הביקור בשארם אל שיח היה קצר במיוחד - כי היעדים הבאים במסע הולכים להיות כל כך מטורפים כך שהייתי חייב לנצל את הזמן כראוי. כנהוג, הנה שמונה המלצות מהיעד הרביעי (!) במסע של שמונים ימים

סרטון סיכום של היעד הרביעי - https://www.instagram.com/reel/CeHF2R8Pg24/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

1. צלילה במצרים

יש המון שמועות על זה שאתרי הצלילה במצרים ובאיזור חצי האי סיני במיוחד הם יוצאי דופן. אני כאן כדי לאשר - כל השמועות נכונות. הצבעים של הים, המגוון של הדגים, וכן, אל תדאגו - גם הצוות המקצועי שיש באיזור ממש משפיע על החוויה. הכל נעשה בצורה הטובה ביותר.

אני עשיתי קורס צלילה דרך חברת ״מעמקים״, עשיתי השלמה של כוכב שני בלבד ב350 אירו.

2. סיבוב בסירה בין החופים

כל הצלילות בקורס הצלילה שלי היו ממש באמצע הים - נוסעים בסירה לשמורת טבע יפה, צוללים ומטפסים חזרה לסירה. אחרי כמה צלילות, גיליתי שיש לא מעט תיירים שהצטרפו לסירת הצלילה שלנו פשוט כדי להינות מהצבעים של הים. ככה שגם אם אתם לא אנשים של צלילה - יש לכם אפשרות להצטרף לסירה, להינות מהאוכל, ואפילו לנסות לעשות שנורקלינג בצמוד לשמורות.

3. קפה פארשה

המקום שהכי אהבתי בשארם הוא קפה פארשה. במיוחד לאור העובדה שגם התמונה הכי טובה לא תצליח להעביר כמה יפה שם. זה אמנם רק ״בית קפה״, אבל לקראת השקיעה ואחרי רדת החשיכה, המקום כולו נבצע בצבעי אדום-כתום והמקום הופך לחגיגה לעיניים. ממש מומלץ.

4. השוק הישן

לא חייב לרצות לקנות דברים כדי להגיע לשוק הישן. השוק, או כמו שתצטרכו להגיד לנהג המונית - ה״Old Market״, הוא מתחם קניות אותנטי ומיוחד שבמרכזו מסגד, שנראה כאילו בנו אותו מהאדמה המקומית. מומלץ לשבת באחת המסעדות הצופות למסגד, לצאת לסיבוב בין הדוכנים ולהתרשם מהמגוון שיש ומהמחירים שיש להם להציע.

5. מפרץ נעמה

אני נשארתי במלון Naama Blue שנמצא במפרץ נעמה - הוא לא המלון הקלאסי למטיילים בשארם, כי הוא לא מלון יוקרתי במיוחד - אבל תמורת 50 שקלים ללילה הוא לגמרי סיפק את הסחורה. כל איזור מפרץ נעמה הוא טיילת ארוכה לקניות (ולאפשרויות מיקוח עם הסוחרים) - ידברו אליכם בעברית, יזמינו אתכם לקפה וינסו לשכנע אתכם שהסחורה בכל חנות היא הסחורה הכי טובה באיזור. באיזור המפרץ נמצאות גם מסעדות מוכרות כמו פיצה האט, KFC, ו-Hard Rock Cafe.

6. מוזיאון תות ענח אמון

כשחיפשתי בגוגל המלצות למוזיאון הזה לא מצאתי כלום - כך שלא באמת הייתי בטוח שהוא קיים - אבל לאחר בדיקה, הוא קיים באמת! המוזיאון הוא מוזיאון קטן שנמצא במרכז Genena City בשארם, ולמרות שהוא נראה מבחוץ קטן ואפילו קצת חובבני (הייתי המבקר היחיד שם והדליקו במיוחד בשבילי את האורות ואת המדריך הקולי) היה לי אחלה ביקור שלימד אותי לא מעט על ההיסטוריה המצרית המעניינת.

270 לירות מצריות לכרטיס כניסה

7. איזור Soho

סוהו הוא מרכז קניות שנמצא ממש בסמוך לשדה התעופה - כך שאני ממליץ לבקר בו ביום האחרון בדרך לשדה. אם נמאס לכם מחוויות הקנייה המצרית ומהעובדה שצריך להתמקח בכל כניסה לחנות - מתחם סוהו נותן הפסקה מרעננת ומתפקד כמו קניון רגיל לגמרי - רק במחירי מצרים הזולים. אהבתי במיוחד את המסעדה הלבנונית במתחם וביקרתי גם בבר הקרח שנמצא בו.

8. הטיפ הכי חשוב שלי ממצרים: פשוט לא לעשות כלום

יש איזה נטייה בחו״ל לרוץ להספיק כמה שיותר דברים. אבל במצרים, המחירים הנוחים של המלונות המפנקים, מזג האוויר הנעים והחופים היפים נותנים לכם תחושה כאילו הגעתם לגן עדן. תנצלו את הזמן שלכם בגן העדן הזה, ותנו לעצמכם קצת זמן לנוח! אני יכול להעיד שהמקטע של המסע שלי במצרים נתן לי הרבה כוחות להמשך. למה? כי הרשיתי לעצמי לנצל המון זמן בפשוט לא לעשות כלום.

מצרים הייתה יעד מושלם, ואני ממש מחכה כבר ליעד הבא!

להצטרפות לקבוצת וואטסאפ שקטה עם הבלוג בכל יום >> https://chat.whatsapp.com/HETx2JRGizX78bgR10rLRy