הקיץ הזה הצלחנו לבצע תכנית שדיברנו עליה שנים- מפגש משפחתי בן 3 יבשות באזור האלפים הצרפתים ואגם אנסי- שם הסתתר אבי כשהיה ילד במלחמת העולם ה-2. למפגש עצמו הוספנו המון טיולים יחד ולחוד, וצרפנו גם 5 ימים מקדימים בפורמט מצומצם בשוויץ.

על החלק השני אפשר לקרוא כאן: חלק 2

הבית שמצאנו למפגש של שבוע-בעיירה מנטון הצמודה לטלואר, בגדה המזרחית של אגם אנסי.

Menthon-St-Bernard- Chalet Le Murget - Lac d'Annecy

זהו בית גדול בן 2 מפלסים ו-6 חדרי שינה עם תצפית נהדרת על אגם אנסי, על הטירה של מנטון-סן ברנרד וההרים שמסביב. סלון גדול סביב האח, וחדר אוכל עם נוף פנורמי לאגם עם יציאה לגינה ולמרפסת. גינה גדולה עם נוף לאגם ולטירה של מנטון, גישה ישירה לפארק הטבעי של רוק דה שר ומועדון הגולף. Réserve naturelle du Roc de Chère- מצוק גיר ענקי הנופל לאגם אנסי עם נוף מרהיב של האגם. השלה ממוקם ביציאה הדרומית של הכפר מנטון סנט ברנרד לכיוון טלואר על מגרש של 2,500 מ"ר. לאגם: 10 דקות הליכה 2 דקות ברכב. לכפר: 5 דקות הליכה, כ-70 מ' מרכז קטן עם חנויות וסופרמרקט ליד כנסיה. דקה ברכב. החסרון היחידי- התקשורת עם בעלי הבית מארק ומארי-כריסטין- רק בצרפתית..וגם השכרת הבית דרך אתר לא פשוט.

הנופים מהבית מדהימים- האגם, הצוק של רוק דה שר וטירת מנטון.

Château de Menthon-Saint-Bernard במנטון יש גם טירה יפהפייה-

נבנתה במאה ה-11, עוברת בירושה עד היום לצאצאי משפחת מנטון. רק 8 חדרים פתוחים למבקרים ובכל השאר (כ-107) ממשיכה להתגורר המשפחה.

Talloiresהעיירה הצמודה למנטון עד כי קשה להבדיל בגבול ביניהן, 10 ק"מ מאנסי, לחופו של האגם עם מפרץ ומעגן–מונצחת בציור של פול סזאן.

לאחר מפגש מרגש ושיחות אל תוך הליילה, קמנו למחרת בבוקר, אכלנו ארוחת בוקר מפוארת (כל יום היה מתנדב אחר שקם ממש מוקדם להביא קרואסונים מהמאפייה במרכז הכפר)-

ומיהרנו לצאת כל החבורה לטייל ביחד. מאחר שחתך הגילאים נע בין 8 ל-83, חיפשנו מסלול שיתאים לכולם . כזה הוא הקניון קניון גורג' דה פיאר - Gorges du Fier

(כ-45 דק' 26 ק"מ מהשלה. מערבית לאנסי)

זהו מסלול קצר בקניון מרתק ביופיו ,מעט מערבית לאנסי –בחלקו הראשון מורכב המסלול מהליכה על גשרים בחלק הקניוני הצר מעל נהר פיר הזורם בעוצמה בשל הפשרת השלגים. הליכה של כ- 3/4 שעה הלוך ושוב,תחילה בקניון צר בין קירות שהולך ונפתח לנוף רחב יותר.חזרה באותה הדרך.ניתן לטייל רק בחודשי האביב או הקיץ. בחורף סגור בשל סכנת שטפונות.

פתוח:9:30 – 19:15 (last entry at 18:15) Adults5,50 € Children (7 to 15 years inc.)3€

מסלול מסודר (מסודר מדי אפילו?) ומשולט.

*בקרבת הקניון ממוקמת טירת מונרוטייה. והגנים הסודיים Château de Montrottier -

1561 Route de Lagnat,* 74150 ‪Vaulx,‎ -הגנים הסודיים- Jardins Secrets – Vaulx

עם סיום הטיול- אנחנו מתפצלים. אנחנו עם 3 מכוניות אז זה קל. ההורים רוצים לחזור ולנוח בשלה. הבנים רוצים לרכב על אופניים סביב האגם. הצעירים יותר מושכים לכיוון חוות סוסים הנמצאת על שפת האגם. ומי שטרם ראה את העיר רוצה להסתובב בה קצת. קובעים לקראת השקיעה להיפגש בתצפית יפהפיה מעל האגם וכל אחד פונה לדרכו.

טיולי אופניים סביב אגם אנסי

אפשר להקיף את אגם אנסי באופניים. היקפו של האגם כ-42 ק"מ. בצדו המערבי נסלל מסלול ייחודי לאופניים-באורך של כ-16.5 ק"מ. בשאר ההיקף השביל קטוע לסירוגין ולכן פחות בטוח. לכן מומלץ לנסוע הלוך-חזור בצידו המערבי של האגם, בחלק המיועד לאופניים- במסלול דרך הבולנז'רי ב- Duingt - עד שמורת הטבע -Bout du Lac בדרום האגם וחזרה לאנסי.

בחוות הסוסים, מסתבר, מלאים לגמרי. כל יום יש 2-3 טיולים אבל צריך להירשם מראש. לכן אנחנו ממשיכים לדרום האגם- לחוף מסודר הצמוד לשמורת הטבע בו דו לאק. כאן יש חוף רחצה קטנטן עם השכרת סירות וסירות פדלים, שירותי בול קליעה ומזנונן. הכניסה לחוף חינם, חניה בתשלום לפי זמן שהייה.

האגם נראה יפה ושלו ,ואנחנו שוכרים סירת פדלים לארבעה. מייד כשמתרחקים מהמעגן מבינים שמה שנראה על פני השטח לא משקף את מצב המים ואנחנו בקושי שולטים בסירה, האגם ממש לא שקט! מה שמוביל להרבה צחוקים ומעט תמונות מצולמות.. מעלינו רחפני הגלישה בדרך לנחיתה מהעבר השני של האגם.

לקראת שקיעה מגיעים אל מעבר ההרים שמככב כל שנה בטור דה פראנס-

תצפית מעבר ההרים -MONTMIN-col de la forclaz.

תצפית מרהיבה על אגם אנסי ממרפסת מסעדת אדלווייס וסביבתה.D42על כביש

Hôtel - Restaurant L'Edelweiss .La Forclaz, 74210 Montmin

לא כולם היגיעו עדיין לנקודת המפגש- ואנחנו מחליטים לטפס לתצפית האמיתית היפה- נקודת יציאת גלשני הרחיפה- כ-20 דק' של טיפוס נוסף לצד דרך שרק רכבי הגולשים מורשים להיכנס אליה. כאן למעלה המראה עוצר נשימה: עשרות גלשנים באוויר,וברקע האגם הציורי בשקיעה.

כמעט בקרני השמש האחרונות- מגיעה גם שאר החבורה, ויחד איתם גם סטפן, קרוב המשפחה הצרפתי ששמע שיש פגישה משפחתית- ונסע 6 שעות ממערב צרפת שם הוא גר כדי לבלות איתנו כמה ימים !.כמובן, כמו צרפתי טוב, הביא איתו בקבוקי יין ואת הערב אנחנו מבלים בהתעדכנות הדדית.

אבא שלי עם שני הנכדים הכי צעירים, על רקע נופי ילדותו.

למחרת, יום ההולדת של התאומים- יום שמש יפהפה ואנחנו נוסעים ליום טיול שלם במרחק של 90 ק"מ, ב שמורת הטבע- Cirque du Fer à Cheval

עצירה קטנה בדרך ב- Le Grand-Bornand- גראן-בורנאן כפר סאבוה טיפוסי עם כיכר שוק, כנסייה וחנויות מרכזיות, כשעמק Bouchet המרהיב ברקע, למרגלות הרי Aravis.הכפר יושב בשני גבהים שונים: גראן-בורנאן ממוקם בגובה 1,000 מ'.

מעט לפני השמורה עוצרים שוב בעיירה היפה Sixt Fer à Cheval שנבחרה לאחת היפות באלפים הצרפתים. בנהר גיפרה החוצה אותה עושים רפטינג והיא אכן יפהפיה, וכך גם כל הסביבה.

שמורת הטבע- Cirque du Fer à Cheval

בשמורה יש כמה אפשרויות למסלולים- אנחנו מתחילים לצעוד יחד ובהמשך מתפצלים. (כבר אמרנו טווח הגילאים: 8-83).

שמורת הטבע הנמצאת מס' ק”מ מהעיירה היפה- עוצמתית ומרהיבה ,בראשיתה- עמק בצורת פרסה, שנוצר מנסיגת קרחונים, מוקף צוקים גבוהים ותלולים, מהם נופלים עשרות מפלי מים!

אחר כך צועדים בתוך ערוץ שהולך ונסגר , לצד נחל המנקז אותו. המסלול מעגלי,נגיש , משולט וקל לטיול. (למעט הקטע האחרון של "סוף העולם" עליו ניתן לוותר, למרות שהמאמץ שווה!.)

עם הפשרת השלגים המפלים עוצמתיים יותר. בסוף הקיץ מרשים פחות. יש בעלי חיים, צריך מזל כדי לפגוש בהם. הלכנו כולנו יחד כשעה עד בקתת Prazon שם השארנו את ההורים לנוח, לשתות קפה ולאכול ארוחת בוקר. הנוף מהבקתה מקסים!

משם- המשכנו בשביל המסומן לכיוון Fond de la Combe לנקודה בשם "סוף העולם- "le Bout du Monde"עם המפל המרשים ונוף יפהפה. אם לא רוצים לטפס (טיפוס קצת קשה)- אפשר לחצות את הגשר ולחזור בגדה הנגדית (השמאלית, בכיוון חזרה) של נחל הGiffre- . כאן המפלים זורמים בעוצמה רבה יותר.

הטיול כולו לקח כ-3,4 ש'. חלקנו חזרנו בדרך גבוהה יותר, דרך יערות יפהפיים השונים מאוד מנוף ערוץ המים והמפלים. כולם נהנו מאוד ואפשר לומר שהמסלול באמת מתאים לכל אחד.

כשנפגשנו שוב, באיזור החניה- נסענו יחד לצפות ב מפל La cascade du Rouget קצת דרומה מהעיירה sixt fer a cheval הנגיש לרכב מכביש D29. לא לוותר, קרוב מאוד לשמורה , ממש על הדרך ומרשים מאוד !.

לסיום היום הנפלא הזה- נסענו לעיירת הסקי היפה הסמוכה- Samoëns.

אחת העיירות ההרריות הציוריות ששומרת על קסם איזור סבואה. עם כיכר שוק מרכזית שוקקת חיים בה עומד עץ לימון מרשים, Le Gros Tilleul, נטוע מ-1438., בתי אבן היסטוריים- עדות לכך שסמואנס הייתה מרכז סתתות אבן מסורתי. יש גן בוטני מעניין במרכז העיר,ביום רביעי יש שוק!

מוצאים מסעדה שמוצאת חן בעיננו -לה קלרין-(ויכולה לארח חבורה של 13 איש) לחגוג יומולדת לתאומים שלנו!

La Clarine- Grand Massif Domaines Skiables, 82 Avenue Cognacq Jay

אחרי יום עמוס וחוייתי חוזרים מאוחר לשלה שלנו..