עפתי לתרמילאים

תחבורה והתמצאות באלוניסוס

ההתניידות אל ובתוך אלוניסוזס פשוטה באופן יחסי. ההגעה לאלוניסוס אפשרית רק בדרך הים, אבל היא פשוטה יחסית. על האי ההתניידות מתבססת על אוטובוס בתי הספר, אבל ניתן למצוא מוניות בתיאום מראש. בכתבה שלפניכם - כל המידע החשוב על תחבורה באלוניסוס.
עדי ששון - צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: תחבורה והתמצאות באלוניסוס
© איתמר ברק

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-27/10/21

• נכון לתאריך עדכון זה, יוון הוגדרה כמדינה כתומה.
  • מי שחוסן במנה השלישית ועבר שבוע, או מי שהחלים או חוסן במנה השניה בחצי השנה האחרונה, פטור מבידוד בחזור מיוון.
  • כל השבים מיוון שאינם עונים על קרטריונים אלו, נדרשים לבידוד של שבועיים, אותו ניתן לקצר לשבוע לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות.
  • לא מחוסנים נדרשים בכדי להכנס ליוון בדיקהת קורונה שלילית התקפה ל-72 שעות.
  • לפני היציאה מישראל ליוון יש למלא ולשלוח 2 טפסים עד 24 שעות לפני ההגעה: טופס הצהרת נוסע ליציאה מישראל וטופס כניסה לשלטונות יוון.
  • חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • התחבורה הציבורית פועלת בהיקף חלקי.
  • חובה לעטות מסיכות במקומות סגורים ובהתקהלויות באזורים פתוחים
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת מגבלות מרחק ורק מחוסנים או המציגים בדיקת קורונה שלילית, יכולים לשבת בתוך המסעדות.
  • מרבית העסקים פתוחים.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

תחבורה ימית

ההגעה לאלוניסוס היא בדרך ימית בלבד. בינתיים לא הצליחו לסיים את בנייתו של שדה התעופה באי (בשל המבנה הסלעי של האי), ולכן ניתן להגיע לאי רק באמצעות מעבורות או רחפות (הנקראות גם דולפין). השיקול לקחת מעבורת מול דולפין הוא כלכליות ונוחות במעבורת לעומת מהירות הדולפין (אשר מקצר את זמן ההגעה בחצי).

הדרך הנפוצה להגיע לאי הוא באמצעות מעבורת או רחפת מוולוס (5 שעות למעבורת ושעתיים לדולפין), או דרך סקיאתוס (שלוש שעות או שעה וחצי). לוח הזמנים של המעבורות והדולפין שונה בין תקופות הקיץ לחורף (התקופה החמה היא בין יוני לספטמבר). הבעיה המרכזית עם המעבורות והדולפין היא שבעונה הן נוטות להיות עמוסות, ולכן יכול להיות שתתקשו להשיג כרטיסים. מומלץ להזמין מראש בתקופה זו, גם באמצעות האינטרנט.

לבדיקת לוחות הזמנים והזמנות, ניתן להכנס לאתרים:
www.hellenicseaways.gr/index.asp
www.ferries.gr
www.gtp.gr

סירת מונית:
בקיץ ניתן להפליג בבוקר בסירת מונית ולחזור אחר הצהריים (סירה אחת ביום). זו דרך מוצלחת להגיע לחופים שונים באי.
 פרטים בטלפון: 24240-65461

תחבורה יבשתית

אוטובוסים:
 תחבורה ציבורית כמעט ולא קיימת באלוניסוס. בחודשי הקיץ בלבד, אוטובוס ההסעות לבתי הספר מקיים קו היוצא בכל שעה עגולה (עד שעות הצהריים המאוחרות) במסלול מפאטיטירי (התחנה ממוקמת מול המזח) ועד לאלוניסוס העתיקה. פעמיים ביום קווים אלו מגיעים עד לסטני ואלה (Steni Vala). האפשרויות הנפוצות יותר הן שכירת מכונית או שימוש במוניות.

מוניות:
מוניות לא רואים בכל פינה. הן מתרכזות ליד מלון Alkyon. מומלץ לשמור את כרטיס הביקור של הנהג (במיוחד בתקופת החורף) על מנת שתוכל להזמינו שוב.
 לרשימת הטלפונים של הנהגים באי: alonissos.atspace.com

השכרת רכב:
 יש מספר סוכנויות להשכרת רכבים וגם אופנועים ברחוב פלאסגון בפאטיטירי. השכרה (אפילו ליום אחד) תאפשר לכם לראות כמעט את כל האי, וזה אחד היתרונות בחופשה באי קטן.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-27/10/21

• נכון לתאריך עדכון זה, יוון הוגדרה כמדינה כתומה.
  • לא מחוסנים נדרשים בכדי להכנס ליוון בדיקהת קורונה שלילית התקפה ל-72 שעות.
  • חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • התחבורה הציבורית פועלת בהיקף חלקי.