יום 6 / 7- מוסקבה
פחות משעה טיסה מסנט פטרסבורג ואנחנו נוחתים במוסקבה, קצת אחרי חצות.
יש לנו יממה בלבד בעיר- והחלטנו ללון קרוב ולצאת בבוקר לבקר בעיר.
החלטה שהוכחה כמוצלחת- המלון ממש קרוב, יש שירות הסעות חינם של המלון, אבל טוב יותר- המלון נמצא כ-5 דק' הליכה ממרכז קניות ותחנת רכבת האקספרס לעיר (בניין כתום עז)- שמתחבר למבנה הטרמינל עצמו!
 יותר טוב מזה?
Park Inn by Radisson Sheremetyevo Airport Moscow
Mezhdunarodnoe Shosse 1 Khimki district Moscow, 141400 Russia 1-866-599-6674
אתר: www.parkinn.com/airporthotel-moscow

קמים בבוקר,חבל לנו להפסיד זמן, ארוחת בוקר במלון, משאירים חפצים בחדר המזוודות- ופונים לתחנת רכבת האקספרס.(יש דרכים זולות יותר- אוטובוס, למשל. אבל הפקקים, והזמן.. )
 נמל התעופה הבינלאומי שרמטייבו (Sheremetyevo) נמצא 26 ק"מ ממרכז העיר. רכבת האקספרס Aeroexpress, www.domodedovo.ru/en/main/getting/1/aero
 יוצאת כל חצי שעה עגולה. הרכבת מגיעה לתחנת המטרו Belorusskaya, כעבור כ-35 דק'.
(תחנת בלארוס)- (רוסית: Белорусская) נפתחה ב-1952.מכוסה בפנלים של גבס ושיש לבן וב-10פסיפסי תיקרה
צבעוניים, המתארים אירועים מחיי היום יום במדינה הקומוניסטית .
כבר בכניסה למטרו ברור כי כאן זה לא סנט פטרסבורג!
אין כיתובם בכלל ברוסית, מוכרות האסימונים חסרות סבלנות, העומס עצום וקוי המטרו רבים ומסועפים!
 למרות ההכנה והכל, נאלצנו להסתדר עם "ניווט עיוור"-(קו ירוק, 5 תחנות..) מה שעזר לנו זו האינפורמציה הבאה:
ברכבות הנוסעות לכיוון המרכז שמות התחנות מוכרזות ע"י קריין גבר, בכיוון ההפוך, - מוכרזות ע"י אשה.. כך גם בקו המעגלי החום - בכיוון השעון שומעים את קולו של הקריין, ואילו נגד כיוון השעון -; הקריינית.!

מפת המטרו של מוסקבה להתמצאות:
www.stokart.ru/netcat_files/544/447/h_148c570214bb3be16cf2ac7a32dc9d52

כך ירדנו (תחנה אחת יותר מדי)- וצעדנו מעבר לגשר ולנהר כשמולינו חומות הקרמלין וכנסיית ואסילי הקדוש!

בחניה שלפני הכיכר האדומה, לימוזינות בכל הצבעים והצורות חולפות (בורדו, ורוד בזוקה, לימוזינת רולס רוייס...)
 הילדים מרוצים! מבחינתם אפשר להישאר כאן.
קתדרלת ואסילי הקדוש- (Vasilia Blazhennogo sobor)או סנט בזיל (ST. BASIL)
תאומתה של כנסיית הדם השפוך בסנט פטרסבורג ,החולשת על נופה של הכיכר האדומה במגדליה הצבעוניים -; הקתדרלה נבנתה בהוראתו של איוואן ב- 1561- לציון נצחונו על הטטארים המונגולים בקאזאן. מבפנים צנועה יותר .
 פתוח: ד'-ב' 11:00-17:30 (סגור ביום ג')

ממשיכים בדופן הימנית של הכיכר האדומה-מבנה מרשים: גום (GUM), חנות הכל-בו הגדולה ברוסיה.
 נכנסים פנימה- יפה ונעים, סקיילייט עם אור יום, חנויות מותגים, דוכנים מטופחים,נראה נחמד.

אנחנו בכיכר האדומה !!! (Krasnaya Ploshchad) -red square -;
הכיכר האדומה המפורסמת במוסקבה,ליבה של רוסיה!. לא יפה באופן יוצא דופן, אבל סימלית כל-כך..
פועלים מפרקים פיגומים של עצרת או אירוע שהיה אתמול ומוקרן על מסכים, לכן חלק מהכיכר עדיין חסום לכניסה ואת המאוזוליאום של לנין (Mavzoley VI Lenina) אפשר לראות רק מרחוק (ממילא סגור היום).

ובדופן הצפונית-המוזיאון הלאומי להיסטוריה (Gosudarstvenny Istorichesky Muzey)
 מקיפים את הכיכר מצפון, עוברים על פני כנסיית קזאן הקטנה- ופנינו אל
הקרמלין (The Kremlin)- המבצר.
 הלב הפוליטי ההיסטורי של רוסיה-מקום מושבם של המלכים, מבצרם של המנהיגים הקומוניסטים וכיום משרדו של נשיא רוסיה ומוזיאון ענק, ממוקם על גבעת בורוביצקי (Borovitsky) שמעל נהר מוסקבה, ממערב לכיכר האדומה, ומוקף חומות ומגדלים דומים זה לזה.

התורים משתרכים מכל הכיוונים ומתנקזים לבקתה קטנה בגני אלכסנדרובסקי. כאן גם חם יותר מסנט פטרסבורג ואנחנו כמעט מוותרים. כשמתקרבים מתבררת שיטת המכירה ה"מתוחכמת"- יש שעות מכירה לשעות מסויימות של כניסה לבית האוצר. רוב האנשים עומדים ומחכים לשעה שיתחילו למכור כרטיסים.. לנו הספיק ביקור במתחם הקרמלין ובכיכר הקתדרלות המהווה את לב המתחם. כולל כניסה אליהן. המחיר הוא חצי, וממילא לא היה לנו יותר משעתיים-שלוש.
 כך, אחרי שעה וחצי בשמש- נכנסנו פנימה, על גשר מול מגדל קוטאפיה.
אתרים מרכזיים שביקרנו במתחם הקרמלין:
 • קתדרלת העלייה לשמיים (Assumption Cathedral; Uspensky sobor) מ-1479 עם ציורי קיר מ 1943. חמש הקאפלות בעלות הכיפות המוזהבות, שלאחר מאה נבנתה מחדש עם 9 כיפות.
• כנסיית 12 השליחים .
• מגדל הפעמונים הלבן של איוואן הגדול (Ivan the Great Bell Tower; Kolokolnya Ivana Velikogo) הבולט במגדליו עטורי הכיפות המוזהבות.
* פעמון הצאר (Tsar kolokol) העצום שמשקלו 202 טון. שיוצר עם פגם ומעולם לא נעשה בו שימוש.
* תותח הצאר (Tsar pushka) הסמוך שמשקלו כ-40 טון ומעולם לא שימש לירי.
• כנסיית הצגת הגלימה מ-Tserkov Rizpolozhenia) 1485- עם תערוכת איקונות על לויחות עץ עתיקים.
• קתדרלת המלאך מיכאל מ-The Archangel`s Cathedral; Arkhangelsky sobor) 1508- הבנויה בסגנון רוסי עם השפעות ונציאניות,עם ציורי יום הדין וקברים של יותר מ-50 מאצילי רוסיה, ביניהם איוואן הגדול ופטר הגדול.
 בסוף הביקור טיילנו על קצה טיילת חומת הקרמלין הצופה על נהר מוסקבה.

מפה תלת מימדית טובה של הקרמלין-
 אחד ממגדלי חומת הקרמלין עם סמל הכוכב בראשו-

כיפות הבצלים המוזהבות
 יש עוד המון מה לראות במתחם הקרמלין- אבל אנחנו יצאנו ופנינו לכיוון רח' ארבט הישן-
ברובע ארבאט (Arbat) -נמצא ממזרח למרכז העיר, אל מדרחוב אוליצה ארבאט (Ulitsa Arbat) הידוע הנמתח לאורך יותר מקילומטר, שעבר שיפוץ בשנות ה-80, על בתיו המפוארים , בתי הקפה והחנויות, רשתות המזון המהיר ומופעי הרחוב המאולתרים. חביב, לא התרשמנו עמוקות. ציפינו למצוא רחוב אחר בעיר עצומה כזו.
 מפת הרחוב עם המותגים המסחריים (לא הכל מעודכן)-
www.gweep.net/~saki/gallery/albums/Moscow-Maps/Arbat_need_to_find_something_similar_in_English.sized.gif

בקצה הרחוב עומד אחד ממבני 7 האחיות היפים שבנה סטלין: בניין משרד החוץ - 27 קומות.
 בחזית -סמלי ברית המועצות. שם גם ירדנו חזרה אל המטרו- תחנת ARBATSKAYA
 הספקנו לעבור גם בתחנת MAYAKOVSKAYA היפה ( 34 פסיפסי תקרה "עתיד הסובייטי 24 שעות ביממה.")
 והמשכנו לכיוון המלון ושדה התעופה כדי לתפוס את טיסת הערב המאוחרת לתל אביב..