יום 1-טיסה למינכן וטיול בעיר
מגיעים בטיסת אל-על למיכן ב-9:15 בבוקר, אל יום שמש נעים.

המטיילים :משפחה-זוג הורים+3 ילדים (תאומים על סף 14 וקטנטונת שכבר בת 9 כמעט)+סבתא חברה'מנית בת 79 בתעודות אך לאו דווקא ברוח..
 במינכן חוברים לחברים נוספים שחיים בגרמניה ויחד אנחנו כבר חבורה לא מבוטלת של5 מבוגרים ו-4 ילדים ב-2 מכוניות..
הרכב:פולסוואגן שירן שחורה ל-7 נוסעים ששודרגה בשדה התעופה ללא תשלום נוסף לאוטומטית לקול צהלת הנהג וכך נחסכו לנו זינוקים בעליה בכבישי האלפים הפתלתלים..
 למעלה מ-1,000 ק"מ שני מיכלי דלק מלאים כל אחד בכמעט 100 יורו השכרה דרך ממסי מחב' יורופקארהיה נח מאוד ל-6 אנשים כולל בימים שהמזוודות היו איתנו(2 גדולות ו-3 דיילים).

טרמינל 2 מרוחק מעט ממרכז העינינים אךמערכת מעברים מקורים מביאה אותנו לרחבה עצומה ממנה מתפצלים למבנים סביב.במרכז הרחבה קפיטריה חמודה בתוך מטוס ישן.מאפסים GPS מהארץ(שמתעקש לדווח על המרחק ליעד ממרכז פאריס..) ויוצאים לכיוון המלון שהזמנו ללילה אחד בפרברי מינכן בין שדה התעופה למרכז העיר
לינה :
BEST WESTERN GRAND CITY HOTEL MUNCHEN NEUFAHRN
התאוששות קלה בחדרים שקיבלנו לשמחתינו מוקדם,וכבר אנחנו על רכבת הפרברים(מסומנת S בניגוד ל-U שבתוך העיר) בנסיעה של כ-20 דק' במרכז העיר
 בכיכר Marienplatz השוקקת ! בניין העירייה ומגדל הפעמונים, הקתדרלה של גבירתנו(שאחת מכיפות מפקעות הבצל המפורסמות שלה בשיפוצים..) וה"מקדש" של Apple ואנחנו כבר רעבים,בדרכנו אל שוק האוכל vilkualienmarkt. במרכז השוק שורות ספסלים תחת העצים ורעש גדול: כולם מביאים נקניקיות ענק, כרוב כבוש וכוסות בירה עצומות ומתיישבים לאכול.הילדים והצמחונית (אני) לא ממש מוצאים את עצמם ומסתפקים בתפוחי אדמה מתובלים בפטרוזיליה .אבל החויה נחמדה! וגלידה טובה יש בכל קרן רחוב..
 ממשיכים לכיכר פרנץ-יוזף ולכיכר האודאון המרשימה דרך מבנה התיאטרון (בשיפוצים..)וארמון הרזידנץ. הרחובות מאוד נעימים, חלקם מדרחובים סגורים לתנועה,חנויות יפות, בתי קפה, המון דוכניםשל פירות יער מזמינים, רוכבי אופניים ותיירים בשפע .אפשר להבין איך העיר הזו מתחרה בברלין על תואר הבירה..(תרתי משמע).
 חלק מהחבורה פורש לטובת בית קפה ואחר-כך חזרה למלון- בכל זאת קמנו באמצע הליילה!! האחרים מחכים להופעהבשעה 17:00 בכיכר המרכזית- מגדל הפעמונים glockenspiel מנגן 4 פעמים ביום את" ריקוד מכיני החביות" ואת "קרב האבירים"(ב-11,12,17 ו-21) נראה כאילו כל התיירים בעיר מתאספים בכיכר למסיבת עיתונאים וצלמים המונית .חגיגי מאוד ושווה ביותר!!!
ממשיכים לכיכר קרל עם המזרקה המודרנית שלה ושער הכניסה לעיר העתיקה ולמדרחוב המוביל חזרה למרכז- לכיכר מריהפלץ.
צועדים באותו הרחוב- אבל כמה מאיתנו רואים רק איזה רכבים יש במינכן, יש שעסוקים בכלבים המפונפנים וביונים השמנות, יש מי שמסתכל על חזיתות הבתים וסיומות הגגות..פה כבר גם אנחנו נשברים מהשוטטות האינסופית- יורדים לתחנת הרכבת שבכיכר וחוזרים למלון.
הביקור בעיר היה כיפי ונעים והתחושה טובה: מינכן הייתה מחוץ לתכנון המקורי ונשארנו בה רק כדי לבקר במוזיאון ה-BMW לבקשת הילדים ושסגור ביום ההגעה שלנו- יום שני.
 אחרי מקלחת נפגשים לארוחת ערב מאוחרת וגם אנחנו שותים בירה ואפפל-שולר בגינת המלון הפרברי שלנו.

IMG_2165.JPGIMG_2171.JPGIMG_2196.JPGשוק האוכל viktualienmarktIMG_2199.JPG

יום 2-ביקור בעולם הBMW וטיול בבוואריה

check out זריז בבוקר וארוחת בוקר נחמדה-מתייצבים כמעט עם פתיחת שערי עולם הב.מ.וו.-.. BMW WELTׁ
האמת? חויה ממש! הבניין מרשים ביותר על שלל השתקפויותיו ,נחילי המבקרים עוד לא היגיעו ואנחנו נהנים לטייל ברמפות בין המפלסים ולהתרשם מהדגמים החדשים- גם של רולס רוייס.החויה האמיתית היא במוזיאון- ממנו הציפיות שלי לפחות לא היו בשמיים.התצוגה מרשימה ממש- גם באופן ההצגה, בעיצוב החללים, המוסיקה, התאורה- וכמובן המוצגים..כולנו נהננו מאודבלי יוצא מהכלל , לא רק המכורים..היינו כשעתיים ויצאנו רק כי מיהרנו להמשיך בדרכינו (לא לפני שהצטלמנו על האופנוע ברחבת הכניסה!) .מומלץ ביותר!

יוצאים ממינכן לכיוון בוואריה כשהיעד הוא ביקור בטירת נויישוויסטן.
 בדרך עוצרים בכפר הקטנטן ווייס WEIS לביקור בכנסיית הצליינים המפורסמת הנחשבת ליצירת מופת של הרוקוקו הבווארי.
הכנסייה הפשוטה מבחוץ,ממוקמת באיזור כפרי ומפתיעה מייד עם הכניסה בשעריה בעושר וביופי של עבודות האמנות שבתוכה!
 הכל בעדינות של פסטל אך עם כל היוהרה של זהב הרוקוקו ! הכניסה חינם, החניה בתשלום. אתנחתא מושלמת!

ממהרים אל משרד הכרטיסים ב-SCHWANG כדי לקנות כרטיסים לסיור בטירתו של לודוויג המשוגע- טירת Neuschwanstein castle .
הסיור הבא מתחיל ב-17:00 כך שיש לנו עוד כ-3 שעות שזה הרבה יותר ממה שצריך כדי להגיע למעלה לתחילת הסיור...התכניות טיפה משתבשות
 אבל אנחנו מחליטים לנצל את הזמן לביקור בעיירה היפה הסמוכה פוסן FUSEEN ,החלטה שמתבררת כמוצלחת ביותר שכן העיירה פשוט יפהפייה!!
חונים במרכז העיר קרוב לאחד המדרחובים ומשוטטים בסמטאות, בין חנויות השוקולד והמאפיות, מנשנשים עוגות שמרים טריות ומסתכלים בחזיתות הבתים
 המצויירות .הזמן עובר מהר ואנחנו חוזרים לתנת האוטובוס המטפס אל הטירה.

הטירה נבחרה מתוך ידיעה שלטף לא תהייה סבלנות להרבה טירות, ואם כבר- אז למה לא לבקר בדובדבן שבקצפת.? גם ההשראה לטירת דיסני עשתה את העבודה..
הביקור בטירה מרתק,גם את הצעירים שבחבורה, ולמרות הסיור המורגן שקשה להחליט אם הוא באנגלית או בגרמנית בשל המבטא הכבד של המדריכה הקשוחה..
 פנים הטירה לא דומה לשום דבר שרואים, לפעמים מדהים ביופיו ולפעמים מטריד בקדרותו.. מטפסים הרבה מדרגות בפנים - פרט שנשכח בכל התיאורים שקראתי על הטירה (הרבה פירוט בעניין יש על העליה אל הטירה- ברגל, באוטובוס ועם עגלה רתומה לסוסים..) החללים בפנים כל- כך מנותקים מהנוף המדהים שסביב שהדבר כמעט אינו נתפס! אולי צריך ליחס זאת לרצון להסתגר ולכאבי הראש שהיו ללודוויג שהעדיף לישון ביום וכנראה העדיף את האפילה ואת עולם הפנטסיה, הברבורים והאגדות על פני המציאות. כשיצאנו חזרה אל האור- סבתא החליטה לרדת עם כרכרת הסוסים וחלקנו פנה לגשר מריה ברוק marienbrucke לתצפית על הטירה היפהפיה. (החזית הפונה אל הגשר אינה בשיפוצים!)
 לסיום הביקור, כשירדנו מהטירה- איתרה הקטנטונת שועל מתוק שבא לחפש משהו לחטוף בחניה, והשמחה היית כצפוי -רבה!

לקראת שקיעה המשכנואל אגם אייב Eibsee לתצפית קרובה על הר הצוגשפיצה Zuqspitze.
לאחר שטיפטף קצת כשהיינו בטירה פתאום הייתה התבהרות והכל נראה רחוץ ויפה.
 הספקנו לרכושבתחנת דלק כמעט אחרונה את מדבקת האוטוסטרדות האוסטרית והגענו כבר בחושך לכפר שארניץ בגבול אוסטריה.
לינה: FRANKENHOF SCHARNITZ צימר כפרי מקסים עם המיטות הכי נוחות והמצעים הכי צחורים בכל הטיול!
 הכפר עצמו קטן מאוד והמסעדות נסגרות מוקדם, בקושי הצליחו לארגן לנו טוסט לארוחת ערב..אבל מיטנוואלד קרובה מאוד וקניון לאוטוש כמעט במרחק הליכה!!