קניות בסידני

אי אפשר להיות בעיר כל כך גדולה כמו סידני מבלי לעשות קניות. איפה השווקים הכי טובים של העיר? איזה מרכזי קניות יש בה, מהן הרשתות הכי מוצלחות ואיפה אפשר למצוא את הדגים הכי טובים (!), על כך בכתבה הבאה.
יעל - צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: קניות בסידני
© מאורי הירש

שווקים

פדי`ס מרקט
 פדי מרקט
(Paddy`s Market) שוק ענק, מקורה, הנימצא במרכז העיר בצ`ינה טאון, ומציע למבקריו הכל מהכל. בגדים, תכשיטים, תיקים, נעליים ועוד ועוד. והמחירים? לעיתים תוכלו למצוא מוצרים זולים מאד במחירים משתלמים ובאיכות לא רעה. כדאי להתמקח (אך חשוב לא פחות, גם לדעת מתי לעצור ולקבל את המחיר הסופי שהוצע על ידי המוכר). ואם תרצו לקנות קצת מזכרות לפני חזרתכם לארץ, זה המקום. מגוון של מזכרות וכולן במחירים אטרקטיבים.

• כתובת: Parramatta Road, Flemington
  • שעות פתיחה: בימים חמישי עד ראשון החל מהשעה 09:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים.
  • אתר אינטרנט: www.paddysmarkets.com.au

שוק הדגים
ביקור בשוק הדגים (SFM) הוא חוויה צבעונית ומרתקת בפני עצמה. דגים, מאכלי ים, פירות, ירקות, מאכלים שונים והרבה רעש והמולה, המתחילים עוד בשעות המוקדמות של היום. זהו אחד השווקים הגדולים והעמוסים ביותר באזור, בו תוכלו לצפות (ואולי גם לקחת חלק) במכירות הפומביות המתקיימות במקום. מלבד התושבים המקומיים ותושבי הסביבה, מגיעים אליו גם מדי יום שפים נחשבים של המסעדות הטובות ביותר בעיר כדי לרכוש את מאכלי הים שיבשלו במסעדה בשוק.

• כתובת: Locked Bag 247 Bank Street Pyrmont
  • טלפון: 02-9004-1100
  • שעות פתיחה: השוק פתוח מדי יום (מלבד יום חג המולד) בין השעות 07:00 ועד 16:00 אחר הצהריים.
  • אתר אינטרנט: www.sydneyfishmarket.com.au

השוק של יום ראשון
, הידוע גם כ- The Rocks Market, נימצא ממש בסמוך לגשר הישן באזור ה- Rocks. זהו שוק קטן יחסית, מקורה בחלקו ומציע למבקרים בו מוצרי אמנות יפהפיים, שרבים מהם של אמנים מקומיים, מזכרות, אוכל טעים ואוירה מקומית, תוססת ונעימה. המחירים שתמצאו שם אינם בהכרח זולים, אך המוצרים מיוחדים ומקוריים.

• כתובת: George Street
  • שעות פתיחה: פתוח בימי שבת וראשון בין השעות 10:00 בבוקר ועד 17:00 אחר הצהריים.
  • אתר אינטרנט: www.sydney.com.au/the-rocks-market.htm

מרכזי קניות

QVB
מרכז הקניות "המלכה ויקטוריה" (The Queen Victoria Building) הוא מרכז קניות מפואר ומעוצב, הנימצא ממש במרכז העיר. אפשר למצוא בו חנויות מעצבים, בגדים, נעליים, תכשיטים, דברי בית, מסעדות, בתי קפה וכו`. זהו מבנה יפהפה, אחת הדוגמאות לארכיטקטורה הויקטוריאנית המקסימה שניבנתה בעבר, מרשים וגדול.

• כתובת: North End, 455 George St
  • שעות פתיחה: מדי יום החל מהשעה 08:00 בבוקר ועד 24:00 בלילה.
  • אתר אינטרנט: www.qvb.com.au

Myer
מרכז קניות גדול זה, הנימצא בסידני, שייך לרשת מרכזי הקניות הגדולה ביותר באוסטרליה. חנויות בגדים, נעליים, תכשיטים, אביזרי אופנה, צעצועים, דברי חשמל, כלי מטבח והמבחר הכל כך רב של חנויות ומוצרים שתוכלו למצוא בו, הם הסיבה מדוע הפך מרכז זה לבין המרכזים העמוסים והמצליחים ביותר בעיר.

דיויד ג`ונס
גם זו, רשת דיויד ג`ונס (David Jones) רשת בתי כלבו גדולה, שסניפיה פזורים ברחבי אוסטרליה כולה. אפשר למצוא בה בגדי נשים, גברים וילדים, מוצרים לבית, מוצרי קוסמטיקה, אביזרי אופנה וכו`. זוהי הרשת העתיקה ביותר (הוקמה בשנת 1838) באוסטרליה שמצליחה לשמור על מעמדה כבר שנים רבות.

• כתובת: 86 -108 Castlereagh Street
  • שעות פתיחה: ימים שני עד רביעי בין השעות 09:30 בבוקר ועד 18:00 בערב, ביום חמישי החל מהשעה 09:30 בבוקר ועד 21:00 בערב, ביום שישי מ- 09:30 ועד 19:00 בערב, בשבת מ- 09:00 עד 17:00 וביום ראשון החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד 18:00 בערב.
  • אתר אינטרנט: www.davidjones.com.au

Martin Place
זהו מרכז קניות גדול, בו אפשר למצוא מגוון של חנויות, בתי קפה, אוכל מהיר ומסעדות. המרכז נימצא ממש במרכז העיר, מקושר לתחנת רכבת מרכזית והגישה אליו נוחה וקלה.

מרכז הקניות וסטפילד
במרכז הקניות הזה תוכלו למצוא החל מחנויות יוקרה, חנויות מעצבים יקרות, בוטיקים ועד חנויות הכל בדולר. בתי קפה, מסעדות, דוכנים לממכר מזון מהיר ועוד.

• כתובת: Cnr Pitt St Mall and Market St
  • שעות פתיחה: ימים שני עד רביעי החל מהשעה 09:00 ועד 18:00 בערב, יום חמישי החל מ- 09:00 בבוקר ועד 20:00 בערב, יום שישי החל מ- 09:00 בבוקר ועד 18:00, שבת מ- 09:00 ועד 17:00 בערב ויום ראשון החל מהשעה 11:00 בבוקר ועד 16:00 אחר הצהריים.
  • אתר אינטרנט: www.westfield.com/aucentres

סופרמרקטים

בסידני תוכלו למצוא כמה רשתות סופר גדולות הפזורות בכל העיר. חלקן פתוחות במהלך כל היום, חלקן רק בחלקו. מגוון המוצרים שתוכלו למצוא בהם הוא רב והמחירים לרוב יהיה סבירים, המתאימים לכל כיס (לעיתים אף זולים). רשתות הסופרים המרכזיות של סידני הן: