עפתי לתרמילאים

יפן - עשרים יום באתרים מרכזיים

שלושה שבועות ביפן הם פרק זמן מצויין לבקר באתריה המרכזיים של המדינה, שכוללים מקדשים, טירות וגנים ולהכיר מקרוב את התרבות והטבע של יפן. קיוטו, טוקיו ושאר האתרים המוזכרים, הם שילוב מופלא של מסורת ומודרניות.
איריס
תמונה ראשית עבור: יפן - עשרים יום באתרים מרכזיים
Sorasak/Unsplash

אחרי 20 ימים מופלאים ביפן, מצורפות תובנות ומסלול טיול: נחתנו בשדה התעופה נאריטה. בטרמינל יש רכבות למספר תחנות במרכז טוקיו (תחליטו לפי עלות/מיקום מלון/אם יש ברשותכם Jr Pass בתוקף). אנחנו לא הפעלנו את הפאס שלנו, אלא לקחנו נאריטה אקספרס לשינג`וקו, שם היה המלון שלנו.

טוקיו

בילינו שני לילות בטוקיו, סקרנו את איזור שינגו`קו, שנחשב לאחד המרכזים בעיר והיינו במקדש באסקוסה. באותה הזדמנות קנינו כרטיסים לרכבת Tobu לניקו - רכבת זו אינה כלולה בפאס והיא יוצאת מאסקוסה. אפשר לקחת רכבת למקום קרוב לניקו ומשם באוטובוס או ברגל. אנחנו הלכנו על הטובו כי היא עוצרת בניקו וגם כך הפאס לא היה עדיין פעיל. בעת רכישת כרטיס הרכבת שידרגנו אותו ורכשנו כרטיס רכבת משולב עם Free Pass אוטובוס לכל האתרים בניקו וסביבתה.

ניקו

מומלץ מאוד לישון בניקו לילה ולבלות. טיול של יום מטוקיו אינו מספיק, זה תיזוז שאינו כייפי בכדי לראות את כל האתרים היפים שבאיזור וחבל לפספס. ביום הראשון נסענו למפלי Kegon ולאגם Namesake. היינו בגשר Shinkyo (אפשר לראותו כשמבקרים במקדשים בניקו, הוא ממש בכניסה למקדשים) ובנקודת תצפית מרהיבה על האגם והמפל (מומלץ להגיע מוקדם בבוקר לניקו ולהתחיל עם המפל, האגם והתצפית ואחר כך לעשות את המקדשים). אכלנו ארוחת צהריים מצויינת ומומלצת ביותר ב- Happari Dako, מסעדה קטנה, שנמצאת ליד הגשר. אנחנו לא הגענו מוקדם אז ביום השני עשינו את המקדשים, שהם מאוד מרשימים.

פוג`י

בסיום הביקור בניקו נסענו לטוקיו (שינג`וקו), רכשנו כרטיסי אוטובוס לקאווגוציקו ונסענו. הגענו תוך כשעתיים ולתחנת האוטובוס הגיעו מהמלון לאסוף אותנו. בבוקר נסענו להאקונה. עשינו את המסלול של הרכבת, רכבל וכו`, היה מאוד נחמד. איזור הגופרית והמוזיאון הפתוח מאוד מומלצים. פה אנחנו ממליצים לשהות 3 לילות ולבקר גם באיזור 4 האגמים ולא רק באיזור האקונה (שזה איזור האגם החמישי - אגם האשי). איזור פוגי` הוא יפהפה וגם איזור קוואגוציקו לא פחות יפה מהאקונה ולכן חבל לפספס אותו. אני בהחלט לא ממליצה לעשות את האקונה כטיול יום מטוקיו, אחרת הטיול הופך למסע מפרך ולא מהנה, מה גם שמפספסים את איזור 4 האגמים. בפוג`י שהינו שני לילות.

קיוטו והסביבה

קיוטו היא עיר מאוד יפה עם גנים מרהיבית ומקדשים רבים. עשינו גם מספר טיולי יום מחוץ לקיוטו. הגנים והמקדשים שלדעתי הם חובה בקיוטו: גני הקיסר (האימפריאל גארדן - צריך להירשם לפחות שעתיים מראש בכניסה), טירת Nijo Jo, מקדש Heian Jingu, מקדש מוזהב ומרשים מאוד בשם Kinkaku Ji, מקדש עם אלפי עמודי טורי (באורך של 4 ק``מ) ומקדש מרשים ומאוד מומלץ - Fushimi Inari Taisha. בגדול, יש עוד הרבה טירות, מקדשים וגנים בקיוטו, אבל אלה היו הכי מרשימים בעינינו. היינו במספר מקדשי זן ודי התאכזבנו, בעיקר מהמקדש Tenryu Ji, אבל הוא גדול והאיזור שלידו שווה הגעה - איזור יפה עם נהר, הרבה צמחייה ודוכנים, נוף מרהיב בפאתי קיוטו. השוק בקיוטו הוא נחמד לביקור (בעיקר אוכל) ונקרא נישיקי מרקט.

טיול של חצי יום ל- Himeji Jo - נחשבת לטירה הכי יפה ביפן, אכן טירה מרשימה ויפה. חצי יום שני עשינו בקיוטו (וכך גם בשאר הימים).

טיול יום למיאגימה - אי ליד הירושימה, יש בו מקדשים נחמדים, איילים חופשיים, שוק תיירים נחמד (נסו את עוגיית הקרם), נקודת תצפית אשר ניתן ומומלץ להגיע אליה ברכבל, אי קסום ורגוע. מאוד נהנינו (אם לוקחים רכבת מוקדם בבוקר אין צורך ללון בהירושימה וטיול יום הוא בהחלט נוח ומספיק), הפאס גם כולל מעבורת לאי.

טיול חצי יום לנארה (Nara). אחרי כל המקדשים שראינו, עשינו את מקדשי החובה של נארה. הם היו נחמדים וחלקם מרשימים. חצי יום בהחלט הספיק. גם בנארה יש איילים חופשיים וניתן להאכיל אותם בעוגיות המיועדות להם ואשר אותן ניתן לרכוש בדוכנים במקום. בקיוטו שהינו שישה לילות.

טאקאימה

עיירה מאוד יפה ומומלץ לבקר בה. יש בה רחובות קטנים עם בתים של העיר העתיקה, יש בה נוף ירוק ויפה, יש מוזיאון פתוח של השכונה היפנית הישנה עם הבתים הישנים (שמורים היטב) ויש בה בשר מעולה (Hida Beef). אכלנו בשתי מסעדות מעולות, שגם מומלצות בלונלי פלנט -Suzuya ו- Yamatake Shoten. בטאקאימה שהינו שני לילות.

קאנאזאווה

מטאקיאמה המשכנו לקאנאזאווה לשני לילות. קאנאזאווה נכנסה למסלול הטיול, בזכות רובע הסמוראים והגנים המפורסמים שלה (לפי הלונלי - מספר 3 מבחינת יופי ביפן). התאכזבנו מאוד ובדיעבד היא לא הייתה נכנסת למסלול הטיול. הגנים בקיוטו יותר יפים והיה עדיף להשקיע את הימים האלה באיזור פוג`י (ואולי לעשות את קויה סאן). מה שכן, האנשים בקאנאזאווה חביבים במיוחד.

טוקיו

בטוקיו ישנו באיזור גינזה, שהוא שווה במיוחד, וטיילנו באיזור גינזה ושימבשי. היינו ברובע Ueno שם ביקרנו בגן החיות ובשוק נחמד הצמוד לתחנת המטרו. היינו באיזור תחנת טוקיו וביקרנו באימפריאל גארדן, שהם נחמדים בלבד (בקיוטו הם יותר יפים). היינו באיזור שיבויה שהוא גם מומלץ, כמובן ביקרנו ברובע האקיאברה. מומלץ מאוד לנסוע לאיזור המפרץ שנקרא אודיאבה, הנוף מאוד יפה, יש שם בניינים עתידניים מאוד מעניינים. אפילו גילינו ליד תחנת Daiba חנות Lawson (חנות במתכונת 7/11) ובאותה חנות ספציפית הכל היה בדולר (כל המצרכים ב- Lawson רגילים, לרבות מותגים כמו מי אוויאן, נודלס, קיטקאט, הכל בדולר). בקיוטו וטוקיו נתקלנו ברשת בתי קפה שנקראת Excelsior, שהיוותה מפלט מערבי טעים (מרק דלעת מעולה ופסטת פטריות טעימה בנוסח יפני). בטוקיו שהינו ארבעה לילות.

בגדול, נעזרנו רבות בלונלי פלנט, בטיפים של אתר אתר למטייל ובפורום. יפן היא מדינה מדהימה, פלנטה אחרת, מאוד נקי, מסודר וכולם מאוד נחמדים. הם לא כל כך יודעים אנגלית, אבל כל כך רוצים לעזור שהנושא לא יהווה מכשלה.

טיפים על אוכל ותחבורה

• מחירי האוכל ביפן, כמו בארץ (מקדונלד`ס אפילו יותר זול - 20 ש``ח לארוחה מלאה), כמובן שמי שאוכל בארץ במסעדה טובה גם משלם ומי שאוכל במסעדת פועלים משלם פחות. לעיתים אכלנו גם את הסושי שמכרו בבנטו (קופסאות אוכל מקרטון) בתחנות הרכבת. זה נחמד לפעם פעמיים וזול (20 ש``ח בערך).
  • יש רשת מאפים צרפתית איכותית (בולונג`רי), שגילינו בה מאפים טריים וטעימים (נמצאת בעיקר בתחנות מטרו גדולות כמו בטוקיו, קיוטו, קנאזאווה). עם זאת, ברשתות מאפים אחרות די התאכזבנו, היפנים לא כל כך טובים במאפים מערביים.
  • מומלץ לאכול במסעדות פועלים את הנודלס שלהם (אודון או סובה, לפי מה שאתם אוהבים).
  • את הפאס לרכבות כמובן יש לקנות לפני שמגיעים ליפן ולתכנן בהתאם את הטיול. אנחנו בדיעבד היינו קונים את הכרטיס לשלושה שבועות ולא לשבועיים כפי שקנינו (ההבדל בסך הכל 100 דולר) ואם מחשבים את הוצאות הנסיעה שמחוץ לפאס (גם ככה לקחנו את ה JR משדה התעופה ואליו, ויכולנו לחסוך אם היינו לוקחים רכבת לאודאוורה בפוג`י ולעוד מקומות). בגדול, חוסכים אולי 20 דולר וכל החישובים מיותרים, מה גם שכשהיינו בטוקיו זה היה משמש אותנו בתוך העיר. אם אתם בתקציב נמוך אז אולי זה שווה - אם לא איכפת לכם על עוד כמה שקלים, קנו כרטיס לכל התקופה ולא תגררו לחישובים מיותרים ותיכנונים של מתי להפעיל פאס ושמיניות באויר.