יום קצר וקל יחסית של טיפוס לlac blanc- כ-500 מ' וירידה ממנו של כ-500 מ',

היום מתחיל בחויית הזריחה על המון בלאן!
אור ראשון מאיר את הפסגות המושלגות היפהפיות, הנקיות מעננים!
 העיר שמוני מונחת בעמק, ישנה, חשוכה עדיין.
 אפילו מראה הכביסה שלי לא מוריד מיופיו של ההר!
 ארוחת בוקר חביבה, נפרדים מהילה והדר שיוצאים ליום האחרון במסלול, ומתחילים לטפס יחד עם כל מטיילי היום שהשכימו והיגיעו ברכבל הראשון משמוני. כך זה נראה כשמטפסים מעט מעל הבקתה:

וכך נראית הדרך כשהטיפוס מגיע לקטעים הסלעיים יותר. אנחנו בשמורה של aiguille rouges
(ה"מחטים" האדומות- בשל הצורה המשוננת של ההרים), שלוגיות ואגמונים קטנים של מיים שהופשרו,
 מעט צמחייה ומעט פרחים, והמון מסלולוני משנה שפורצים המטיילים במקביל לדרך.

אמנם התרמיל נשאר בחדר הציוד של הבקתה, אבל הטיפוס בכל זאת מאתגר.
המראה שמתגלה בסופו מעתיק את נשימתי!!!
את האגם הלבן ראיתי בהמון תמונות של מטיילים מכל העולם, ובעשרות סיפורי דרך שקראתי..
עדין, זה לא כמו להיות שם! והכל שונה בגלל השלג הרב במקום, האגם כמעט קפוא לגמרי..
 לבן ותכלת ואפור וחום..לכל זה מתווספים העננים שהבטיחו גשם היום..

לנו לא אכפת כלום. מתמקמים במרפסת של ref lac blanc 'ליד הבנים שכבר הספיקו לטעום מעוגת האוכמניות המפורסמת! ג'ו ממלמל: "יכולתי להתרגל לזה.."

העוגה אלוהית! אוכמניות שחורות-בורדו חמצמצות- מתוקות..
 וכל הלבן הזה...

מבלים למעלה כשעה, הבנים יורדים ראשונים כדי להספיק להמשיך עוד קצת בדרך, אנחנו מבלות עוד קצת בסביבת האגם ומתחילות לרדת חזרה לבקתה. הירידה קלה יותר, ממול ממשיך זרם האנשים להגיע..
בשלב מסויים אני שוב מתחברת למוסיקה שלי באוזניות, יש איזה עצב קטן שמתגנב על המסע שמסתיים לו בצעדים אלה..ויחד עם זה גם גאווה גדולה.
פרידה מהצוות המתוק של הבקתה- שחזרו שוב למשמרת ערב- ורכבל למטה.
שוב, באיזה נס קוסמי לא ברור- כך על ספסל בתחנת אוטובוס אקראית אנחנו פוגשות את הבנים שירדו ברגל מההר.
 לו היינו קובעים פגישה, לא יכולנו לדייק כך!!!

המלון שלנו הוא לא פחות ממפנק. ונבחר ע"י דורון בזכות הבריכה הצופה אל המון-בלאן.
 לינה: les aiglons resort & spa (לזוג-170 אירו) www.aiglons.com/en/
קבענו בערב לאכול יחד עם הדר והילה, והמסעדה שנבחרה לחגוג את סיום המסע ,
 בהמלצת הצחקנית מהבקתה בהרים- caleche, במרכז המדרחוב.