אביב בהרים, איזה יופי! אני ממשיכה להתמוגג מהפרחים.

אני מתחילה עם משפחת המורכבים. באזור האחו שטיילנו בו ראינו מקבצים של פרח אדמדם-ורדרד. זהו Antennaria rosea - משמעות השם הוא משהו כמו מחושית ורודה, כי הפרחים הזכריים דומים למחושי חרקים.

היו כמה פרחים נוספים ממשפחת המורכבים - למשל המורכב הצהוב הזה: שמו Eriophyllum, אני לא בטוחה איזה מהמינים. משמעות השם היא שעיר-עלה.

המורכב הזה הזכיר לי את טיונית החולות, הפולשת הבעייתית אצלינו, ואכן זו Heterotheca grandiflora - טיונית גדולת-פרחים.

ממשפחת הזיפניים פגשנו כמה פרחים יפים. קודם כל - שני מינים נוספים של פסליה. זהו סוג מאד מגוון, בקליפורניה ישנם מעל 100 מינים שונים של פסליה.
 פגשנו Phacelia hastata - שמה העממי הוא Silverleaf Phacelia - פסליה כסופת-עלה:

הפסליה השניה שפגשנו בפארק היתה Phacelia exilis - משמעות השם היא פסליה דקה, או רפה.

במקומות רבים פגשנו פרחי Cryptantha - לפני 5 שנים בקניון הפירמידה פגשתי כמה מינים. הפעם זו Cryptantha intermedia - קריפטנתה בינונית.

פרח נשמה נוסף שפגשנו הוא נמופילה קטנת-פרחים - Nemophila parviflora. פגשתי כבר שני מינים של נמופילה, באגם שסטה ובפארק סקוויה.

הפרח האחרון ממשפחת הזיפניים שימח את Mamma Quail - הוא באמת יפה מאד. זהו Fiesta Flower - פרח החגיגה. ובאמת, היו שם חגיגות רבות סביבנו. שמו הלטיני Pholistoma auritum. בפארק עץ-יהושע, לפני 5 שנים, פגשתי מין קרוב - White Fiesta Flower.

באזורים הסלעיים במסלול שהלכנו בו ראינו גושי פריחה בצבע ורוד עז: מיד זיהינו שזהו פנסטמון, ממשפחת הלחכיים.

הורוד הבולט הזה הוא Penstemon newberryi - פנסטמון ניוברי. שמו העממי הוא Mountain Pride - גאוות ההר. ואכן, הוא צמח שמקרין הרבה גאווה.

הפנסטמון גם הוא סוג בעל מינים רבים ויפים. כבר פגשתי מינים שונים - למשל, בגבעות אלבמה, בסוזנוויל ואפילו לפני כמעט 10 שנים, בפארק לאסן.

בקניון המלכים פגשתי עוד פנסטמון סגול: Penstemon heterophyllus - פנסטמון שונה-עלים.

פגשנו אסקלפיאס יפהפה בפריחה מלאה: זהו אסקלפיאס גרין - Asclepias californica ssp. greenei שנחשב היום לתת-מין של האסקלפיאס הקליפורני. השם אסקלפיאס הוא על שם אל הרפואה היווני, כי מינים רבים בסוג משמשים ברפואה עממית, ומינים רבים מכילים רעלים.

גם את חזרזר הסיירה - Sierra Gooseberry - כבר הראיתי, אבל זה צמח כל כך יפה, שבטח לא תתנגדו לראות עוד תמונה שלו, נכון? שמו הלטיני - Ribes roezlii.

אני חושבת שהעץ שהכי הפתיע אותי היה הורדני הזה, שגדל בקצה חורשת סקוויה: היה לי ברור שהוא לא שייך למקום. אבל הפריחה נפלאה.

ובאמת, זהו תפוח תרבותי - Malus pumila - תפוח עץ רגיל. מוצאו באזור הקווקז, וכידוע לנו, הוא תורבת ומגודל בכל העולם. פרי נפלא, שמקומו לא בין עצי הסקוויה.

אני מסיימת את הרשימה הזו בפרח מדהים: גדול בערך כמו ורד תרבותי, וצבע את מורדות ההרים בצהוב חי וחם: זהו Sierra Blazing-Star - כוכב-מבהיק הסיירה. שמו הלטיני Mentzelia crocea - מנטזליה זעפרנית, בגלל הצבע. כבר פגשתי שני מיני מנטזליה, במדבר ובסוזנוויל - אך שניהם היו פרחים קטנטנים צמודי קרקע. המנטזליה הזו היא צמח גדול ומרשים:

ועם עוד תמונה של האבקנים הנהדרים של המנטזליה אני סוגרת את הרשימה שלי היום. המשך יבוא...
 את התמונות צלמנו, Mamma Quail ואני, בפארק הלאומי Kings Canyon בתאריך 20.5.18.