יום 7- טיול בחבל ברכסגדאן -מובלעת גרמנית בזלצבורגלנד והעיר זלצבורג !
יום ראשון היום ואנחנו קצת יותרנינוחים, קמים מאוחר יחסית ויוצאים רק לקראת 10:00. היום הנסיעות קצרות יותר והטיול רגוע יותר.
 מגיעים אל שפת
אגם המלכים KOENIGSEE כ-5 ק"מ דרומית לברכטסגאדן. לוקחים שייט עד סנט ברתלומה- 35 דק' קסומות בתוך התורקיז- ירוק הצלול הזה
(האגם הנקי באירופה ) במרכז האגם הסירה מדממת מנוע והמדריך מוציא קרן יער ומנגן בתוך השקט. ההרים עונים חזרה בהדים מסביב וזה רגע מיוחד. עוד קצת ואנחנו יורדים בתחנת הכנסייה החביבה מהמאה ה-12.מטיילים על שביל ליד המים, בתוך היער הקריר, המון פרחי בר, ברווזים, פרפרים...
 הפסטורליה בהתגלמותה. מי שרוצה, הולך לטעום את הפורלים המעושנים המפורסמים, ועורב שחור ממתין בסבלנות לשאריות.

לאחר השיט חזרה ממשיכים לביקור במכרה המלח בברכטסגאדנר- "הזהב הלבן "-SALZBERGWERK .
כמו שנכתב הרבה, זהו אותו הר עם כניסות שונות מאוסטריה ומגרמניה, הגבול גם מצויין מתחת לאדמה- מה שמרשים מאוד את הילדים. (להיות עם רגל אחת בגרמניה ורגל אחת באוסטריה מתחת לאדמה..)בסה"כ העסק דיי תיירותי וממוסחר ובאופן אישי אני הייתי מוכנה לותר עליו , אבל כולם נהנו מאוד מהחויה כולה, של ללבוש את הבגדים הלבנים המצחיקים, הישיבה המצופפת היסטרית על הקרוניות, המעבר מנסיעה בקרונית, להליכה, לשיט, לגלישה, שוב להליכה, שוב גלישה, נסיעה... והכל מתחת לאדמה! יש לנו מסורת של דירוג החויות בסופו של כל יום בסקאלה של 1 עד 10 ומה לעשות, המכרה קיבל דירוג גבוה....

כבר יומיים אנחנו גרים במרחק 15 ק"מ מזלצבורג היפה וטרם ביקרנו בה.. אז זה הזמן!מכוונים GPS ומצפינים, בדרך עוצרים לסיור קצר בארמון הלברון וגני מזרקות הפעלולים. HELLBRUNN SCHOSS WASSERSPIELE מצטרפים לקבוצה קטנטנה והמדריך קצת מאריך לטעמינו, אז פורשים באמצע- לא לפני שחוזים בהדגמה של ההומור המטורף של מרקוס סיטיקוס פון הוהנמס, שאפילו הקטנה אמרה לי בחשדנות קלה לאחר שחזתה במזרקה של דמויות נעות מכוח המים ומשמיעות קולות- "אמא, הוא לא קצת ילדותי?.."
 את ההומור של הצבי המשפריץ מקרניו היא דווקא אהבה, ורקדה לה מתחתיו עם המטרייה הדלמטית שלה!
 חונים במרכז העיר בחניון קרוב לקתדרלה של זלצבורג dom zu salzburg
מטפטף קלות אבל אנחנו מטיילים אל כיכר מוצרט וכיכר רזידנץ עם פסלי הסוסים, אל כיכר השוק הישן alter markt
היפהפיה עם הבניינים הפסטלים העדינים מהמאה ה-17. הרחוב הכי יפה הוא מדרחוב גטריידה- רחוב החיטה
getreidegasse
שכל השלטים בו מפורזלים בברזל, שומרים על ייחוד ועיצוב אך גם נותנים צביון אחיד לרחוב .החנויות היפותה מוכרות את הקוגל-מוצרט
וחלונות הראווה המעוצבים עם ביצי הפסחא וקישוטי הכריסטמס הנצחיים .מאוחרמדי לכל האתרים ואנחנו נהנים מהשיטוט בעיר ומארוחת ערב שמגיעה אחרי שכולנו כבר מתייאשים..15 ק"מ ואנחנו מגיעים מאוחר לליילה אחרון במלון בבאד רייכנהאל.

יום 8- פרידה מהאלפים ונסיעה דרך עמק הווכאו לוינה!
כמה אמיצים קמים מוקדם לרחצה בבריכה, הרוב מגיע לארוחת הבוקר אחרי אריזת מזוודות.( בטיול כזה, 3 לילות באותו מקום מרגישים כמו בית..)
 נפרדים מהחברים שחוזרים לברלין ומתחילים את הנסיעה מזרחה לכיוון וינה, עם עצירת פרידה מאיזור האגמים בעיירה החמודה סנט-גילגן .
הבוקר דווקא יפה ומטפסים עם הרכבל המחודש רבע שעה 1,500 מ' לנוף פנורמי משגע! 7 אגמים לא הצלחנו לראות אבל 6 בהחלט כן!!!
 בפסגה יש המון שבלי טיול חביבים, המון פרחי בר, כמה מרמיטות ונוף משכר!
נוסעים קצת פחות משעתיים עד מנזר מלק, שם עושים הפסקה . המנזר והגנים שלו נהדרים, הוא שולט על העיירה החמודה שמתחתיו בה ישבנו בבית קפה נחמד, שתינו קפה ואכלנו עוגות.כבר היינו לחוצים כי למרות שהרכב עד מחר בבוקר אצלנו- החלטנו להחזיר אותו עוד הערב כדי לא לשלם על חניית ליילה במרכז וינה סתם.פחות משעה ואנחנו במרכז העיר, מוצאים את מלון הדירות המופלא שנמצא 5 דק' הליכה מקתדרלת סן סטפן stephansdom
.פורקים מהר את המזוודות ונוסעים להחזיר את הרכב לסוכנות העירונית של יורופקאר.
משם, בהליכה של רבע שעהחוזרים למלון... איזה כיף! הכל כל-כך קרוב! (טוב, נו, לא במקרה..)

המלון שלנו בוינה: VILLA KUMPF ברובע הראשון, ברחוב שקט וצדדי אבל הכי קרוב שאפשר, נקי, יפה, לא יקר מאוד, כל דירה מצויידת במטבחון וכלים,
 בעל דירות נחמד ואוהד ישראלים, ביקר בארץ כמה פעמים ואוהב את המדבר שלנו. מומלץ בחום!! kumpfgasse 7 innere stadt

מכירים את העיר העתיקה של וינה לאט לאט, מזג האויר נפלא, השמש מאירה את צריחי הקתדרלה, כבר הלכנו שוב ושוב במדרחוב קרנטרkarntner
ממש בקצה הרחוב שלנו מסעדה איטלקית נפלאה DA CAPO
כנראה מבוקשת מאוד כי בקושי מצאנו שולחן פנוי ... היה ערב טעים ונעים וחזרנו כמה צעדים לבית הדירות שלנו.

יום 9- וינה!
קמים בבוקר מלאי מרץופותחים בקפה ושוקו בקפה אאידה המרכזי, היחידי כמעט שפתוח במרכז (לא נרשמה התלהבות..)
 פנינו לתערוכה של150 שנה לגוסטב קלימט במוזיאון וינה בקרלפלאץ. התערוכה פתוחה עד ה-16 לספטמב 2012 אך מכילה ברובה רישומים וסקיצות לעבודות הגדולות שעשה ופחות ציורי שמן. במובן זה הייתה מעט אכזבה, הילדים מצידם סבלו בשקט..(מזל שילדים לא משלמים במוזיאונים).
בהמשך הכיכר כנסיית קרל הבארוקית היפהפייה- KARLSKIRCHE אליה נכנסנו וטיפסנו עם מעחית וברגל עד קצה הכיפה האובלית כדי לראות מקרוב את ציורי הקיר העתיקים בני 275 שנה, המתארים סצינות דתיות בהקשר למגיפת הדבר ממנה נרפאה העיר.חויה מרשימה גם לילדים.

המשכנו רעבים לנאשמארקטNASCHMARKT ושם היה כיף לראות את כל דוכני האוכל המפתים משמאל ואת המסעדות המהירות מימין. מאחר שכל אחד חשק במשהו אחר התפצלנו : חובבי הדגים אכלו בnord see והאגף הצמחוני התיישב במסעדה סינית כיפית לנודלס ,פד-תאי וחלב קוקס לקינוח.העיקר שכולם היו מרוצים. מאוששים המשכנו עוד כמה צעדים אל בניין תנועת הסצזיון SECESSION אותו הקימה "קבוצת הפורשים"מהסגנון הקלאסי בציור, אמנות ומוסיקה ושעבר גלגולים רבים. היום שווה ביקור רק לחובבי קלימט המושבעים כי ציור הקיר המשתרע על פני 34 מ'- הפירוש החזותי לסימפוניה ה-9 של בטהובן כפי שהבין אותה קלימט- מוצג במרתף הבניין.
על מדרגות הסצזיון, הילדים מרימים דרישה לעשות עכשיו משהו יותר מסעיר לילדים, וכך אנחנו מתפצלים שוב לאלה שממשיכים להסתובב בעיר ואלה שנוסעים לגן החיות בארמון שונברון SCHLOSS SCHNBRUNN עם הילדים .(אני.)
ובכן, כבוגרי הרבה גני חיות בעולם, אנחנו מעידים על גן החיות של וינה כשווה בהחלט ביקור. חוץ מזה שהוא גן החיות הותיק ביותר באירופה ויפה לראות בו את הכלובים הקלאסיים היפים מהברזל (שטוב מאוד שאינם מאוכלסים בחיות- במקום אחד, ליד הברדלס, השאירו את הכלוב ולמעשה האנשים צופים מתוכו בחיה במתחם המגודר ולא ההיפך! מחזיר טיפה לפרופורציה..) מתחם כלבי ים נחמד, פינגווינים, דובי הקוטב בשיפוץ, על השביל העליון אפשר לותר אם ממש ממש עייפים כבר..,גולת הכותרת ללא ספק הן שלוש הפנדות החמודות, שלועסות בחן וללא הפסקה עלי במבוק קרוב קרוב אל המבקרים אך עם הגב אליהם..
היה כיף, אבל גן החיות של פראג עדיין מוביל.
היינו שלוש שעות תמימות, עברנו בדרך דרך החממות בגנים, וחזרנו למקום המפגש הקבוע שלנו בעיר- ספסל העץ מול הקתדרלה.
 מבקרים עוד בכנסיית סנט פטר הבנויה על חורבות מקדש רומי- ולדעתי היפה בכנסיות וינה שראיתי.אוכלים ארוחת ערב במדרחוב ליד הכנסייה ומקנחים בגלידה של רשת zanoni &zanoni בסניף המרכזי שבתוך מעדניית יוליוס מיינל בכיכר גרבן ממש דקות לפני הסגירה.
 האמת? גלידה טובה אך לא שונה מהותית מהאחרות..

יום 10- וינה והבייתה!
יום כמעט מלא בוינה, הטיסה ב20:30 בערב .ואני מקבלת בוקר חופשי להשלמות קלימט וחבריו בארמון
הבלוודר העליון SHLOSS BELVEDER.
 הארמון קצת רחוק ממרכז העיר אבל אני נהנית קצת לטייל לבד אחרי הטיול האינטנסיבי. מגיעה ממש בפתיחת השערים וטוב שכך- כי הספקתי לראות עם מבקרים בודדים נוספים את התערוכה המדהימה שערכו מהאוסף הקבוע של הגלריה האוסטרית לכבוד 150 שנה לקלימט. כאן כמות התמונות עצומה, מכל התקופות, עם כל ההקשרים- תענוג אמיתי! ממשיכה לאגפים הנוספים המלאים בעבודות של קוקושקה ואייגון שילה, עבודות אימפרסיוניסטיות וציורים ריאליסטים. אוצרות אינסופיים וכל זה רק בארמון העליון !! אחרי שעתיים וחצי ושטף של מבקרים שמציף את הארמון- יוצאת אל הגנים הבארוקיים הנפלאים לכיוון הארמון התחתון כשכל וינה פרושה ממול !!
הפגישה המסורתית על הספסל מול הקתדרלה ואנחנו ממהרים להשלמות אחרונות- כמו לראות את הסוסים בארמון הופבורג (מריחים אותם, רואים את הקש אבל גם למבט חטוף צריך להירשם לסיור או לתרגול הבוקר..),כיכר היהודים והאנדרטה לזכר 65,00 יהודי אוסטריה,כיכר הוהר מרקט והשעון עם 12 השליחים, הפרלמנטובניין העירייה עםפארק העירייה עמוס הורדים. חויה נחמדה היא גינת הכלבים הוינאית אליה מגיעים בשמחה וכשכושי זנב כל הולכי הארבע. ..
כיכר מיכאל היפה פעם אחרונה, נפרדים מהבניין של אדולף לוס השונה כל-כך ועם זאת משתלב כל כך בסביבה המקושטת .הבניין שהרגיז כל-כך את הקיסר
שקרא לו" הבניין עם חורי העינים ללא ריסים"ואילץ את האדריכל לפחות לתכנו אדניות פרחים. .דווקא נעים לראות את ההרמוניה בינו לבין סביבתו 112 שנים אחרי בנייתו ,הבניין שאדריכלו קבע כי " קישוט הוא פשע" דווקא חי יפה עם שכניו המפונפנים..!
 מסיבת פרידה מהעיר בקפה דימל המפורסםDEMEL במדרחוב קולמרקט 14
 ואנחנו כבר בדרך לשדה התעופה .....