כ-16 ק"מ הליכה, 900 מ' טיפוס ו-1,000 מ' ירידה.
היום כולנו הולכים בשביל וזה גם יום אחרון לצעידה עם תרמיל.
יוצאים מהמלון היפה עם המטריות, ובחוץ מטפטף.. במלון יש דיבורים על orage (סערה)..
פעם ראשונה שמזג האוויר כזה, אנחנו מצידנו שינינו את מיקום מכנסי הסערה ומעיל הגשם בתרמיל..
 יוצאים מהעיירה הקטנה לכיוון צפון-מזרח, פוגשים את כל אנשי השירותים של champex (אוטו פח הזבל, הסוללים בכביש, נהג האוטובוס..). נפרדים בצער מהמטריות בפתח המסעדה של אתמול..

מטפטף בלי הפסקה.. הפרחים שמחים, גם החשופיות המקומיות..(לימס)

ממשיכים דרך הישובים הקטנטנים champex d'en bas ו- plan de l'au
הדרך יורדת למטה, עוד מעט נשלם את החשבון..
הדרך הרחבה מסתיימת ביער, ומכאן מתחילה לטפס בתוך הירוק-ירוק הזה. כ-3 שעות של טיפוס לא קל ,בגשם שמתחזק ונחלש לפרקים, קרקע חלקה ובוצית לפעמים, מפולות אדמה ישנות וחדשות יותר, ובעיקר- המון מיים- מכל הכיוונים, נחלים, מפלים, גשם.. לי הגשם מציק, לאחרים פחות.
 נשברת ומוציאה שכמיית ניילון דקה כתומה ששימשה אותי בטיול לאוסטרייה. ג'ו צוחק עלי ואומר שכיפה אדומה יצאה מהיער.כך מטפסים, כל אחד עם עצמו, פעם אחת- כשהמפל החליט במקום להמשיך אל העמק- לחבור לדרך הראשית של ה-TMB, דורון וג'ו החליטו לחכות לבנות ולעבור את הקטע הרטוב הזה יחד.

הטיפוס ביער מסתיים לו בבת אחת, באחו פרחוני יפהפה, כשכל עמק נהר הרון השוויצרי והעיר martigny נגלים פתאום ! השביל העוטף את המדרון מתמתן, ומתחילים לשמוע את דינדון הפעמונים של הפרות השחורות המרשימות של חוות alp bovine . (גובה 1,987 מ)

עוד מאמץ קטן, עוד עליונת אחת, והמראה הצבעוני השמח הזה- של מטיילים בבגדים בשלל צבעי הקשת
 יושבים ושותים ואוכלים וצוחקים ומדברים- משכיח בבת אחת את כל הקושי! אפילו הגשם נחלש.
ליה ואני מצטרפות אל הבנים למרק ירקות חם וחביב בהפסקת התרעננות אחרונה להיום!

הגשם טיפה מפסיק, המטיילים המנוסים לובשים את הפליזים שלהם, ואנחנו מחליטים לעשות כמוהם.
אחרי החוה יש עוד עלייה של כ-60 מ' גובה ומפה, השביל יורד במתינות ובתלילות לסירוגין, עוד כשעה וחצי,
 דרך מפולות ומדרונות מיוערים, בריחות טחב ופטריות, שורשי עצים שמזדקרים מהשביל ומחייבים זהירות, עוד כמה עדרי פרות, חלקת כמעט חוסמים את השביל, למטה למטה - אל מעבר ההרים- col de la forclaz (בגובה 1,526 מ')

בנקודה זו קבענו עם חברת הסעות besson transportation
www.taxi-montblanc.com (ותודה ל-dede!) שנותנים מענה לכל מיני גחמות ורצונות של מטיילי ה-TMB.
אנחנו רצינו לדלג על יום הליכה ולהגיע ללינה בבקתה האחרונה שמעל עמק שמוני, כדי ללכת למחרת למסלול הצד lac blanc. לא מצאנו תחבורה ציבורית נאותה שאפשר לסמוך עליה שתביא ותנו עד הרכבל האחרון ב17:15 למעלה. כך, נסענו עם הנהגת הצרפתייה ומלאת הפירסינג - בהקפצה של חצי שעה ותמורת 25 אירו לאדם (כולל טיפ של 10 אירו שהחלטנו לתת לה)-לפרבר les praz , מעט צפונית לשמוני.
רכבל הלוך חזור (כולל למחר)- עוד 15 אירו- ואנחנו בבקתה הנפלאה -ref. de la fleger (גובה 1,875 מ')

הבקתה משמשת בעיקר למטיילי יום שעולים ברכבל משמוני בדרך לאגם הלבן.
עם עזיבת הרכבל האחרון המקום מתרוקן ונשארים רק הלנים במקום. המקום מנוהל ע"י כמה חבר'ה צעירים וחמודים- אחת צחקנית וחביבה במיוחד- אנחנו ממוקמים בשתי מיטות קומותיים בקצה של דורמיטורי מרווח עם חללי משנה,צמוד לחלון הצופה אל ההר- המלך, לא פחות, יחד עם עוד זוג שמייד יתברר כשני ישראלים מקסימים- הדר והילה- איתם אנחנו מתיידדים מאוד ומבלים יחד גם בארוחת הערב המדהימה!
לטעמי, הארוחה הטובה בטיול! עם יחס מיוחד לצמחונית (אני) ולטיבעונית (הילה).
 המיים בבקתה אינם לשתייה- אבל בארוחת הערב נותנים בקבוקים ללא הגבלה.

על לוח קטן, ליד פינת הקפה, יש איורים דיי אופטימים מבחינת מזג האויר על מצב הימים הבאים..
 הטור דה-פרנס , קרוב לסיום, עובר מחר באלברוויל ב-15:00 ורצינו לקפוץ לעודד את הרוכבים, אבל מבינים שהדרכים חסומות וקשה יהיה להגיע. הרעיון יורד קצת בצער..

אחרי ערב כיפי ונעים ,בו מחכים כל הזמן לעננים שיתפנו מפסגות המון-בלאן ויניחו לנו לחזות בשקיעה,
 פורשים לישון בבקתה השקטה והנעימה הזו.
לינה: refuge de la fleger' france (חצי פנסיון 52 אירו)