אני ממשיכה לספר על הטיול לחוף אגם שסטה, והפעם - פרחים, פרחים ועוד פרחים.

הפרח הראשון הוא סולנום - Solanum umbelliferum. השם העממי הוא Blue witch nightshade. קרוב רעיל של העגבניה, החציל ותפוח האדמה.

הפרח הבא הפתיע אותי: זה בבירור נראה שלמון - כנראה גם הוא פולש בקליפורניה, Cephalaria syriaca - שלמון סורי.

את הפרי של הפרח הבא פגשתי בקניון מיטשל: Sanicula bipinnatifida -

DSCN8476_anicula bipinnatifida

חסת הכורים - Claytonia - גם היא מכרה ותיקה:

וגם המכחול האינדיאני - Indian Paintbrush, ששמו הלטיני Castilleja affinis:

לפעמים אפשר לפגוש מכחולים גם בצבעים אחרים - למשל בצהוב:

DSCN7846היו גם הרבה פרחים לא מוכרים לי. למשל, פגשתי לראשונה את אחד הקוצים היפים בקליפורניה: קוצן מערבי - Cirsium occidentale. הוא קרוב של קוצן האלונים שפגשתי ב-Mori Point.

DSCN8503_Cirsium occidentale

הפרח הבא הוא ארניקה דמויית-דיסק - Arnica discoidea - קרובתה של הארניקה ההררית, ממנה מכינים תמציות מרפא שונות ומשונות.

DSCN7801_Arnica discoidea

ועוד מורכב קטן וחביב, הפעם בעל פרחים לבנים: זהו Hieracium albiflorum, משמעות השם היא עשב-הנץ לבן פרחים, בגלל אמונה שניצים אכלו את הפרח על מנת לשפר את הראייה שלהם.

DSCN7951_Hieracium albiflorum

כמובן שלא נפקד מקומן של הדיכלוסטמות - בתמונה זו שוב Dichelostemma multiflorum - דיכלוסטמה רבת פרחים. היתה עוד דיכלוסטמה אחת מיוחדת, אבל היא תקבל רשימה משלה.

DSCN7544_Dichelostemma multiflorum

פרח קטן נוסף שפגשתי הוא Lithophragma - אחד ממיני "כוכב היער" - Woodland Star - ששייך למשפחת הבקעצור.

DSCN7749_Lithophragma

פגשתי גם שום: כנראה זהו Allium bisceptrum, מבנה הפרח מאד אופייני לשומים: הרבה פרחים על עוקצים שיוצאים מנקודה אחת.

אני מתכננת רשומת איריסים, כי פגשתי (להערכתי) שלושה מינים שונים במשך הטיול. זה - אם אני לא טועה - Iris tenuissima, כלומר: איריס עדין.

DSCN7655_Iris tenuissima_S

שימו לב למבנה הפרח בתמונה הבאה: ממש מיוחד, כמו מין כתר בורדו על ראש לבן. זהו אסקלפיאס. במזרח ארה"ב פגשתי את האסקלפיאס הסורי (שאין קשר בינו לבין סוריה) - וכאן זהו Asclepias cordifolia, כלומר אסקלפיאס לבוב - בעל עלים בצורת לב.

DSCN8320_Asclepias cordifolia

ועם שערות שולמית מצויות, שביערות הלחים בצפון קליפורניה הן מאד מצויות - אני מסיימת להיום. יש עוד המון פרחים, והמשך יבוא!

DSCN7894_Adiantum capillus-veneris

את התמונות צלמתי ב-Bailey Cove Trail באגם שסטה, בתאריך 14.5.18. מוזמנים להקליק על התמונות על מנת לראותן בגודל מלא!