 30

אתר החברה של השיט

אנחנו מתבקשים להגיע עשרים דקות לפני הזמן , אין צורך ללבוש בגדים חמים כי מקבלים חליפות סערה אטומות ,מצופים וומשקפות נגד רוח ומתזי מיים.

מצלמה ומשקפת יכולים להכנס לאחד מהכיסים הרבים בחליפה.

הסיור מתחיל בשיט איטי וקסום בתוך מימי המפרץ, ומיד כשמגיעים אל הים הפתוח הופך לסוער ומסעיר, כשקדמת הסירה מתרוממת ושועטת על הגלים והלב מתרחב עד אין קץ!

האי רונדה, כולו שמורת הציפורים הדרומית ביותר בנורבגיה בה ניתן לראות את מגוון הציפורים הרחב ביותר.

כל שנה בין פברואר לאוגוסט מגיעות לאי כחצי מליון ציפורים לעונת הקינון. כ-80 מיני ציפורים מקננות על האי. המושבות המוכרות ביותר הן של התוכים הימיים החמודים (puffin), הסולות ועיטים.

השיט עובר גם במושבות כלבי ים, צריך מזל לראות אותם משתכשכים בין האצות הגדולות...וגם משקפת לא מזיקה. כשמגיעים אל מול צוק הקינון המרכזי של האי- מדממים מנוע ופשוט מביטים בפלא הזה,

בטבע במלוא הדרו.

מקיפים את האי מצידו האחר, דרך הגשר המחבר אותו אל היבשה, ודוהרים שוב דרך מרחבי הים והשמש המנמיכה חזרה אל העיר .באמצע הדרך, המדריך עוצר בבת אחת את הסירה, חוזר אחורה ומספר לנו שראה זנב של לויתן! הוא שט במעגלים סביב האיזור ומחפש אותו, כולנו דרוכים והאדרנלין גבוה ..המחשבה שמתחתינו שט היונק הענק הזה..הוא מחכה כ-5 דק' ואז מתנצל באכזבה רבה, צריך לחזור לאלסונד.

אין לי מושג אם זה היה תרגיל או אמיתי, אבל זה נתן סיום הירואי כמעט לחויה! (אם מישהו עושה את השיט הזה- אנא ספרו לי אם הקטע חוזר על עצמו).

קצת אחרי 20:00 חוזרת הסירה אל הנמל.

יורדים ומחפשים את הנותרים על החוף כדי לחבור לארוחת ערב יחד.

XL DINER- המסעדה הכי מומלצת על הרציף,לצערינו סגורה ביום א'. מסתפקים במרק עגבניות חביב על המזח מול המלון. מתחיל להיות קריר, אבל אנחנו לא מותרים על תצפית השקיעה על העיר והאיים סביבה.

הר אסקלה Askala ולתצפית קניבן (Kniven)

מעל הנמל הישן נמצא הפארק העירוני המטפס עד נקודת תצפית גבוהה, ממנה נשקף נוף מדהים של האיזור. עולים עם רכב דרך כביש E136 המשולט היטב אל מעל בית הקפה. אלסונד, העיר בה השמש כמעט אינה שוקעת. יש אור 19 שעות ביממה בתקופה זו !!! והשמש שוקעת רק ב23:15.. (זריחה מחר ב-04:09...)

המראה מקסים וקשה להיפרד. הנהגים נאלצים לחזור באותה הדרך בה באנו, והאחרים פונים לרדת את 418 המדרגות (23 קומות) בחזרה אל מרכז העיר.

מגיעים כבר בחושך ,קשה להירדם אחרי יום אחד עם כל כך הרבה חויות !

יום 3: הים הצפוני והדרך האטלנטית- 178 ק”מ

אחרי ארוחת בוקר במלון, יוצאים לדרך !

כשעה נסיעה מאלסונד לכיוון מולדה על E39/E136 - 68 ק"מ עד VESTNES.

עולים על המעבורת VESTNES- MOLDE -חצי שעה שייט נעים ורגוע, כל חצי שעה עגולה.

(מחיר: רכב-124, מבוגר- 43, ילד-21 NOKׂ)-

לא נכנסים לבקר בעיר, אלא עולים לתצפית וורדן מעל העיירה מולדה על 222 פסגות מושלגות .

הפסגה מליאה במסלולי טיול בכל האורכים.

כדאי מאוד ביום יפה. Varden - the Molde Panorama / Varden 6412 Molde

ממשיכים בנסיעה לכפר הדייגים BUD.- 45 ק"מ 45 דק'.

מטיילים לאורך החוף המפורץ בכפר הדייגים, BUD -כפר דייגים שהיה מסורתי וקטן והתפתח וגדל וכמעט "הלכנו לאיבוד בבוד.." הכפר שייך לאיזור More Og Romsdal, עדיין פעיל ככפר דייגים ואפשר למצוא בו עדיין את הבתים הקטנים האדומים המשתקפים במיים. במאות ה-16,17 היה הנקודה החשובה ביותר בין ברגן לטרונדהיים. במלחמת העולם ה-2 היה המקום בשלטון גרמני והופגז קשות . על פסגת גבעה ממנה נשקפים נופי הכפר והים, ניתן למצוא עדיין שוחות, תותחים ושרידים מהביצורים. על דופן הגבעה מקננים שחפים.

אוכלים ארוחת צהריים במסעדות הדייגים שמתחת לגבעה-. Bryggjen i Bud, 6430 Bud

ממשיכים להתקדם לאורך חוף הים הצפוני ,בין צורות נוף יפהפיות, איים קטנים ומרחבי הים האינסופיים עד

VEVANG. ואז עולים על הדרך האטלנטית המפורסמת . Atlanterhavsveien - The Atlantic Road

8 ק"מ עד KARVEG, מארג יפהפה של מפגשים בין הים ליבשה, בין הטבע לפלאי ההנדסה ואדריכלות הנוף.

הדרך הנמתחת לאורך 8 ק"מ ,מחברת ע"י 7 גשרים בין עיירות קטנות ואיים - שהמפורסם בהם הוא Storseisundet bridge עם הפיתול הדרמטי המרשים. אחרי הגשר, ליד מבנה קפה ושירותים הטמון בהר, כדאי לטפס לגבעה עם מבט מיוחד על כל הסביבה. לאורך הכביש קיימות ארבע נקודות עצירה לתצפית פנורמית על הנוף. למעשה במזג אויר טוב מומלץ לעצור בכל מקום שאפשר ולטייל ברגל ולראות את הסביבה מנקודות שונות. בני המזל יזכו לראות לוויתנים. אנחנו ראינו כלבי ים וסנפיר עולה ויורד 3 פעמים!!!

לפנות ערב מגיעים בדרך עפר למלון- צימר מיוחד,ממוקם ממש על הים הצפוני, מעוצב בצניעות ובמינימליזם אך עם הרבה השראה, שהיה בעבר מפעל לייבוש דגי בקלה ומנוהל היום ע"י הולנדית. אין מקום לכולנו ולכן התפצלנו מראש- ארבעה מאיתנו ממשיכים לקריסטיאנסונד ללינה במלון טון-

. Thon Hotel Kristiansund Fiskergata 12 Kristiansund

(דרך המנהרה הארוכה- שנפתחה ב-2009- 5.7 ק”מ כביש אגרה)

בעלת המקום נוסעת לקנות מצרכים להכין לנו ארוחת ערב קלה (מרק כרישה, חביתות, לחם אלוהי!)

ואנחנו יושבים על הדק, צופים בקסמים שהשמש השוקעת עושה במיים ורק הגשם שמתחיל לרדת מגרש אותנו פנימה, אל חמימות חדר האוכל המואר בנרות. (לפני הארוחה עוד יוצאים לדלג על הסלעים במה שייקרא להלן- טיול המטריות..). המקום פשוט מקסים!- אולי לא מתאים לכל אחד, אני הייתי יכולה להישאר כאן עוד שבוע.

לינה: B&B AVEROY - Sveggvika Guesthouse Aver, 6530 Seivneset

ומי יכול להירדם מול הנוף הזה?!...

על החלק השני של הטיול תוכלו לקרוא כאן!