עפתי לתרמילאים

הדרך אל ומקית`ירה

ברוכים הבאים לאי קית`ריה- ששייך לקבוצת האיים היוניים, אבל יש בו בתים לבנים כמו בקיקלאדיים, שלווה , אנשים טובי מזג והרבה ירק...
inbal_f
תמונה ראשית עבור: הדרך אל ומקית`ירה
© Depositphotos/Calinstan

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-14/10/21

• נכון לתאריך עדכון זה, יוון הוגדרה כמדינה כתומה.
  • מי שחוסן במנה השלישית ועבר שבוע, או מי שהחלים או חוסן במנה השניה בחצי השנה האחרונה, פטור מבידוד בחזור מיוון.
  • כל השבים מיוון שאינם עונים על קרטריונים אלו, נדרשים לבידוד של שבועיים, אותו ניתן לקצר לשבוע לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות.
  • לא מחוסנים נדרשים בכדי להכנס ליוון בדיקהת קורונה שלילית התקפה ל-72 שעות.
  • לפני היציאה מישראל ליוון יש למלא ולשלוח 2 טפסים עד 24 שעות לפני ההגעה: טופס הצהרת נוסע ליציאה מישראל וטופס כניסה לשלטונות יוון.
  • חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • התחבורה הציבורית פועלת בהיקף חלקי.
  • חובה לעטות מסיכות במקומות סגורים ובהתקהלויות באזורים פתוחים
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת מגבלות מרחק ורק מחוסנים או המציגים בדיקת קורונה שלילית, יכולים לשבת בתוך המסעדות.
  • מרבית העסקים פתוחים.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

השלווה של קית`ירה

אני יושבת על אבן ענקית, על הים, בחוף הכי צלול שראיתי ביוון. השמש מחממת אותי ואת המחברת . שון מנגן בגיטרה במרחק כמה עשרות מטרים, שירים באנגלית של להקות, שאני לא מכירה. לורנצו הלך לחפש חוף אחר, רובין המוזר, רודף אחרי אישה מבוגרת (בגילו) מאנגליה. ברוכים הבאים לקית`ירה Kythria, האי הכי ידידותי מבחינה אנושית, והכי קשה לתייר דל תקציב ביוון.

הגעתי לקית`ריה לנמל שנקרא Diakofti. מוזר זו הגדרה פשוטה לתחושה - נמל ענק ,5 בתים, מים בצבע ירוק וכחול, ספינה ענקית שטבועה בים 30 מטרים מהחוף, וזהו.שום אוטובוס, שום רכב, שום דבר שנראה כאילו הוא יוביל אותנו אל האי שלפנינו. הר עצום בגודלו, עם כביש מת, שום מכונית.ישבנו בסבלנות, וחיכינו .לבסוף עצרה לנו משאית עם תפוחי אדמה, שלקחה אותנו לפוטאמוס Potamos, המרכז המסחרי של האי. אחרי ארוחת צהריים - סופרמרקט, הכל נראה פשוט יותר. להגיע ממקום למקום, אפשר רק באמצעות טרמפים, או עם רכב משל עצמך. וכך עשינו.

לפי מדריך הלונלי פלאנט, מרבית התיירים מתרכזים בעיר Hora או ב- Kapsali ,שנמצאת על חוף הים, בין שני מפרצונים תאומים. פנינו לשם, וניסינו לחפש מקום לגור, אך נתקלנו רק במקומות שגובים לא פחות מ-7000 דרכמות (לדירות מקסימות עם גינות צבעוניות, מטבחון ועוד- אז שווה לכלול בתקציב).בגבורה של רגע, הוחלט להימנע מבזבוז כסף על בית, ולהקים אוהל ביער, מאחורי העיר, ולישון שם (אתר הקמפינג נסגר באמצע ספטמבר , אך מבעד לשערים הסגורים, הוא נראה מבטיח). וכך עברתי לחיים אינדיאניים של שלושה לילות בלי מקלחת , אבל, עם איכות חיים...(מתי לאחרונה היה לכם בית בלב חורשת אורנים, וממרחק 5 דקות הליכה מהעיר, ו-10 דקות מהים?).

לאחר אותו יום מוזר והזוי, קית`ירה התגלה כאי יפהפה, עם תושבים ידידותיים מאוד, (כולם עוצרים טרמפים, והרבה דוברים אנגלית, ראה פינת "הידעת" בסוף הכתבה...).לאי עצמו, יש הרבה מה להציע, אך שוב, ללא גלגלים קשה להתנייד, ולכן ,שכרנו אוטו או יותר נכון, קופסת גפרורים עם גלגלים, שמדי פעם מפעילה את שיקול הדעת העצמאי שלה, וזורקת את ההילוך החוצה...(יש סוכנויות להשכרת רכב או אופנוע רק בדיאקופטי, הורה, וקאספאלי, ואיה פלאגיה. רכב עולה 9000 דרכמות ומעלה, אופנוע עולה 4000 דרכמות ומעלה- תלוי בעונה.) בקאספאלי ,הסוכנות panatnaios, הייתה מאוד אמינה, הבעלים היה מאוד אדיב, נחמד והוגן.

וכמו שאמרתי, לאי יש הרבה מה להציע-

*ישובים קטנים ולבנים , כשכל אחד מהם מתמחה במשהו אחר (חקלאות, מתכת, נגרות,ועוד ).
 *שרידים מרשימים של עיר עתיקה, ומערת נטיפים בבעיר מילופוטאמוס Mylopotamos.
 *חיי מדרחוב "סוערים" בסופי שבוע (בעיקר בימי ראשון), של המקומיים בעיר פוטאמוס .
 *שבילים צרים וציוריים, עם מצודה ענקית, מרשימה, שמשקיפה על כל האי ועל הים, מהתקופה הביזנטית בעיר הורה, (ובשמה השני- קית`ירה)(הכניסה בחינם).
 *וכמובן כמובן חופים נקיים יפהפיים, בכל רחבי האי . המוצלחים שבהם, (לדעתי) הם Kalamidi, במזרח ו-Diakofti בדרום,
 (עם חופים בירוק ותכלת וחול לבן). גם ב- Firi Ammos,בצפון מזרח (חוף שיושב על לרגלי צוק מרשים , בפתח ואדי, וכמעט ואין בו נפש חיה).

ההגעה לכל האתרים והמקומות, כרוכה בנהיגה מאוד זהירה ובטוחה, כי הכבישים ממוקמים בזוויות מוזרות, מעל פני הקרקע , ומלווים באינסוף עיקולים. חלק ניכר מדרכי הגישה לחופים ולאתרים נוספים (כמו מערת הנטיפים או למפל במילופוטמוס) הן דרכי עפר וכורכר סלולות.

עוד על האי

ואחרי כל כך הרבה מידעהסבר קצר, מיהם הנפשות הפועלות בתחילת כתבה זו, וחוויה מרגשת למטיילים דלי תקציב, עם תיק ענק על הגב.

ביום הראשון כשהגענו אל קית`ירה, פגשנו את רובין, סקוטי תמהוני שכבר "התנגש" איתנו במאני, בדרום הפלופונז. אני מכירה את התחושה שלי,של לטייל לבד ואת הצורך בחברה, שעולה מדי פעם,ולכן בהתייעצות עם הפרטנר שלי לטיול החלטנו לחפש אותו,ולהזמין אות לאכול יחד ארוחת ערב. רובין שמח והסכים.

כשהתיישבנו לאכול ,חבר אלינו עוד מטייל עצמאי, שון, והפכנו לרביעיה קולנית ורעשנית, של ארבעה מטיילים לבד, שהתחברו יחד. רובין הסתבר כעיתונאי וכותב ספרים על יוון הלא - מוכרת, וכשועל טיולים ותיק, שביקר באינספור מקומות. לורנצו, שון ואני, התגלינו כסטודנטים בני אותו גיל, ופחות או יותר באותו שלב של חייהם. לאחר סעודה מפוארת, כשהחלטנו שהגיע זמן לישון, רובין התעקש לשלם את החשבון, ולא עזרו ויכוחים ונימוסים. הוא הסביר לנו , שלפני עשרים שנה, כשהוא היה מטייל בגילנו, עם תיק גדול על הגב, ובלי כסף, הוא פגש אדם מבוגר ממנו, שהזמין אותו לארוחה ששימחה לו את הלב ואת הבטן. הדרישה היחידה של רובין, מאיתנו היא שנמשיך את השושלת בעוד כמה שנים. הבטחתי לעצמי שזה מה שיהיה. תבטיחו גם אתם?! משם המשיכה הרביעיה התמוהה לסיורים והרפתקאות של שלושה ימים בקית`ירה. (האתרים פורטו קודם).

לדעתי, לאי מגיע יותר משלושה ימי תשומת לב, כך שלמתכננים לנסוע דרומה, מומלץ לקחת יותר זמן בחשבון. בקית`ירה נודע לי סופית שליאתי, חברה טובה ופרטנרית ותיקה לטיולים (היינו במזרח יחד), מצטרפת אליי עוד שלושה ימים. אז התחלתי לנוע לכיוון צפון, לאתונה, עם עצירת ביניים בעיר מונומווסיה שראויה לכתבה נפרדת -; הכתבה הבאה שלי. נופפתי לשמש בפעם האחרונה, באוניה לנפליו. מצפים לי שבועיים יבשתיים ביותר.

פינת "הידעת"- או אינפורמציה חשובה, שנשמטה מהכתבה-

1.לקית`ירה ניתן להגיע:
 א.במעבורת - ישירות מפיראוס (800 דרכמות, כשמונה שעות), או מ Neapoli,
 (1500 דרכמות, שעה וחצי), או מגית`יו Githio
(2800 דרכמות, שלוש שעות )
 ב.ברחפת (flying dolphine ) ממונמווסיה (4200 דרכמות) ומפיראוס (כפול ממחיר מעבורת)
 2.כיום יש בקית`ירה כשלושת אלפים תושבים. עד לפני חמישים שנה, היו בה מעל שלושים אלף נפש. אחרי מלחמת העולם השניה, מהגרים רבים הגיעו אל אוסטרליה, וכיום יש במלבורן קהילה יוונית ענקית, שהיא השניה בגודלה בעולם, אחרי יוון עצמה כמובן. מהגרים ספורים חוזרים בשנים האחרונות לשורשים, ומגיעים אל קית`ירה חזרה, פותחים עסקים , מה שמשפר פלאים את רמת האנגלית באי...
3.ההגעה והעזיבה מהאי מוזרים ביותר, כל אניה יוצאת ממקום אחר, כך שכשרוכשים כרטיסים ,שווה לברר מאיפה יוצאת האניה.
 4.למרות שהאי שייך לאיים היוניים,יש בו שילוב נופי מוזר של הירוק של היוניים, ובתים לבנים כמו באיים הקיקלאדיים.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-14/10/21

• נכון לתאריך עדכון זה, יוון הוגדרה כמדינה כתומה.
  • לא מחוסנים נדרשים בכדי להכנס ליוון בדיקהת קורונה שלילית התקפה ל-72 שעות.
  • חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • התחבורה הציבורית פועלת בהיקף חלקי.