עפתי לתרמילאים

נופש בפראג - אטרקציות חינמיות בעיר

פראג, בין הערים היפות בעולם, מציעה ארכיטקטורה מרשימה, מוזיאונים רבים, גנים מקסימים וגם אירועים מוזיקליים, שעליהם לא תצטרכו לשלם. מתכננים נופש בפראג ורוצים לדעת מהן האטרקציות בעיר, שביקור בהן לא יעלה לכם כסף? קבלו אותן, לגמרי בחינם
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: נופש בפראג - אטרקציות חינמיות בעיר
© Depositphoto/Bloodua

כיכר ואצלב

כיכר ואצלב (Václavské námestí) היא אחת הכיכרות הידועות ביותר בפראג ונקודה חשובה מאוד בכל רשימת אטרקציות בפראג. זהו אזור תוסס, הכולל מסעדות, ברים, מועדונים, מקבץ גדול מבתי המלון בפראג, בתי מגורים וגם שפע של חנויות מכל הסוגים (אזור הקניות העיקרי של העיר).

כיכר ואצלב, יחד עם כיכר העיר העתיקה, הנמצאת במרחק של חמש דקות הליכה ממנה, הן שתי כיכרות הממוקמות במרכז העיר ובין המקומות הפופולארים ביותר בעיר. בשעות הערב והלילה הופכת הכיכר למרכז חיי לילה שוקק, שמושך אליו מבקרים רבים. מומלץ לקחת את מפת פראג, וכך תתמצאו בין האתרים השונים ברחבי העיר. מכיכר קארל נמתחת שדרה יפה, שמובילה למדרחוב עם שפע חנויות ומסעדות.

גשר קארל

גשר קארל (Charles Bridge) הוא אחד הגשרים, המפורסמים ביותר באירופה. הגשר, העובר מעל נהר הולטווה (Vltava), בן למעלה מ-600 שנה, ובנייתו החלה בתקופתו של המלך קארל הרביעי (מכאן שמו). אורכו של הגשר 515 מטרים ורוחבו 9 מטרים וחצי.

מטרתו העיקרית של הגשר היתה לחבר בין חלקה העתיק של העיר לחלקה החדש יותר. כיום משמש הגשר בעיקר כאטרקציה תיירותית, המושכת אליה כמעט 20 מיליון תיירים מדי שנה. הגשר סגור לכלי רכב וניתן לעלות עליו רגלית בלבד. לאורכו כמה פסלים ידועים, כמו פסלו של ישו הצלוב, עם כיתובים בעברית. בדרך כלל תמצאו עליו גם דוכני מזכרות ועבודות יד, קריקטוריסטים ומופעי רחוב.

הגנים שמתחת למצודת פראג

צריחיה של מצודת פראג שולטים בקו הרקיע של העיר וניתן לראות אותם מכל נקודה בה. מצודה זו רשומה בספר גינס כמצודה העתיקה הגדולה בעולם. לאורך ההיסטוריה היא עמדה בפלישות, שריפות ומלחמות ונבנתה מחדש כמה פעמים, דבר שמסביר את מגוון סגנונות הבנייה, המרכיבים אותה.

כיום, מהווה המצודה את מקום מושבו של נשיא צ'כיה ומדי שעה ניתן לצפות בטקס חילופי המשמרות במקום. הגנים שמתחת למצודה, הם כמעין ריאה ירוקה במרכז העיר, מקום בו תוכלו לנוח מהמולת העיר וליהנות מהירוק, שיעטוף אתכם מכל עבר.

כנסיית גבירתנו לפני טין

כנסיית גבירתנו לפני טין (Kostel Matky Boží před Týnem) היא אחד המאפיינים הבולטים של העיר העתיקה של פראג והכנסייה המרכזית של העיר עוד מאז המאה ה-14. גובהה המקסימלי של הכנסייה מגיע ל-80 מטרים והיא ללא ספק בין המרשימות בעולם. בנייתה של הכנסייה הנוכחית (שבעברה היתה כנסייה רומנסקית), החלה במאה ה-14 בסגנון גותי, ורק במאה ה-15 הושלמה בנייתה, למעט המגדלים והגג.

בנייתו של הגג הושלמה באמצע המאה ה-14 וכך גם בנייתו של המגדל הצפוני. בנייתו של המגדל הדרומי הושלמה רק בתחילת המאה ה-16. בסוף המאה ה-19 שופצה הכנסייה ובמהלך המאה ה-20 שוחזרה שוב. גם כיום ישנם אזורים בה שעדיין עוברים תהליך של שחזור.

המוזיאון הלאומי של פראג

המוזיאון הלאומי של פראג (Národní muzeum) הנו מבנה מרשים מאוד לכשעצמו, המשמש גם כאחד המוזיאונים החשובים ביותר במדינה. המוזיאון נוסד בשנת 1818 על ידי Kašpar Maria Šternberg יחד עם ההיסטוריון František Palacký. במוזיאון מוצגים כמעט 14 מיליון פריטים, הקשורים לתחום האמנות, ההיסטוריה, המוזיקה והספרות, כשאלה פרוסים על פני כמה מבנים.

• כתובת: Vaclavske Namesti 68
  • אתר אינטרנט: www.nm.cz.

מוזיאון המוזיקה של צ'כיה

מוזיאון המוזיקה של צ'כיה (České muzeum hudby) ממוקם במבנה עתיק של כנסייה לשעבר, מבנה בארוקי מהמאה ה-17. התערוכה חושפת אוסף כלי מוזיקה ייחודיים, המדגישים את האופן שכלי הנגינה מתווכים בין האדם למוזיקה. במהלך הביקור פוגש המבקר ביצירות הטובות ביותר בעולם המוזיקלי וכן בכלי נגינה שונים ומגוונים. אין ספק שמדובר בחוויה קולית בלתי רגילה.

הרובע היהודי וכיכר השעון

הרובע היהודי, אשר ממוקם במרכז העיר העתיקה, ממש ליד גשר קארל, הוא רובע מדהים ביופיו, מעוטר בבניינים עתיקים ויפים, בתי כנסת, בית קברות ושלל רחובות וסמטאות מדהימים. הביקור ברובע עצמו והשיטוט בין הבניינים השונים אינה כרוכה בתשלום, אך אם תרצו להיכנס לבתי הכנסת או לבית הקברות תצטרכו לשלם.

ממש בקרבת הרובע, נמצאת הכיכר המרכזית של העיר - כיכר השעון המפורסמת, שבה ממתינים העוברים ושבים לצלצול השעון אחת לשעה. האזור סביב הכיכר הומה ועמוס, אך מדובר באטרקציה החשובה בעיר. בכיכר תוכלו לראות מדריכים רבים (לרוב הם עם מטרייה מונפת מעלה), שעושים סיורים בעיר בחינם תמורת טיפ.

רובע מלה סטרנה

בצד השני של הרובע היהודי, ממש אחרי שחוצים את גשר קארל, ממתינה לכם שכונה יפהפייה, צבעונית ומלאת חיים. בשכונת מלה סטרנה תוכלו לשוטט בין הסמטאות והמבנים המרשימים, לעצור לנוח בפארק, לבקר במוזיאון על שם קפקא, לבקר בקיר ג'ון לנון ועוד.

המוזיאון לאמנות דקורטיבית

המוזיאון לאמנות דקורטיבית נוסד בשנת 1885 והוא שוכן בתוך מבנה ניאו-רנסנסי עתיק מסוף המאה ה-19. במוזיאון יש אוספים מרשימים, הכוללים אמנות דקורטיבית, החל מהעת העתיקה ועד ימינו, בדגש על חפצים מאירופה.

התערוכה מציעה לצופה מסע אל תוך ההיסטוריה של אמנות זו, במבט על ההתפתחות שעברה במרוצת השנים. אפשר לראות פריטי זכוכית וקרמיקה, עבודות גרפיקה ועיצוב, חפצי עץ שונים, תכשיטים, שעונים, צעצועים, ריהוט וטקסטיל. פתוח לכניסה חינם בכל יום חמישי בשעות 17:00-19:00.