יום 3- קניון לאוטש ,ביקור באינסברוק מעבר גרלוס ומפלי קרימל.
מתעוררים לבוקר יפהפה ובהיר. לאחר ארוחת בוקר נחמדה אצל בעלת הצימר היעילה,
 אנחנו כבר מחפשים את הכניסה מכיוון מיטנוואלד, גרמניה אל קניון לאוטש"נקיק הרוחות"LEUTASCHER GEISTERKLAMM מתוך כוונה לטייל במסלול הגובלנים והמפל.המסלול הכחול והירוק- הקצרים יותר. אוסטרית גבוהה, מוצקה וקשוחה שאנו פוגשים בדרך- נוזפת בנו ושולחת אותנו מייד אל הכניסה מהצד האוסטרי, לא לפני שהיא מדווחת שלה , המסלול, לוקח לא יותר משעה- לגבינו היא לא יודעת...
 אנחנו מחליטים ללכת על המסלול האדום- הארוך יותר, האוסטרי moutain spirit gorge trail שמתגלה כמסלול יפה ביותר, מחציתו על גשרי מתכת תלויים ממש מעל הנקיק והחזרה במסלול המעגלי דרך יער יפהפה וטחוב. הילדים נהנים מהטיול,לאורך הדרך ישכמה תחנות חביבות עם התנסויות שונות, עשוי מאוד יפה ובצורה שאינה פוגעת בחוית הטיול בטבע. אין ספק, פרוייקט מוצלח משותף לשתי המדינות. הכניסה חינם, החניה בתשלום. (למפל- כניסה בתשלום).

ממשיכים דרך זיפלד היפה אל אינסברוק.
INSBRUCK. חונים במבנה חניה ליד נהר האין, קרוב מאוד לצנטרום. התכנית- לטייל ולהתרשם מהעיר, מהאוירה, ללא ביקור באתרים.
מדרחוב הרצוג ורח' מריה תרזה הראשי הומים מאדם. כמויות אנשים במדרחוב כמו שטרם ראינו. "גג הזהב" אכן יפה ומרשים, הנהר שוצף וחזיתות הבתים הצבעויות שלאורכו משתקפות יפה במיים. אנחנו עוצרים באחד מבתי הקפה, היכן שמצאנו שולחן פנוי לכולנו, למען האמת. טוסטים לילדים שכבר רעבים, קרם שנידט וקפה לגדולים
ואחרי כשעה וחצי בעיר אנחנו ממשיכים למעבר ההרים גרלוס (מדלגים בצער- לא כולם- על עולם הקריסטל של סברובסקי )- כדי להגיע למפלי קרימל .כבר בדרך גרלוס המקסימה מזג האויר משתנה, אנחנו מטפסים אל הפס, אל העננים...שאריות קרח ושלג שנשארו מהחורף בכל שיפולי ההרים והמראות נהדרים! ממהרים אל העיירה הקטנה קרימל כדי לרכוש את כרטיס הזלצבורלנדקארד.
 (ל-6 ימים - החל מילד שלישי חינם, למרות המחיר עדיין משתלם, מחזיר עצמו כבר באתר הרביעי או החמישי.) , תופסים מונית לתחנה השנייה- למפל המרכזי, כי כבר הבנו שעם הגשם המתקרב לא נוכל להגיע למפל העליון. ליד הנחל-נהר עורכים פיקניק קצר של לחמים טובים וגבינות , משאירים את סבתא בקפה למעלה לצפות על הנוף ומתחילים לגלוש למטה לאורך המיים הדוהרים. השביל עובר בתוך יער סמיך וכך גם טיפות הגשם מגיעות קצת באיחר, אבל הסוף הוא שכולנו מסתופפים תחת סלע ענק ומסתתרים מפני הגשם עם עוד משפחה ישראלית שפגשנו. לאירופאים זה לא מזיז.. יש כאלה שרק עכשיו מתחילים לטפס, ברגל כמובן.. בהפוגה ממשיכים ומגיעים דיי רטובים למטה למרות השכמיות והמעילים, הילדים רוקדים את ריקוד הגשם...

בדרך לאוטנדורף, הכפר שלנו ביומיים הקרובים- הכל מתבהר, השמש יוצאת והכל נראה יפה ורחוץ !!
לינה :
pension koch dorfplatz 3 uttendorf
הוזמן הרבה בגלל המיקום שלו שהתאים לאופי הטיול שלנו- טיול שאינו טיול כוכב, אבל הוכיח עצמו כמקום שווה ונעים ביותר! מאחר שהתבהר החבר'ה לקחו אופניים מבעלת הפנסיון החמודה, ודיוושו להם אל אגם אוטנדורף הסמוך.
 ארוחת ערב מאוחרת אכלנו במסעדה האיטלקית HORFARTER בstuhlfelden , שהומלצה כאן בפורום (תודה!) והייתה מוצלחת ביותר ובמחירים סבירים.(בחצי הדרך למיטרסיל, על הכביש הראשי bundesstrasse 168 stuhlfelden )

יום 4 -מעבר ההרים הגדול גרוסגלוקנר !
נכון שידענו שצריך לעשות את התכנית הזו רק ביום יפה ובהיר, אבל מה לעשות שהתחזית לימים הבאים היא רק גשם וגשם? נפלנו על שבוע כזה ואם רצינו לראות משהו הייתה רק אפשרות לשים את כל הציוד בתיק, להצטייד באופטימיות ולהתנחם בעובדה שבארץ עכשיו 37 מעלות וגל חום מטורף!
 אז החרוצים שביננו קמו מוקדם לביקור במרכז המבקרים ומוזיאון הטבע של פארק הלאומי הוהה טאורון במיטרסיל- שהיה קצר ,יפה וקולע- עברנו לאסוף את כולם, לתדלק ולהגיע לפארק חיות הבר פרלייטן FERLEITEN WILDLIFE PARK שנמצא ממש בשערי הכניסה לדרך הנופית של הגרוסגלוקנר.
הפארק לא גדול, ממוקם בתוך הנוף המדהים הזה, ממולו מפל מיים שאינו מבייש את קרימל, חלק גדול מהחיות מגודרות באחו ירוק ונהדר ואפשר לטייל לידם- רק בשבילים כמובן!)בכניסה ניתן לקנות שקית אוכל , אך לפי נסיוננו כבר ב11:00 בבוקר החיות כבר לא היו ממש רעבות. . טוב, חוץ מהעיזים!
 הייתה חויה וכולנו נהנינו מאוד, מצורפת תמונה של הג'מוס מפרלייטן כמחווה לג'מוס מהפורום שבטיפים שלו השתמשנו ללא סוף בטיול.

מטפסים למעלה בדרך היפהפיה GROSSGLOCKNER
במקום הגבוה ביותר (2,572) רואים רק עננים ובאמת לא רואים ממטר,הילדים משתעשעים בשלוגיות ובאיזורים מקורחים ולא אכפת להם יותר מדי מהנוף שנסתר מאיתנו. מלחמות שלג אפשר לעשות וזה מה שחשוב.
באיזור הפורח ביותר לאורך הכביש תחנת SCHONECK הכל בהיר יותר ויש מסלול חמוד בנושא פרחי בר ודבורים (עם הדמייה של מה רואה דבורה ומה מריחה דבורה!), קרחון פרנץ יוזף מתגלה לפרקים, המרמיטות יוצאות לשמחתינו, אבל דווקא את המקום היפה ביותר בדרך הוא עיקול בדרך לפני הקרחון עם סדרת מפלים הנוצרים ממי הפשרת הקרחון ומתנקזים לאגמון קטן ולסכר למפל קטן יותר הנראה מהכביש. מומלץ מאוד להדחק לחניה הקטנה- מס' רכבים בלבד- ולטייל שם. מסלול קטן של כחצי שעה סה"כ ושווה כל צעד. פיצוי מזערי על סכר קפרון שויתרנו עליו בגלל מזג האויר. התכנית להמשיך למעבר ההרים עם רכבת המכוניות נגנזת בשל דיווחים על תנועה לא שגרתית וזמן הגעה לא סביר- ואנחנו יורדים באותה הדרך-היפה- אל סניף מקדונלד'ס בעיירה הראשונה- לשמחת הילדים שמבקשים לדגום את התפריט האוסטרי של הרשת הפופולארית. . משם נוסעים לבריכה מחוממת ומקורה במיטרסיל (בכרטיס הזלצבורגלנד) שמהווה פיצוי קל על הגשר התלוי והמרחצאות בגסטיין אליהם לא היגענו ומצדיקה את בגד הים שישב והמתין בקור כל היום...
 לינה חזרה באוטנדורף, מקבלים חזרה את הכביסה הריחנית שכיבסה לנו בעלת הפנסיון החמודה.

יום 5- קניון ליכטנשטיין, מצודת הוהנוורפן ומפלי גולינג
!
עוזבים את הפנסיון לאחר ארוחת בוקר טובה בידיעה שהיום הגשם הוא בן לוויה קבוע. היו דיווחים של מטיילים בפורום שרוב המסלול בקניון ליכטנשטיין LIECHTENSTEIN GORGEמקורה בסלעים ולכן אפשרי לטייל בו בגשם, ובכן- האמיצים מחליטים לנסות, האחרים מתחממים בקפה (תמיד יש בית קפה בכניסה לאתרים האוסטרים!) .
 אז במקום מי טורקיז שקטים ראינו מיים אפורים- חומים סוערים וגועשים, אבל הדרך יפה והאתר הוא פנינת טבע אמיתית שאילולא גשרי העץ התלויים לא ניתן היה להגיע אליו. החויה של רסס המיים מהמפלים, הגשם שיורד מלמעלה והמים השוצפים שאנחנו תלויים מעליהם השאירה אותנו...רטובים! איזה מזל שמתייבשים מהר ביובש הזה.

נוסעים לכיוון עמק הזאלצך, אל מצודת הוהנוורפן HOHENWERFEN עולים בפניקולר למעלה ונרשמים לסיור הקרוב בגרמנית (יש מכשירי האזנה לאנגלית, קצת קשה להתרכז כשברקע המדריכה בגרמנית נחרצת..). הביקור כלול בכרטיס , הפניקולר לא. עושים לנו פיקניק קטן עד תחילת הסיור, הגשם לא מפסיק לטפטף וזו נראית החלטה טובה להכנס לטירה, מה גם שיש עוד כשעתיים עד מופעה הדורסים שמתקיים ב-15:15.(גם אם יורד גשם,אומרים לנו) הסיור דווקא חביב, במיוחד הטיפוס למגדל הפעמון המרשים והתצפית ממנו אל העמק המתבהר. מתייצבים בחצר התחתונה לתחילת המופע והשמיים מתבהרים לגמרי, אולי בכל זאת יש לנו מזל. .מבחינתינו המופע היה אחד משיאי הטיול, מרשים ונחקק בלב. הדורסים המרשימים, האילוף של עופות עצומים כאלה בתוך הנוף עוצר הנשימה,
המעוף סנטימטרים מעל הראשים- הכל היה נפלא! רגע מפחיד נרשם כשאחד הדורסים בחר לנחות קרוב מאוד לצידנית עם הגבינות והפירות שלנו, אבל הוא נטש אותה לכיוון הנקניקים שהיציעו לו המאלפים ואנחנו נשמנו לרווחה...
איפה להיות? בכל מקום, למעלה, למטה, על הספסלים, ליד המדשאה, הדורסים מגיעים מכל הכיוונים, המאלפים מסתובבים בין הקהל, אפשר לשנות עמדות תוך כדי המופע וזה לא חשוב. תקתקנו תמונות בלי הכרה, ברובן הדורס עבר לפני שהצמצם נסגר, לפעמים הוא נשאר ממש במרכז התמונה, ישר מולינו!
 אין ספק, היה מרשים מאוד !

משם-מעודדים מהשמש היפה שיצאה לה פתאום במלוא הדרה -כמה ק"מ ספורים למפלי גולינג . GOLLING WATERFALL הדרך אליהם יפהפיה, בכבישים קטנטנים וכפריים שנדמה בכל פנייה שהGPS מתבלבל. כמו דרך סודית כי שילוט כמעט שאין...הטיול במפלים מדהים! נכון שאפשר להסתפק במפל התחתון בלבד אבל כדאי לטפס ולעלות את כל הדרך עד לגשר וגם את כל המדרגות שאחריו כדי לחזות בפלא הבלתי נתפס הזה של נחל שלם ממש שזורם מתוך ההר!

ממשיכים למלון שלנו בשלושת הימים הבאים בבאד רייכנהאל AXELMANNSTEIN HOTEL BAD REICHENHALL
יום שישי בערב היום אז אנחנו אוכלים יחד ארוחה חגיגית במלון אחרי רחצה בבריכה השליוה והמחוממת.
 לקינוח מנסים את המאכל עם השם המסקרן"סמרטוטי הקיסר"- kaiserschmarrn
(קרעי פנקייק עם פירות ואבקת סוכר...טעים~!)

יום 6- איזור האגמים וחבל זלצמרגוט SALZKAMMERGUT !
אחרי ארוחת בוקר עשירה במיוחד (כמה אפשר לאכול בבוקר? ) סבתא מחליטה לפרוש ליום של כיף ומנוחהבמדרחוב של באד רייכנהאל.
 אנחנו מתארגנים מהר ומגיעים מוקדם , מייד עם הפתיחה, למגלשות ההרים באבטנהו .karkogel abtenau
התורים ריקים ואנחנו כבר מטפסים עם הרכבל למעלה, צופים במסלולשל המגלשות תחתינו ומסמנים את הנקודות הקשות/ כיפיות-תלוי בנק' ההשקפה...
תדריך קצרצר על ידית השליטה וכולנו כבר גולשים במורד ההר- האמת :כיף !טיול מושלם באחו עם הפרות, בתוך היער ובעיקולים במורד. כמה דקות ואנחנו למטה, הילדים לא הספיקו לרדת מהקרוניות וכבר הם דורשים סיבוב נוסף! (זה כבר לא בכרטיס הזלצבורגלנד).אני מחכה להם למטה, בעמדת צילום טובה,
וצופה בפקק שיצרה אחריהאשה עם רעלה ותינוק עטוף בגלימה. כולם מקטרים מאחוריה, מזל שיש תור למטה והחבר'ה שלי גולשים במהירות החביבה עליהם!
 מזל שהגענו מוקדם, שעה אחר כך יורד גשם וסביר שסוגרים את האתר...

נוסעים לאגם גוסאו (למעלה, אחרון בקצה, יש כמה רכבלים באיזור ואפשר להתבלבל). האגם באמת יפהפה, "עין האלוהים",במקום נערכת תחרות אופניים ואנחנו מצטרפים לעודד את הרוכבים החולפים. עולים ברכבל למעלה אל תוך העננים שמתחילים להגיע ומתחיל לטפטף. את האגם כבר כמעט לא רואים מלמעלה, אבל מטפסים לפונדק הדרכים העטוף כולו בעננים ושותים שם שוקו חם עם עוגת שטרודל תפוחיםלקול צלילי שירה יפה של איזו חבורת זמר טירולית שהתכנסה לה גם בפונדק.יורדים חזרה מהענן לאגם, פוגשים עוד חשופית ענקית- וממשיכים לרכס דכשטיין.

הרכבל של דכשטיין dachstein-welter-seilbahnen
עולה קצת מעט מתחת למערת הקרח המדהימה RIESEHOHLE .את שארית הטיפוס שאינו קל אך גם לא ארוך- עשינו בגשם כמעט שוטף. זה שיורד גשם לא מונע מהאוסטרי בקופה לרשום אתכם לסיור של עוד 35 דק' .מה הייתה השאלה?... כך אנחנו מגיעים דיי רטובים, למרות השכמיות והמטריות, לפתח המערה שהקור המקפיא כבר קורן ממנה !(לא בכרטיס, כרטיס משפחתי מוזל). הקרח במערה הוא תוצר של מי גשמים המחלחלים אל חלל המערה וקופאים בה במצב זרימהוכך יוצרים מראה של נהר קפוא ומפלי קרח קפואיםלמי הגשמים לוקח כיומיים לחלחל פנימה כך אנו פוגשים שוב את הגשם של שלשום... . 550 מדרגות בפנים אבל קצב ההליכה בסיור איטי ותמיד מחכים לאחרונים גם אם הקבוצה גדולה כמו שהייתה לנו. יש טיפה אפקטים של תאורה כחלחלה וסגלגלה בפנים אבל לא גולש לקיטש, יש משהו מרגיע וקסום בדרך בה מאירים תמיד את המסלול,מביטים בשקט מהפנט בקירות החללים ומכבים אותו אחרי שכולם עוברים. קר בפנים ,לא נורא,50 דקות לא ממש גורמות לך להתקרר- גם אם נכנסת רטוב. הביקור פשוט חוייה. אפשר לצלם אך ללא פלש.

מגיעים אחה"צ להלשטאט היפה ,חביבת אונסקו .שוב מטפטף והכנסיה כבר סגורה . חונים בחניה קצרת מועד ליד הטיילת והולכים להתרשם קצת מהעיירה.
הברבורים שטים באגם, מרפסות העץ מתפוצצות מאדניות פרחים, ההר עטור הבתים היורד כמעט עד שפת האגם ומאלץ את הכביש להכנס אל מנהרה לתוכו.
 היופי של העיירה בולט וראינו מספיק כדי לדעת מה אנחנו מפסידים....

נוסעים הלאה לאורך האגם והלאה לסנט-וולפגנג. ST.WOLFGANG כצפוי, כמו בכל יום עד עכשיו, כשעתיים לפני השקיעה הכל מתבהר ונראה אופטימי. מטיילים בעיירה , ברח' מרקט עם הכיכר היפה שעל גדת האגם מבקרים בכנסיית pfarrkirche המעניינת ומלקקים גלידה,בסוף מחליטים לאכול כאן- כבר כמעט תשע בערב- מוצאים מסעדה נחמדה והומה בכיכר המרכזית ואוכלים את אחת הארוחות הנחמדות ביותר באוסטריה
 . בכיכר מנגנת תזמורת וכלם מתאספים להקשיב. 40 דק' ואנחנו כבר חזרה בגרמניה, במלון שלנו בבאד רייכנהאל.