אני ממשיכה עם המסלול הנהדר לאורך אגם שסטה - שיחי הסיאנותוס פרחו והפיצו ריח נהדר.

ישנם בקליפורניה כ-60 מינים של סיאנותוס, מבני שיח שגדלים כמשטחים על פני הקרקע ועד שיחים גבוהים. חברי California Native Plant Society כתבו לי שכנראה זהו Ceanothus lemmonii, סיאנותוס למון - על שם זוג חוקרי טבע אמריקאים מראשית המאה ה-20.

פגשתי שני מינים של ציפורנית - שניהם מאד יפים. הראשון - פרח בלבן, עם עלי כותרת מצוייצים: זוהי Silene campanulata - ציפורנית פעמוניתית (או דמויית פעמון)

הציפורנית השניה היא ציפורנית אדומה יפהפיה - Silene laciniata - ציפורנית מפוצלת:

ממשפחת הפרגיים, פגשתי הפעם שיח נמוך ששמו Dendromecon rigida - אפשר לתרגם את השם לפרג-השיח האשון.

זה באמת שיח מקסים - במיוחד בשיא הפריחה, כשכולו זוהר בצהוב.

ואם כבר פרחים שזוהרים בצהוב - פגשנו פרע בעל פרחים גדולים ומרשימים: Hypericum concinnum - פרע מאוחה.

ממשפחת הפרפרניים פגשנו כמה נציגים מעניינים: הראשון הוא Hosackia stipularis - הוא קרוב ללוטוס, ולכן השם העממי הוא Stipulate lotus - שאפשר לתרגם מילולית ללוטוס בעל-עלי לוואי.

כמובן שפגשנו תורמוסים - מקבצים נהדרים ממש על חוף האגם של תורמוס שמי-העמק שכבר פגשנו - Lupinus nanus

ופה ושם גם התורמוס הדו-גוני הקטן - Lupinus bicolor:

הסוג אקמיספון בקליפורניה הופרד גם הוא מהסוג לוטוס. הוא כולל כמה נציגים מעניינים. זהו Acmispon grandiflorus - אקמיספון גדול-פרחים:

ולא רחוק ממנו - אקמיספון קטן-פרחים: Acmispon parviflorus

בבלוג כבר הראיתי ארבעה מינים אחרים של אקמיספון - שניים בפארק עץ-יהושע, אחד לאורך כביש מס. 1 ואחד ב-Mori Point.

גם הטופח הוא סוג עם מינים רבים בכל העולם, וזהו טופח גפור - Lathyrus sulphureus - הפרחים מקבלים גוון צהוב-גופריתי.

ויש עוד הרבה פרחים, המשך יבוא...

את התמונות צלמתי ב-Bailey Cove Trail באגם שסטה, בתאריך 14.5.18. מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!