אופי הטיול בפיליפינים

על ההבדל בין אופי הטיול בפיליפינים של ``דילוג איים`` לבין מסלולי טיול מוגדרים יותר במדינות אחרות באסיה.
יפעת שורר
תמונה ראשית עבור: אופי הטיול בפיליפינים
© רתם סוננברג

הטיול בפיליפינים משמעותו "דילוג איים" (Island Hopping). חשוב להדגיש כי זו לא מדינה כגון תאילנד או נפאל, המתאפיינות במסלול טיול מוגדר וברור.

בפיליפינים לא תמצאו זרם אחיד של מטיילים, אלא מגוון אינסופי של מסלולים, כשכל מטייל "מדלג" לו להנאתו בין האיים המעניינים אותו באופן אישי. כמובן שהדבר תלוי בפעילויות המועדפות עליכם: אם זה צלילה, גלישה, בילוי חופים שלו, חקירת מערות או טרקים רגליים במסע אחר הטבע המופלא והנופים המדהימים. לכן גם קשה להעריך את משך השהות המומלץ, כיוון שהוא יכול לנוע החל ממספר שבועות ועד 20 שנה - שזהו הזמן הדרוש לביקור של יום אחד בכל אי (!).

שלוש קבוצות האיים המרכזיות הן: לוזון, האי הגדול והצפוני ביותר, המשמש כיעד העיקרי בפיליפינים לטיולי טבע ונופים, בנוסף לבילוי חופים. לוזון משלב בתחומו את האזור המודרני ביותר - עיר הבירה מנילה, ביחד עם אזור הצפון הבתולי, טרסות האורז המדהימות והשבטים הפרימיטיביים; קבוצת הויסיאס (Visayas), הכוללת איים רבים כשהמפורסם ביותר הוא בורקאי האגדי, האידיאלי למנוחה ולצלילה; מינדנאו (Mindanao) הוא האי השני בגודלו, אך בשל האוכלוסייה המוסלמית המתגוררת בו והמיליטנטיות המאפיינת חלקים ממנו, ההמלצה היא, לפחות כרגע, לא לטייל בו ; ולבסוף, הפרובינציה המערבית - פאלאוון הבתולית והפראית, המציעה גם היא אפשרויות טיול, חקירת טבע ונופים יפים, כמו גם אתרי צלילה מהטובים בפיליפינים.